Domů » Články » Rok 2019 byl plný zajímavých technologií. Vybrali jsme 5 nejvýraznějších trendů

Rok 2019 byl plný zajímavých technologií. Vybrali jsme 5 nejvýraznějších trendů

Rok 2019 je už téměř za námi. Jako všechny předchozí, i tento byl nabitý spoustou zajímavých zařízení. Také letos jsme kritickým okem zhodnotili všechny relevantní chytré telefony, abyste si o nich mohli udělat obrázek i vy. Stejně tak jsme viděli i nějaké ty kontroverze, které otřásly celým odvětvím.

O kterých trendech bylo nejvíce slyšet?

Byli jsme svědky obchodní války mezi Spojenými státy a Čínou (Huawei), fiasku skládacích telefonů z dílny Samsungu (reputaci si stihli napravit ještě letos), nových iPhonů a spousty jiných zajímavostí. Které byste si ale měli zapamatovat? Vybíráme 5 pozitivních událostí, které definují rok 2019.

Doba ohebná je konečně tady

Začátkem roku to vypadalo, že ohebné smartphony budou hlavním tématem roku 2019. Svá želízka do ohně přihodil Samsung, Huawei a také čínské TCL. Od začátku se schylovalo k souboji mezi Samsungem Galaxy Fold a Huawei Mate X, kteří soupeřili nejen vysokou cenou, ale také filosofií ohybu. Zatímco Samsung ukrýval velký displej uvnitř, Huawei jej dával na odiv zvenčí.

Samsung Galaxy Fold 13
Tohle budeme vídat čím dál tím častěji

Sebevědomí Samsungu se ale stalo dvojsečnou zbraní. První kousky zamířily k populárním youtuberům, kteří na novém telefonu doslova nenechali nit suchou. Po menším přešlapu svůj přístup Samsung přehodnotil, stejně tak jako konkurent Huawei. Ale ani přes toto faux pas nesmíme zapomenout na to nejdůležitější – ohebné telefony jsou mezi námi!

Pravda, nejsou zrovna nejlevnější a se spolehlivostí to mají také na štíru, ale to, že si ohebný telefon již můžete koupit, je jeden z největších designových pokroků v segmentu smartphonů od příchodu prvního iPhonu. V roce 2020 se dočkáme nejen plnohodnotného nástupu Samsungu a Huawei, ale také slíbených designů od TCL a především žhavého kandidáta z dílny Motoroly, která reinkarnovala značku Razr.

Hardwarové parametry už téměř neřešíme

Pamatujete na doby, kdy se řešilo, jestli má displej rozlišení QVGA, VGA nebo WVGA? Jestli je procesor jednojádrový, či dvoujádrový? Zda má 512 MB, nebo 1 GB RAM? Tyhle doby jsou již dávno za námi. Hardware urazil notný kus vpřed a ani u těch nejlevnějších kousků se příliš neřeší, jaký procesor tepe uvnitř.

Asus ROG Phone 2 19
120Hz obnovovací frekvence na AMOLED panelu je skvělá na pohled

Hardwarové parametry jak u vlajkových lodí, tak u dostupných smartphonů jsou již na takové úrovni, že se rozdíly mezi nimi stírají. Ani tak to ale neznamená jen nudu a šeď. Jedním z velkých témat byl pokrok v obnovovací frekvenci displejů. Nejprve přišel na trh OnePlus 7 Pro s 90 Hz a následně přišel Asus ROG Phone II se 120 Hz. Ano, tuto obnovovací frekvenci zvládl již dříve Razer, ale na AMOLED panelu se to podařilo až Asusu.

Chytré telefony definitivně pohřbily kompakty

Vzpomínáte na svůj první kompakt? Za dostupný peníz jste na vloženou SD kartu mohli fotografovat, co hrdlo ráčí kdykoli a kdekoli. Jenže pak se fotoaparáty v mobilních telefonech začaly prosazovat více a více. Nejprve šlo o zajímavý doplněk, ale kvalita šla strmě vzhůru. Rok 2019 můžeme bez okolků prohlásit za rok, kdy kompaktní fotoaparáty zaznamenaly svůj definitivní konec.

Huawei Mate 30 Pro11
Nejlepší fotomobil současnosti – Huawei Mate 30 Pro

I dostupné smartphony totiž disponují několika čočkami pro různé typy scén, přičemž jejich kvalita neustále roste. A kdo by chtěl vedle telefonu s sebou tahat také kompakt, který v mnohých případech fotí pomaleji a hůř než smartphone? Největší posun se odehrál v nočním režimu, který zpopularizoval Google se svou řadou smartphonů Pixel.

Pixel 3 nabídl dechberoucí noční režim, na který se Apple snaží v posledních letech dotáhnout. V celkové kvalitě dominovaly především telefony Huawei, ale ani Samsung se nemá za co stydět. Především v porovnání se svým největším rivalem z Cupertina. Ale nesmíme zapomenout ani na dostupné smartphony, jako je například Redmi Note 8T, které za sympatickou cenu nabízí skvělý fotoaparát. Nebo LG G8s ThinQ, které přináší vlajkové parametry fotoaparátu do střední třídy.

Z dlouhé výdrže na baterii se stala modla

Ačkoli se vše zlepšuje raketovým tempem, baterie jsou stále stejné. To ale neznamená, že by se stávajícími prostředky nezvládli výrobci konat zázraky. Důraz na výdrž přináší spousta výrobců, baterie se neustále zvětšují, a kdo nevydrží ani jeden pracovní den, ten je už předem odepsaný. Největší pokrok je vidět právě u Applu, který byl vždy známý malými bateriemi. iPhone 11 Pro Max disponuje 4 000 mAh baterií, což je standard.

Realme X2 Pro 2
O pozornost na poli výdrže se hlásí Realme X2 Pro

Jen o výdrži to ale není. Zlepšuje se především rychlé nabíjení, které z hodin dělá minuty. Zatímco se pomalu prosazuje 30W rychlé nabíjení, někteří výrobci experimentují s mnohem rychlejšími alternativami. Realme X2 Pro nabízí bleskurychlé 50W nabíjení a mateřská společnost Oppo chystá do své vlajkové lodi taktéž 50W rychlost, ale v bezdrátovém podání.

Konec cenovým válkám?

Při představení iPhonu X si mnozí ťukali na čelo – tolik peněz za telefon? Hned v zápětí se začalo spekulovat, že v roce 2019 překročí cena vlajkové lodi nejen od Applu mýtickou cenu 50 000 korun. Naštěstí se tak nestalo a ceny nejvybavenějších smartphonů se zastavily pod dvěma měsíčními výplatami.

Galaxy S10e iPhone Xr
Samsung Galaxy S10e a Apple iPhone Xr

Samsung rovněž zmírnil svou cenovou politiku a oba výrobci představili i odlehčené verze svých vlajkových lodí, které nejsou tak cenově náročné – iPhone 11 a Samsung Galaxy S10e. I běžný smrtelník tak může dosáhnout na prémiovou kvalitu bez toho, aby musel prodat ledvinu. Především se ale etabloval segment dostupných vlajkových lodí, které se cenou pohybují okolo 13 tisíc korun.

V tomto odvětví najdete kousky, které na to mají parametry, ale cenové sebevědomí konkurentů jim chybí. A těžit z toho mohou zase jen zákazníci. Xiaomi Mi 9T Pro, Honor 20 Pro nebo Nokia 9 PureView – tři příklady, že je z čeho vybírat. Právě segment dostupných vlajkových lodí zaznamenal největší boom a doufejme, že bude pokračovat i v následujících letech.

Jaké trendy roku 2019 zaujaly nejvíce vás? Dejte nám vědět do komentářů :-)

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

34 komentářů

  1. Z těch ohebných telefonů vypadá nejzajímavěji Razr. 🙂

  2. Za mě 108Mpx snímač, který ukázal, že navyšování počtu pixelů může mít opět smysl. Odhaduji, že příští letech se dočkáme zvyšování megapixelů a zvětšování velikosti snímačů u všech výrobců.

  3. Rok 2019 můžeme bez okolků prohlásit za rok, kdy kompaktní fotoaparáty zaznamenaly svůj definitivní konec.
    A kdo by chtěl vedle telefonu s sebou tahat také kompakt, který v mnohých případech fotí pomaleji a hůř než smartphone?

    Jen škoda, že se zatim nikde neobjevil xenonový blesk.
    Jinak souhlas.

    • Bez okolků to můžeš prohlásit, protože tomu nerozumíš, fyzika ti zřejmě nic neříká a laskavě nemluv za ostatní.

      • Tak pro ty, kteří mají úplně minimální požadavky a fotí na automatiku, což je přesně případ i tady xzeita, tak zaznamenaly kompakty konec už dávno. Takže mě tak trochu udivuje, že ten konec u něj přišel až v podstatě se zpožděním, jelikož všichni víme, že svůj vysněný Mate20Pro si koupil už v roce 2018. Někdy pravdy přicházejí opravdu bezprostředně, takže je dobre vědět, že xzeitova modla ještě kompakty neprekonala.

      • Menty: příští rok zkus ještě víc alkoholu a míň blbých keců..😂👍

      • xzeit: A ty zkus příště víc smajlíků, budeš působit ještě víc jako infantilní děcko.
        Koukám, že fotoamater xzeit si dal na Nový rok předsevzetí, že rovnou začne všechny urážet, aniž by už jakkoliv reagoval k tématu.

      • Menty: No jestli se cítíš mým předchozím příspěvkem uražen, tak se zamysli nad tím, kdo je tady infantilní 😂.
        Hlavně jsem svým prvním příspěvkem citoval redakci z článku, který si asi ani nečetl a jen jsem jim dal souhlas. Tak proč si nerýpneš teda do redakce? Tady jde krásně vidět, kdo tady pořád začíná s osobními útoky.

      • xzeit: Uděláme si v tom trochu pořádek.
        1) Pokud by mě tvůj příspěvek urážel, byl bych zcela jistě právě uražený. Možná bych byl rozhořčený, možná třeba ponížený. Ale rozhodně bych nebyl víc infantilní. Takže bych tě nejdřív chtěl poprosit, abys používal jen výrazy, u kterých víš, co znamenají, jinak ze sebe budeš dělat pako jako teď. Nemusíš po mně papouškovat všechno, co slyšíš.
        2) To je opět to „podle sebe soudím tebe“. To, že máš velmi malé požadavky víme, ale to neznamená, že je máme všichni. To, že sem zřejmě chodíš sám nalitý (což dává smysl, protože občas nad tvými plky zůstává rozum stát, to by střízlivý člověk nevymyslel) neznamená, že my všichni. Takže mě tu nemusíš osočovat, očividně se sám naliješ jak mužik a jdeš sem všechny „zničit“ (tomu rozumíme jako tak, že jako kolovrátek opakuješ furt to samé, až se druhá strana radši na tebe vyprdne a jde trávit čas smysluplněji). Ale neznamená, že toto všichni praktikujeme. Takže si to vyprošuju.
        3) Co píše redakce je její věc. Já jsem se jen zasmál tomu, žes tu od koupě milovaného Mate20Pro hýkal, jak už v té době jsou kompakty out. Tak jsem rád, žes konečně přiznal, že jsou out až od roku 2019, tudíž že sis koupil klumpr staršího data. Že takový expert na fotky jako ty nemá aktuální top fotomobil, to se opravdu divím.

      • Menty: pořádek si udělej především ty sám ve své hlavičce. Naposledy jsme se bavili o tom, že kompaktům odzvonilo. Redakce to potvrdila. Žádný Mate 20 pro a rok 2018 (spíš jeho konec) atd. co jsi napsal s tím nemá co dělat, ten je jenom jedním z prvních přístrojů, který se o to zasloužil a jedním z důvodů, tedy kromě kvality fotografií, je také univerzálnost v podobě ultrawide, wide a teleobjektivu, což bylo ještě nedávno (ano před Mate 20 pro, Resp. LG V…) Že jsi děcko, které musí neustále, pokud se tady objeví cokoliv ohledně fotoaparátů v mobilech, rypat už víme dávno. Tohle dělá právě infantilní jedinec, furt jenom brečíš, dohaduješ se a to jen na základě citace toho, co napsala redakce. Liskni si sám. V roce 2019 se to teprve pořádně rozjelo (Apple, Samsung, Xiaomi….) ovšem neznamená to, že to už tady nebylo drive. To by ses ale musel o tyhle věci trochu zajímat a ne jen blbě kecat, ty děcko.

      • xzeit: Ajajaj, argumenty došly, tak už bude naše Huaovce jenom urážet. Omlouvám se, že nejsem takový profík, co se fotek týče, jako ty, abych fotil mobilem na automatiku a ještě si u toho chrochtal, jak je to luxus. A kde máš smajlíky xzeite? To je taky znak věčných opilců, nejdřív se všemu chechtají, a najednou začnou být z ničeho nic agresivní. Klasika. Nicméně je super vidět, jak jednoduše vstřebáváš cizí myšlenky, řeknu „infantilní“ – xzeit řekne to samé. Řeknu hop, xzeit poslechne. Se ani nedivim, že tě tvůj učitel tak dokonale a především rychle zpracoval. A nebrečím xzeite. I když když tě tak vidím, tak možná začnu. Neboj, já to s tebou myslim dobře, do Novýho roku ti přeju, abys konečně dospěl a naučil se mít vlastní názor. Můj příspěvek byl jen ve stylu, že se divím, že takový věčný profík, kterým se tu prezentuješ, nemá vlastně top fotomobil, když má tak „vysoké požadavky“, a souzní tu s názorem redakce, že v roce 2019 smartphony pohřbily kompakty. Nic víc, nic míň. Ono když nechápeš ani význam slov, tak chápu, že věta je problém. Ale vysvětli nám to, proč takový profi mobilní fotograf s vysokými požadavky (to je samo o sobě fantastický oxymoron) nevlastní top fotomobil, když sám přizná, že v roce 2019 už smartphone kompakty překonaly. Děkuji, snad pochopíš otázku.

      • A jen tak mimochodem, píšeš „na základě citace“. Takže ani citovat neumíš, já tam žádnou tvojí citaci nevidím. A i z Ostravy znám spousta lidí, a všichni ví, že cituje se pomocí uvozovek (nebo jiným stylem písma či kurzívou). Že se diskuze s tebou vůbec účastnim, když neumíš dát dohromady jednu větu :D

      • Menty: nevím proč bych měl dávat něco do uvozovek. Ten co si přečetl článek to určitě poznal…

      • Menty: já znám zase spoustu lidí, kteří by ten příspěvek pochopili, pokud by si přečetli článek 😂. Já samozřejmě vím, jak se dělají citace apod., však jsem je použil v DP, atd., kde se na to bere zřetel. Tady to spíš vypovídá pouze o tom, že sis chtěl vyloženě rypnout, tak jak to děláš běžně a pak kolem sebe začneš kopat, jak tady někoho urážím 😂 trapáku.

      • Menty: ty jsi takový ubrečenec 😁 to snad není možné. Nevím, proč tady zrovna ty píšeš něco o urážení apod. zrovna ty jsi ten, co se hned do někoho musí za každou cenu navážet a stačil ti na to jeden příspěvek na mou prostou reakci souhlasu, že fotoaparáty mobilních telefonů daly kompaktům papa. Není to tak, že ty řekneš něco a já to udělám. To si trochu pleteš. Máš to v hlavě hrozně pomotané. Viz třeba to s tím alkoholem, 😊. Dospělý jsem jíž několik let,neboj se. Vlastní názory samozřejmě mám, nebudu ale popírat (jako třeba ty) něco, co je celkem prokazatelně dáno (testy apod.). Pleteš si názory a fakta. Prostě to máš v hlavě naopak. I takoví jsou mezi námi.
        Kromě toho, ty argumenty….. tady není o čem. Vždyť ty pořád meleš dokolečka ty své nesmysly a lži…. Tak jaké došly argumenty?

        Jinak k těm smajlíkům… já ti nevím, ale mám ti tady psát, teď se ti směji atp.? Proč, když to jde vyjádřit i jinak.? Nechápeš tohle? 😂

      • xzeit: Proč bys měl dávat něco do uvozovek? To snad nemyslíš vážně ne? :DD To je asi tak absurdní, jako proč bys měl psát velká písmena. A ono to dost vypovídá o úrovni diskutujících. Když nejsi schopen ani citovat, ani napsat správně čárky ve větě, tak je pak jasné, že diskuze s tebou nebude moc
        kvalitní. A ona taky není. Pomiňme překlepy a to, že někdo píše bez diakritiky. Hlavně žes tu kdysi hýkal a všechny peskoval za jednu hrubku, ale tvrdil jsi, jak sám se necháš rád použit. Tak určitě :D

        Dospělý jsi možný v občance, ale rozhodně ne chováním. A pleteš si fakta a vlastní názory. Ty totiž považuješ vlastní názory za fakta, a kdo řekne, že to tak není, tak toho začneš sprostě urážet. Soudnost fakt nula. Fotit neumíš, požadavky máš naprosto minimální, ale to považuješ za fakt, že takhle podprůměrní jsme všichni. Děláš tu ze sebe pomalu profi fotografa, ale kdo řekne, že fotky z mobilu jsou hrozný (protože ten člověk fotí a rozumí tomu), toho začneš urážet. Ano, smartphone v roce 2019 kompakty ve větší míře zastoupily. Ale opět – nechápu, že takový profík jako ty používá klumpr z roku 2018, a nemáš aktuální top fotomobil. To bylo jediné, nad čím jsem se trochu pozastavil. Takže mě nemusíš urážet, to si přeber spíš ty sám.

      • Menty: použít bys měl něco ty 😁. Jak jsem již napsal, žádný důvod dávat něco do uvozovek nemám. Napsal citoval jsem vyjádření redakce, udělal mezeru a napsal souhlas. Jestli jsi nečetl článek, je mi jasné, že jsi nepochopil. Což je ale tvůj problém. U tebe ale věřím, že i kdyby jsi to četl, tak napíšeš stejný blábol tak, či onak. Tvoje další poznámky k tomu jsou naprosto bezpředmětné. Samozřejmě diskuze není diplomová práce, či cokoliv jiného, kde se na pravopis bere zřetel a vynechání diakritiky, čárky, nebo něčeho jiného neznamená nic zásadního. A jestli někdo někoho na něco upozorní, na tom tě i nic zlého. Samozřejmě klidně odbíhej zase jinam od tématu a dělej ze sebe ještě většího trotla, než jsi…mi je to jedno.
        S tou dospělostí to ale nepřeháněj, to co tady předvádíš nemá s dospělým nic společného.
        Nic si nepletu, fakta jsou recenze a testy a z nich vycházím. Ty vycházíš z jakéhosi svého názoru a nesnášenlivosti k některým značkám. Žádného profi fotografa ze sebe tady nedělám a to ani pomalu. To je jenom zase jeden ze tvých dalších vymyslů a lží… a smiř se s tím, že fotky z mobilů nejsou hrozné. Jsou na úrovni dedikovaných fotoaparátů a ty se s tím jen nedokážeš smířit. A že mám mobil vydaný v roce 2018,který fotografiemi překonává některé z roku 2019? A co jako? 😂

      • xzeit: Tak v tom případě nelži, že se jedná o citace. Přímé citace mají jasná pravidla a je normální a především slušně vůči původnímu autorovi je dodržovat. I když je pravda, že u tebe citace poznáme i bez uvozovek. Citace jsou totiž v tvých příspěvcích ta část textu, která má hlavu a patu, a dává smysl. Ten zbyly uknourany balast bez smyslu a plný urážek, to je z tvojí hlavy, pravda.

        A jsem rád, žes to napsal. Recenze totiž nejsou fakta, jak se mylne domnívás. Recenze jsou většinou opět jen názory lidi, kteří ovšem danou problematiku studuji nebo se o ní zajímají. Znám spousta applesheep webu, které dělají recenze – jen proto, že třeba napíšou, že iPhone je nejlepší, tak je to fakt? Není asi, že. Ale tím tě nebudu asi zatěžovat, když nechápeš ani významy slov, ani nemáš tu slušnost dodržovat citace. :D

        Jinak to vypadá, že jsi konečně odpověděl na moji otázku. Takže ve focení jsi naprostý začátečník a BFU, tak je pak otázka, proč máš potřebu ze sebe dělat něco víc.
        Já si zdejší recenze rád přečtu, právě jako názor lidi, kteří se tím zabývají, či je to baví. Ale proč bych tu měl stále dokola číst hykani Huaovce, které stačí minimum, ale dělá, že tomu rozumí jak koza petrželi, to je fakt bizar.

      • Menty: samozřejmě že se jedná o citaci, kterou bys samozřejmě poznal, pokud jsi četl článek 😂. Samozřejmě ti to mohlo dojít i po přečtení celého příspěvků, nebo si jako myslíš, že jsem napsal jakože svůj názor a pak pod to napsal souhlas?Slušnost dodržovat citace je v možná tak v nějakém dokumentu (DP, BP apod.) řešit nějakou formální stránku v diskuzi, protože ses prostě sekl a chceš se z toho vykroutit, samozřejmě chápu. Pokračuj dál, já se jen směju 😁.
        Ano, hlavu a patu to má, když to píše redakce že. Samozřejmě když to napíšu já v jiné diskuzi, tak to je nesmysl. Vyjádři se raději k tvrzení redakce z toho článku a nesnaž se furt šťourat jen do mě. Tady jsi zase jen dokázal. Útoky proti mé osobě dle rekace na příspěvek, jehož část byla pouze výňatek z článku. Pokud se budeme bavit o nějakém fotografickém testu, kde je několik přístrojů hodnoceno dle nějakých kritérií a srovnáváno s realitou nějakou měřitelnou hodnotou, opravdu se nejedná o osobní názor. Zvlášť u fotografie to není tak úplně problém. Vše je docela dobře viditelné. No samozřejmě zase Huaovce, to tu dlouho nebylo. 😂 Zase se ti musím smát.

      • Menty: jo a ještě k tomu top fotomobilu, který v podstatě ani mít nemůžu (teda mohl bych, ale Google a jeho služby jsou pro mě důležité) protože se u nás neprodává Huawei Mate 30 Pro 5G, resp. bez 5G. Kromě toho, já obměňuji mobil cca 1x za 3 až 4 roky. Dříve to pro mě nemá příliš smysl a i když si to můžu dovolit, 25 až 30 tisíc jsou peníze, které raději investuji jinam, než abych si každý rok kupoval nový mobil, jehož technická vybavenost není proti předchozímu ročníku zas až o tolik lepší.

      • xzeit: Tak to je pak už o tom, jakou kdo má úroveň, tak s takovou holt vede diskuzi. Pro kvalitní diskuzi je základní předpoklad co nejvyšší úroveň diskutujících. Což chápu, že pro tebe, jakožto člověka, co má základku, když to hodně přeženu, tak maturitu, je velkej problém pochopit. BP a DP to tu není, ale právě BP a DP tě má připravit na komunikaci na úrovni v běžném životě. Což je jasné, že tebe jako člověka se základkou nic ani připravit nemohlo. Ale že budeš svou opětovnou neznalost brát, jako něco normálního, to už je podle mě nemoc. Takže ne, nejsou to citace. Já článek četl, ale nemění to nic na tom, že citace mají jasná pravidla. Hotovo. To není otázka interpretace.
        A nebudeš mi přikazovat, k čemu se mám vyjadřovat, ještě nežijeme za komunismu (i když by sis to asi přál). Takže jsem se vyjadřoval k tobě, že je směšné, že takový expert nejede na vlně smartphonů, které už tedy definitivně nahradily kompakty. Můžeš mě urážet sebevíc, ale nic s tím neuděláš. A já si sem chodím číst recenze, abych se dozvěděl něco o přístrojích, které třeba nemám možnost si někde jen tak vyzkoušet, apod. A podle více recenzí si udělám vlastní názor. Slabší kusy, což je tvůj případ, pak tyto recenze považují za fakta, jelikož prostě nemají na to si vlastní názor udělat. Jednoduché, prosté.

      • Menty: základu mám, samozřejmě. Střední školu s maturitou také. A představ si, že dokonce i vysokou školu na FS mám také a určitě jsem si to studium nezaplatil. Rozhodně ale nemám potřebu dodržovat jakousi formu příspěvků v diskuzi. Nevím kde chodíš na ty hlody 😂. Na úrovni se budu bavit jinde, ale rozhodně ne tady a to ještě s někým, koho ani osobně neznám a zvlášť s individuem, jako jsi ty. A hlavně ty si zameť především před svým prahem s urážkama. V každém příspěvku to praktikuješ (základka apod. což navíc ve skutečnosti není ani pravda 😂). Kážeš vodu a piješ víno.
        Tak jestli jsi článek četl a všimnul sis, že jsem vypsal pár vět z něj, tak jsi potom hloupý, co jiného ti k tomu mám napsat. Každý kdo si přecetl článek a pak můj příspěvek, kde byla jasně zkopírovana část textu z článku, za kterou jsem udělal mezeru a napsal souhlas, si umí dát věci do souvislosti, pokud mu aspoň trochu funguje mozek. Takže se tady z toho nezkoušej trapně vylízat….
        A k té recenzi…. ne že recenzi, bavím se o testu něčeho, třeba fotoaparátů. Ze srovnávacích testů je v naprosté většině případů celkem jasné, jak na tom ten, či onen přístroj je. Můžeme se bavit o fotacich, displejich, reproduktorech, atd. Tady není místo pro vlastní názor, tady je to jasně dané…

      • xzeit: Nemáš tu potřebu, protože nemáš žádnou úroveň. :D Kdy to prostě pochopíš. I do práce mi chodí mejly od nezvdělanců, co nejsou schopni dát dohromady souvislou větu. A i na takový lidi si člověk udělá obrázek. A i jim to přijde normální. Jak řikám – základem kvalitní diskuze je to, že diskutující ovládají jazyk na nějaké aspoň základní úrovni. Citace jsou bezpochyby naprosto základní věc, jelikož citování a uvádění zdroje je ve věcné diskuzi zcela nezbytné (už jen proto, aby se odlišil tvůj text od textu někoho jiného). Znova – není to otázka interpretace, tohle jsou ta fakta, po kterých se tak pídíš. Mně přijdou citace naprostý základ, stejně jako třeba shoda podmětu s přísudkem. A s tou základkou to není žádná urážka. Protože pokud neumíš citovat, tak jsi zřejmě dál, než k maturitě opravdu nedošel.
        A k testu. Je zvláštní, že tu velebíš stránku, která daleko víc, než seriozní web připomíná spíš reklamní agenturu – ale hlavně stránku, kterou i tvůj velký učitel odsuzuje. Objektivní data jsou třeba maximální jas displeje, hlasitost repra, syntetický bench CPU. Ale rozhodně ne posuzování fotek. Opět – jen ty slabší kusy mají sklony k tomu tyto výsledky přijímat za svoje, protože si na to neumí udělat svoje názory.

      • Menty: „Ale rozhodně ne posuzování fotek.“

        Samozrejme, ze ano a to i mezi smartphony, ale smisene vysledky vsech recenzi rozhodne nepoukazuji na Huawei jako nejlepsiho– a to ani i kdyz nebudeme porovnavat video.

      • lukass71: Asi si ne uplně rozumíme, já to myslím tak, že jen proto, že na pochybném webu typu DxO dostane jeden smartphone tolik bodů a druhý tolik ještě neznamená, že to tak opravdu je. Fotky jsou hodně subjektivní, tobě se snad Huawei mazanice líbí, i když mají na zaplaceném pochybném reklamowebu nejvíc bodů? Asi ne žejo, každý má jiné oko. Takže proto mi přijde směšné na základě právě jednoho pochybného hodnocení (ani se nejedná o věrohodný web) dělat závěry. Plus jak řikáš. Většina recenzentů Huawei za nejlepší nepovažuje. Co se týče selfie a videa, tam bych to ani nezmiňoval, to na špičku nemá ani náhodou.

      • Menty: samozřejmě, ty máš pravdu. Dxomark (ktery jsem ale přímo nemyslel) a vsichni ostatní, co dělají nejske srovnávací testy… gsmarena.com apod… Ti lžou, jsou zaplacení, atd… ale ty máš pravdu. Raději budeme věřit mentymu, který nemá beztak ani žádné osobní zkušenosti ani s Huaiem, ani s Xiaomi…

      • Menty: tohle jsou jen tvé výkřiky do tmy. Pokud ti někdo píše email, to je úplně něco jiného, ještě když se to týká práce, než když tady s někým vyměním pár názorů. Mícháš hrušky s jabkama. Jsi zmatený jak lesní včela. Ne, není to nezbytné, pokud nejsi hloupý, četl jsi článek a můj příspěvek. Ty se z toho snažíš jen vykroutit. Raději si přiznej, že sis chtěl rýpnout a totálně jsi ujel.
        Za další…. nevím co teda děláš, ale jestli ti chodí maily od lidí, kteří mají trošku problém se složením věty atp. a ty si o nich hned děláš takový obrázek… tak to mi naprosto stačí pro to, abych si udělal obrázek já o tobě. Namachrovany pán dokonalý, všeznalek… vlastně to jsem ti už tady psal několikrát. Teď jsem se v tom jen utvrdil. Jsi arogantní člověk.

      • xzeit: Tak teď tě nějak nechápu. Podle tebe je urážka, když ti někdo napíše, že máš základku? Tak snad jí máš, jako všichni ostatní, ať už dosáhli jakéhokoliv vzdělání, ne? Tak co je na tom urážejícího? Nebo jí nemáš, když píšeš „…základka apod. což navíc ve skutečnosti není ani pravda…“ ?

      • Shepii: když si ten jeho příspěvek přečteš ještě jednou a dáš si to trochu do souvislosti, tak on tím chtěl říct, že mám jen tu základu a možná maturitu. A když má někdo jen základku, tak na tom většinou není moc dobře (až na výjimky). Tímhle mě chtěl urazit, resp. se o to pokusil… Protože pravda je pak taková, že mám to co jsem napsal výše.

      • xzeit: No níže brečíš neskutečně. Přitom i člověk se základkou ví, že pokud převezmu cizí text, tak prostě patří do uvozovek a hotovo. Takže jsem spíš urazil i základkáře, tímto se jim omlouvám. Opět – jen se tu svojí neznalost snažíš hájít, brečíš, kňouráš a kopeš do všech ostatních. Mě budeš osočovat, že jsem zmatený jako lesní včela, abys zakryl svou neuvěřitelnou negramotnost. Místo toho, aby ses poučil, tak jsi ještě agresivní. A znova a znova – každý má nějakou úroveň diskuze. Ty sem očividně chodíš jen tak plácat a všechny sem urážet (takže vlastně nepotřebuješ být gramotný), já bych se narozdíl od tebe chtěl třeba něco dozvědět, podiskutovat a tak. A to se dělá blbě s lidmi, kteří prostě neovládají ani základní pravidla diskuzí. Nevzdělaný být můžeš, to lidi jsou, s tím problém nemám. Ale že mě tu někdo bude poučovat, když nejsem ochoten přistoupit na jeho velmi nízké požadavky a znalosti, to teda je už fakt silnej tabák. :D

      • Menty: pokud převezmu cizí text v nějakém dokumentu apod. tka budu řešit formální stránku věci. Jak říkám, tady jsi prostě nepochodil a můžeš si psát co chceš a jak chceš. Styl kterým jsme svůj první příspěvek napsal do této diskuze bohatě snaží. Ty sis chtěl jen rypnout.. nic víc. Hned ses do me pustil kvůli něčeho, co nebylo ode mě 😂. Já k tomu pouze napsal souhlas a žádné uvozovky na tom nic nezmění. Jen to pořád poukazuje na to, jak na tom jsi špatně. A zase si nevidíš do huby. Tvůj první příspěvek 1. 1. 2020 1:53 je důkazem samým o sobě, kdy jsi hned musel spustit ty své hloupé výplody. Takže co ty tady vytahuješ nějaké urážky apod. když právě ty jsi byl ten hlavní iniciator…..

      • Tomáš: ovšem to jsem pouze citoval to, co napsala redakce že. Tak co se navážíš do mě? Proč to nenapíšeš jim, ty chytráku?

  4. „Rok 2019 můžeme bez okolků prohlásit za rok, kdy kompaktní fotoaparáty zaznamenaly svůj definitivní konec.“

    Tak to je samozrejme nesmysl. Kompakty sly v posledni dobe take velmi nahoru, i pres zmensujici se popularitu. Kdo totiz chce, aby ta fotka nejak vypadala i na vetsim (ale zaroven pro nej nejsou dulezite, casto velmi drahe, vymenne objektivy), tak porad dale voli kompakt. To, ze spoustu lidi to maj jen na postovani na FB/instagram, kde je kvalita i smartphone fotek naprosto zdemolovana je vec jina.
    Naroky pak fakt clovek nepotrebuje mit prevelike, aby proste smartphone fotky uz nedostacovaly. A to i presto, ze je opravdu fakt, ze je to prave oblast, kde je v poslednich letech u smartphonu vyvoj nejvetsi.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).