Domů » Recenze » Recenze iPhone 11 Pro: navenek nudný, uvnitř skvělý

Recenze iPhone 11 Pro: navenek nudný, uvnitř skvělý

Konec září tradičně patřil zahájení prodejů nových iPhonů. Letos modelovou řadu s číslovkou 11 tvořily hned tři modely – základní iPhone 11 a vybavenější iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. V dnešní recenzi se podíváme na zoubek právě nejvybavenější dvojici s přídomkem Pro a Pro Max.

  • iPhone 11 Pro láká na špičkovou výbavu, vadí nám zastaralý design
  • velkým lákadlem je fotoaparát, displej a velmi slušná výdrž
  • displej i zadní strana jsou velmi odolné vůči poškrábání
  • ceny startují na 29 990 Kč, respektive 32 990 Kč za verzi Max

V minulých letech bylo uvádění nových iPhonů často provázeno poměrně velkými frontami před obchody. Lidé neměli problém trávit dlouhé hodiny jen proto, aby se na ně dostalo. Už s příchodem loňských iPhonů Xs byl zájem o něco vlažnější a davové šílenství před obchody bylo spíše raritou. A letos byl zájem rovněž o poznání vlažnější. Neznamená to samozřejmě, že by o nové iPhony nebyl zájem, ale rozhodně už není tak masivní, jako tomu bylo v minulosti.


Už by to chtělo změnu…

Do jisté míry na tom může mít podíl přechod na tříletý obměňovací cyklus, který se týká hlavně designu. Přední strana nejnovějšího iPhone roku 2019 tak vypadá úplně stejně jako v případě iPhone X z roku 2017. V té době byl design nápaditý, ale přiznám se, že letos mě iPhony svým vzhledem už dost nudí. V době, kdy se všichni předhánějí v atraktivitě designu a používají velmi tenké, nebo nulové rámečky, mi design z roku 2017 přijde lehce bez nápadu, a 4,5mm tloušťka rámečku u displeje tomu všemu nasazuje korunu.

iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max
iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max

Při pohledu na přední stranu tedy nepoznáte, zda je o iPhone X, Xs nebo 11 Pro. Rychle se to ale dozvíte při prozkoumání zad, kterým dominuje vystouplý modul s trojicí ještě jednou vystupujících objektivů. Apple se tímhle dvojitým výstupem snaží maskovat fakt, že rozdíl mezi zadní stranou a čočkou fotoaparátu je více než milimetr.

Stylový fitness náramek Honor Band 5

Design smartphonu je hodně subjektivní záležitost. Někomu se líbí, někomu ne. Mě se design jablečných produktů vždy líbil, ale u letošní generace už mi přijde tak nějak bez nápadu. Novinkou u Pročkové řady je použití matného skla, které je velmi pevné a velmi odolné vůči poškrábání, o čemž se můžete přesvědčit z tohoto testu. Většina ostřejších předmětů může na zadní straně zanechat stopy, nicméně ty stačí pouze setřít rukou a telefon je opět jako nový. Stejný typ skla mimochodem kryje i displej samotný.

iphone 11 pro recenze 11
V balení letos konečně nechybí rychlonabíječka

Rámeček je vyroben z oceli, která je mnohem tvrdší a pevnější než hliník, což se pozitivně projevuje i na celkové strukturální pevnosti. Mezi ocelí a sklem se navíc nachází tenký plastový proužek, který má při případném pádu utlumit náraz a přenos nežádoucího tlaku do skla.

iphone 11 pro recenze 19
iPhone 11 Pro nově seženete také v tmavě zelené barvě

Přibyla také zelená barevná varianta, která mi na fotkách přišla zajímavá, ale v reálu jsem z ní byl spíše zklamaný – u telefonu, jehož cena startuje na hranici 30 tisíc Kč jsem asi čekal něco víc.

iPhone 11 Pro se pyšní stupněm krytí IP68, což v praxi znamená, že po dobu 30 minut vydrží v hloubce až 4 metrů. Apple však v záručních podmínkách vysloveně uvádí, že poškození tekutinou není kryté zárukou. Pokud se vám tedy do iPhonu dostane voda, při reklamaci neuspějete.

Pro vs. Pro Max: jaké jsou rozdíly?

Základní iPhone 11 Pro disponuje 5,8″ displejem s rozlišením 1125 x 2436 px, větší iPhone 11 Pro Max 6,5palcovým panelem (1242 x 2688 px). Hardwarová výbava je u obou telefonů stejná, kromě většího displeje má Max ještě vyšší kapacitu baterie (3046 mAh vs. 3969 mAh) a vyšší hmotnost (188 gramů vs. 226 gramů).

iphone 11 pro recenze 15

Ano, čtete správně – iPhone 11 Pro Max atakuje hranici hmotnosti čtvrt kilogramu, což je na můj vkus opravdu hodně. Zvyknout se na to dá (v ruce se telefon drží dobře a psalo se mi na něm lépe, než na menším modelu), ale v kapse u kalhot o něm rozhodně budete vědět. A to platí i o menším modelu.

Displej: OLED se skvělou čitelností

Použitý displej je typu OLED a patří k tomu nejlepšímu, co mezi smartphony můžete nalézt. Ostatně metodika serveru DisplayMate jej ocenila známkou A+. Displej má skvělé barvy a díky svítivosti 800 nitů (1200 nitů při HDR) nabízí skvělou čitelnost na sluníčku.

iphone 11 pro recenze 26
Displej vyniká nejen barevným podáním, ale i skvělou čitelností na sluníčku

Zobrazovači tedy nemám absolutně co vytknout, ale je škoda, že nové iPhony stále nedisponují funkci AlwaysOn pro zobrazování informací o datu/čase a nových notifikacích. U konkurence s Androidem je to zcela běžná věc. Někomu může vadit také poměrně velký výřez v horní části displeje. Do něj se kromě 12Mpx selfie kamerky vešla také plejáda čidel a senzorů technologie Face ID.

Výkonu má opět na rozdávání

V útrobách najdeme super výkonný čip Apple A13 Bionic, díky kterému se nové iPhony nezadýchají ani při složitějších výpočetních operacích. A13tka je navíc až o 40 % energeticky efektivnější, což se pozitivně projevuje na celkové výdrži. O té ale až později. iPhone 11 Pro se prodává v 64, 256 a 512GB verzi a v celkem čtyřech barevných variantách – nová je již zmíněná zelená, která doplňuje vesmírně šedou, stříbrnou a zlatou.

Velikost operační paměti RAM Apple nikde oficiálně neuvádí. Některé zdroje hovoří o 4 GB, jiné o 6 GB. Pravda je zřejmě někde mezi tím – telefony by skutečně měly být vybaveny 6 GB RAM, ale pro potřeby systému iOS mají být vyhrazeny 4 GB a zbývající 2 GB by měly být určené pouze pro fotoaparát (potvrzené to ale nemám).

Vypíchnout si zaslouží i dvojice stereo reproduktorů, které se pyšní certifikací Dolby Atmos hrají opravdu skvěle. Zvuk je dostatečně čistý, hlasitý a patrná je i výrazná basová linka. Chválím také za podporu rychlého Wi-Fi 6 či přítomnost druhé virtuální eSIM.

Hardwarové parametry iPhone 11 Pro
Systém: iOS 13
Rozměry: 144 x 71,4 x 8,1 mm, Hmotnost: 188 gramů
Procesor: Apple A13 Bionic
RAM: 6 GB, Interní paměť: 64/256/512 GB, Pam. karta:
Displej: OLED, 5,8", Super Retina, 1125 × 2436 px
Fotoaparát: 12 + 12 + 12 Mpx, f/1.8, Přední kamera: 12 Mpx ( f/2.2) + TOF 3D, 4K video, HDR
Bluetooth: 5.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac/ax, NFC:
Konektor: Lightning
Baterie: 3190 mAh Li-Ion, Rychlé nabíjení:
Bezdrátové nabíjení:

iPhony disponují i NFC modulem, který využijete například pro placení skrze Apple Pay. Ten u nás v době psaní recenze podporovaly tyto instituce: Air bank, Česká spořitelna, Edenred, J&T Banka, KB, mBank, Monese, Moneta, Revolut, Twisto a UniCredit Bank.

Hardwarové parametry iPhone 11 Pro Max
Systém: iOS 13
Rozměry: 158 x 77,8 x 8,1 mm, Hmotnost: 226 gramů
Procesor: Apple A13 Bionic
RAM: 6 GB, Interní paměť: 64/256/512 GB, Pam. karta:
Displej: OLED, 6,5", Super Retina, 1242 × 2688 px
Fotoaparát: 12 + 12 + 12 Mpx, f/1.8, Přední kamera: 12 Mpx ( f/2.2) + TOF 3D, 4K video, HDR
Bluetooth: 5.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac/ax, NFC:
Konektor: Lightning
Baterie: 3969 mAh Li-Ion, Rychlé nabíjení:
Bezdrátové nabíjení:

Rychlé Face ID a absence 3D Touch

Čtečku otisků prstů bychom na těle iPhonu hledali marně. Apple ji nahradil technologií Face ID, kterou každý rok zdokonaluje. U letošní generace iPhonů je autentizace uživatele opět o něco rychlejší (v praxi je odemčení opravdu bleskové) a zvětšil se i úhel záběru, kdy je vás Face ID schopné rozpoznat.

iphone 11 pro recenze 05

Odemykání funguje skvěle i ve tmě, s brýlemi či třeba v cyklistické helmě.  Jen škoda, že Face ID stále nepodporuje odemykání v případě, kdy je iPhone natočený naležato (například v automobilovém držáku).

iphone 11 pro recenze 27
iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max se výřezu zatím nezbavily

Apple letos upustil od technologie 3D Touch, jejíž modul v útrobách telefonu zabíral celkem dost místa, které raději využil ve prospěch baterie. Pro vyvolání různých nabídek či náhledů tedy nebudete používat sílu stisku displeje, ale delší přidržení. Já sám jsem nikdy 3D Touch až tolik na chuť nepřišel a přechod na prosté přidržení prstu mi tak přijde mnohem logičtější.

Výdrž baterie a nabíjení: no konečně!

Apple se v tiskových materiálech chlubí až o 4 hodiny vyšší výdrží u iPhone 11 Pro ve srovnání s loňským iPhone Xs, a o 5 hodin lepší výdrží v případě iPhone 11 Pro Max a iPhone Xs Max. Přítomnost akumulátoru s vyšší kapacitou (3046 mAh, respektive 3969 mAh pro model Max) je skutečně znát a v kombinaci s energeticky úspornějším procesorem a displejem je reálná výdrž nadprůměrná.

U menších iPhonů byla výdrž jedním z hlavních kamenů úrazu, ale iPhone 11 Pro mě příjemně překvapil. S naprostým přehledem jsem zvládl celý pracovní den a ještě mi na konci zhruba 30 % kapacity zbylo, a to jsem telefon nijak nešetřil.

V případě iPhone 11 Pro Max není problém se dostat i na 1,5 až 2 dny výdrže, což považuji za velmi slušný výsledek. Apple si konečně přestal sedět na uších a do krabičky přibalil rychlejší 18W nabíječku, se kterou akumulátor za 30 minut dobijete na 50 %. Detailní přehled průběhu nabíjení přikládám:

iPhone 11 Pro

  • 55 % po 30 minutách
  • 85 % po 60 minutách
  • 97 % po 90 minutách
  • 100  % po 109 minutách

iPhone 11 Pro Max

  • 49 % po 30 minutách
  • 81 % po 60 minutách
  • 95 % po 90 minutách
  • 100  % po 116 minutách

Pomalé bezdrátové dobíjení

iPhony samozřejmě podporují i bezdrátové nabíjení (standard Qi), nicméně jen s výkonem 7,5W, což je ve srovnání s konkurencí trochu málo. Řečí čísel – iPhone 11 Pro dobijete na 50 % za zhruba 1,5 hodiny, na plnou kapacitu to zabere okolo 255 minut. V případě iPhone 11 Pro Max jsou časy ještě šílenější – necelé 2 hodiny na 50 % a přibližně 295 minut do plné kapacity.

V kuloárech se také šušká, že se v útrobách nových iPhonů nachází i modul pro reverzní dobíjení dalšího příslušenství, nicméně Apple jej měl softwarově deaktivovat, takže jej není možné využívat. Ani v roce 2019 jsme se nezbavili Lightning konektoru, tak doufejme, že příští rok už jej jablečný gigant nahradí oblíbeným USB-C.

Fotoaparát: kouzla se třemi objektivy

Pokud by se mě někdo zeptal, co mě na letošních iPhonech nejvíce baví, pak je to jednoznačně fotoaparát. Ten se řadí mezi naprostou špičku a zápory se u něj hledají jen velmi těžko. Celkem jej tvoří tři členy, každý s 12Mpx rozlišením – klasický fotoaparát (f/1.8, ohnisková vzdálenost 26 mm, optická stabilizace obrazu) doplňuje ještě teleobjektiv s dvojnásobným optickým přiblížením (f/2.0, ohnisková vzdálenost 52 mm, optická stabilizace obrazu) a širokoúhlý objektiv se světelností f/2.4 a úhlem záběru 120 ° (ohnisková vzdálenost 13 mm).

iphone 11 pro recenze 02 1
Trojitý fotoaparát je jedním z hlavních lákadel nového iPhone

Za inovativní považuji prostředí aplikace pro fotografování, jelikož na okrajích vidíte i prostředí mimo záběr hlavního objektivu. Ten vám rovněž naznačuje, jak by fotka vypadala v případě použití širokoúhlého objektivu. Pokud ale fotíte nějaký blízký objekt, kde by širokáč neměl smysl, zůstanou okraje aplikace černé. Jsem zvědavý, jak dlouho bude trvat, než tuhle fičuru okopírují i další výrobci.

iphone 11 fotoaparat
Při focení na okrajích vidíte i záběr ze širokáče. Při zabrání bližšího objektu (na snímku fotoaparát Sony) dojde automaticky ke ztmavení okrajů.

Apple se rovněž na keynote chlubil pokročilou kalibrací jednotlivých fotomodulů. Ať už fotíte hlavním, teleobjektivem nebo širokáčem, barvy snímků by ze všech tří fotoaparátů měly být +- stejné. S tímhle většina konkurenčních smartphonů celkem dost bojuje a jak je vidět, u Applu si s optimalizací fotoaparátu skutečně dali záležet.

Přímo z režimu focení lze rychle začít nahrávat video – stačí pouze přidržet prst na spoušti. Jakmile spoušť pustíte, přehrávání se zastaví, případně můžete prst přetáhnout na ikonku zámečku a nahrávání bude pokračovat bez nutnosti držet prst na displeji.

Všechny testovací fotografie v plném rozlišení si můžete zobrazit/stáhnout zde.

A jak iPhone 11 Pro fotí? Skvěle a směle může měřit síly s nejlepšími fotomobily s Androidem. Výborně si optika poradí s makrem, protisvětlem a automatickou aplikací HDR. Plusové body dávám i za propracovaný portrétový režim.

iPhone 11 Pro vs. Samsung Galaxy S10

V galerii najdete spoustu testovacích snímků ze všech tří objektivů a jako bonus přidáváme porovnání se Samsungem Galaxy S10+. Sám jsem byl zvědavý, zda iPhone 11 Pro porazí „es-desítku“, která byla představena letos v únoru, ale v oblasti fotografií jsou výsledky velmi vyrovnané, a to především u hlavního fotoaparátu a teleobjektivu.

Kde naopak iPhone zaostává, je focení se širokoúhlým objektivem. Tady mají snímky i za dobrého světla mnohem méně detailů. Podobné jsou také výsledky při použití nočního režimu.

Srovnávací snímky z iPhone 11 Pro a Galaxy S10+ si můžete stáhnout zde.

Noční režim

Samostatnou kapitolu si zaslouží noční režim, v kterém lze pořizovat nadprůměrné snímky i v horších světelných podmínkách. Aktivuje se automaticky, pokud software detekuje vhodné podmínky a dostupný je pouze pro hlavní fotoaparát a teleobjektiv.

nocni rezim
Aktivní noční režim poznáte podle této žluté ikonky. Přes posuvník si můžete ručně upravit čas (1 až 10 vteřin), nicméně ne vždy vás automatika na maximální čas pustí (vše záleží na typu zabírané scény).

Expoziční čas telefon nastaví automaticky (v rozsahu 1 až 10 vteřin), ale v případě potřeby máte možnost jej nastavit ručně. Maximální časový rozsah ale vždy nemusí být 10 vteřin – o tom, kolik vám fotoaparát „dovolí“, rozhoduje software a množství světla na zabírané scéně.

IMG 0521
Noční režim v akci. I s minimem světla má fotografie velmi slušnou kresbu a na mobil přijatelnou úroveň šumu.

Díky optické stabilizaci obrazu a chytrému softwaru vám fotoaparát vykouzlí nerozmazaný snímek „z ruky“ i při nastavení nejdelšího času, ale je samozřejmě potřeba, abyste iPhone drželi co nejvíce v klidu. Nejčastěji automatika nastavuje expoziční čas na 2 nebo 3 vteřiny.

Po zachycení scény dojde ke složení výsledné fotky. Díky procesoru Apple A13 je celý proces bleskovký a vy se tak v mžiku můžete ostatním pochlubit skutečně povedenou noční fotkou, která je stále dostatečně ostrá, s minimem šumu a s dobře vykreslenými detaily.

Záznam videa

iPhone 11 Pro exceluje i při záznamu videa. To lze nahrávat až ve 4K rozlišení při 60 snímcích za vteřinu, případně lze sáhnout po slow-motion záznamu ve Full HD při 240 fps. Během záznamu se lze pohodlně přepínat mezi jednotlivými objektivy (přepnutí je maximálně plynulé) a za zmínku stojí i funkce přiblížení zvuku zabíraného objektu při přepnutí na teleobjektiv.

Jablečné telefony odjakživa lákaly i na kvalitní záznam zvuku a jinak tomu není ani letos. S iPhone 11 Pro věrně zachytíte atmosféru na koncertě či párty v klubu, a to jak po stránce obrazu, tak i zvuku.

Závěrečné hodnocení

Apple s nejnovějším iPhonem 11 Pro dohnal konkurenci a na trh uvedl smartphone, který se může měřit s těmi nejlepšími. Nicméně v uplynulých letech to byl právě Apple, který přicházel s novými technologiemi, které se pak ostatní výrobci snažili dotahovat. Teď je tomu přesně naopak a u letošních modelů je víc než kdy jindy vidět, že jablečný gigant začíná zpomalovat.

iphone 11 pro recenze 16

Na druhou stranu, Apple případný pokles prodejů zas až tolik trápit nemusí. Výraznou část jeho příjmů tvoří poplatky za služby a cupertinské společnosti je vlastně jedno, zda za ně platíte na iPhone 8, nebo nejnovějším 11 Pro.

Pominu-li reverzní dobíjení, což není funkce, kvůli které byste po nocích nemohli spát, má iPhone 11 Pro vše, nač si vzpomenete. Konečně tu máme rychlonabíječku v základním balení, konečně jsme se s příchodem iOS 13 dočkali tmavého režimu a konečně má více než slušnou výdrž baterie.

iphone 11 pro recenze 01 1

Nejvíce si zaslouží vyzdvihnout fotoaparát, který podává skvělé výsledky a z každého objektivu doslova ždíme maximum. Třešničkou na dortu je skvěle fungující noční režim a nadprůměrná kvalita videa i zvuku.

Za zapůjčení telefonu děkujeme iWant.cz, kde si iPhone 11 můžete zakoupit

Jako celek iPhone 11 Pro funguje na výbornou, nicméně jednu velkou výtku přece jenom mám. Snažím se porozumět tříletému obměňovacímu cyklu Applu, ale od roku 2017 se design smartphonů značně změnil a trendy se posunuly směrem k velmi tenkým rámečkům a celkově mnohem vzdušnějšímu designu. A vedle takových telefonů vypadá letošní iPhone s cenou startující na třiceti tisících přece jenom trochu nudně a těžkopádně, a nezachrání to ani nová zelená barva.

Pevně doufám, že příští rok se Apple vytasí se zcela novým designem, který bude reflektovat trendy současných smartphonů. Letos to jablečnému gigantovi ještě prošlo, ale příští rok už to chce opravdu přijít s něčím novým.

iPhone 11 Pro

9.1

Design a zpracování

8.5/10

Výkon a optimalizace

9.3/10

Hardwarová výbava

9.4/10

Kvalita fotografií a videa

9.5/10

Výdrž baterie

8.7/10

Klady (+)

  • kvalita fotografií a videa
  • skvělá výbava & vysoký výkon
  • voděodolné tělo, pevná konstrukce
  • rychlé nabíjení, dobrá výdrž
  • novinky v systému iOS 13
  • špičkový OLED displej
  • rychlé a přesné Face ID
  • podpora eSIM

Zápory (–)

  • zastaralý design
  • větší rozměry a hmotnost
  • zbytečně tlusté rámečky
  • vysoká cena
  • bez 3,5mm audio jacku
  • stále s Lightning konektorem
  • pomalé 7,5W bezdrátové nabíjení

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

127 komentářů

  1. No ten pes je naprosto skvělý 😊❤️

  2. Kebabslayer44 (neregistrovaný)

    No, teď budu asi trochu hnidopich, ale při této ceně to jinak nejde.

    Tak, začnu tím, co říkal pan Zack, z kanálu JerryRigEverything.
    Přesněji, co neřekl. V tom videu vůbec neříkal nic o tom, že to sklo vydrží déle bez poškrábání jak jiné telefony. „Scratches at level 6 with deeper grooves at level 7“, a tak to platí i pro ostatní skla, je to přece jen sklo, žádný safír, ehm jejich sklo foťáku u dřívějších modelů.

    Dále, bych tento iPhone 11 Pro Max Retina Super Display 3221xUHD nenazval PRO, pod názvem PRO, si představuji něco PRO, něco inovativního. A nebo vyšší obnovovací frekvence ? 90Hz ? 120 ? No, dále třeba čtečka otisků prstů pod displejem ? Fidgetspinner kamerky ? Nebo větráček ? Proste něco více PRO.

    A ještě k tomu displaji, co takhle 1440p alespoň. Radši nebudu mluvit o obyčejné „budget“ verzi 11 s 828p…

    Noční režim není nic nového, už i Samsung galaxy s8 to má.

    350k, nebo kolik bodů to má v antutu, je hodně přes míru, kterou potřebujete. Ta jedna tisícina sekundy, kterou promarníte u starších modelů, vám při focení jídla nic nezmění.

    Základní model se 64gb za tu cenu, a navíc v roce 2019 ? Dobrej vtip na začátek…

    Konec

    • Pro u Apple je široký gamut, kalibrace. Monitory, laptopy, telefony, tablety. U tabletů je tak i obnovovací frekvence pro snížení lagu z stylusu. Potud iPhone zapadá do filozofie. Absence vyšší obnovovací frekvence (displeje, digitizer ji má) je škoda.

    • Čtečku pod displejem Apple opustil příchodem desítkovégo iPhone.

      • Furt budeš pindat něco o čtečce. Hodně dlouho se domů říká poddisplejovou čtečka. Fingerprint (under display, ultrasonic), nebo fingerprint (under display, optical). Je to stejné mimo, jako že FaceID nevyžaduje interakci s uživatelem.

      • Je to něco jako „skutečně bezdrátová sluchátka“, vždy když to vidím, tak mám úsměv na rtech 😊

        Ten offtopic s FaceID… Oh god….

      • Offtopic pro tebe. Napsal jsi blbost a neumíš to přiznat 😂.

        Beztratova sluchátka jsou myšlena jako sluchátka, kde přenos informace mezi nimi a něčím jsou řešeny bezdratovou technologií. Tak je to myšleno. Že v některých sluchátkách je nějaký drát, to s tím nemá nic společného. Že to nechápeš, že věc druhá.

      • Tady je vidět, jaky jsi blboun, uni. On myslel ctecku, ktera je umistena pod displejem jako takovym, ne v dolni casti telefonu „pod displejem“ z pohledu uzivatele. Nebo ses jen snazil byt vtipnym, ale moc se ti to nepovedlo.

      • niky79: Možné a užívané umístění čtečky : Pod displejem, v displeji, v zapínacím tlačítku, na boku, na zádech.

        Nebo nejasného?

      • Nebo = něco, už se těšíme na editaci 😊

    • lukass71

      Co je „PRO“ na ctecce otisku prstu pod displejem? Vsak to dneska ma kazdej druhej telefon, je to pomaly a casto dost nespolehlivy.

      • Jak se to vezme, třeba vyzkoušet ultrazvukovou čtečku na galaxy s10 /note.

      • lukass71

        Tak ty jsou treba snad nejvetsim zklamanim. Sice „bezpecnejsi“ ale pomalejsi a jeste vice nespolehlive nez posledni generace optickych (viz treba Oneplus nebo tusim i ten Huawei).

      • A ještě to má viditelnou „díru“ v displeji. Už druhou v některých případech:D

      • 😂 Děláš si srandu, že jo? Pomalejší? To určitě ne. Galaxy S10 plus jsem měl možnost docela dost vyzkoušet a čtečka je co se rychlosti s spolehlivosti týče skvělá. Jakýsi problém byl na začátku. Samozřejmostí je, správné přiložení prstu na ono místo.

      • lukass71

        xzeit: To je moc hezky, ale pomalejsi proste je a znatelne to je sakra. A co se tyce spolehlivosti proste nic moc, staci se kouknout na jakekoliv recenze. Opticka vs ultrazvukova definitivne opticka. A rozhodne na tom neni nic „PRO“.

        [odkaz]

      • Uni, čtečka jde vidět jen venku pod ostrým sluncem, či světlem z určitého úhlu a na třeba tmavě ploše. Tohle může řešit opravdu jen hnidopich. V 99% užívání telefonu to vidět nejde. No a ségra mi vlastně zatím ani nic nehlasila 😊.

      • Pokud vím, tak Galaxy S10 se „pro“, narozdíl od 11 Pro Max nejmenuje.

        Trochu jsem se podivil, proč diskuze opět směřuje mimo téma. Pak jsem se podíval, že zde přispíval uni, takže je to jasný.

      • lukass71

        Menty: „si představuji něco PRO, něco inovativního. A nebo vyšší obnovovací frekvence ? 90Hz ? 120 ? No, dále třeba čtečka otisků prstů pod displejem ? Fidgetspinner kamerky ? Nebo větráček ? Proste něco více PRO.“

        Reakce byla na tohle.

      • lukass71: Tak to je bohužel už ale dnešní doba, kdy se v rámci marketingu jmenuje „Pro“ už kdo ví co. Takže možná si kolega představuje pod „Pro“ inovativní věci, ale marketing je v dnešní době asi důležitější. A to je věc většiny výrobců.

      • Menty: Ty už jsi z všech těch Applů a uniů tak zblblej, že si ani neuvědomuješ, že zde nehraji roli🤣

      • uni: Tak to je teda opravdu masakr :D Dneska vrchol koukám. Apple v diskuzi o Apple hraje, zcela nepochybně. Fakt si vem prášek už.

      • A ty sám se vyjadřuješ a nehraješ roli? Další prášek pro zmatence :DDD Děs běs dneska.

      • Menty: „Vopruz achievement progress“ +1

      • Ondra (neregistrovaný)

        „pomalý a dost často nespolehlivý“ Od někoho kdo leze na tuhle stránku denně bych čekal lepší znalosti tématu. No nic, zase další ubohej hejt.

  3. End (neregistrovaný)

    Denní fotky tedy bída, ten Šedo zelený nadech nebo skoro žádné barvy třeba ten kmen 😁

  4. Recenze podle mě skvělá, jelikož hodnotí jak klady, tak zhodnocuje střízlivě zápory.

    Design – ano, je zastaralý. Záda taky nevypadají nic moc. Na druhou stranu jejich matná úprava je opravdu skvělá, dobře a velmi jistě se drží, plus nulpívají otisky prstů. Spodní nesymetričnost průduchů repráku a mikrofonu tomu taky opravdu nehraje třikrát do karet. Nový barvy vypadají naživo fakt hrozně lacině, paradoxně ta zelená, co vypadala na fotkách dobře, není naživo tak dobrá.

    Na výdrži zamakali, a ta je hlavně u většího modelu fakt perfektní. Den a půl neni vůbec problém.

    Nejvíc mě zajímal foťák – jak se to píše v recenzi, pod to se můžu podepsat. Video, normální foťák a telephoto super. Potréty jsou výborný. Novinka ultrawide mě teda taky zklamala, noční mód taky není nic moc. Ale celkově fotoschopnosti hodnotim hodně kladně.

    Displej je parádní. Bohužel největším kámenem úrazu je zastaralé iOS, které už roky naprosto ignoruje rozdílné úhlopříčky displejů. 6.5 palců displej může mít opravdu velmi široký využití. Ale ani dvě aplikace naráz to nepodporuje, nic. Ta plocha vypadá na Maxu opravdu hodně ošklivě, ikony jsou jen větší, jak pro důchodce, a vypadají v porovnáním s 11 Pro opravdu neskutečně humpolácky.

    Absence 3D Touch je naprosto logický krok, jelikož toto ovládání je daleko přirozenější.

    Hlasité repro poskytuje fakt super zvuk.

    64GB uložiště u něčeho s přízviskem „pro“ opravdu nějak nechápu.

    I přesto, že to pro mě není mistrovství světa, tak se mi hlavně větší model jako celek líbí. Přidáním širokoúhlé čočky je to o něco víc všestranné zařízení, konečně je v balení i odpovídající nabíječka, největší problém vidím v iOS, které prostě neumí efektivně využít tyhle displeje velikosti“letiště“. Nicméně u iPadů si to Apple už uvědomil, tak třeba snad příště.

    Za mě dobrý.

    • lukass71

      „Ale ani dvě aplikace naráz to nepodporuje, nic. “

      To me treba osobne prijde jako nejvic useless featura ever. V zivote jsem to nikoho s Androidem nevidel pouzivat.

      Jinak ten nocni mod je podle me, co se mobilu tyce, minimalne na urovni Pixelu. Jako je to proste porad mobil, takze detaily nikdy nebudou perfektni. Co me tam trochu stve, je proste automatika vsude– nemoznost fotit na „night mode“ jak se cloveku zlibi, podobne i doba expozice. Ac zastancem manualu u mobilu fakt nejsem, alespon trochu nastavitelnosti tomu opravdu chybi.

      S 3D Touch rozhodne nesouhlasim, uprimne, trochu me mrzi jeho naprosto prekopani z iOS12 na iOS13 i na starsich modelech. Ale na druhou stranu chapu, proc od toho Apple upustil, zkratka to nebylo tak intuitivni na prvni pohled a clovek si na to musel chvili zvyknul a „naucil“ se to pouzivat.

      „Spodní nesymetričnost průduchů repráku a mikrofonu tomu taky opravdu nehraje třikrát do karet.“

      A OMG, s timhle bych nemohl vic souhlasit. Uprimne vubec nechapu proc ta zmena uz z Xka na XS, fakt to vypada strasne. I kdyz polovina „tech direk“ na mikrofon byla driv spis jen pro symetrii a uzitek nula, tak je proste skoda, ze od tehle estetickych malickosti upousti – jeste horsi je v tomhle zakladni 11, kde je lightning trochu posunuty mimo rovinu tech pruduchu. Zrovna v roce, kdy tohle konecne Samsung dal do poradku, tak se na to Apple fakt vykaslal.
      Porad ale doufam, ze prijde rok, kdy si Apple zase u jeho hlavniho produktu design srovna do dokonalosti jako za casu iP4, urcite na to ma. (imho nebyt notche, tak treba i uvodni Xko je takrka perfektni design).

      • Dve aplikace na rozdělené obrazovce není něco, co bys použil každý den, ale hodí se to. Občas použiji. Potřeba tohoto rozdělení jde sice vyřešit i jinak, ale složitějším způsobem. Toto je super freatura.

      • X (neregistrovaný)

        Tak do tohodle nepujdu, nic moc.

      • Tak dvě aplikace na jedné obrazovce jsou jen špička ledovce, byl to první příklad, který mě napadl. Těch možností je opravdu spousta, takhle je to bohužel jen větší displej, s větším obsahem, třeba ta plocha – čekal bych, že když už nejsou widgedy, bude možnost třeba 5 nebo 6 sloupců – na místo více obsahu jsme se dočkali jen většího obsahu. V Apple si asi myslí, že větší mobily si kupují jen ti s horším zrakem a ne ti, kteří chtějí prostě víc obsahu. Ale říkám, nezatracoval bych to, u iPadů už se to hýbe, jednoznačně správným směrem, tak třeba se dočkáme upgradu i tady.

      • Menty: Widgety jsou, pár lety. Facepalm

      • uni: Lol, přesně jsem čekal nějakou zoufalou reakci, tato mě naprosto rozsekala. Tak abych byl zcela konkrétní (pro ty pomalé, že), tak myslím widgety přímo na hlavní ploše, a ne na nepoužitelné ploše pouze widgetů kdesi. Chápeme už?

      • Menty: Nejsou kdesi, jsou vlevo od domovské obrazovky, notifikační obrazovky, zamykací obrazovky.

      • uni: No, chvilku ti to trvalo, než jsi doběhl do nejbližšího elektra a widgety tam našel :)

      • Menty: „Vopruz achievement progress“ +1

      • uni: Ano, offtopic králi, opět se ti daří ničit další diskuzi. Tento týden jsi fakt materiál. Máš tam ještě něco, ideálně třeba konečně k tématu? :)

      • Menty: Widgety jsi sem zatáhl ty…

  5. End (neregistrovaný)

    Do mínusu bych dal i pomalou bezdrátové nabíjení které je fakt otřeseně pomalé 7,5W a za skoro 5 hodin nabijete z 0 na 100% což je děs.

    • V recenzi už je to doplněné i včetně časů. V době publikace článku jsem ještě hodnoty neměl změřené, ale souhlasím s vámi, že to bezdrátové nabíjení je žalostně pomalé :-(

  6. End (neregistrovaný)

    No jak vidím tak jediný Huawei a LG mají nejlepší Ultrawide cameru.

  7. realista (neregistrovaný)

    v minusech ma byt predevsim nechutny blikajici a vypalujici se oled display a hlavne cybejici nativni format 16:9 u fotaku..4:3 je pravek..

    • Blikající 😂 jasně. Tobě musí být po ránu dobře, Že?

    • Tys ten teledon neměl v ruce, že? 16:9 u foťáku nastavit totiž jde. A vypalující se OLED u iPhonu? Zapomeň.

      • JP23 tak k nějakému vypálení tam za nějakou dobu dojde, samozřejmě záleží na stylu používání. Ale blikání..?

      • Vůbec nevím co tím blikáním myslí. V mém okolí znám asi 7 lidí s X nebo XS, ani jeden nemají nic vypálené, displeje vypadají jako nové, což ale nemůže říct tchán s Galaxy S8, na které se mu po půl roce začaly permanentně zobrazovat ikony z homescreenu.

      • Blikání, nízká hodnota obnovy displeje při snížené jasu. Projevuje se buďto nízkou odezvou displeje (rozmazává se) nebo blikáním. Na toto mají různí lidé různou citlivost, od ignorace po bolehlav. Hodně tom trpí Samsungy (resp. jejich displeje), nevím jaj je to u Applí ho.

      • Ještě abys to věděl 😊😁. Akorát jsi vypsal vady dislelej – když je vadný, špatná vyroba. Nikoliv vlastnost.

      • xzeit: Tedy děláš vše, aby ses vyrovnal pondělí. A to je pátek ještě daleko, kam až do bude gradovat? 😳 A nějaký nový achievment, být všude vopruz a offtopic?

      • Uni: protože si představ, že jsem se setkal u dvou stejných telefonů u jednoho při nízkém jasu s malou odezvou displeje, ovšem druhý byl naprosto v pořádku. Takže ano, vada, na reklamaci. Nikoliv vlastnost OLEDŮ.

      • xzeit: Tohle napiš především autorům těch testů a studií, že měli vadné displeje 😁

      • Samozřejmě, že pokud se toto někde objevilo, chytili vadný displej. Pokud je displej v pořádku, nic takového displej nedělá

      • xzeit: No nicméně, není tomu tak.

      • Je tomu tak. Zkušenosti s 4x galaxy S7,který máme v rodině, Nokia 808, Lumia 1020, 2x Huawei Mate 20 pro, Galaxy S10+ a žádný to nedělá. Ten problém se mi objevil, kromě jiného na prvním Mate 20 pro. Vadný displej. Takže nepiš, že to je problém každého oled displeje. Ne, není.

      • imperator

        PWM je od 60hz do 240 ci 290 u Pro v zalezitosti od jasu. Rozne priebehy kriviek. Oneplus alebo huawei vie pouzit aj DC dimming.
        Staci citat notebookcheck myslim ze pani vedia trochu viac nez „zdejší“

      • uni: „A nějaký nový achievment, být všude vopruz a offtopic?“ – na to se ptám i já tebe. Ty sis našel očividně nějakou novou zálibu. U recenze iPhone od firmy Apple kvičet nad tím, že problémem XY trpěly displeje konkurenční značky Samsung (o kterých se v recenzi samozřejmě vůbec nepíše), a na druhou stranu říct, že o tom, zda se problémy vyskytují u značky Apple (u které píšeš komentář) vlastně ani nevíš, to už je fakt masakr. Prostě offtopic král v ráži.

        Koukám, že to vražedné tempo, které jsi nabral minulý týden, a včera ho neztratil, pokračuje jako vlak dále. Až neuvěřitelný.

  8. Pan domácí (neregistrovaný)

    Po šesti letech je tohle první model iPhone, který vynechám, protože tak jak jsem spokojený se Samsung S10 jsem nebyl nikdy spokojený s žádným telefonem a zatím není nikdo kdo by mi nabídl více.

  9. Recenze zcela opomenula nový čip U1, který dokáže lokalizovat jiný čip U1 v prostoru, i pozičně, bez užití GNSS. Na to navazuje i systém, např. nabídne při sdílení bližší zařízení. Dále se spekuluje jeho přítomnost i v „Tags“, pro jejichž uvedení by Apple mohl uvolnit i ono reverzní Qi.

    • imperator

      Je toho viac

      ani zmienka o skvelom audiozoome [odkaz]

      To že prepínanie medzi kamerami funguje len pri 4K 30 fps a nie 60 fps

      Selfie kamera umožňuje slow-mo + 4K 60fps (resp to všetky kamery – tiež rarita)

      Expozičný čas môže ísť až do 30 sec. (neviem či si to kontroluje tri-pod, alebo množstvo svetla ale tá možnosť tam je – fotené su nočné oblohy)

      Inak pwm zdvihol z 240hz na 290hz ale stale to je malo

      • Ad PWM, to bude vada konkrétního kusu, xzeit vysvětlí:)

      • RH (neregistrovaný)

        To s tím prepinanim objektivu u videa jen při 30 snímcích už není pravda . iOS 13.1 to opravil a už to jde i při 60

      • imperator

        RH : Tak na 11tke mi to stále nejde 🤔 žeby devíza Pro ?

  10. Dobrá recenze.

    Apple design je natolik nadčasový, že si klidně můžou dovolit zopakovat ho i příští rok a budou pořád napřed – v detailech jako dokonalý radius rohů, který dokonale kopíruje displej, který je symetricky vzdálený od všech hran, dokonalé a symetrické ovály nahoře a dole při pohledu ze strany, kdy zakulacené sklo na okrajích vytváří přesnou symetrii tvaru z obou hlavních stran – tohle nikdo jiný nemá.

    Jinak opět a znovu – je to jediný telefon na světě, který má custom chip (mimochodem nejrychlejší a nejefektivnější na světě), vlastní OS a služby. Už jenom tento fakt ho staví asi o 3 příčky nad vším ostatním. Uživatel nemusí řešit duplicitní služby a účty (kde např. u Samsungu vládne brutální schizofrenie), dostává 4 roky podporu a ví, že jeho data má jenom on a Apple. iPhony mají nejpohodlnější a nejbezpečnější biometrickou autentifikaci – FaceID a i tady se konkurence moc nechytá.

    Letos se Applu navíc povedlo rozbít konkurenci v dílčích parametrech:
    – nejlepší display na světě: [odkaz]
    – nejdelší výdrž u modelu Pro Max a vynikající u modelu Pro: [odkaz]
    – nejrychlejší a nejefektivnější chip zároveň: [odkaz]

    a navrch vynikající foťák a kamera, které budou s jistotou útočit na nejvyšší příčky DxOMark a 99% neprofesionálních fotografů z něj budou nadšeni.

    ===> Letos nic lepšího než iPhone Pro (Max) nevyšlo a nevyjde.

    • MIO10 (neregistrovaný)

      V designu Apple dávno napřed není. Jobs se asi v hrobě obrací. 3 příčky nad ostatní je čistě subjektivní pohled na věc. Že někdo preferuje odemknutí obličejem a jiný zase otiskem prstu bych neviděl jako výhodu, ale vlastnost. A rozbít se jim nepovedlo nikoho, bohužel jsou zcela srovnatelní. Rozbít by znamenalo být jasně vepředu a přinést inovace co ostatní nemají a ne jen implementovat vše, byť uznávám, že napoprvé a dotaženěji(opět pouze v některých případech).Váš příspěvek je čistě subjektivní a jistě Vám Iphone 11Pro bude vyhovovat, ovšem Vašemu sousedovi může vyhovovat jiná značka, protože 100lidí, 100 názorů a 100 potřeb. Iphone je na špičce, nikoliv ovšem sám a jasně nad všemi jak se snažíte tvrdit.

    • Ondra (neregistrovaný)

      Nejlepší displej na světě – od Samsungu
      Nejdelší výdrž – akorát se dotáhli na konkurenci
      Nejrychlejší chip je to na platformě iOS. Přímý srovnání se Snapdragonem není, jelikož oba chipy beží na rozdílných platformách.

      Design – zastaralý a nudný, Face ID nechává konkurenci naprosto chladnou.

      Už asi zbývá jenom ten iOS, který upřímně řečeno už taky není co býval.

  11. Jarda (neregistrovaný)

    No, tak se akorát přiblížili konkurenci. Nic víc, nic míň. Rychlonabínení, to je smích, to zvládne telefon starý 2 roky. Ani noční foto není nijak lepší, než Samsung.

    • lukass71

      Tak se zas tradicne zeptam, v cem tak hrozne zaostava te „konkurence“ (opet koukam „konkurence“ mysleno jako vsech statisic Androidu dohromady).
      A pak jen tak na okraj, nocni foto Samsung nezvlada, tady je za Pixelem, iPhonem a Huaweiem uz rok (takze vlastne „za konkurenci“). Ale jak pisu hore, je to porad telefon a fotky vypadaji podle toho, to same fotky Huaweie, fotky Samsungu, fotky Pixelu a jakehokoliv jineho smartphonu.

    • RH (neregistrovaný)

      Co se tyče fotoaparátu jediné minus je sirokouhly . Ten je slabší než u konkurence . Jinak určitě fotí a natáčí lip než samsung . Oba dva telefony jsem trápil týden focením. Note 10 plus vrátil a nechal si 11pro max

      • Proboha, Apple má rychlonabíjení také dva roky (USB PD). Noční fotky jsou adekvátní, ne horší, ne lepší, jinak pojaté.

        Máš tam vůbec nějaký skutečný fakt nebo jen ulhaný hate?

      • Patřilo na Jarda (neregistrovaný).

  12. Na iPhone dobrý.

    Ale srovnám se Samsungem, a Apple má horší fotky (méně detailů, horší noční režim), pomalé rychlonabíjení, chybějící čtečka otisků prstů, chybějící reverzní nabíjení (perfektní věc pro bezdrátová sluchátka), tlustší rámečky, horší design, menší maximální velikost úložiště, o 10-15t vyšší cena, zaostalý operační systém.

    No, na iPhone dobrý :)

    • Design individuální, není relevantní. S reversním nabíjením náš očividně ještě něco čeká. Nabíjení je v souladu s USB PD, je možné užít výkonnější nabíječku např. od laptopu, o OS jen pind, čtečka taktéž.

      Takže co nám relevantního zbylo, max. kapacita, teoreticky fotografie. Proti tomu něco chybí Samsungu (např. bezpečná bezdotyková autentizace).

      Takže souhlas, na iPhone dobrý, dokonce velmi dobrý:)

    • Hadek Rulán (neregistrovaný)

      Radek Hulán nikdy neomrzí. Vzor toho, že když má být nějaký projekt neúspěšný, stačí, aby na něm pracoval nebo projel peníze investorů. Ten dědula zamrzl v 90. letech

    • lukass71

      „Ale srovnám se Samsungem, a Apple má horší fotky (méně detailů, horší noční režim), pomalé rychlonabíjení, chybějící čtečka otisků prstů, chybějící reverzní nabíjení (perfektní věc pro bezdrátová sluchátka), tlustší rámečky, horší design, menší maximální velikost úložiště, o 10-15t vyšší cena, zaostalý operační systém.“

      Fotky jsou objektivne lepsi, Samsungu porad nejdou ani fotky za dobreho svetla, kde vecne preexponovava. Pomale rychlonabijeni ti klidne necham. Chybejici ctecka prstu, muzu argumentovat u Samsungu chybejicim FaceID, takze argument absolutni nesmysl. Reverzni nabijeni, vyuziti sice skoro nikdy, ale klidne ti to necham. Tlustsi ramecky, ale alespon konzistentni, a ne co strana to jine pravitko. Mensi max. velikost uloziste absolutne nechapu, kdyz se bavime o 512GB u mobilu, to spis tech 64GB zacatek je proste sakra malo.. A rozdil 10-15tis si vyzdimal odkud prosimte?
      Dale OS tu radsi rozebirat nebudu, protoze se do toho zase pusti mistni odbornici, ale ve zkratce; je spoustu veci co neumi Android a co umi iOS a naopak. Kazdy si pak vybere svou a casto mu prave ten druhy naprosto nevyhovuje.

      • Co neumí Android?

      • tomm1k (neregistrovaný)

        Tak ty maš v hlavě dobře nablito :-)

      • lukass71: „Fotky jsou objektivne lepsi, Samsungu porad nejdou ani fotky za dobreho svetla“ – mrkni na rozdíl mezi slovy „objektivně“ a „subjektivně“. V tomto případně (jelikož to píšeš jen za sebe) jsi určitě myslel subjektivně. Jelikož každý ví, že fotky se objektivně srovnávat nedají (resp možná nějaké laboratorní pseudotesty typu DxOMark apod). To je, jak kdybych napsal, že objektivně jsou lepší fotky Samsungu, protože ty z 11 Pro mají mdlé barvy (což mají, jen někdo tomu říká mdlé a někdo reálné).

      • xzeit: Bezpečnost, vyšší míra napadnutelnosti u androidu, 5 let aktualizací, sandboxově rozdělené úložiště, secure enclave, neodesílá data o uživateli, pokud mu to nedovolíš… to jsou třeba rozdíly, které vnímám já u iOS. Když vím, jak funguje iOS a jak přistupuje k datům Google, tak třeba placení přes android pay mi občas dělá slušné vrásky na čele.
        Ale jsem si jist, že kdo tohle nevnímá, tak mu android dá víc funkcionality. Pro mě je hlavní, že se konečně po 10 letech, co po tom volám, naučilo iOS stahovat soubory. Tohle pro mě třeba bylo dlouhou dobu k smíchu a způsobovalo mi to spoustu problémů.

      • Po tolika letech křičení zde má xzeit tak elementární dotazy, oh god…

      • Bezpečnost, vyšší míra napadnutelnosti u androidu, 5 let aktualizaci… Podporu a vlastnosti jsem nemyslel. Spíš tu funkční stránku, jakože třeba poslat něco přes BT atd.

        Secure Enclave je záležitost take HW…

        Placení přes Google Pay, z toho strach nemám.

        Naučilo se to stahovat soubory? Pecka. 😁

      • xzeit: To lze dávno…. (stahovat soubory). Kluci kluci, tento týden je to skutečně masakr.

      • Xzeit: tak chceš nějaké rozdíly a pak ti nejdou pod nos, tak si s prominutím na.ser. Nikdo ti tu nebude jmenovat rozdíly, které ty zrovna „myslíš“. Provázanost software a hardware je to, proč to funguje jinak. Secure enclave funguje i díky tomu, jak je iOS nastaveno, na androidu to je pomalu neproveditelné. Android je prostě otevřený na všechny strany.
        Uni: Stahování souborů bylo do teď reprezentováno pouze jako White screen s možností „otevřít v“, s čímž měla spousta webu problém a nefungovalo to (typický wetranfer, leteckaposta a třeba náš firemní intraportal apod.). Nikde nebyl žádný status bar průběhu stahování, nic, 10 let zmatků. Teď to konečně funguje plnohodnotně – safari nabízí možnost stáhnutí do lokálního úložiště (tedy do aplikace Files), stahování lze v safari sledovat. Přitom taková základní blbost…

      • _qam_: Ale tak já neříkám, že to iOS13 nevylepšil, já jsem jen reagoval na xzeita, který si myslí, že se to naučilo stahovat až nyní. Ano, tak elementární neznalost iOS ten ukřičenec má:)

      • Qam: otázka byla, co neumí Android. Neptal jsem se na rozdíly podpory a bezpečnosti. Uni, ty jsi mi doposud nevysvětlil, jak si představuješ, že FaceID funguje bez interakce s člověkem 😁

      • Ano, naučilo se stahovat soubory. Naučilo se stahovat soubory tak, jak to 99% lidí chápe, tak jak to drtivá většina BFU chápe. To znamená – v pravém slova smyslu – jdu na stránku (jak píše třeba qam např. letecká pošta), dám stáhnout, mam download manager, kde vidím, kolik zbývá, se soubory můžu dál pracovat. Nejsem limitován ani stránkou, ani typem souboru. Takto většina lidí chápe „stahování“. Myslel jsem, že uni je BFU, ale on je ještě daleko níž, pokud tomuto říká stahovat soubory. (A je jasné, že se dočkáme nějakých pindů a vlastních polopravd, jak člověk mohl stahovat obrázky a já nevim aplikace z obchodu :D). Je to až neuvěřitelné, jaké má tento člověk mezery ve vzdělání. I když je pravda, že tuto funkci letmým prohlédnutím v elektru asi člověk neobjeví. Ale pokud někdo řekne, že doteď umělo iOS stahovat soubory (jak píše qam „otevřít v“), tak je mi ho líto, upřímně.

        PS: uni, ani nemusíš reagovat, dneska už ses předvedl až až, nech si něco na zítra zas, nebo to tempo už nepřekonáš, radši se rovnou vyprav do elektra a doplň si znalosti. Děs, takhle hloupej člověk, to se jen tak nevidí.

  13. Má bezpečnou dotykovou. Krome toho, záleží na nastavení. Ne každý chce, aby se mi mobil rozsvecoval hned po vytažení z kapsy. [odkaz]

    Tady je to celkem dobře popsáno. Ano, pokud máš aktivováno probuzení zvednutím, pak bude autentizace bez dotyku… pokud neberes jako dotyk, že bereš mobil do ruky 😁.

  14. FantomasMan

    iPhone sa začínajú stávať zaujímavým artiklom len pre ľudí ktorý chcú IOS. Pre ostatných je to predražené „železo“.😉

    • /\ (neregistrovaný)

      Mobilní doba má budoucnost ve službách a konzumaci obsahu. Telefon jako takový už se nemá kam posunout a pro mě osobně už není zajímavá žádná značka a žádný model.

    • Tak co si budeme nalhávat, „formfactor“ iPhonu konkurence dohnala u 3-4 generace, výkonově, citlivost a odezvu displeje (dotyk), konstrukce, atd. Pak už spíše šlo o to, který výrobce dal které technologii prioritu tento rok nebo „až“ následující.
      Nehledě na to, že Apple má toto v DNA, HW jako služba a nikoli cíl, takže jsi opravdu „objevil ameriku“:)

      • uni: Tak nalhávat si můžeš co chceš, pravda je, že tak první 3 generace doháněla konkurence iPhone od Apple, pravda je ale taky to, že dalších 7 generací dohání konkurenci (abys zas nebrečel, tak zejména Samsung) Apple. Jen tomu někdo říká vyhýbavě „že šlo o to který výrobce dal které technologii prioritu tento rok nebo „až“ následující“. To můžu říct vlastně i o prvních třech generacích, prostě to pro tu konkurenci nebylo prioritou. Ale realita je samozřejmě jasná naprosto.

  15. Menty, pozor. Pokud má dojít k autentizaci, interakce je tam vždy. Musí být. Jinak by to nefungovalo. A to že musíš vytáhnout zařízení z kapsy…. No on to myslí tak, že to nemá nic společného s FaceID. On bere jen to, že ten mobil vytáhnes a pohledem xychtu k tomu dojde. Jenže už neví, že i tady je interakce, on to jako interakci nebere. FaceId funguje tak, že si zkontroluje xycht zjednodušeně to dělá FaceID a xycht dělá to, že je vystavovan záření FaceID. Jsou tam zpětně vazby, což je ta interakce. Je fyzicky nekontaktni. Záření, světlo, pole

    • shepii (neregistrovaný)

      uni: „uni 2. 10. 2019 v 17:19
      Ještě jednou. Autentizace FaceID nevyžaduje od uživatele interakci. Over.“ 🤦

  16. shepii (neregistrovaný)

    uni: Tak to je konec s tebou. :D Jednou píšeš, že vyžaduje interakci, podruhé že nevyžaduje a nevidíš v tom rozdíl. Opravdu ústav hadr… :D

  17. Rezek (neregistrovaný): dtto (to je italsky, takže cajk) co shepii (neregistrovaný).

    • Rezek (neregistrovaný)

      Jednou si napsal ze interakci vyzaduje a pak napises ze ne, proc lzes?

      • Nee, špatně, zkus to znovu. Je to vše v češtině úrovně prvního stupně.

      • Rezek (neregistrovaný)

        Nic neni spatne, lhal si o interakci, jednou si napsal, ze ji vyzaduje a pak napises, ze nevyzaduje, proc lzes?

      • Stále máš problém s češtinou a vyznamem napsaného. Vrat se k textu, ať neděláš špatné vývody že svých špatných myšlenek.

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: Když napíšeš, že dochází k interakci mezi FaceID a uživatelem, tak je ta interakce službou logicky vyžadována. Pokud by službou interakce nebyla vyžadována, musela by služba fungovat i bez interakce s uživatelem a to nefunguje. Takže ať se tady snažíš slovíčkařit jak chceš, je ti to prd platné a opět jsi jen za osla. :)

      • Rezek (neregistrovaný)

        Stale mas problem vysvetlit lez, ze jeden den pises, ze porebuje interakci a druhy den napises, kdyz si v uzkych, ze ji nepotrebuje. Proc lzes?

      • shepii (neregistrovaný): Máš ode mě velké uznání, že se snažíš, vážně. Bohužel ses dostal do tentat lží od xzeita.

        Pro zkompletování si dovolím citovat svůj text, na který to celé navazuje z SA. Je to reakce na maníka, který vyjádřil svůj názor, že nejpohodlnější je otisk obrazovky:
        „Obličej je pohodlnější, v podstatě od tebe nic nevyžaduje.“

        Tak, až to dáš dohromady, máš to. Celé ty následující lži, vkládání slov do uší, zmatečnost trvale zmatených, historie apod. je mimo mě.

        Grats tobě.

      • Otisk prstu, ne obrazovky, prd*** ta editace…

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: „Obličej je pohodlnější, v podstatě od tebe nic nevyžaduje.“ Tak to je ještě úplně jiná liga. :D Obličej od tebe vyžaduje oproti čtečce otisků prstu na zádech víc. Smartphone s odemykáním pomocí obličeje musíš vyndat z kapsy a minimálně mu ukázat obličej, abys ho odemkl. Smartphone se čtečkou otisků prstu na zádech vyndáš z kapsy už odemčený, protože prst máš na čtečce už při vyndavání z kapsy, na stejném místě, jako kdyby tam čtečka nebyla, takže pro odemčení nemusíš udělat nic. Takže jsme se vlastně dostali k tomu, že všechny tvoje lži tady začaly lží jinde. Bravo, gratuju k „úspěšné“ obhajobě tvé osoby :D

      • shepii (neregistrovaný): Tak jsi to nedal. Škoda.

      • Dáme si to celé, ne? Kdy ses nebyl schopen vyjádřit, až jsem si tě našel tady 😊
        [odkaz]

      • Rekord byl překonán, to teda nevim, co bude zejtra.

      • Menty: To je otázka. Tento týden je to tu skutečně drsné. Dokonce jsem snad poprvé musel hlásit příspěvky. To mě mrzí.

      • Rezek (neregistrovaný)

        Je to drsne, vuci tobe UNI, takovy blafalek obecny a lhar jako ty UNI se jentak nevidi.

      • Je ale hezké, jak se tu sešla prakticky komplet speciální třída, kde máte posledního z Bermud, TomaSSX či jak…?

      • Rezek (neregistrovaný)

        Je hezke, ze si se z toho nevylhal a dostal si to pekne sezrat UNI. Ty redakci popros, at ti jsou editovat prispevky aspon tyden, aby jsi sladil to co pises a nebyl jsi kazdy den v rozporu a za lhare.

      • Ajé, zas Bermudy, ty dlouho nebyly. uni je super v tom, že je prostě krásně předvídatelný. Jak jsem to psal, že:

        1) Jeho první koment (teď už povýšil i na offtopic první koment)
        2) Pseudopravdy, vlastní domněnky, první ztracení se
        3) Pozná, že kecá
        4) Otočí, začne urážet
        5 Definitivní zmatení
        6) Breky, že to nikdo nechápe, ideálně se pasuje na mentora, Bermudy

        Za poslední týden jsme byli svědky všech těchto bodů. S přibývajícím tempem se samozřejmě mění i jednotlivé fáze.

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: Promiň, ale tvojí demenci jsem opravdu nedal. ;)

      • PS uni: Takže už nejsi jen offtopic zmatenec a ulhánek, ale i bonzáček.

        „uniNahlásit | 2. 10. 2019 v 20:36
        Otisk prstu, ne obrazovky, prd*** ta editace…“

        A ještě k tomu vulgární. Fuj.

      • shepii (neregistrovaný)

        Meny: Už jen z logiky věci – on je sám a proti němu argumentuje deset lidí. U které strany je pravděpodobnější, že má pravdu? :D Tak ale jede si svoje, to se musí nechat. :) Holt každému nebylo dopřáno inteligence.

      • Uni: je mi tě fakt líto. Můžeme se domluvit na nějaké doučování, třeba po Skypu, nebo jak by sis to přál. Pošlu ti nějakou literaturu a moje sestřenice je psychiatr. Myslím si, že kombinací bych ti dokázal pomoct. A hlášení příspěvků? To ses ukázal a ještě se k tomu přizná… a přitom nic neslušného.

      • shepii (neregistrovaný): Ještě to nevzdávej. Odprosti se od falešné stopy (a lží jistých zde), že autentizace=probouzení telefonu. Zaměř se čistě na autentizaci (např. při platbě, po probuzení telefonu, vstup do aplikace,….) a přehraj si to téma znovu.

        Furt je tu šance, ač miniaturní.

      • shepii (neregistrovaný): Stav na vlastní větě, byl jsi na správné stopě: „Pokud by službou interakce nebyla vyžadována, musela by služba fungovat i bez interakce s uživatelem a to nefunguje.“

      • Tak já uniho pozoruju už nějakou dobu, ale to není problém jen tady fora, ale on musí mít problém s tímto i v „reálném životě“. Věčně v opozici, nulová sebereflexe (je to tak dva dny, co samozřejmě opět něco pindal, pak si uvědomil, že nemá pravdu, tak místo „sorry, máš pravdu“ zvolil „tys mě akorát zmátl“ :D), věčně konfliktní, všechno rozumí jak koza petrželi, ale dokáže se hádat jen o slovíčka, když se někdo přeřekne, nebo hlavně, když někdo něco nevysvětlí polopaticky, jak pro úplná paka. Jsou v životě věci, které se vysvětlovat nemusí, a většina je chápe. A pak jsou tu taková individua, která se hádají o všem, jen ne o smyslu. A když poznají, že nemají pravdu, tak vás osočí a ideálně zavedou diskuzi k něčemu jinému, naprosto nepodstatnému.

        Měl jsem na střední jednoho takového spolužáka, splňoval do puntíku to, co jsem výše napsal (to splňuje i uni). A překvapivě – taky ho nikdo neměl rád.

      • Uni: pojďme se vrátit zpátky k tomu, co jsi napsal na SA. A to: Obličej je pohodlnější, v podstatě od tebe nic nevyžaduje. Jak jsi myslel to, že od tebe nic nevyžaduje?😊 Resp. co proti tomu pohodlná čtečka vyžaduje? 😁

      • shepii (neregistrovaný)

        Menty: No jo no. Ale zase na druhou stranu, bez něj by tady byla celkem nuda. Takhle si aspoň můžeš z někoho dělat srandu. :D I když baví jen do určitě doby, pak už spíš jen nudí…

      • shepii (neregistrovaný): Tak jak. Už nejsi schopen pracovat ani s vlastními myšlenkami?

      • Koukám, že pacoš je tu zpátky. Kde byl nevíme, ale za kamarády určitě ne.

      • Menty: btw ad „Menty Nahlásit | 2. 10. 2019 v 21:23“, prostě s vámi nejedu v osobním explicitním napadání osob, fakt ne. Lituji, že jsem musel hlásit, ne, že jsem hlásil.

      • uni: A co třeba tady: „Je ale hezké, jak se tu sešla prakticky komplet speciální třída, kde máte posledního z Bermud, TomaSSX či jak…?“. Jenže ten rozdíl je v tom, že ty jsi tu pro všechny už takový chudák, že se s nějakým nahlašováním tvých urážek (a chudák Tomáš – řadit ho do speciální třídy je explicitní urážka, zvlášť pokud je normální) nikdo nebude patlat, nikomu tu za to ty, ani ty tvoje pindy, nestojíš. Mně osobně jsou nějaké tvoje speciální třídy jedno – tam chodíš tak maximálně ty (dle zkušeností) a co.

      • Menty: Co přesně se tě dotklo? [odkaz]

      • uni: Už nepochybuju, že jsi prostě fakt hloupej člověk.

        A co třeba tady: „Je ale hezké, jak se tu sešla prakticky komplet speciální třída, kde máte posledního z Bermud, TomaSSX či jak…?“. Jenže ten rozdíl je v tom, že ty jsi tu pro všechny už takový chudák, že se s nějakým nahlašováním tvých urážek (a chudák Tomáš – řadit ho do speciální třídy je explicitní urážka, zvlášť pokud je normální)

        Ještě jednou. Nebavím se přece vůbec o sobě. Píšu, že zde jednoho uživatele házíš do speciální třídy, když je třeba normální. A to je urážka.

        Ne, sorry, prostě jsi fakt hloupej jenom.

  18. Honza (neregistrovaný)

    „Zastaralý design“ mě opravdu rozesmál. A to přímo od srdce. Hlavně, že telefony s Androidem jsou všechny jak přes kopírák, že od sebe nerozeznáte Samsung od Honoru nebo Huawai od LG. Všechno naposto stejné.

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *