Recenze Honor View 20: průstřel do černého

Honor View 20 recenze

Smartphony značky Honor nabízejí velmi dobrý poměr ceny a výkonu, a to napříč celým portfoliem. Platí to i pro model Honor View 20, který byl před dvěma týdny představen na tiskové konferenci v Paříži. Jedná se o vlajkový model společnosti, který si v ničem nezadá s těmi nejlepšími smartphony na trhu. Novinka láká na prostorný displej s kruhovým výřezem pro selfie kamerku, elegantní skleněná záda, špičkový výkon nebo kvalitní 48MPx fotoaparát.

Kromě toho telefon nabízí dobrou výdrž na baterii, super rychlé nabíjení a nejnovější operační systém Android 9.0 Pie s nadstavbou EMUI 9. Honor View 20 se na českém trhu prodává od 23. ledna ve dvou paměťových a třech barevných variantách. Cena startuje na 14 990 Kč, respektive za výkonnější verzi zaplatíte sebevědomých 16 990 Kč včetně DPH. Dokáže si novinka svou cenovku obhájit? A jaké další vlastnosti a funkce nabízí ve srovnání s konkurencí, vám prozradí naše recenze Honor View 20.

Videorecenze Honor View 20

Honor View 20 & obsah balení

V prodejním balení najdete nezbytné příslušenství. V krabičce se nachází samotný telefon, nabíjecí adaptér se super rychlým nabíjením (4,5V a 5A nebo 5V a 4,5A), metr a půl dlouhý kabel pro napájení či přenos dat, spona pro vyjmutí slotu pro dvě nanoSIM karty, uživatelská příručka a také průhledný gumový obal. Zároveň je telefon z výroby opatřen ochranou fólií.

Honor View 20 recenze

Konstrukce a design: to Honor umí

Honor View 20 zaujme ze všech úhlů. Přední stranu z velké části vyplňuje prostorný displej, který se neobešel bez kruhového výřezu. „Průstřel“ v levém horním rohu je určen pouze pro selfie kamerku, ale je naštěstí drobný (4,5 mm) a v reálu vypadá opravdu pěkně. V úzkém pruhu nad ním se schovává výdech telefonního reproduktoru a své místo si zde našla i notifikační dioda a nezbytné senzory. Jinak symetrické rámečky narušuje tlustší spodní bradička, která nic neukrývá.

Honor View 20 recenze
Honor View 20

Honor umí dělat pěkně vypadající telefony a View 20 to jen potvrzuje. Výrobce u svých smartphonů často využívá elegantního barevného přechodu na zadní straně, který se mezi uživateli těší velké oblibě, vzpomeňme například nedávno recenzovaný Honor 10 Lite. V tomto případě výrobce šel ještě o kus dále a díky nanolitografii vytvořil speciální povrch, který při dopadu světla vytváří písmeno V.

Honor View 20 recenze
Honor View 20

Elegantní skleněná záda sice jsou magnetem na otisky prstů, ale zrcadlové odlesky vypadají zkrátka skvěle. Na našem trhu bude Honor View 20 dostupný v zářivé červené, konzervativní černé a v námi testované safírově modré barvě. Na zadní straně se v levém horním rohu usídlil hlavní fotoaparát, kterému dělá společnost sekundární kamerka s přisvětlovací diodou. Kromě toho zde najdeme nápis značící přítomnost umělé inteligence nebo logo výrobce.

Nesmím zapomenout zmínit přesnou, rychlou a snadno nahmatatelnou čtečku otisků prstů. Pro autentizaci lze využívat také váš obličej, což je také rychlý a snadný způsob, který funguje dobře i za horších světelných podmínek (v noci nebo při protisvětle) a dokonce i při jakémkoliv natočení telefonu (například ve vodorovné poloze).

Na kovových bocích, které mají příjemnou matnou úpravu, se nachází zdířka USB-C konektoru, hlasitý reproduktor, vroubkované vypínací tlačítko, dvoutlačítko pro regulaci hlasitosti, infraport, 3,5mm výstup na sluchátka, mikrofony, předěly antén a slot na dvě nanoSIM karty.

Na telefonu mě příjemně překvapila pohodlnost držení, která je zaručena mírně zakulacenými zády a boky. Příznivá je i tloušťka zařízení 8,1 mm nebo hmotnost 180 gramů. Mínusem je absence odolnosti vůči vodě a prachu.

Honor View 20 sází na prostorný displej s průstřelem

Honor View 20 je elegantní smartphone s obřím 6,4 palcovým displejem, kolem kterého se rozprostírají velmi tenké rámečky. Zobrazovač s Full HD+ rozlišením (2310 x 1080 pixelů) má zakulacené rohy a neobvyklý poměr stran 19,25 : 9 (jemnost 398 ppi). Jedná se o IPS panel, který zabírá obdivuhodných 91,82 % čelní plochy a je samozřejmě kryt odolným tvrzeným sklem.

Honor View 20 recenze
Přední stranu téměř celou vyplňuje displej s miniaturním výřezem pro selfie kamerku

Displej láká na perfektní barevné podání, výbornou černou, skvělé pozorovací úhly a bezproblémovou čitelnost na přímém světle. Vlastnosti displeje (kontrast, teplotu barev, rozlišení) si můžete libovolně měnit v nastavení. Nechybí ani noční režim (filtr modrého světla) nebo adaptivní jas.

Nezapomnělo se ani na možnost „skrýt“ výřez pro selfie kamerku. A pokud budete chtít využít pracovní plochu na maximum, uvítáte možnost ovládat systém pomocí gest, díky čemuž se skryje ovládací panel s tlačítky. Bohužel chybí tmavý režim prostředí, který výrobce z nepochopitelných důvodů nepřidal do své nadstavby.

Výborná hardwarová výbava a výdrž baterie

Honor View 20 pohání výkonný čipset Kirin 980 vyráběný 7nm technologií. Jedná se o vůbec první procesor využívající jader Cortex-A76, které jsou o 75 % výkonnější a o 58 % efektivnější v porovnání s předcházející generací. Čipset zaručuje bezproblémové hrání her, plynulý chod všech aplikací a vysoké využití umělé inteligence.

Honor View 20 recenze

Na českém trhu jsou dostupné dvě paměťové verze – 6 GB RAM/128 GB nebo varianta s 8 GB operační paměti a 256GB úložištěm, kterou jsme měli k dispozici my. Zatímco základní verzi pořídíte v modré a černé barvě, vyšší paměťová varianta se u nás prodává pouze v červené, v námi testované modré nikoliv. Ve výbavě dále nechybí podpora všech lokálních LTE standardů, Wi-Fi 5 (o novém značení jsme psali zde), Bluetooth 5.0, GPS, NFC a ani infraport pro ovládání domácí elektroniky.

Hardwarové parametry Honor View 20

Systém, čipset a konstrukce

Operační systém: Android 9.0, čipset: HiSilicon Kirin 980, octa-core, 2× 2,6 GHz Cortex-A76 + 2× 1,92 GHz Cortex-A76 + 4× 1,8 GHz Cortex-A55, GPU: Mali-G76 MP10, RAM: 6/8 GB, interní paměť: 128/256 GB, pam. karta:
Rozměry: 156,9 × 75,4 × 8,1 mm, hmotnost: 180 g, zvýšená odolnost: ne

Displej, konektivita a baterie

6,4", IPS LCD, rozlišení: Full HD+, 1080 × 2310 px
5G: , NFC: , Bluetooth: 5.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac, GPS: , konektor: USB-C
Baterie: 4000 mAh, rychlé nabíjení: , bezdrátové nabíjení:

Fotoaparáty

Hlavní: 48 Mpx, f/1.8, 1/2.0", 0.8µm, PDAF, druhý: TOF 3D, hloubkový senzor, selfie kamera: 25 Mpx, f/2.0, Full HD video

Uživatelsky nevyjímatelný akumulátor s kapacitou 4 000 mAh nabijete z nuly na 50 % zhruba za půl hodiny a do úplného nabití to trvá dalších 45 minut. Rychlé nabití telefonu zaručuje výkonný napájecí adaptér (22,5 W) a podpora super rychlého nabíjení SuperCharge.

Zamrzí absence bezdrátového nabíjení. Při běžném používání vydrží telefon zhruba dva dny na jedno nabití. Telefon má velmi dobře zvládnutou správu napájení, kde nechybí režim výkonu, základní nebo ultra úsporný režim.

Operační systém Android 9.0 Pie s nadstavbou EMUI 9

Honor nic nepodcenil a nový model vybavil nejnovějším operačním systémem Android 9.0 Pie, který je doplněný o nástavbu EMUI 9.0. Systém je bleskurychlý a nabízí mnoho vylepšení. Prostředí je vzhledově velmi povedené, uhlazené, systémové aplikace mají stejný designový jazyk, vše je přehledné, intuitivní a lze přizpůsobovat k obrazu svému.

Přímo na zamykací obrazovce můžete snadno přistupovat k fotoaparátu, svítilně, kalkulačce, stopkám, hudebnímu přehrávači nebo ke skeneru QR kódů. Výchozí klávesnicí v systému je SwiftKey, kterou si můžete libovolně přizpůsobovat, stejně tak si můžete měnit vzhled prostředí díky aplikaci Motivy. Velice užitečnou funkcí je rychlé vyhledávání napříč systémem, které vyvoláte potáhnutím dolů na domovské obrazovce.

Všechny nainstalované aplikace se nacházejí na plochách vedle widgetů, ale můžete si nastavit i klasické menu aplikací. Huawei, respektive Honor do nadstavby nepřidal příliš mnoho svých aplikací navíc. V systému jsou předinstalované některé nástroje (kompas, FM rádio, počasí a další) nebo aplikace pro správu telefonu, skrze kterou můžete zařízení optimalizovat, chránit před viry nebo blokovat nevyžádané zprávy a hovory.

Fotoaparát a záznam videa: téměř to nejlepší

Dalším velkým lákadlem Honoru View 20 je jednoznačně fotoaparát. Přední 25Mpx selfie kamerka se světelností f/2.0 má k dispozici umělou inteligenci k optimalizaci scény a výrobce navíc slibuje, že s každým dalším pořízeným portrétem se má výsledek zlepšovat. Přítomné je i vylepšení tváře, výběr osvětlení, rozostření pozadí, přisvětlení pomocí obrazovky nebo funkce HDR.

Honor View 20 recenze

Primární zadní fotoaparát nabízí úctyhodné rozlišení 48 Mpx se skvělou světelností f/1.8, který je elektronicky stabilizován a nabízí funkci spojování pixelů, což vede k vytváření 12MPx HDR snímků s vyšší kvalitou obrazu. Kromě hlavního fotoaparátu zde najdeme ještě druhý, v kterém se schovává 3D TOF senzor, jehož hlavním cílem je zajišťovat informace o hloubce scény v reálném čase, což využijete především při focení portrétů a také s aplikacemi rozšířené reality.

Honor View 20 recenze

Nechybí ani Noční režim pro záznam kvalitních snímků za zhoršeného osvětlení (ten funguje zcela identicky jako třeba u Huawei Mate 20 Pro, a výsledky z něj nejsou vůbec špatné), či softwarová vylepšení pomocí umělé inteligence, v rámci kterých umí aplikace rozpoznat až 60 kategorií a více než 1500 scénářů v reálném čase. Potěší také možnost focení do bezztrátového formátu RAW.

Honor View 20: v hlavní roli 48Mpx fotoaparát

Už teď je jasné, že View 20 je vůbec nejlépe fotícím Honorem, i když na konkurenční vlajkové modely (Huawei Mate 20 ProSamsung Galaxy Note 9 či Google Pixel 3) stále ještě nedosáhne. Fotit můžete na plných 48 megapixelů (8000 x 6000 px, fotografie pak zabírá 8 až 12 MB), nicméně kvalitnějších výsledků dosáhnete při nastavení 12Mpx rozlišení, kdy právě dochází k výše zmíněnému spojování pixelů.

Za dobrého světla jsou výsledky velmi slušné – pochválit musím skvělou ostrost, věrné barvy, vysokou úroveň detailů a nízkou míru šumu. Nemusíte se bát ani scén s protisvětlem, velkým dynamickým rozsahem nebo zataženou oblohou. Makro snímky jsou také na vysoké úrovni, nechybí jim ostré detaily, ani přirozené rozostřené pozadí.

Příjemně mě překvapily i fotografie optimalizované umělou inteligencí. Vše funguje velmi dobře i za horších světelných podmínek a snímky jsou o něco málo živější a kvalitnější. Duální fotoaparát se chlubí i portrétním režimem, který obstarává kýžený bokeh efekt. Při pořizování je nutné stát maximálně dva metry od fotografovaného objektu. Výsledné snímky nejsou vůbec špatné, telefon umí velmi dobře rozlišit popředí a pozadí, hlavně u statických scén.

Při focení v šeru, za zhoršených světelných podmínek v budově a ve tmě je potřeba počítat s vyšší mírou šumu a horší ostrostí. Ke zlepšení snímků lze využít nočního režim, který fotografovanou scénu vyfotí s delší expozicí a následně snímky vylepší za pomoci softwaru. Výsledné fotografie jsou o poznání světlejší s větším detailem.

Tip: všechny snímky ve 48Mpx rozlišení si můžete prohlédnout/stáhnout zde.

Honor View 20 potěší kvalitou videa, 4K ale potřebuje vylepšit

Honor View 20 zvládá natáčet video v maximálním rozlišení 4K při 30 snímcích za vteřinu (použitý čip sice zvládá i 4K při 90 FPS, výrobce ale tuto možnost v nastavení nezpřístupnil).

Telefon podporuje i záznam super zpomaleného videa se snímkovací frekvencí 960 FPS v HD (720p) rozlišení. Při natáčení můžete využít i dvojnásobného optického přiblížení.

Kvalita záznamu je dobrá a i v horších světelných podmínkách mě překvapila poměrně nízká úroveň šumu. I tak ale nahrávání ve 4K rozlišení ještě potřebuje optimalizovat – u záznamu je čas od času patrný pokles snímkovací frekvence, což se projevuje mírným sekáním obrazu. Pokud rozlišení snížíte na Full HD (60 FPS), problém zmizí.

Honor View 20 recenze: závěrečné hodnocení

Honor View 20 je velmi povedeným vlajkovým smartphonem, který zaujme bezrámečkovým designem, velkým a kvalitním displejem s kruhovým výřezem, celkově třemi fotoaparáty, elegantními skleněnými zády nebo rychlou a přesnou čtečkou otisků prstů. Potěší vás přítomnost notifikační diody, infraportu nebo 3,5mm výstup na sluchátka. Bohužel zamrzí absence voděodolnosti nebo bezdrátového nabíjení.

Honor View 20 recenze

Hardwarové parametry zařízení jsou na nejvyšší úrovni, výkonu má na rozdávání a jistě uvítáte i výběr ze dvou paměťových variant. Výdrž baterie patří k tomu lepšímu mezi současnými smartphony a velmi uvítáte super rychlé nabíjení. Schopnosti fotoaparátu mě příjemně překvapily. Fotoaparát dokáže za dobrých světelných podmínek pořídit velmi kvalitní fotografie. Vhod přijde i optimalizace pomocí umělé inteligence nebo noční režim. Použitý operační systém Android 9.0 Pie je bleskurychlý a nadstavba EMUI hodně povedená.

Honor View 20 recenze

Za cenu 14 990 Kč (za nižší paměťovou verzi) se jedná o velmi atraktivní vlajkový model, který zaujme svým elegantním vzhledem a dobrou softwarovou i hardwarovou výbavou. Mezi největší konkurenty Honoru View 20 patří bratrský Huawei P20 Pro (recenze), který se nyní prodává za podobné peníze, či Xiaomi Mi Mix 3 (recenze), který sází na ještě tenčí rámečky, což je vykoupeno netradiční konstrukcí.

Honor View 20

Honor View 20
8.7

9.1/10

9.2/10

8.5/10

Kvalita fotografií a videa

8.4/10

Výdrž baterie

8.3/10

• elegantní skleněná záda
  • velký bezrámečkový displej s kruhovým výřezem
  • vysoký výkon a špičková hardwarová výbava
  • výdrž baterie a super rychlé nabíjení
  • rychlý, povedený a aktuální operační systém
  • kvalita snímků za příznivých světelných podmínek a noční režim
  • rychlá a přesná čtečka otisků prstů
  • infraport a 3,5mm audio výstup

• absence voděodolnosti a bezdrátového nabíjení
  • záda jsou magnetem na otisky prstů
  • slabší záznam 4K videa
Autor článku Petr Uhlíř
Petr Uhlíř
Student ČVUT, Fakulty elektrotechnické a studijního programu Softwarové inženýrství a technologie. Milovník mobilních zařízení a nových technologií. Mezi mé záliby patří grafika a florbal. Jaká zařízení aktuálně používám?