Honor 10 Lite recenze: předurčen k úspěchu

Honor 10 Lite recenze

Smartphony značky Honor nabízejí velmi dobrý poměr ceny a výkonu, a to napříč celým portfoliem. Platí to i pro model Honor 10 Lite, který byl dnes, po dvou měsících od jeho představení, oficiálně uveden na český trh. Novinka sice nese jméno dubnového vlajkového modelu Honor 10 (recenze), avšak jde si vlastní cestou a navazuje na starší Honor 9 Lite (recenze). Nový model zaujme větší úhlopříčkou displeje, menším výřezem pro selfie kamerku nebo novými elegantním barevným přechodem. Kromě této edice, kterou jsme měli k dispozici na recenzi, bude Honor 10 Lite dostupný také v modré a černé.

Kromě toho telefon láká na duální zadní fotoaparát s umělou inteligencí, dobrou výdrž na baterii, chvalitebnou hardwarovou výbavu a především příznivou cenu. Honor 10 Lite se začne prodávat na českém trhu již zítra, tj. 16. ledna, za částku 5 990 Kč (64GB varianta), respektive za nižší paměťovou verzi (32 GB) zaplatíte 5 390 Kč. Jak si povede v našlapané střední třídě? A jaké další vlastnosti a funkce novinka nabízí, vám prozradí naše recenze Honor 10 Lite.

Video recenze Honor 10 Lite

Honor 10 Lite: obsah balení

V prodejním balení najdete nezbytné příslušenství. V krabičce se nachází samotný telefon, nabíjecí adaptér, metr a půl dlouhý kabel pro napájení či přenos dat, spona pro vyjmutí slotu (pro dvě nanoSIM nebo jednu nanoSIM a paměťovou microSD kartu do kapacity 512 GB), uživatelská příručka a také průhledný gumový obal. Přímo z výroby je navíc na obrazovce nalepena ochranná fólie.

Honor 10 Lite recenze

Konstrukce a design Honor 10 Lite

Po designové stránce zaujme Honor 10 Lite ze všech pohledů. Přední stranu z velké části vyplňuje protáhlý displej, který se bohužel neobešel bez výřezu. Kapkovitý výřez je naštěstí malý, protože ukrývá pouze selfie kamerku. Nad ním se dále nachází výdech telefonního reproduktoru. Povšimnout si lze i tlustší spodní bradičky, kde našla své místo notifikační dioda a nezbytné senzory.

Honor 10 Lite recenze

Honor umí dělat pěkně vypadající telefony a ani 10 Lite není výjimkou. Elegantní plastová záda jsou sice magnetem na otisky prstů, ale zrcadlové odlesky a v našem případě i stylová modrá barva s efektním přechodem do stříbrné vypadají zkrátka skvěle.

Na tohle budou uživatelé slyšet: barevný přechod na zádech vypadá hodně stylově

V levém horním rohu se nachází dominantní prvek zadní části. Dva kruhové objektivy duálního fotoaparátu nepatrně vystupují ze zad zařízení a jsou kryty kovovým rámečkem. Pod nimi si své místo našla i přisvětlovací dioda, včetně nápisu značící přítomnost umělé inteligence.

Vhodně je umístěna i čtečka otisků prstů, která je rychlá a přesná. Pro autentizaci lze využívat také váš obličej, ale to mi nepřijde zrovna dvakrát rychlé.

Na plastových bocích se vespodu nachází výstup 3,5mm audio konektoru, mikrofon, zdířka staršího microUSB a výdech reproduktoru. Na pravém boku tradičně nejdeme vypínací tlačítko a dvoutlačítko pro regulaci hlasitosti. A na horní straně nechybí slot na karty a mikrofon.

Na telefonu mě příjemně překvapila pohodlnost držení, která je zaručena mírně zakulacenými zády a boky. Příznivá je i tloušťka zařízení nepřekračující 8 mm nebo hmotnost 162 gramů. Menším mínusem pro někoho může být absence odolnosti vůči vodě a prachu. Ač se to podle gramáže nemusí zdát, pocitově je telefon velmi lehký.

Honor 10 Lite bude na našem trhu k dostání v klasické variantě Sapphire Blue, konzervativní Midnight Black a námi testované Sky Blue, která zaujme originálním gradientem inspirovaným oblohou.

Honor 10 Lite sází na protáhlý displej s kapkovitým výřezem

Honor 10 Lite nabízí prostorný displej s úhlopříčkou 6,21 palce a poměrem stran 19,5:9, který zabírá více než 90 % přední části. Jeho rozlišení je Full HD+ (2340 x 1080 pixelů) s dostatečnou jemností 415 pixelů na palec. Zobrazovací panel láká na skvělé barevné podání, výbornou černou, dostatečné pozorovací úhly a dobrou čitelnost na přímém světle.

Honor 10 Lite recenze

Vlastnosti displeje (kontrast, teplotu barev, rozlišení) si můžete libovolně měnit v nastavení. Nechybí ani noční režim (filtr modrého světla), adaptivní jas nebo možnost „skrýt“ výřez. A pokud budete chtít využít pracovní plochu na maximum, uvítáte možnost ovládat systém pomocí gest, díky čemuž se skryje ovládací panel s tlačítky.

Hardwarová výbava a výdrž baterie

Uvnitř telefonu tepe výkonný osmijádrový procesor HiSilicon Kirin 710, který zaručuje bezproblémové hrání her, plynulý chod všech aplikací a vysoké využití umělé inteligence, včetně grafického vylepšení GPU Turbo 2.0. Doplněn je o 3 GB operační paměti a interní úložiště se slušnou kapacitou 64 GB (uživateli je dostupných zhruba 54 GB). Ve výbavě dále nechybí podpora všech lokálních LTE standardů, Wi-Fi 4 (o novém značení jsme psali zde), Bluetooth 4.2, GPS a ani NFC.

Hardwarové parametry Honor 10 Lite

Systém, čipset a konstrukce

Operační systém: Android 9.0, čipset: Hisilicon Kirin 710, octa-core, 4× 2,2 GHz Cortex-A73 + 4× 1,7 GHz Cortex-A53, GPU: Mali-G51 MP4, RAM: 4/6 GB, interní paměť: 64/128 GB, pam. karta:
Rozměry: 154,8 × 73,6 × 8 mm, hmotnost: 162 g, zvýšená odolnost: ne

Displej, konektivita a baterie

6,21", IPS LCD, rozlišení: Full HD+, 1080 × 2340 px
5G: , NFC: , Bluetooth: 4.2, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac, GPS: , konektor: microUSB
Baterie: 3400 mAh, rychlé nabíjení: , bezdrátové nabíjení:

Fotoaparáty

Hlavní: 13 Mpx, f/1.8, 26mm, PDAF, druhý: 2 Mpx, portrétový, f/2.4, selfie kamera: 24 Mpx, f/2.0, Full HD video

Uživatelsky nevyjímatelný akumulátor s kapacitou 3 400 mAh nabijete z nuly na 50 % zhruba za hodinu a do úplného nabití to trvá dalších 80 minut. Bohužel zamrzí absence rychlého i bezdrátového nabíjení. Při běžném používání vydrží telefon nabitý zhruba jeden a půl dne, ale výjimkou nebudou ani dva dny na jedno nabití. Telefon má velmi dobře zvládnutou správu napájení, kde nechybí základní nebo ultra úsporný režim.

Operační systém Android 9.0 Pie s nadstavbou EMUI 9

Honor nic nepodcenil a nový model vybavil nejnovějším operačním systémem Android 9.0 Pie, který je tradičně doplněný o nástavbu EMUI 9. Systém je bleskurychlý a nabízí mnoho vylepšení. Prostředí je vzhledově velmi povedené, uhlazené, systémové aplikace mají stejný designový jazyk, vše je přehledné, intuitivní a lze přizpůsobovat k obrazu svému.

Přímo na zamykací obrazovce můžete snadno přistupovat k fotoaparátu, svítilně, kalkulačce, stopkám, hudebnímu přehrávači nebo ke skeneru QR kódů. Výchozí klávesnicí v systému je SwiftKey, kterou si můžete libovolně přizpůsobovat, stejně tak si můžete měnit vzhled prostředí díky aplikaci Motivy. Velice užitečnou funkcí je rychlé vyhledávání napříč systémem, které vyvoláte potáhnutím dolů na domovské obrazovce.

Všechny nainstalované aplikace se nacházejí na plochách vedle widgetů, ale můžete si nastavit i klasické menu aplikací. Huawei, respektive Honor do nadstavby nepřidal příliš mnoho svých aplikací navíc. V systému jsou předinstalované některé nástroje (kompas, FM rádio, počasí a další) nebo aplikace pro správu telefonu, skrze kterou můžete zařízení optimalizovat, chránit před viry nebo blokovat nevyžádané zprávy a hovory.

Honor 10 Lite: fotoaparát a záznam videa

Dalším velkým lákadlem Honoru 10 Lite je jednoznačně fotoaparát. Přední 24Mpx selfie kamerka se světelností f/2.0 pracuje s technologií spojování pixelů, díky čemuž mají mít výsledné snímky výrazně méně šumu a lepší barevné podání. Nechybí samozřejmě umělá inteligence k optimalizaci scény a výrobce navíc slibuje, že s každým dalším pořízeným portrétem se má výsledek zlepšovat. Přítomné je i vylepšení tváře, výběr osvětlení, rozostření pozadí nebo přisvětlení pomocí obrazovky.

Primární zadní fotoaparát nabízí rozlišení 13 Mpx se skvělou světelností f/1.8. Sekundární 2Mpx senzor (světelnost f/2.4) slouží pouze k získávání informací o hloubce scény. I tento fotoaparát pracuje s umělou inteligencí, která si kromě úpravy scény poradí i s identifikací objektů, které si následně můžete například koupit, s překladem textu, se skenováním QR kódů a dalším (funkce HiVision).

Mezi funkce hlavního fotoaparátu patří clona (rozostření pozadí), pokročilý noční režim, portrétní mód, HDR, panorama, manuální režim, malování světlem, časosběr a další. Noční fotografování je navíc podpořené AI stabilizací obrazu (AIS).

Hlavní fotoaparát umí za příznivých světelných podmínek pořídit kvalitní fotografie plné barev s velkým detailem. Ani scén s protisvětlem, velkým dynamickým rozsahem nebo zataženou oblohou se nemusíte bát. Makro snímky jsou také na vysoké úrovni, nechybí jim ostré detaily, ani přirozené rozostřené pozadí.

Příjemně mě překvapily i fotografie optimalizované umělou inteligencí, která dokáže rozpoznat fotografované předměty a danou scénu upravit. Vše funguje velmi dobře a snímky jsou o něco málo živější.

Duální fotoaparát se chlubí i portrétním režimem, který obstarává kýžený bokeh efekt. Při pořizování je nutné stát maximálně dva metry od fotografovaného objektu. Výsledné snímky bohužel nepatří k těm nejlepším.

Tip: všechny fotografie v plném rozlišení si můžete prohlédnout/stáhnout zde

Při focení v šeru, za zhoršených světelných podmínek v budově a ve tmě je potřeba počítat s vyšší mírou šumu a horší ostrostí. Ke zlepšení snímků lze využít nočního režim, který fotografovanou scénu vyfotí s delší expozicí a následně snímky vylepší za pomoci softwaru.

Honor 10 Lite zvládá natáčet video v rozlišení Full HD při 60 snímcích za vteřinu. Kvalita záznamu není vůbec špatná, video má pěkné barvy, akorát má občas takové neduhy, jako je horší ostrost nebo cukání obrazu. Za horších světelných podmínek se u videa začíná projevovat větší výskyt šumu.

Honor 10 Lite recenze: závěrečné hodnocení

Honor 10 Lite je velmi povedeným smartphonem střední třídy. Zaujme bezrámečkovým designem, velkým a kvalitním displejem s kapkovitým výřezem, celkově třemi fotoaparáty, elegantními skleněnými zády nebo rychlou a přesnou čtečkou otisků prstů. Potěší vás přítomnost notifikační diody, hybridního slotu pro karty nebo 3,5mm výstupu na sluchátka. Bohužel zamrzí starší konektor microUSB nebo absence rychlého nabíjení, které se objevuje i ve střední třídě.

Honor 10 Lite recenze

Hardwarové parametry zařízení jsou na slušné úrovni, výkon je zcela dostatečný a jistě uvítáte i výběr ze dvou paměťových variant. Výdrž baterie patří k lepšímu průměru mezi současnými smartphony. Schopnosti fotoaparátu mě příjemně překvapily. Fotoaparát dokáže za dobrých světelných podmínek pořídit velmi kvalitní fotografie. Vhod přijde i optimalizace pomocí umělé inteligence nebo noční režim. Použitý operační systém Android 9.0 Pie je bleskurychlý a nadstavba EMUI hodně povedená.

Honor 10 Lite recenze

Za cenu 5 990 Kč (za vyšší paměťovou verzi 64 GB) se jedná o velmi atraktivní model, který zaujme svým elegantním vzhledem a dobrou softwarovou i hardwarovou výbavou. Mezi největší konkurenty Honoru 10 Lite patří bratrský Huawei P20 Lite (recenze), který nepostrádá USB-C nebo rychlé nabíjení, či Xiaomi Mi 8 Lite (recenze), kterému sice chybí NFC a 3,5mm audio výstup, ale i tak se jedná o dobře vybavený smartphone.

Honor 10 Lite

Honor 10 Lite
7.8

8.4/10

7.4/10

7.3/10

Kvalita fotografií a videa

7.6/10

Výdrž baterie

8.1/10

• elegantní design
  • kvalitní bezrámečkový displej s malým výřezem
  • rychlá a přesná čtečka otisků prstů
  • operační systém Android 9 Pie
  • kvalita fotografií za dobrých světelných podmínek
  • 3,5mm výstup na sluchátka
  • notifikační dioda
  • příznivá cena

• starší microUSB konektor
  • záda náchylná na otisky prstů
  • absence rychlého nabíjení
Autor článku Petr Uhlíř
Petr Uhlíř
Student ČVUT, Fakulty elektrotechnické a studijního programu Softwarové inženýrství a technologie. Milovník mobilních zařízení a nových technologií. Mezi mé záliby patří grafika a florbal. Jaká zařízení aktuálně používám?