Sledujte nás na YouTube

Recenze Huawei Mate 20 Pro: smartphone bez kompromisů

Telefony značky Huawei ještě před pár lety zaujaly především ty zákazníky, kteří hledali slušně vybavené telefony za přiměřenou cenu. Výbava tehdejších smartphonů sice nebyla špatná, ale technologický směr udávali jiní výrobci. Řeč je především o Samsungu nebo o Applu.

Doba se však měnila a stále mění, a tento čínský gigant se na své konkurenty už dávno dotáhl, a v řadě aspektů je dokonce překonal. Už loňský vlajkový model Huawei Mate 10 Pro (recenze) se řadil mezi tehdejší špičku a mohl se směle rovnat s těmi nejlepšími smartphony na trhu. A nutno dodat, že laťku nastavil výrobce vysoko i s letošním modelem P20 Pro (recenze).

Před představením Huawei Mate 20 Pro tak bylo otázkou, jaké inovace si výrobce ještě schoval v zásobě. Dá se ještě vůbec vymyslet něco, co by mohlo zákazníky přilákat? Rozhodně ano; model Mate 20 Pro je výkladní skříní výrobce a už teď je jasné, že tenhle krasavec konkurenci slušně zatopí. Více prozradí naše Huawei Mate 20 Pro recenze.

Video recenze Huawei Mate 20 Pro

Líbí se vám naše tvorba? Nenechte si ujít naše další videopohled a přihlaste se k odběru našeho YouTube kanálu.

Huawei Mate 20 Pro: fešák s excelentní ergonomií

Smartphony se v posledních letech v podstatě neustále zvětšují, ale Mate 20 Pro se proti loňské generaci velikostně téměř neliší. Celkové rozměry činí 157,8 × 72,3 × 8,6 milimetrů, hmotnost je 189 gramů.

Ergonomie telefonu je příkladná. V ruce se Huawei Mate 20 Pro drží skvěle.

Základními konstrukčními materiály se pochopitelně staly kov a sklo. Kovový je boční rámeček, sklo kryje předek a záda telefonu. Na test jsme měli k dispozici modrou barevnou variantu, která má záda doplněná ještě o jemné vroubkování, které má zabraňovat klouzání telefonu v ruce. Přiznám se ale, že i s touto povrchovou úpravou telefon v ruce trochu klouže a třeba při chůzi a používání jednou rukou jsem měl občas strach, aby mi nevypadl.

Na českém trhu bude k dostání ještě černá a fialová varianta (Twilight) s gradientním efektem. Posouzení celkového designu telefonu je na každém z vás, Huawei se ale nedá upřít velká snaha o oživení vzhledu svých telefonů v poslední době a nám v redakci se Mate 20 Pro moc líbí.

Odemknete jej obličejem i skrze čtečku otisků v displeji

Čelní strana je téměř celá vyplněná 6,39palcovým displejem, na který se ještě podrobněji zaměříme v následující kapitole. Do výřezu v horní části ukryl výrobce čelní 24megapixelovou kameru se světelností objektivu f/2.0, vícebarevnou notifikační diodu a také senzory pro 3D skenování obličeje (3D Face Unlock). Jedná se v podstatě o obdobu technologie Face ID, kterou využívají nové iPhony.

Huawei Mate 20 Pro recenze

Výrobce se při prezentaci novinky chlubil velmi rychlým rozpoznáváním obličeje a po zkušenostech z testování mu musím dát za pravdu. Už v minulosti měl Huawei u svých telefonů tento způsob autentizace vyřešený velmi dobře, ale Mate 20 Pro je v tomto ohledu ještě o kus dále. V drtivé většině případů stačí vzít telefon do ruky, ten rozezná váš obličej a odemkne se. Rozpoznávání funguje jak během dne, tak i v naprosté tmě. Za tohle má ode mě Huawei velkou pochvalu.

Huawei Mate 20 Pro recenze

Novinka ale nabízí ještě jeden způsob biometrického zabezpečení. Řeč je samozřejmě o čtečce otisků prstů, která byla u Mate 20 Pro integrovaná přímo do displeje. Pokud je telefon zamčený, stačí přiložit ten správný prst na příslušné místo v dolní třetině displeje, a následně dojde k odemčení. Rychlost je velmi slušná, ale zatím se stále nemůže rovnat klasickým konvenčním čtečkám.

Ve srovnání s dříve testovaným Huawei Mate RS Porsche Design, který má také čtečku přímo v displeji, je ta u Mate 20 Pro o poznání rychlejší a funguje velice spolehlivě. V případě Mate 20 Pro je ale čtečka otisků spíše jen doplňkem pro případy, kdy nemůžete využít rozpoznávání obličeje. To je totiž pohodlnější a také rychlejší způsob.

Chytře ukrytý reproduktor

Spodní hrana těla je překvapivě prostá. Nachází se zde USB-C konektor, kombinovaný slot pro dvojici karet nanoSIM a paměťovou kartu a dvojice mikrofonů. Možná se ptáte, kam se poděl hlasitý systémový reproduktor? V Huawei přišli se zajímavým řešením, kdy hlasitý reproduktor implementovali přímo do konektoru USB-C.

Huawei Mate 20 Pro recenze

Kvalita zvukového přednesu je slušná. Hlasitému reproduktoru na spodní hraně totiž vypomáhá reproduktor nad displejem, který slouží primárně pro telefonní hovory. Telefon hraje poměrně hlasitě a snaží se i o přednes basové složky. Reproduktor umístěný v datovém konektoru má však i svá úskalí. Pokud chcete například přehrávat hudbu při zapojeném kabelu, připravte se na to, že zvuk bude utlumený a ne tak výrazný.

Mnohé zákazníky bude mrzet absence 3,5mm výstupu pro připojení sluchátek. Na ten zkrátka asi nezbylo v těle místo. Spolehnout se tak budete muset na bezdrátová sluchátka, případně využít redukci z USB-C, která je součástí balení.

Detaily, které potěší

Tlačítko pro spuštění sídlící na pravém boku těla je zbarvené do červena, což nejen u modré varianty působí velice pěkným dojmem. Je to drobnost, která ale společně s dalšími prvky na těle utváří poměrně unikátní a líbivý design telefonu. Mate 20 Pro zkrátka mezi konkurencí jasně poznáte na první pohled. Těsně nad ním sídlí i kolébka pro ovládání hlasitosti, levý bok těla je prázdný. Na horní hraně najdeme infraport pro dálkové ovládání spotřebičů a další mikrofon.

O povrchové úpravě zad jsem se už zmiňoval. Dominantou skleněné zadní části telefonu je ovšem čtvercový modul fotoaparátu, který obsahuje celkem tři čočky a přisvětlovací diodu. Modul bohužel lehce vystupuje nad rovinu zad, takže si raději dávejte pozor, kam smartphone pokládáte, ať jej nepoškrábete. Jeden čtenář nám v diskuzi u staršího článku vtipně poznamenal, že tohle uskupení fotoaparátů připomíná sporáky na indukční desce… ale rozhodně nebyl daleko od pravdy :-)

Nevadí mu voda ani prach

Co se mi na Huawei Mate 20 Pro velmi líbí, je jeho ergonomie. Přesto, že se jedná o rozměrově větší kousek, je držení v ruce velmi příjemné a zároveň i velmi jisté (až tedy na ta mírně kluzká záda). Tomu napomáhají především zaoblené boky těla a také oboustranně zahnutý displej. Telefon jsem půjčil do ruky několika lidem v mém okolí a v podstatě všichni se shodli, že se drží opravdu velmi příjemně. Snad jedinou nevýhodou zahnutého displeje je horší psaní znaků na kraji softwarové klávesnice, což ale není nic, na co by se nedalo časem zvyknout. A troufám si tvrdit, že shodně velký smartphone s lepší ergonomií na trhu prostě nenajdete.

Třešničkou na dortu v případě konstrukce je zvýšená odolnost vůči vodě a prachu. Díky stupni krytí IP68, vydrží novinka v hluboce 2 metry pod vodou minimálně 30 minut. Sklo, které telefon kryje z obou stran je tvrzené, takže škrábanců se obávat nemusíte. Horší to bude ale s případným pádem na tvrdý povrch, který by pro sklo mohl být destruktivní.

Huawei Mate 20 Pro: oboustranně zahnutý AMOLED

Zobrazovací panel je velkou chloubou testované novinky. 6,39palcový displej typu AMOLED disponuje rozlišením 1440 × 3120 pixelů a je po obou okrajích mírně zahnutý. V základním nastavení si telefon sám mění rozlišení obrazu dle potřeby, což má příznivý vliv na výdrž akumulátoru. Poměr stran činí 19,5 : 9 a jemnost je výtečných 538 bodů na palec.

Zobrazovací vlastnosti jsou prostě perfektní. Srovnával jsem testovanou novinku s konkurenčním Samsungem Galaxy Note 9 (recenze) a rozdíly mezi displeji obou smartphonů jsou naprosto minimální. Displej má nádherné barvy s přiměřenou saturací a je na něj radost pohledět.

Díky panelu typu AMOLED se můžete těšit i na podporu pohotovostního zobrazení. Pokud je aktivní, jsou zobrazeny informace jako je aktuální datum, čas či upozornění na zmeškané notifikace. Jak je u Huawei již zvykem, v nastavení si můžete vybrat, zda má být pro zobrazování využívána i plocha displeje kolem výřezu nebo zda se mají data vykreslovat až pod ním. Pokud vám tedy výřez v horní části nevyhovuje, můžete jej softwarově „deaktivovat“.

Výkon podpořený umělou inteligencí

Hnacím motorem Huawei Mate 20 Pro se stal nový čipset Kirin 980. Ten je vyráběn moderní 7nm technologií a nabízí celkem 8 procesorových jader (2 × Cortex-A76 s taktem 2,6 GHz, 2 × Cortex-A76 s taktem 1,9 GHz a 4 × Cortex-A55 s taktem 1,8 GHz), grafický čip Mali-G72 a hned dvojici NPU (Neural Processing Unit) pro umělou inteligenci.

Huawei Mate 20 Pro je nejlepším smartphonem, jaký si letos budete moci koupit

Operační paměť s kapacitou 6 GB doplňuje 128GB interní úložiště. Rozšíření paměti je možné díky podpoře paměťových karet nového formátu NM Card (Nano memory), za kterým stojí samotný Huawei. Tyto karty jsou parametrově srovnatelné s klasickými kartami microSD. Rozdílem je jen jejich velikost, která je shodná s velikostí nanoSIM. Výrobce zatím nabízí NM Card s maximální kapacitou 256 GB, což už je slušná porce pro vaše data.

Hardwarové parametry Huawei Mate 20 Pro
Systém: Android 9.0
Rozměry: 157,8 x 72,3 x 8,6 mm, Hmotnost: 189 gramů
Procesor: HiSilicon Kirin 980, Cortex-A76 2× 2,6 GHz, 2 × 1,9 GHz, Cortex-A55 4 × 1,8 GHz
RAM: 6 GB RAM, Interní paměť: 128 GB, Pam. karta:
Displej: OLED, 6,39", Quad HD+, 1440 x 3120 px
Fotoaparát: 40 + 20 + 8 Mpx, f/1.8, Přední kamera: 24 Mpx (f/2.0), Full HD video
Bluetooth: 5.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac, NFC:
Konektor: USB-C
Baterie: 4200 mAh Li-Pol, Rychlé nabíjení:
Bezdrátové nabíjení:

Celkový výkon je naprosto fenomenální. V klasickém režimu výkonu jsme v AnTuTu Benchmarku naměřili skóre více jak 270 tisíc bodů. Po aktivaci Performance módu (v Nastavení – Baterie) dokonce více než 300 tisíc bodů. Zkrátka nepřijdou ani hráči mobilních her, kteří mohou využívat funkci GPU Turbo pro zvýšení výkonu grafického čipu.

V případě datové konektivity nedává Huawei Mate 20 Pro prostor ke kompromisům. Novinka podporuje dvoupásmovou Wi-Fi (standard 802.11 a/b/g/n/ac), Bluetooth ve verzi 5.0, NFC, infraport pro dálkové ovládání spotřebičů a samozřejmě i všechna česká LTE pásma. Stejně nekompromisní je i podpora geolokačních služeb – GPS, GLONASS, BDS, GALILEO a QZSS.

Výdrž Huawei Mate 20 Pro je inspirací pro ostatní

Trendem poslední doby u některých smartphonů je lepší výdrž. Většina dnešních novinek vydrží v provozu celý den i při opravdu náročném využívání. Mate 20 Pro nezůstává pozadu ani v tomto ohledu. V jeho útrobách se totiž ukrývá akumulátor s kapacitou úctyhodných 4200 mAh.

Ve spojení s úsporným moderním čipsetem a umělou inteligencí, která dokáže upravovat jednotlivé procesy právě i s ohledem na spotřebu, se můžete těšit na nadprůměrnou výdrž. Při náročném používání mě nenechala novinka na holičkách a vydržela celý den (většinou jsme končili s ukazatelem baterie v rozmezí 20 až 30 procent). Při skromnějším využití nebyl problém dostat se na dva dny provozu.

Za 30 minut dobijete 70 % baterie

Možnosti nabíjení to je v případě Mate 20 Pro kapitola sama pro sebe. S dodávaným napájecím adaptérem s výstupním výkonem až 40 wattů se totiž za půl hodiny nabíjení dostanete z prázdného stavu na neuvěřitelných 70 procent. Nabití do plna je tak otázkou jedné hodiny. V rychlosti nabíjení bude novinka v současnosti jen těžko hledat přemožitele. Rychlejší je snad jen Oppo Find X v Lamborghini edici, který se umí plně nabít do 40 minut, ale ten se u nás nedá koupit a i ve světě je dost obtížné jej sehnat.

Bezdrátově se nabije, a bezdrátově i dobíjí

Pod skleněnými zády se navíc ukrývá také cívka pro bezdrátové nabíjení. S tím se u Huawei setkáváme vůbec poprvé (nepočítám-li edice Porsche Design). Jedná se o vysokorychlostní bezdrátové nabíjení (až 15 wattů), ale ve srovnání s klasickým kabelem bude přeci jen výrazně pomalejší.

Novinka ale nejen že může být bezdrátově dobíjena, ale může zároveň sloužit právě i jako bezdrátová nabíječka pro jiná zařízení. Přímo se to vybízí třeba u bezdrátových sluchátek Huawei FreeBuds. Pro demonstrační účely jsem zkoušel přímo z Mate 20 Pro bezdrátově nabíjet Apple iPhone X a vše probíhalo bez nejmenšího problému. Energetické ztráty jsou ale v takovém případě obrovské a primárně výrobce tuto technologii připravil právě pro dobíjení menšího příslušenství.

Operační systém: převlečený Android 9 Pie

Huawei Mate 20 Pro míří na trh vybaven operačním systémem Android 9.0 Pie. Jak je u tohoto čínského výrobce zvykem, systém je doplněný o grafickou nadstavbu EMUI (konkrétně verze 9.0.0). Proti dřívějším verzím vsází současná podoba grafického rozhraní na jednoduchost. K dispozici jsou samozřejmě i grafická témata, se kterými můžete změnit podobu launcheru ke svým představám.

Přepracování se dočkala i nabídka nastavení. Proti čistému Androidu jsou některé položky rozřazeny lehce odlišně. Díky přítomnosti vyhledávací lišty jsem ale neměl s nalezením potřebné nabídky nikdy problém. Spokojený jsem byl s notifikační lištou, kde se zároveň nacházejí i přepínače nejčastěji používaných funkcí. Jejich pořadí i počet lze libovolně měnit a upravit si tak vše podle svých představ.

Proti čistému Androidu má systém i několik funkcí navíc. Hodně užitečné je například gesto pro zmenšení prostředí. Stačí přejet prstem po systémových klávesách doleva nebo doprava a celé prostředí se zmenší tak, že je možné jej ovládnout pohodlně jednou rukou.

Co se týče optimalizace, tak tady mohu pět jenom chválu. Telefon jsem testoval převážně s předprodukční verzí firmwaru, ale i přes to jsem nezaregistroval žádný problém. Novinka šlape jako hodinky a na záseky nebo pády aplikací můžete rovnou zapomenout.

Před několika dny nám na telefon dorazila aktualizace s finální (prodejní) verzí systému (9.0.0.113), na kterou jsme čekali (a kvůli které jsme pozdrželi vydání textové recenze), jelikož výrobce sliboval lepší výsledky u kvality fotografií oproti původnímu předprodukčnímu firmwaru. A my jsme vám v recenzi samozřejmě chtěli nabídnout snímky z té verze, která je dostupná u prodejních kusů. Pojďme se tedy na kvality fotoaparátu podívat.

Fotoaparát a záznam videa: útok na nejvyšší příčky

Huawei začal před několika lety spolupracovat s německou společností Leica, která je v oboru fotografie velmi uznávána. Z počátku nebylo jasné, zda se nejedná jen o pouhý marketingový tah, ale časem se ukázalo, že nikoliv. Je tedy otázkou, jak velký přínos partnerství s Leicou přináší, ale fotoaparáty smartphonů Huawei se od té doby výrazně zlepšily.

Už model letošní Huawei P20 Pro vyrazil všem dech svými třemi fotoaparáty, díky kterým dokázal vykouzlit opravdu výborné snímky. Novinka také nabízí trojici čoček, ale s odlišnými parametry. A navíc jsou společně s přisvětlující diodou uspořádány do čtvercového modulu na zádech.

Povedená konfigurace fotoaparátů

Hlavní senzor nabízí rozlišení 40 megapixelů a objektiv se světelností f/1.8, chybí mu ale optická stabilizace obrazu. Tento čip disponuje technologií Light Fusion, která využívá spojovaní informací ze 4 pixelů do jednoho, což zlepšuje kvalitu snímků. Druhý fotoaparát disponuje optikou s trojnásobným přiblížením. Jeho světelnost je f/2.4, rozlišení činí 8 megapixelů a nechybí mu ani optická stabilizace obrazu. Třetí, 20megapixelový čip je opatřen širokoúhlým objektivem se světelností f/2.2.

Výrobce vypustil z výbavy monochromatický senzor, který se objevil u Huawei P20 Pro, a místo něho si našel místo již zmíněný širokoúhlý fotoaparát. Ten využijete třeba při fotografování ve stísněných prostorách, kde se široký úhel záběru hodí, a také jej můžete použít i pro pořizování makrofotografií. Telefon totiž s tímto fotoaparátem zvládá zaostřovat už od 2,5 centimetru.

Takováto konfigurace fotoaparátů je podle mého názoru naprosto ideální a pokryjete díky ní naprostou většinu scén. V případě Mate 20 Pro ovšem není výjimečná jen konfigurace, ostatně nedávno představený Samsung Galaxy A9 má dokonce 4 fotoaparáty. Novinka ale své tři senzory využívá mnohem efektivněji.

Umělá inteligence všude kam se podíváš

Ke slovu se v případě focení dostává umělá inteligence. Aplikace fotoaparátu totiž dokáže rozpoznat až až 1500 různých scén a díky tomu dokáže upravit parametry snímání dle svého nejlepšího uvážení. Při fotografování využívá telefon data ze všech tří fotoaparátů pro vylepšení kvality výsledného snímku.

Při pořizování makrofotografií stačí telefon přiblížit k danému objektu a telefon sám přepne na širokoúhlý snímač. Tohle má Huawei zmáknuté na jedničku. Pokud umělou inteligenci vypnete a budete chtít fotit makro snímky, je nutné se ručně přepnout do režimu přiblížení 0,6x, při kterém se využívá právě širokoúhlého objektivu.

Umělá inteligence přichází ke slovu i v případě stabilizace obrazu. Optickou stabilizací totiž disponuje pouze teleobjektiv a zbývající dva čipy musejí spoléhat na softwarovou stabilizaci. Už předem mohu prozradit, že jsem byl se stabilizací obrazu maximálně spokojený a bylo až neuvěřitelné, co dokázal telefon eliminovat.

V aplikaci fotoaparátu se nachází celá řada snímacích režimů. Nechybí samozřejmě ani plně manuální mód, či řada dalších kreativních režimů. Zajímavostí je implementace rozšířené reality. Telefon dokáže v reálném čase určit přibližnou kalorickou hodnotu jídla, na které telefonem zamíříte, nebo třeba dokáže rozpoznat produkt a nabídnout vám jej ke koupi na některém ze zahraničních e-shopů (nejčastěji Amazon).

Už z předchozích odstavců je zřejmé, že Huawei dělal vše pro to, aby Mate 20 Pro zamířil na vrchol, a to nejen v oblasti focení. A výrobci se to prostě podařilo. Kvalita fotografií je totiž špičková a řadí se k tomu nejlepšímu ve světě smartphonů. Snímky mají výborné barevné podání, dynamický rozsah i nízkou hladinu šumu.

Jediné, co je lehce horší je splývání některých detailů, čehož si ale všimnete až po výrazném přiblížení. Navíc je na vině pravděpodobně komprese do formátu JPEG. Telefon nabízí ale i možnost fotit ve formátu RAW, takže zkušení uživatelé mohou získat ještě kvalitnější snímky. Samotnou kapitolou jsou snímky pořízené v noci, kde Huawei exceluje, a to především při použití Nočního režimu.

Tip: snímky v plném rozlišení si můžete zobrazit či stáhnout zde

V případě záznamu videa je k dispozici celá řada rozlišení. Maximem je rozlišení 4k při frekvenci 30 snímků za sekundu. Někteří konkurenti nabízejí při stejném rozlišení i dvojnásobnou snímkovací frekvenci a je trochu s podivem, že v tomto ohledu novinka lehce zaostává. Je ale možné, že se dočkáme změny v některé z budoucích aktualizací. Frekvence 60 snímků za sekundu dosáhnete až při rozlišení Full HD.

Během záznamu můžete přepínat mezi jednotlivými objektivy, což je praktické. Co se mi ale nelíbilo, jsou přechody mezi přepnutím. Chvíli totiž trvá, než se obraz správně vykreslí (a doostří), a to především při přepnutí na širokoúhlý objektiv, což ve výsledném klipu nevypadá nejlépe. Překvapilo mě ale, jaká je kvalita záznamu videa za dobrého světla s trojnásobným optickým i pětinásobným hybridním přiblížením. Na telefon je to myslím více než slušné.

Video by si ještě zasloužilo vylepšit

Hodně jsem byl spokojený se stabilizací obrazu, která je velmi účinná, nicméně u 4K rozlišení se občas během nahrávání na okrajích objevuje nepříjemné rozmazání, které způsobuje právě elektronická stabilizace. U Full HD videa se tento problém nevyskytuje.

Ve srovnání s kvalitou fotografií video přece jenom trochu pokulhává a Samsung Galaxy Note 9 i iPhone Xs Max v oblasti videa poskytují o něco lepší výsledky. Je ale možné, že s dalšími aktualizacemi softwaru výrobce kvalitu videa zlepší. Doporučuji také točit spíše ve Full HD než ve 4K, jelikož v tomto rozlišení mi kvalita záznamu videa přijde lepší a s vyšším množstvím detailů (ukázku Full HD videa do recenze brzy doplníme).

Mate 20 Pro disponuje režimem pro záznam slow-motion videí. Po dobu zhruba 0,2 vteřiny dokáže nahrávat s frekvencí až 960 snímků za sekundu. Režim má ale svá omezení – kromě krátkého času se musíte spokojit jen s rozlišením HD a také musíte mít při natáčení dobré okolní světlo, jinak bude v obraze velké množství šumu.

Dalším režimem, který stojí za zmínku a kde si opět bere hlavní slovo umělá inteligence, je tzv. mód „Sin City“. Telefon při natáčení detekuje osoby v záběru, které barevně zvýrazní; zbytek scény ale zůstane černobílý, což vypadá neskutečně zajímavě. Stejně tak je k dispozici režim záznamu videa, který za osobami v záběru v reálném čase rozmaže pozadí.

Z hlediska početního výkonu se jedná o extrémně náročné režimy, které demonstrují, jak obrovskou výpočetní sílu tento telefon má.

Fotoaparátu u Huawei Mate 20 Pro budeme věnovat ještě několik dalších článků. Chystáme pro vás například fotosrovnání s iPhonem Xs a Samsungem Galaxy Note 9.

Závěrečné hodnocení Huawei Mate 20 Pro recenze

Ještě pár let nazpět Huawei své konkurenty jen stěží doháněl. Model Mate 20 Pro ale dokazuje, že je v současnosti společnost technologickým lídrem a udává aktuální trend, kterým bude vývoj směřovat. Design, ergonomie, výkon, výdrž, displej, fotoaparát, systém, konektivita – to vše jsou oblasti, kde novinka zkrátka exceluje.

Huawei Mate 20 Pro recenze

Hledat negativa je velmi těžké. Pokud budu přísný, tak by mohla být lépe zpracovaná softwarová klávesnice, která příliš zasahuje do zakulacených boků displeje (což by se velice snadno dalo vyřešit softwarovou aktualizací). Rozhodně bych ale ocenil bych záznam 60 snímků za sekundu v případě záznamu videa a někomu by mohl chybět standardní výstup na sluchátka. To vše jsou ale spíše jen maličkosti, na které si zvyknete a velmi rychle je telefonu odpustíte.

Když jsme v redakci hledali, co všechno bychom mohli dát do záporů, náš šéfredaktor Jirka Hrma vtipně poznamenal, že „ten telefon nemá snad jenom vodotrysk“ :-)

Konkurenci doslova vypálil rybník

Konkurencí pro Mate 20 Pro je v současnosti zejména Samsung Galaxy Note 9 (recenze). Ten má o něco větší rozměry a horší ergonomii, jinak je ale novince od Huawei zdatným konkurentem, a to i v oblasti focení, i když nedisponuje trojnásobným optickým přiblížením ani širokoúhlým objektivem. Velkým lákadlem je také pero S Pen. Ze světa jablečných zařízení je hlavním konkurentem iPhone Xs Max (recenze). Ten je novince ve všech ohledech zdatným soupeřem. Nepotěší ale jeho vysoká cena.

Ani Mate 20 Pro není telefon s lidovou cenou, ale ve srovnání s výše zmíněnými konkurenčními modely stále vychází nejlépe. Oficiální cena na českém trhu je stanovena na 24 990 Kč včetně DPH a už teď je jasné, že Huawei Mate 20 Pro si dost výrazně říká o titul nejlepšího telefonu letošního roku. Nabízí totiž obrovské množství vychytávek, rychlé odemykání obličejem, čtečku otisků prstů integrovanou do displeje, skvělou výdrž a špičkový fotoaparát.

Huawei Mate 20 Pro

9.6

Design a zpracování

9.7/10

Výkon a optimalizace

9.6/10

Hardwarová výbava

9.8/10

Kvalita fotografií a videa

9.7/10

Výdrž baterie

9.0/10

Klady (+)

  • elegantní design, ergonomie, voděodolnost
  • nekompromisní výbava, vysoký výkon
  • nejlepší fotoaparát na trhu
  • množství pokročilých funkcí u fotek a videa, AI
  • rychlá čtečka v displeji & odemykání obličejem
  • rychlé klasické i bezdrátové nabíjení
  • výdrž baterie

Zápory (–)

  • softwarová klávesnice příliš zasahuje do okraje displeje
  • vlastní formát paměťových karet
  • absence 3,5mm výstupu na sluchátka
  • kvalita videa by mohla být ještě lepší
  • nelze nahrávat 4K video při 60 fps

Zdeněk Beran

Redaktor serveru SMARTmania.cz a dalších technologických webů, fanoušek počítačového hardwaru, mobilních zařízení všeho druhu a jiné elektroniky, milovník akčních počítačových her a PUBG.

95 komentářů

  1. A je to tady! Konečně 😁 jdu se usadit a přečíst 😁

  2. Marcel (neregistrovaný)

    Já ho jdu rozbalit a zkoušet… :) Ještě že jsem ho koupil včera, dneska už k němu nedávají nabíječku ani PK…

    • Tak jistěže, gift box byl v předobjednávce do 31.10.2018 :-)

      • Blindbard (neregistrovaný)

        Hmm o2 ode dneška nabízí slevu 3000…a teď co je lepsi😂😂😂

      • Blindbard (neregistrovaný): hmm. Lepší je pořád to, jak jsem koupil já a jak se povedlo pár ostatním mobil + (bezdrátová nabíječka a pamětová karta) a k tomu 7% sleva v EW, což mi udělalo konečnou cenu včetně dárků cca 23300 Kč.

    • Marcel (neregistrovaný)

      Zatím nepěkné zkušenosti:
      1. Koupil jsem kabel na USB3, píšou návodu, že třeba dokoupit… Při kopírování na PK každou chvíli zkolabuje kopírování (MP3)
      2.Čtečka otisků je děs a katastrofa, to se jim nepovedlo !! Kdo má (jemnější) sedřené kapiláry, tak je to neštěstí!!
      3.Ksicht můj a moji účetní otevře bez problému telefon !! Dost drsné!!

  3. ALDA (neregistrovaný)

    No, ale to 4K video je strašný. Jestli to rychle neopraví, tak je to bída.
    Ani u Mate 10 Pro se mi video nelíbilo.

    • Freddy (neregistrovaný)

      Souhlas, telefon je špičkovej, ale ta kvalita 4K videa mě zklamala. Mnohem lepší je točit ve Full HD, kde je více detailů.

  4. kjkszpj (neregistrovaný)

    ,,Díky panelu typu AMOLED se můžete těšit i na podporu ambientního zobrazení. V pohotovostním stavu tak jsou zobrazeny informace jako je aktuální datum, čas či upozornění na zmeškané notifikace.”

    Ale toto vobec nie je zasluha amoled panelu! Netvrdim, ze to nie je energeticky vyhodnejsie pri amolede, ale bez problemov sa to da aj s LCD. Vacsina lumii ktore mali allways on displej mali prave LCD displej. Tak isto LG nema problem s touto funkcionalitou na LCD.

    • No a to je právě ono. Na AMOLED je to energeticky úspornější – tady ale taky záleží na tom, jak si s tím poradí výrobce. Na Lumii 1020 mi to bralo asi 0,2-0,3% za hodinu, na Galaxy S7 to bylo 0,8% za hodinu. Na mate 10 to bylo asi taky nějak 0,8%/h. LG G6 s LCD ale v denním režimu přes 1% a v nějakém BOOSt aby tam šlo za dne něco vidět ještě více. AMOLED je na tuto funkci prostě vhodnější.

      • Martin (neregistrovaný)

        A testy prováděl kdo? Páč já viděl na netu spousty testu a AoD na IPS u LG nebral 1% ale 0.7%

      • Martin (neregistrovaný): bral ale v režimu se sníženým jasem oproti samoledu na Samsungu, na kterém šlo AOD za dne dobře vidět. Na lg jsi za dne skoro nic neviděl. Myslím že phonearena.com.

      • Martin (neregistrovaný)

        A gsmarena ukazuje opak že G6 s AoD vydrží déle než S7 ale to už myslím nemá cenu řešit, G7 a V40 jsou v tomhle dost dobře.

      • kjkszpj (neregistrovaný)

        Ano, plne s tebou suhlasim. Ja len ze aj s IPS-kom sa to da dobre spravit, aj ked mozno a trochu nizsim jasom. Ale napriklad nevidim rozdiel v spotrebe na Note8 a G7. Pritom G7 ma mensiu bateriu. A v recenziach omielaju dokola, ze vdaka amoledu.

      • Martin: ano, vydrží. Jenomže jas toho režimu na G6 je tak slabý, že za dne nejde pořádně vidět a to je problém. Pak je tam boost režim, kdy ten jas je už takový, že jde vidět dobře jako na SAMOLEDU, ale spotřeba v tom režimu je vysoká. To je právě ono, AMOLED si může ty body dovolit svítit jasně, protože svítí jen ty, které jsou nutné k zobrazení. Kdežto na LCD je třeba vyboostovat podsvícení a to je bohužel energetický náročnější.

    • dsadasd (neregistrovaný)

      ambientního zobrazení…. ambientního zobrazení… jako vážně?? pletete si Always On s Ambientem??

      Always On je vypnutý stav displeje kde dochází k zobrazení pár informaci za účelem upozornit aniž by to mělo dopad na energii

      Ambientní zobrazení má například Samsung a to když přijde SMS tak se rozzáří kraje displeje a nebo to mají TV od značky Philips a svítí tak barvami na zeď

  5. Martin (neregistrovaný)

    Má to mnoho nekopromisu takže Titulek by neměl být takový.

    • Freddy (neregistrovaný)

      Mám ho od včera a s recenzí naprosto souhlasím, ten telefon je bezkonkurenční ;-) rozhodoval jsem se mezi modrou a Twilight, ale nakonec vyhrála modrá barva.

      • Je to raketa. Kromě té odladěnosti třeba akumulátor, resp. vydrž je neskutečná. To jsem měl s7 a na 3 týdny jsem měl s7 Edge s 3600 mAh Aku. A jak uni píše něco o nějakých nechodicich notifikacich tak kulové. Vše chodí krásně hned, optimalizace nevím čeho všeho je úžasná.

      • Martin (neregistrovaný)

        No dost věcí mě zklamalo u tak jinak skvělého mobilu, jako nic moc kvalita u Wide, nemožnost natáčet 60fps u 4K, audio nahrávání přes mobil je katastrofa strašně plechové. Já si počkám radši na LG V40 který je pro mě lepší ale neříkám že Mate 20 pro je špatný jen není pro mě favorit za tu cenu už vůbec ne, ale uvidíme.

  6. PetrV (neregistrovaný)

    Mě by zajímalo ,jestli je Gorila sklo i na zádech , mám mate 10 pro a docela se zadní straně sbmnadno poškrábe , a jak je známo Huawei docela šetří na komponentech

    • Poškrábábe se každé sklo. I gorila. Záleží na tom od čeho se poškrábe.

      • PetrV (neregistrovaný)

        Tak já mám telefon v přiloženém obalu , takže asi stačí jen prach a je vymalováno

      • Ale já mám to samé na Galaxy S7. Stačil k tomu silikonový obal a kolem kamery se udělal čtverec , který tam udělal usazeny prach, který se třel mezi zadním krytem a tím obalem. A nebo prach co se ti dostane za obal, udělá to samé.

  7. Jan Barták (neregistrovaný)

    Pana Berana a autora videa musím pochválit. tohle je asi nejlepší recenze na Mate 20 Pro na českém Internetu. Podrobná, objektivní a uvádí věci na pravou míru. Dobrá práce, redakce ;-)

  8. To ano v roce 2018 nefotí “by default” v HEIF, ale v obstarožním JPEG? Oh god…

    • kjkszpj (neregistrovaný)

      Lieciky, zabudol si lieciky!

    • Umi tvuj telefon fotit v HEIF? Sam jsem si to na iPhonu prepnul zpatky na JPEG, mista mam dost a radsi budu mit kompatibilni fotky se vsim..

      • Podpora v Windows, podpora v macOS. Dovolím si tvrdit, že svět PC máme pokrytý. Podpora v iOS, podpora v Androidu. Dovolím si tvrdit, že svět mobilů a tabletů máme pokrytý. ???

      • Pracovat s tim v PS, otevrit ve Win7 pocitaci atd… Proste jpeg je porad vic rozsireny, sam bys to mel vedet, jelikoz HEIF ani nemas..

    • Uni: než napíšeš nějakou srscku, tak si to nejprve pořádně promysli.

  9. zipiik (neregistrovaný)

    Když vidím na screenshotech kombinaci kulatých ikon aplikací od Google s ikonami aplikací od Huawei jistě pouze náhodou evokujících iOS, tomu říkám promakané uživatelské prostředí poháněné sny a umělou inteligencí :)

    • Je skoda, ze se vyrobci nesoustredi vic nez na “AI” na tyhle detaily v prostredi. Do ted treba nechapu, proc vice telefonu nema treba takovy mute switch, jen oneplus a iphone, pritom je to tak pohodlne…

      • zipiik (neregistrovaný)

        Mute pamatuju na Treu 650, užitečné šoupátko :)

        Absence smyslu pro detail a jednotné rozhraní je vlastní snad všem čínským nadstavbám. Přehršel barviček a tvarů bez ladu a skladu.

  10. “nejlepší fotoaparát na trhu”
    Na fotky spatny urcite neni, ale to video, jak sami pisete, je naprosta hruza, takze tohle je trochu matouci..

    • 4k video, tam je ten problém. Předpokládám, že tohle nějak vyřeší FW. Na druhou stranu to taky moc nechápu. Jinak FullHD video je v pohodě. Ano, není to nejlepší video záznam, na druhou stranu patří k tomu lepšímu (pořád věřím ve vylepšení v následujících updatech.). Jinak jsem zatím nepřišel na nějaké vyložené mínus, je fakt, že ho mám teprve třetí den.

      • Jasne, ale jak rikas, nejlepsi zaznam to neni, takze hlasky jako “bez kompromisu” nebo “nejlepsi fotoaparat na trhu” proste pravdive nejsou.
        Sam bych tady jako nejvetsi zapory videl to video, UI (viz vyse) a nejistota updatu (Huawei na tom nebyl vzdy uplne nejlip), absence 3.5mm jacku a ten vlastni format sd karet (to mi proste prijde jako absolutni nesmysl..)

      • Absence jacku je úplně malinké mínus, jelikož je tam alternativa. Taky bych jej ale uvítal. No bez kompromisů nemusí nutně znamenat, že musí mít nejlepší video. Ten problém je pouze u 4k vlnění po okrajích a absence 60fps. Pevně věřím v nápravu.

      • No treba ty mikrofony (zvlast u tebe bych cekal vysoky standard) taky bida. Kazdopadne imho na jack alternative proste bohuzel neni (pokud nemyslis ten adapter v krabicce)

      • Lukass71: a jak jsi přišel na to, že jsou mikrofony bída? Příští týden v pátek se bude testovat. Pak ti řeknu.

      • Lukas71: alternativa na jack je USB C.

      • Ne neni. Ted mas polovinu sluchatek lightning a polovinu usbc, pritom vetsina audio zarizeni porad podporuje jack… A tys nevidel ty testy videa? Zvuk zni jako pod vodou..

      • Která videa máš přesně na mysli? Budu testovat v klubu nahrávání hudby. Jsem velice zvědav. Horší než Galaxy S7 to snad nebude :-)

      • Video v clanku. To hudby prekvapive neni az tak priserny, ale ten sebemensi vitr je nahranej tak, ze je nepouzitelny..

      • Tady souhlasím s Lukášem. Tenhle umělý hype kolem tohohle zařízení fakt nechápu. Furt čteme, jak je bez kompromisů, přitom minel má spousta. Jack nikde. Reprák v konektoru USB-C. Jako fakt? Video hrozný. Pseudoformát paměťovek. Nechci znít jako hejtr, ale Čína opět dokázala, že prostě konkurenci (zejména myslím Apple a Samsung), která je na trhu desetiletí, prostě za rok nedoženou. Hodil by se nadpis spíš “pan (ne) dokonalý”.

      • Menty, podle mě jsi nikdy žádný Samsung ani Huawei nepoužíval, jinak bys nepsal tyhle kraviny. Huawei momentálně tímto zařízením dohnal Samsung co se HW týče a co se SW a odladěnosti týče už je asi rok, nebo dva před Samsungem.

      • xzeit: Samsung používám už delší dobu jako primární zařízení a vím, že stejně on, jako třeba i Apple, by se nikdy nedopustili výše mnou zmíněného. Samsung by narozdíl od Huawei nikdy nedal reprák do USB konektoru, nikdy by nedal do zařízení tak strašnou čtečku otisků. A to je to, o čem mluvím. Huawei možná dohnal konkurenci v Antutu a DXoMark. A to zajímá ale koho. Ty nejlepší zařízení dělí v dnešní době od těch průměrných jen naprosté maličkosti. Ta maličkost ale není pár bodů v tom či tom benchmarku, ale třeba to, že reprák se prostě do konektoru nedává. A já neřikám, že je Mate20 Pro špatnej. Jen tu neustále posloucháme, jak je nejlepší, bez kompromisů, tak se holt v takovém případě musí volit ta nejtvrdší kritika a nejpřísnější posuzování parametrů.

      • Reproduktor v USB je úplně v pohodě. Pokud to teda dobře udělali. Co je na té čtečce strašného? Nechápu, je úplně v pohodě. Navíc v displeji, naprostá pecka. Možná bude mít S10 lepší, nevím. Momentálně ji ale nemá, raději ji dali zezadu, na nejhorší místo, které mohli. Za další výdrž. Tam by se Samsung měl od Huaweie učit. Hrůza. S7 se vybijela i v klidovém stavu docela dost. Asi něco špatně ve FW. Měl jsem na reklamaci údaje nic nezjistili. Tovární nastavení. Už jsem na to neměl nervy. S7 jsem v 6 vyndal z nabíječky, než jsem dojel na 7 do práce, už tam bylo 93%. Ve 14h běžně 30 až 40%. Samozřejmě jsem se nijak neomezoval. Wifi, data, bt, poloha… Zapnuté stejně jako teď Huawei. Ano akumulátor 3000 oproti 4200 ale tím to není. I bratracuv Honor 8 vydrží dva dny a to ho používá. Servis nic nevyresil, takže předpokládám že SW docela na P.

      • Jenže tohle jsou přesně ty maličkosti, o kterých já mluvím. Ano, repro je v pohodě. Ale v pohodě teda znamená bez kompromisů, to znamená nejlepší? Čtečka v displeji je oproti klasickým pomalá a nepřesná (to je prostě dáno technologií, jak čtečka funguje, to lepší nebude, dokud někdo nenasadí lepší technologii) – například na poslední čtečky Apple se to nechytá ani náhodou, je to určitě příjemná věc, že je vpředu, ale právě mnou zmíněný Samsung ani Apple by prostě takto polovičaté řešení nepoužili. Stejně tak proprietální paměťovky. A srovnávat starou S7 s novým smartem, když navíc je rozdíl v kapacitě baterky přímo obrovský, k tomu se ani nebudu vyjadřovat, jelikož to vůbec není hodno technologického webu. Všichni tu zmiňují foťák, ale přitom video to natáčí fakt strašný. Já neřikám, že je to špatnej smart, je určitě super a má svoje, ale že bych tu nadšeně všechno zval jako “nejlepší” nebo “dokonalé”, to spíš ne.

      • Ne že dokonalé, ale celkově nejlepší. Dobře, zmíním Galaxy S7 EDGE, který jsem měl 3 týdny do zástavy během reklamace. Bylo to to samé. Akorát jsem neměl těch 30 až 40% ve 14,ale kolem 17h. Do večera to vydrželo, to ano. Do těch 20h. To mate 20 pro dá při stejném zápřahu 2 dny. Samsung byl v topu asi dva až tři roky zpátky. Momentálně může hlavu schovat do písku. Huawei bude do dvou let Androidí no. 1.

      • Ps: čtečka v displeji u mate 20 pro je srovnatelná přesností se čtečkou v S7. A že je o desetinu, dvě desetiny sekundy pomalejší, žádný problém. Je v displeji. Zkoušel jsi to někde? Asi ne. Chce to vyzkoušet a pak hodnotit. Reproduktor v usb? Stejně má Samsung repro dole za mřížkou. Náhodou to hraje dobře, tohle je na mobil úplně dostatečné. Ne, není to nic extra a třeba iPhone hraje o něco lépe.. Na vyzvánění a na poslech audia u zvuku je to naprosto v pořádku.

      • Však ale píšu, konkurence tyto minely nemá, tudíž co je to celkově nejlepší. Tady furt čteme nadšené vzdechy o nejlepším foťáku, přitom to video vypadá jak z mobilu za 5 tisíc. Takže ono je nejlepší a “nejlepší”. A osobně teda nevím, před čím by měl Samsung strkat hlavu do písku. Jakože za dva měsíce přijde bezrámečková S10 s rychlou a hlavně bezpečnou čtečkou v displeji a vypálí všem kopírkám z Číny rybník. Nejen já tu považuju Note9 nebo XS Max za lepší koupi, než Mate 20 Pro. Apple a Samsung jsou před Čínou typu Huawei a Xiaomi stále roky vepředu. Zda byl Samsung v topu je otázka, nicméně Huawei se “do topu” nedostane tím, že vykrade veškerou konkurenci. Stále totiž nepřišli s ničím, co by prostě konkurence neměla. Navíc v USA Huawei vůbec nikoho nezajímá, takže se budou moci postavit třeba na hlavu.

      • Ještě jednou teda. Jak můžeš napsat, že je to celkově nejlepší a v dalších větách vlastně přiznat, že jsou věci, které jsou průměrné až podprůměrné. Ale chápu, každý máme jiná měřítka. Ty považuješ něco, co je (jak sám píšeš) dostatečné za nejlepší. Pro mě je dostatečné tak za 4, tudíž podprůměr. Stejně tak čtečka. Mluv za sebe v tom, že pomalé věci nejsou problém. Protože pro spousta lidí můžou být tyhle věci zásadní. A nevidim důvod, když používám roky rychlou čtečku, abych přesedlal na pomalejší jen proto, že je v displeji, a proto že Číně holt nejsou schopni stejně rychlou navrhnout. A nemení to vůbec nic na tom, že tohle zařízení je dobrý. Ale ty superlativy jsou naprosto mimo mísu. Nejlepší foťák prostě netočí špatný video.

      • Presne jak pise Menty. Jsem rad, ze si svuj Huawei uzivas, ale objektivne jsou ty superlativy proste prehnane a “bez kompromisu” to urcite neni, kdyz se zvazi vsechna pro a proti, tak za 25tis to neni nejak uzasna cena, zvlast kdyz takovou Galaxy S9 sezenes za 17tis nebo lonsky i iPhone X za 26tis.

      • Lukass71: jenomže iphone X má iOS. To sem ani netahej. 25 je docela dost peněz. Tady jsem to tak trošku vychytal, dostal jsem k tomu kartu, bezdrátovou nabíječku a sleva 7% v EW. Ale to jen tak na okraj.
        Menty: co to píšeš o bezpečnosti? Už snad někdo čtečku na Mate 20 pro nějak ,,ojebal,,? Zkus rozlišit fotky a videa. Foťák, tedy fotky jsou pecka a tohle nikdo jiný nenabídne, snad jen LG. Navíc třeba 3x přiblížení u teleobjektivu, nebo 5x hybridní. A celková kvalita fotografií. Tady Huawei mate 20 pro a p20 pro jsou nejlepší. Video je trochu horší, ale to se musíš bavit o 4K. FullHD je v pořádku, kromě toho vylepšení ještě přijde s updatem. A s tím, že je Samsung (Apple nezminuji) roky před Huawei 😁😁😆😆. Nech toho, prasknu smíchy. Byl. Momentálně stejná úroveň. A s tou kopírkou.. Prosímte. Každý něco občas zkopíruje. A jestli si Huawei vezme trochu víc, kde jev tomhle problém? Co je na tom špatně? Tohle je jenom dobře, vzít si, inspirovat se tím, co je dobré a ještě to trochu vylepšit. Kromě toho zrovna Huawei umí přidat něco navíc, to už ty ale nevidíš.

      • xzeit: No, napsal jsi toho hodně, ale jen málo z toho je reakce na mě. Já psal, že nechápu hype kolem tohoto zařízení, protože má kompromisy. Některé z nich jsou začátečnické chyby (např. repro v konektoru). Mně se na tobě líbí, že mi tu dokážeš vyjmenovat superlativy a následně na to napsat, “že je to v pohodě”. Je to super, ale stojí to za prd v překladu. Vždyť sám přiznáváš, že některé věci nejsou takové, jak tu o nich posloucháme – nejlepší, dokonalé a já nevim co. Píšu o hrozném videu, ty tu kecáš něco o přiblížení, jak je to super. Nebuď jak uni, ten taky ignoruje fakta a odvádí pozornost jinam. Je to určitě super zařízení, ale prostě má kompromisy. Tečka. Stačlo tohle přiznat jednou větou a debata uzavřena.

        A co je to, co Huawei přidalo navíc? Je to jen mix toho nejlepšího z Apple a Samsungu. Jenže pár základních věcí ani nezvládli. Samsung maká na super čtečce v displeji, Apple jde cestou FaceID. Huawei si nestojí ani za jedním, takže nabízí obě – od Apple zkopčili FaceID (i s jeho chybami), a aby se neřeklo, tak tam dali kvalitativně horší čtečku, než jaká je dneska normálně k dostání. Pokud by to bylo tak, jak řikáš ty – že přinesou něco navíc, tak by si s tou čtečkou dali práci a vypálili by rybník Samsungu. Huawei je na jednu stranu rádoby inovátorství, na druhou tam nejsou schopni dát ani normálně paměťovky (zvládnout elementární věc). Čína to prostě ještě v ruce nemá, zkopírovat to nejlepší od konkurence a dát to do jednoho zařízení z tebe ještě nedělá inovátora a leadera na trhu.

      • xzeit: Proc bych sem najednou iPhone tahat nemel, hlavne ze zrovna ty ho vsude porovnavas s Huaweiem :D
        ” Foťák, tedy fotky jsou pecka a tohle nikdo jiný nenabídne, snad jen LG.”
        Zrovna LG sotva, fotky naprosta hruza.
        Jinak zbytek; Huawei i v tom foceni proste absolutni spicka neni, fotky casto trpi oversharpeningem, prilis vysokou saturaci apod. Fotky jsou kvalitni, ale ze by byly bez konkurence, to ani nahodou.. Video znovu, i ten zvuk je priserny a to je i na fullHD a “v pohode” nezni jako “bez kompromisu”.

        “Prosímte. Každý něco občas zkopíruje. A jestli si Huawei vezme trochu víc, kde jev tomhle problém? Co je na tom špatně? Tohle je jenom dobře, vzít si, inspirovat se tím, co je dobré a ještě to trochu vylepšit. Kromě toho zrovna Huawei umí přidat něco navíc, to už ty ale nevidíš.”

        Tohle si snad nekam ulozim az budes pindat pod uvedenim S10 nebo novych iPhonu…

      • Menty: reproduktor v usb c konektoru je ale v pohodě. Já s ním žádný problém nemám, hraje to líp než reproduktor na Galaxy S7, který je akorát za mřížkou… Jenom ty v tom vidíš problém. Já se nebavim konkrétně o čtečce, že něco zkopíroval a vylepšil. To přiblížení bylo to, co ostatní nemají, celkově je ten foťák prostě nejlepší tím co nabídne. Ještě jednou k. Videu, video má problém pouze u 4k. Snad vyřeší aktualizace. Psal jsi o videu a o foťáku. Huawei si nestojí ani za jedním? Bože ty jsi trouba. Huawei nabídl to nejlepší co mohl. Sken obličeje + čtečku v displeji. Není lepší kombinace a je lepší obojí, než jen jedno z toho. Můžeš si vybrat co při jaké situaci pouzijes. Ne vždy je vhodny 3D sken tváře a naopak. Tohle prostě nikdo nemá. Takhle si představuji pokrok v zabezpečení. Dva biometricke způsoby. K paměťovkam se nevyjadruji. Je úplně jedno, že přišli s novým formátem. Hlavní je, že je. Jen malé mínus za nepouziiti MicroSDXC. Reverzní nabíjení – Huawei. Za chvíli to má Samsung i Apple. Fotoaparát nejlepší kombinace třech modulů co může být. Ach jo, menty, rozdíl mezi tebou a mnoho je, že ty jsi zaslepený jednou značkou. Já ne. Uznaval jsem Samsung, galaxy s7 byl skvělý. Nejlepší…. To už se o S9 říct nedá. Huawei Mate 20 pro je nejpokrokovejsi mobil současnosti.

        Lukáš : nezmunuj Apple, protze iOS. Fakt, takový dětský systém mě nezajímá. Co mě u Apple zajímá je pouze HW a to protože jsem nadšenec do technologií. Ale prosím ne iOS. Děti z něj určitě mají radost. Jo a celebrity. 😁😁

        Mi vůbec nevadí, že někdo něco od někoho zkopírujte.. Pokud je to k dobru, je to ok. Pokud k h. Tak díky, nechci.

      • xzeit: nemam s tim zkusenosti, ale jak to hraje kdyz zapojis kabel ? Jak moc se zvuk utlumi ?

      • xzeit: Ano, v této debatě už dále pokračovat nebudu – jelikož trouba jsi tu spíš ty, když se nejsi schopen ani držet toho, o čem je řeč. Aneb jak má nejpokročilejší smartphone dnešní doby věci, které jsou v pohodě. Reproduktor po zapojení kabelu hraje prostě hůř, obhajování strašnýho videa u “nejlepšího fotomobilu” a tak dále, to asi nemá cenu. Čína bude prostě vždycky Čínou, ty si ho užíváš, ano, já to naprosto respektuju. A zaslepen jednou značkou opravdu nejsem, tys tu doteď kopal za Samsung, najednou budeš kopat za Huawei a my s tím jako co. Ocenit kvalitní produkty mi nedělá problém, i proto jsem ocenil například Note9 či XS (Max). Bavit se s tebou je stejný, jak se “Škodovkářema”, ty mě taky neustále přesvědčují, jak to jsou super auta, jak dohnala konkurenci a tak dále. Stejně, jako v tomto případě Čínu, bych si je prostě nekoupil. Mně by mobil s funkcemi “v pohodě” prostě neuspokojil, sorry, každej máme jiný měřítka.

      • PetrCBR: Ahoj, pokud zapojíš kabel, utlumí se asi tak o 30%. Hraje ale i reproduktor ve sluchátku. Předpokládám, že na tu hodinku to nikomu vadit nebude. Taky jsem měl z tohoto řešení obavy, v praxi ale úplně vymizely.

        Menty: Od tebe bych ani nic jiného nečekal :-) Tak jedná se o čínskou značku, tak co jiného by to mělo být? :-)
        Video strašné není. není nejlepší, ale není strašné. Fotoaparát je nejlepší. No tak já Škodovkář rozhodně nejsem a právě proto, že nejsem nakloněn jedné značce, dokážu uznat, že Huawei se tlačí ke špici. Samozřejmě jeden model nestačí, to nepopírám. Ale tímto modelem to teprve zaČíná :-) Tak Samsung byl nejlepší v roce 2016 a já kupoval nový mobil a chtěl jsem to nejlepší, tak za co jiného bych měl kopat? Ale těch věcí co jsou v pohodě jsou tak dvě až tři. Video, repro a dejme tomu čtečka. Video kvalitou (možný potenciál ke zlepšení) Reproduktory tak jedině hlasitostí a čtečka asi rychlostí. Včera jsem srovnával s mate 10 pro a tam je to hned. Na Mate 20 pro asi o 0,4 vteřiny později. To jsou takové drobnosti. V celkovém součtu všeho je ale nejlepší.

      • xzeit: Reverzní nabíjení Apple má, letošní iPad Pro. Nicméně na trhu s mobily to již několik let je.. Huawei to jen (jak se zde neustále zmiňuje a brojí proti tomu) zkopíroval, hamba mu!

      • Uni. Já myslel v mobilech. Jo a idle koho zkopíroval Apple bezdrátové nabíjení v iphonech? 😆😁 Co furt má každý s tím kopírováním. Pokud se objeví něco nového u nějakého výrobce, co má jiný výrobce, hned je to kopírování… hrůza.

      • xzeit: A co když Apple Qi v iPhone nezkopíroval, ale jen rozšířil z vlastního užívání v Watch? Nepraskne ti z toho přemýšlení hlava?😊

      • uni. Ale vůbec ne, ale přeci Apple viděl, že to používají v telefonech jiní, tak se začal opičit a používat to taky :-) Říkám, mi vůbec nevadí, že nějakou dobrou technologii používají jiné výrobci, kteří se inspirovali. je to jen dobře pro uživatele.

        Třeba design a ergonomii Huawei u Mate 20 PRO povýšil. Už jenom umístění tlačítek na jednu stranu – doufám tedy, že se toho budou držet i nadále.

  11. Lukáš (neregistrovaný)

    Už se na něj těším 🏆

  12. Lukáš (neregistrovaný)

    Jinak skvělá recenze díky 👌

  13. Ondra (neregistrovaný)

    Zdravim,neví někdo prosím jak v mate 20 pro v klávesnici swift zrušim t9? a proč po každém restartu telefonu je jas displeje na maximum i když pred rest.jsem měl na nižší urovni?také se mi nesynchronizují appky atd. z google play?píše pouze cěkající ale nerozeběhne se aktualizace.jinak telefon je skvělej.děkuji za pripadny rady.hezký večer.

  14. Carda (neregistrovaný)

    Prý bez kompromisu já je tam vidím teda všude :-D

  15. Martin (neregistrovaný)

    Divím se že nikdo tu neřeší že neumí 4K v 60fps ale u LG G7 když vydal update každý nadával jak je možné že to umí až po update ale Huawei to neumí vůbec.

  16. Hmm, bez kompromisů? A hned první uvedený zápor je kompromis jako Brno. PROČ to musí mít zahnutý displej??

    • Proč slunce svítí? Ano, taky bych raději plochý displej, nicméně to zahnutí není takové, jako třeba na Samsungu. Jinak teda z ergonomického hlediska tomu nelze nic vytnout. I to zahnutí je děláno jak nejlépe to jde, nebo se k tomu blíží.

      • To není dobrá analogie s tím sluncem a ta odpověď je nasnadě – protože Čiňani staví efekt nad ergonomii, což je prostě špatně. Právě tohle bys měl z ergonomického hlediska vytknout, ale chybí ti dostatečná kritika :)

      • Pro vytýkat něco, co funguje skvěle? Ergonomie tohoto modelu je skvělá. Telefon se velmi dobře drží, zaoblení není tak hrozné, jak se někomu může zdát. Konstrukčně se tento mobil velice velice povedl, možná by sis jej měl jít zkusit někde osahat. Tohle vadí opravdu jen někomu a někomu jen do té chvíle, dokud si mobil nevezmou do ruky a nevyzkouší. Já jej byl v EW zkoušet a nějaké mírné zaoblení je úplně to poslední, co by mi na něm z hlediska konstrukce vadilo. V Huawei musí opravdu přemýšlet, už jenom umístění tlačítek na jeden bok je plus. Díky tomu je druhá hrana krásně rovná a to má svoje výhody, využitelné výhody.

  17. JINDRA (neregistrovaný)

    Ano je super že je tu další telefon, který zadupe konkurenci a že jedinou výhodou kterou má Apple je jen značka a možná operační systém co zvládne i opice. Jen aby po vzoru samsungu nešplhal z cenou, ikdyž zatím i za tuto cenu skvělý 😊👌👌👌👌

    • :DDD Jedinou výhodou Applu je značka a operační systém což možná zvládně i opice? Když pominu tupost tohoto tvrzení a opomenutí celé řady dalších věcí, zvládnul bys to i ty, Jindro? Anebo nedosahuješ úrovně ani té opice?

  18. Jako mínus bych uvedl nezobrazování notifikací (piktorgramů) aplikací třetích stran na AOD – pevně věřím, že to ale Huawei napraví. Resp. prostor pro takového SW zásahy tam je více než dostatečný a celkově lze updatama tento mobil hodně vylepšit.

  19. Milan (neregistrovaný)

    Jako super foun zřejmě. Mít přebytečných 25k stejně do něj nejdu. Tak nějak mám trochu problém s tím, že je to Čína. A to nemyslím, že by kopírovali nebo vyráběli šunty.

    • Tak nějak. Za ty peníze prostě Samsung Note 9, jsme někde jinde. Ačkoli kopie FaceID je dobrý argument. Tedy než se ukázalo, že to nerozezná vousaté lidi:) Takže vlastně není o čem.

      • S predprodukcni verzi SW. To iphone narodil od Huaweie nerozezná matku a syna 😁

  20. Lukas7258 (neregistrovaný)

    Reknu vam katastrofa!Proste strasna kopirka iphone a samsungu!Mozna slusnej telefon,ale tak max za 15000!Ja pouzivam iphone,ale pritelkyne huawei p10 pro jednou ji spadl na plovoucku a hned rozbytej displej.Myslim si jak tady nekdo psal huawei neskutecne setri na komponentech a hlavne ta jejich trapna nadstavba!

    • Každý výrobce si vezme kousek inspirace od nějakého jiného. Na tom ale přece není nic špatného. Je snad špatně postavit si dům podobný jinému, protože se mi prostě líbí? Že se rozbil displej? Příště dopadl na nejslabší místo, pod nějakým úhlem a rozbil se. Kdyby dopadl jinak, nemuselo by se to stát. Prostě náhoda, shoda okolností, nic víc nic míň. S nadstavbou jsem to nikdy nepochopil. Nemám problém ani se Samsungem, ani s Huawei….takže nedokážu říct.

      • Nejde o problém, ale o nedostatek invence. A EMUI je hodně “inspirován”. Bohužel s tím Apple nic nenaděla, Čína není právní stát, na rozdíl od Jižní Korei.

      • Ale to vůbec nevadí. Hlavní je prospěch pro koncového zákazníka. A nedostatek invence s tím absolutně nesouhlasím. Není to uplna kopirka,jak jina méně známá čína,která nedá navíc žádnou přidanou hodnotu. Huawei ji tam většinou vždy dá,ať se jedná o HW nebo o SW. Je to způsob vývoje. Vzít stávající věc a nějak ji vylepšit. To přesně Huawei dělá. Ne vždy,Ne u všeho…tedy stejně jako ostatní výrobci. Vždyť se to děje dnes a denně,proč vymýšlet něco nového jen proto aby to bylo něco úplně jiného? Pak to dopadne jako nynější vypalovací telefóny. Krok zpět. Samozřejmě se na to spousty lidí chytí.

      • Lukas7258 (neregistrovaný)

        Ale zase cim vic konkurence tim lip pro konciveho zakaznika s tim souhlasim !Sice jsem Appelak ale at se dari vyrobcum android tel.zdrava konkurence je dobra pro vsechny!

      • Lukas7258 (neregistrovaný): Trh s mobily se systémem Android rozhodně nemá zdravou konkurenci, kde 99% výrobců jede na nulovou co zápornou marži…

      • q (neregistrovaný)

        uni, jak se bazarista muze vyjadrovat k marzi. V zivote od tebe zadny vyrobce nevidel ani dolar a pak tu pindas ze nikdo nevydelava, a pri financnich vysledcich Applu si mnes ruce. Chore.

  21. rtx (neregistrovaný)

    Prý je lepší točit ve FHD, kde je více detailů. Tak to je ftip roku 2018. Huawei – asi dobrej oddíl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *