Sledujte nás na YouTube

Přelomový rozhovor Elona Muska: obavy z AI, elektrické letadlo a zálohování mysli

Elon Musk se nedávno objevil v pořadu amerického stand-up komika, bývalého zápasníka MMA, moderátora a příležitostného herce Joe Rogana, kterého můžete u nás znát například jako moderátora „béčkové“ reality show Faktor strachu. O rozhovoru se mluvilo zejména v souvislosti s tím, že v něm Elon Musk kouřil marihuanu. Jedno potáhnutí z jointu zabaleného v tabákovém listu však v žádném případě nedefinovalo celý díl, v kterém zaznělo skutečně obrovské množství zajímavých informací a úvah. Tohle je zřejmě nejupřímnější a nejotevřenější rozhovor, který kdy Elon Musk poskytl.

Podcast nazvaný Joe Rogan Experience je vysílán živě a je veden formou nezávazného rozhovoru moderátora s danou osobností. Měli jsme tak jedinečnou možnost vidět Elona v jaksi „domácím“ prostředí bez strojených otázek komerčních moderátorů. Oba protagonisté nad skleničkou dobré whisky rozebírali široké spektrum témat, včetně amerického soudního systému, meditace a smyslu života. Vzhledem k zaměření našeho webu však budeme mluvit pouze o tématech nějakým způsobem se dotýkajících technologií a příslušných plánů Elona Muska.

Mimochodem, pokud vám vyhovuje styl moderátora, možná by vás mohlo potěšit, že v blízké budoucnosti jeho stand-upy zamíří i na Netflix.

The Boring Company úspěch mít nemusí, lepší nápad ale není

Více než dvouapůlhodinový rozhovor začal povídáním o The Boring Company. Jedna z méně známých firem Elona Muska vznikla původně jen jako slovní hříčka. Elon o ní mluví jako o své „hobby firmě“. V současnosti o ní můžete občas číst v souvislosti se stavbou tunelu pod Los Angeles, který by měl pomoci městské dopravě. Firma je známa také svou snahou postavit Hyperloop mezi Washingtonem, DC a New Yorkem. Na tento projekt poměrně nedávno získala i první stavební povolení.

Joe Rogan se Elona ptal na to, jakým způsobem člověk vůbec takto netradiční nápad prosadí u zástupců města. Elon odvětil, že to není nic těžkého. S jedním inženýrem Tesly se rozhodli, že dobrým začátkem by bylo vykopat vstupní jámu na svém parkovišti v LA. Jednoduše tedy prý vyplnili formulář žádosti o výkopové práce a bez uvádění smyslu této stavby začali kopat.

Po přibližně 48 hodinách hloubení na bývalém parkovišti vzniklo cosi jako vstup do tunelu. Na místo pak prý přivedli zástupce města a prezentovali jim svůj návrh o podzemní dopravě pod LA. A vedení města prý relativně bez problémů souhlasilo. V současné době tak už pod Los Angeles existuje tunel měřící přibližně jednu míli, což je už na pořád poněkud experimentální projekt skutečně slušná délka.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Moderátor poněkud konsternovaný faktem, že vlastně nikdo neměl problém se stavbou tunelu, následně přejde k další otázce. Proč se vůbec Elon rozhodl tunel vybudovat zrovna v Los Angeles? Je to tím, že jde o vhodné místo na stavbu tunelů? Pokud byste na tento dotaz čekali nějakou technickou odpověď, mýlili byste se. Elon totiž odvětil, že v LA staví tunel jednoduše proto, že bydlí převážně v tomto městě. Geologické podmínky jsou zde prý naopak dost hrozné, ovšem není to nic, s čím by si jeho inženýři neporadili.

Podzemní „had“, kterého nezaskočí zemětřesení

Elon bez okolků přiznává, že projekt tunelu nemusí mít úspěch. Dopravu je však třeba prý nějak vyřešit a nikdo zatím nepřišel s lepším nápadem. Výhodu tunelů vidí zejména v tom, že je lze využívat „trojrozměrně“. Problém ucpaných komunikací totiž podle něj spočívá v tom, že z našeho „3D“ světa plného výškových budov posadíme lidi do automobilů, které se pak mohou pohybovat vlastně jen po „2D“ komunikaci. Vertikální prostor není využíván pro rozšíření propustnosti komunikací, což mohou vyřešit buď létající auta, nebo právě tunely.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Tunel totiž nemusí být pouze jeden, případně dva pro oba směry. Může jich být několik nad sebou, Elon říká, že klidně i stovka tunelů pod sebou by nepředstavovala větší problém. Tímto způsobem je možné v podstatě neomezeně rozšiřovat kapacitu těchto komunikací bez nutnosti „roztahovat se“ do stran.

Tunely jsou prý navíc velmi odolné vůči různým vnějším vlivům, včetně zemětřesení. Zemětřesení je totiž největším problémem na povrchu a pod zemí se dá lépe zvládat. Jednotlivé sekce tunelů jsou do sebe spojeny jako samostatné články, takže se v případě otřesů může celý tunel pohybovat jako had a nemělo by hrozit jeho poškození. Tunel je navíc zcela vzduchotěsný a měl by si bez problémů poradit i s velkým tlakem.

Létající auta by „nedoporučoval“, vakuový tunel s magnety však špatný nápad není

Jak již bylo řečeno výše, dalším způsobem, jak vyřešit rostoucí provoz, by bylo používání létajících aut. Elon však na dotaz moderátora po krátkém přemýšlení řekl, že by to rozhodně nedoporučoval. Létající auta by musela fungovat v podstatě jako dron na kolech a Elon upozorňuje na to, že s tím je spojena obrovská hlučnost. I běžný dron dělá poměrně velký hluk a o několik řádů těžší létající automobil by tak nebylo možné vůbec provozovat v obydlených oblastech.

Joe Rogan pak zmínil možnost, že by automobily mohly k levitování ve vzduchu využívat sílu magnetů, čímž by se značně snížila hlučnost. To však Elon se smíchem odmítl jako velmi nebezpečný nápad, neboť silné magnety na povrchu by k sobě nevyhnutelně přitahovaly ledacos kovového. Schovat magnety do podzemních tunelů by však už prý problém být neměl. Pokud by někdo chtěl vytvořit opravdu rychlý způsob dopravy, podle Elona je tunel s vakuem a magnetickým „nadnášením“ jakýchsi vozů s pasažéry poměrně vhodný způsob.

Plamenomety? Špatný nápad. Vyrobte jich 20 tisíc!

V souvislosti s The Boring Company přišla řeč také na jejich „upomínkové předměty“. Prvním produktem The Boring Company byly čepice, kterých bylo vyrobeno 50 tisíc a Muskova společnost na nich utržila rovný milion dolarů. Když byly zásoby vyprodány, někdo přišel s nápadem, že by mohli zkusit prodávat plamenomet.

Elon Musk řekl, že to je skutečně špatný a nebezpečný nápad a nařídil výrobu 20 tisíc kusů, které úspěšně prodali během čtyř dnů. Za definitivně-ne-plamenomety The Boring Company utržila 10 milionů dolarů. Podivný název byl vybrán kvůli tomu, aby se minimalizovaly právní problémy a také aby bylo možné novou „hračku“ rozesílat poštou.

Umělá inteligence, před níž není úniku

Umělá inteligence je téma, jemuž se Elon Musk věnuje dlouhodobě. V rozhovoru s Roganem mluvili oba zúčastnění o mnoha aspektech tohoto fenoménu. Elon je zastáncem regulování umělé inteligence, neboť tvrdí, že AI se bez dozoru dříve či později dostane mimo kontrolu lidstva. To může podle něj mít velmi nepříznivé výsledky, ovšem nevylučuje ani zářnou budoucnost.

K tématu už nyní přistupuje trochu fatalisticky a do značné míry rezignoval na snahu přesvědčit politiky, že je třeba AI nějak regulovat. Mluvil prý s Obamou, proslov měl na setkání všech guvernérů států USA, a své obavy opakovaně vyjadřoval i v médiích. Nikdo však prý neposlouchá, resp. nereaguje.

Svou snahu o regulaci AI přirovnává k době, kdy se v USA snažily nejrůznější organizace prosadit povinné bezpečnostní pásy v autech. Když došlo k bezpočtu smrtelných nehod, jimž by pásy mohly zabránit, začali se politici regulací vážně zabývat. I tak to podle něj trvalo přibližně deset let, což je ale v případě AI neuvěřitelně dlouhá doba. Je zde navíc otázka, kdo by měl regulaci provádět. Vzhledem k tomu, že největší obavou Muska je zneužití AI v sofistikovaných zbraních, vlády asi nejsou nejvhodnějším kandidátem na regulátora.

Elon předpokládá, že lidstvo bude v budoucnosti představovat menšinu inteligence na Zemi. Většina inteligence bude umělá a podoba soužití s lidstvem zatím není jasná. Jedním dechem ale dodává, že pravděpodobně nejsme daleko od bodu, kdy bude možné zálohovat lidskou mysl. Lidé by si pak mohli vybrat, jestli chtějí nadále „používat své tělo“, či jen fungovat v rámci počítače (resp. robota). Elon předpokládá, že většina lidí by si chtěla zachovat své tělo. Technologie by však mohla de facto umožnit nesmrtelnost, alespoň tedy ve formě kopie mysli běžící na počítači.

Pár měsíců do přelomového oznámení: „Bude to lepší, než většina lidí považuje za možné.“

Umělou inteligenci však Musk považuje nejen za určité riziko, ale také obrovskou příležitost. S AI totiž efektivně stoupne inteligence lidí, což by mohlo dále zrychlit vývoj lidstva. Elon přichází se zajímavou tezí, že hlavním problémem je pomalý přenos informací mezi člověkem a počítačem, především tedy vstup do počítače.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Jako příklad dává chytré telefony. Dnešní člověk se smartphonem a přístupem k internetu je vlastně mnohem chytřejší, než by byl bez něj. Zvládne vyřešit téměř jakoukoliv matematickou úlohu, porozumí v podstatě všem jazykům a najde si chybějící informaci. O paměti ani nemluvě, počítač prostě nezapomíná.

Ovšem klepání na dotykový displej je extrémně neefektivním způsobem, jak požadovaný dotaz do výpočetní jednotky dostat. Ani přenos zpět není ideální, nicméně díky displeji zobrazujícímu videa či obrázky je „proud“ dat tímto směrem mnohem větší.

Pokud by se ale pomocí Neuralinku dokázala mysl propojit s AI nějak „napřímo“, byl by člověk rázem schopnější. Musk opět volí přirovnání – „jestliže je tok dat mezi námi a smartphonem skrz klávesnici horský potůček, přímé propojení by byla gigantická řeka.“ A zde podle všeho Elon zřejmě pod hlavičkou některé ze svých firem plánuje zásadní oznámení.

Během několika měsíců se prý dočkáme oznámení o nějakém průlomu v této oblasti. Výsledek je prý lepší, než většina lidí považuje za v současnosti možné. Je těžké předvídat, s jakým propojením mozku a AI může Musk v následujících měsících přijít. Vypadalo to však, že je z technologie velmi nadšen.

Žijeme v simulaci?

Jak je známo, Elon Musk je zastáncem teorie, že žijeme v simulaci. Netvrdí, že je to zcela jisté, avšak podle něj tomu nahrává hodně důkazů, například rychlý vývoj lidské civilizace, která je ve srovnání se stářím Země velmi mladá.

Tato teorie zazněla i v popisovaném pořadu, ovšem Elon ji doplnil o zajímavou úvahu. Svět, v němž tato simulace běží, je zřejmě neuvěřitelně nudný. Přirovnává to k tomu, jak produkujeme akční filmy. Ty jsou vlastně esencí toho, co je na životě zajímavé. Koncentrát vzrušujících událostí ve filmu nás baví víc než běžný život, a tak na něj koukáme. Ze stejných pohnutek tedy pravděpodobně vznikla simulace našeho světa, je to „hra“ v níž je vše zábavnější, než v „opravdovém světě“, kde ona simulace běží.

Instagram ve virtuální realitě?

Se simulací či virtuální realitou se pojí i další téma, o němž se oba pánové bavili. Šlo o roli sociálních sítí v našich životech. Elon považuje za problematický zejména Instagram, neboť lidem poskytuje zkreslený pohled na životy ostatních. Fotografie na tuto síť umisťujeme zpravidla upravené, či je alespoň selektujeme. Každý je tak na fotkách vždy šťastný a krásný.

V podcastu přišla řeč opravdu na ledacos. Například na samurajské meče. (Zdroj: Joe Rogan Experience #1169)

Divák tak může mít pocit, že všichni okolo žijí skvělé a zábavné životy, jen ten jeho je šedivý a plný každodenních povinností. Ovšem pravdou je, že lidé na tyto fotografie koukat chtějí. Elon se tak s moderátorem shodl, že dalším logickým vývojem je zřejmě přenesení sociálních sítí do virtuálního světa, kde budou lidé moci zažívat lepší realitu „na vlastní kůži“. A vzhledem k tomu, že podle Muska už v simulaci žijeme, „VR Instagram“ by byl simulací v simulaci.

Elon a automobily: „Tesla a Ford jsou jediné automobilky v USA, které nezkrachovaly.“

Dalším velkým tématem rozhovoru byly automobily. Mluvilo se o vášni obou zúčastněných pro klasické automobily, oba si pochvalovali například klasické Porsche 911. Elon také mluvil o svém Jaguaru E-Type, který v sobě nemá v podstatě žádnou elektroniku, a přesto ho miluje.

Pro naše účely se však zaměříme zejména na ty informace, které se týkaly Tesly. Jak Elon vtipně poznamenal, Tesla a Ford jsou jediné automobilky z USA, které nikdy nezkrachovaly. Ale Tesla k tomu neměla hned v začátcích daleko.

Nesnadné začátky Tesly

Jak jistě mnozí z vás ví, prvním vozem Tesly byl Roadster (2008). Šlo vlastně o přepracovaný Lotus Elise, který si automobilka nechala vyrábět v Lotusu jako hotové auto, pouze bez pohonného ústrojí. Že jde o velmi nevhodnou cestu se však ukázalo záhy.

Elon vypráví, že původní plán byl montovat do Lotusu Elise elektrický motor a související příslušenství od firmy AC Propulsion. Záhy se však ukázalo, že řešení AC Propulsion je kvůli produkčním problémům nepoužitelné. Tesla tak musela vytvořit vlastní řešení.

Po nainstalování akumulátorů a elektromotoru však byl automobil mnohem těžší, než s čím počítali inženýři navrhující benzínový Lotus Elise. Roadster tak samozřejmě neprošel crash testy. Všechny vnější panely tedy musely být přepracovány. Použita nemohla být například ani klimatizace, neboť byla poháněna řemenem od spalovacího motoru. Tesla tedy musela sehnat zcela novou, co nejmenší a nejefektivnější samostatně fungující elektrickou klimatizaci. A takovýchto problémů byla celá řada.

Podle Elona ve finále z původního vozu nezbylo ani 7 % identických dílů. Stejné zůstalo přední okno, téměř volant a několik drobností.

Impulzem pro autopilota byla smrt cyklisty

Tesla je velmi známá svým autopilotem. Ten původně neměl být vydán tak brzy, ovšem Musk projektu přiřkl vysokou prioritu poté, co došlo ke smrti cyklisty. Toho přejel řidič Tesly, který ve svém voze usnul. Elon si prý uvědomil, že kdyby v autě byl systém asistovaného řízení, cyklista by ještě žil.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Autopilot tak byl vydán a vyvíjen je jaksi za chodu. Pokud ještě vzpomínáte na virální video řidiče spícího za volantem Tesly popojíždějící v koloně, vězte, že toto už by se dnes nestalo. Tesla po zhlédnutí videa dospěla k závěru, že řidič by přeci jen za volantem spát neměl a změnila fungování autopilota. Pokud rozpozná, že s vozem nijak neinteragujete a pravděpodobně spíte, začne pomalu zastavovat, rozsvítí výstražné blinkry a vzbudí vás akustickým signálem.

Dalším velkým updatem autopilota by mělo být jakési automatické cestování po dálnicí. Elon novinku popisoval tak, že prostě zadáte cílovou destinaci a Tesla v okamžiku najetí na dálnici dokáže převzít kontrolu nad cestou až do posledního sjezdu z dálnice. Na dálnici tak bude předjíždět, měnit pruhy a nebude mít problém ani automaticky odbočit a na mimoúrovňových křižovatkách změnit komunikaci. To vše zcela bez zásahu řidiče a dle GPS navigace. Podle všeho tento de facto plně automatický režim bude funkční pouze na dálnicích, kde je zodpovědné ho používat.

Jak to bude s „raketovým Roadsterem“?

Elon Musk poměrně nedávno oznámil, že k připravovanému Roadsteru bude možné dokoupit jakýsi „raketový balíček“, který by měl zajistit naprosto bezkonkurenční akceleraci. V rozhovoru se nyní podělil o více informací. Nepůjde o klasický raketový motor, ale soustavu vzduchových trysek. Z nich bude proudit pod tlakem 10 000 psi (689 bar) vzduch, který poskytne zrychlení, s nímž by Roadster prý mohl i vzletět.

Vzduch bude umístěn v tlakových nádobách, nebylo však upřesněno, jestli je dokáže Roadster sám opětovně napustit. Je také otázkou, jestli bude systém integrován do vozu, nebo půjde o jakýsi externí kit na „blbnutí“ na okruhu.

Dopravní letadlo se značkou Tesly? Projekt existuje

Po automobilech přešla řeč na letectví. Joe Rogan se Elona ptal na jeho vizi elektrického letadla. Ukázalo se, že Elon vizi skutečně má, a to velmi zajímavou. Musk má prý vymyšlen koncept elektrického dopravního letadla, ovšem pochlubil se jím zatím jen blízkým kamarádům a přítelkyni. V současnosti totiž prý není třeba tento projekt rozjíždět, lidstvo aktuálně elektroletadla nepotřebuje a důležitější je dostat lidi ze spalovacích vozů a zrychlit přechod k udržitelným zdrojům elektřiny.

V případě letadla navíc hraje čas ve prospěch inženýrů. Vývoj akumulátorů směřuje k větší „energetické hustotě“, tedy schopnosti pojmout větší množství elektřiny v baterii menší hmotnosti. To je samozřejmě pro letectví mnohem důležitější než pro automobilový průmysl, neboť každý kilogram navíc se počítá.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Elon si však úplně vše pro sebe nenechal a aspoň v náznacích se o svou vizi podělil. Mělo by jít o vertikálně startující a přistávající stroj, jenž by měl cestovat v co nejvyšší možné letové hladině. Zásadním problémem letounů tohoto typu je totiž to, že pohon vhodný pro vertikální stoupání není ideální pro horizontální let. To však do značné míry řeší vysoká letová hladina, kde už nejsou takové energetické nároky na další pohyb. Čím výše letadlo bude, tím rychleji může letět. V určité letové hladině by podle Elona nemělo být problém dosahovat nadzvukové rychlosti bez velkých nároků na spotřebu elektřiny.

Výhodu v letu ve vysoké výšce vidí také v tom, že není třeba mít rezervní „palivo“. Většina energie z akumulátorů tak může být spotřebována na stoupání a následný let. Při klesání z velké výšky totiž bude dostatek energie opět získán zpět a není třeba ji tedy celou dobu „držet“ při horizontálním letu.

Kdy a jestli se však Muskova vysněného elektroletadla dočkáme, není vůbec jisté. Jak již bylo řečeno výše, Elon projekt dává k ledu do té doby, než svět zrychlí přechod na obnovitelné zdroje.

Fosilní paliva jsou podle Muska šílený experiment, ještě ale není pozdě

Nejen z textu výše je asi jasné, že pro Muska jsou obnovitelné zdroje prioritou. Je však třeba poznamenat, že nejde o klasického ekologa předkládajícího apokalyptické scénáře způsobené globálním oteplováním. Elon říká, že v současnosti je naše klimatická situace „OK“ a pravděpodobně se nic nestane ani když ještě budeme chvíli spaliny do ovzduší přidávat.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Samotný princip přesunu fosilních paliv ze země do ovzduší (ve formě spalin) však považuje za „šílený experiment“. Závislost civilizace na fosilních palivech, zejména pak ropě, je podle Elona zcela nepochopitelná jinou optikou, než že jde o snadný zdroj peněz. Říká totiž, že vzhledem k nevyvratitelnému faktu, že ropa jednou dojde, není na co čekat.

Aby lépe demonstroval, proč si myslí, že je přechod na obnovitelné zdroje nebezpečně pomalý, uvedl následující příklad. Pokud by se ihned přestala vyrábět veškerá spalovací auta a objem výroby by se nahradil elektromobily, trvalo by přibližně 25 let, než by se světový vozový park přeměnil na elektrický. Času tedy podle něj rozhodně není nazbyt.

Solární střecha a klimatizace

V souvislosti s obnovitelnými zdroji přišla řeč také na solární střechy, které Tesla vyrábí. Moderátor se tázal, jestli je střecha pokrytá speciální krytinou dostatečným zdrojem pro celou domácnost. Elon vcelku pochopitelně poukázal na to, že záleží na poměru střechy a obytné plochy domu a také na tom, jaké spotřebiče často lidé využívají. Solární střecha prý obecně vyrábí od poloviny po 1,5násobek energie spotřebovávané domácností.

To se však možná brzy změní k lepšímu. Jako největšího „žrouta“ elektřiny totiž Elon identifikoval klimatizaci. Ta je v USA skutečně široce rozšířená a většina lidí ji podle něj používá tak, že nastaví teplotu a klimatizace běží neustále. Chladit domácnost v době, kdy jsou všichni v práci, však nedává smysl. Ne vždy jsou také využívány všechny pokoje domu.

Opatrné naznačování a všeříkající úsměvy vcelku spolehlivě odhalily, že dalším produktem Tesly bude zřejmě chytrá klimatizace. Žádné přesné specifikace zatím nevíme, nicméně zjevně se na ní pracuje. Jejím cílem bude nepochybně zachovat či zvýšit uživatelský komfort při větší energetické optimalizaci.

„Mysl explodující nápady“

Abychom článek uzavřeli tím, čím jsme ho započali, vraťme se ke chvíli, kdy si Elon potáhl z jointu. Moderátor se ho následně zeptal, jak často marihuanu kouří. Na to Elon odvětil, že v podstatě nikdy, prý to na něj nemá žádný efekt a dává přednost kávě. Marihuana prý podle něj není ideální látkou pro lidi, kteří chtějí zůstat produktivní. Přirovnal ji k opaku kávy. Té mimochodem jeden čas holdoval až v nebezpečném množství.

Zdroj: Joe Rogan Experience #1169

Narážky na produktivitu se chytl moderátor Rogan a zeptal se, jaké to je být Elon Musk, který neustále přichází s novými nápady. Elon se dlouze zamyslel a řekl, že nejlepší popis je asi „mysl explodující nápady“. Prý ho zkrátka neustále něco napadá. Moderátor se poté zeptal, kdy si Elon uvědomil, že to není stav mysli běžného člověka. Odpověď zněla, že přibližně v šesti letech. Bylo to však prý spíše nepříjemné zjištění. Řekl si, že je divný a snažil se, aby na to nikdo nepřišel – bál se prý, že by s ním pak ostatní lidé nechtěli mít nic společného.

V úplném závěru pořadu pak Joe Rogan požádal Elona, aby definoval, co ho motivuje k neustálému vylepšování a vynalézání produktů. Elon Musk to shrnul takto: „Chci dělat užitečné věci, chci, aby budoucnost byla vzrušující a chci, aby bylo něco, na co se můžeme těšit.“

A co vy, těšíte se, s jakým dalším nápadem Muskova neobyčejná mysl přijde?

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

8 komentářů

  1. Hák Jan (neregistrovaný)

    Stále mi chodí do telefonu odkazy na vaše stránky, prosim to zrušit!!!! Nebo mi napište co pro to mám udělat. Diky.

    Tel. [cislo odstraneno] (redakce)

  2. astalavista (neregistrovaný)

    Elon je homouš

  3. Radomir122 (neregistrovaný)

    Svět potřebuje více takových lidí, díky za něj.

  4. Jan Žižka (neregistrovaný)

    Velmi zajímavý, poučný a také inspirativní článek. Jsem překvapený, jak velmi rozumně a logicky vysvětluje některé problémy, zejména uměle inteligence, včetně popisu rizik, které s tím souvisejí.

  5. Miuimi (neregistrovaný)

    Tak tohle je jednoznačně nejlepší článek o Muskovi na českém internetu. Jsem rád, že jste se jako jiní nevěnovali jen tomu brku, ale zaměřili jste se na celý obsah rozhovoru :-)

  6. Pavel (neregistrovaný)

    Díky za zajímavý a dlouhý článek :) jen tak dál

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *