Sledujte nás na YouTube

Elon Musk může slavit, Hyperloop získal stavební povolení ve Washingtonu, DC

V červenci minulého roku přišel Elon Musk s poměrně nečekaným oznámením, že získal slovní povolení od vlády pro stavbu Hyperloopu mezi Washingtonem, DC a New Yorkem. Americká vláda následně popřela, že by vydala povolení, prý byla pouze nadšená Muskovým projektem.

Nyní však Elon drží v ruce první oficiální psané stavební povolení, díky němuž může ve Washingtonu, DC začít určité stavební práce. Zatím se nejedná o povolení k samotné ražbě tunelu, ale k přípravným pracím a výkopům na pozemku ležícím na washingtonské New York Avenue. Pokud by se vše dařilo, tak by podle mluvčího The Boring Company mohla v budoucnu na pozemku vzniknout jedna ze stanic zamýšlené dráhy Washington, DC–Filadelfie–Baltimore–New York.

Vše je samozřejmě zatím ve velmi brzkém stádiu a stále probíhají jednání s úředníky o tom, jakou podobu by přesně měl Hyperloop na této trase mít. Pozitivní nicméně je, že projekt nestojí na mrtvém bodě a má podporu na vládní i komunální úrovni.

Na přípravě projektu spolupracuje Muskova The Boring Company ještě s jedním nejmenovaným partnerem, kterým by dle zákulisních informací mohl být Hyperloop One. Tato společnost britského miliardáře Bransona nedávno oznámila záměr postavit Hyperloop v Indii a jeví se tak jako docela logický partner.

Pokud by Hyperloop skutečně vyrostl na plánované trase, znamenalo by to pro obyvatele žijící v propojených městech skutečnou revoluci. Urazit celou vzdálenost by totiž mělo trvat pouhých 29 minut, což by znamenalo, že by nebyl nejmenší problém pracovat v New Yorku a bydlet třeba ve Filadelfii, kde jsou ceny bydlení zhruba o 90% levnější.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 3.

6 komentářů

  1. No….budu mu držet palce. Každý kdo se snaží věci trošku postrčit zaslouží podporu

  2. Samuel (neregistrovaný)

    Zatim nikdo neví, jak má ten Hyperloop fungovat, takže s tou podporou bych byl chladnější.

  3. b-i-k-e-r (neregistrovaný)

    To si pis, ze se vi, jak ma fungovat…uz bylo nekolik testu, univerzity se predhani v designu kapsli…

    Problem bude v daleko vsednejsich vecech…kde to proboha postavit a jak to protlacit prebujelou legislativou a schvalovacim procesem…proto se to stavi v Indii a v pousti…

  4. Samuel (neregistrovaný)

    b-i-k-e-r Tak si prosím o tom něco zjisti. O oněch praktickych věcech, jako je například evakuace, bezpečnost, křehkost celéjo potrubí s ohledem na vnější tlak a dopad na kapsli uvnitř pokud by došlo k byť sebemenšímu narušení… Na krátké vzdálenosti je to fun, ale na dlouhé zatím neexistuje způsob, jak to funkčně převést do reality.

  5. Samuel (neregistrovaný)

    b-i-k-e-r aneb jak bezpečně zastavíš vlak pokud se objeví problem na trati a jak z něj bezpečně dostaneš lidi, kdekoliv.

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      No tak samozrejme to jsou problemy, co se musi vyresit…ale ted proletlo spousta zprav, ze v Indii investovali a chteji za 10 let jezdit na trase nekolika set kilometru…tak to mi nerikej, ze by to s tou firmou podepisovali, kdyby jim rekla, ze nevi, jak to vyresit…
      Kdyz to reknu zjednodusene, tak kdyz se objevily prvni vlaky, tak se lidi bali, ze se v nich udusi, protoze az se vlak rozjede, tak se prece logicky kyslik nahrne jen do zadnich vagonu…
      Proste verim, ze ty firmy to maji nejak vyresene, nebo to vyresi, bylo by to super…=)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *