Trh s mobilními telefony neustále postupuje kupředu, přestože by se někomu mohlo zdát, že od časů prvních iPhonů a masového rozšíření chytrých telefonů obecně, se jeho tempo poněkud zpomalilo. I přesto se výrobci snaží přicházet s inovativními technologiemi, zmiňme například současný poprask kolem ohebných telefonů. Nabízí se však otázka, zda si běžný zákazník vůbec uvědomuje, co všechno jeho telefon dokáže.
Prodejce elektroniky Decluttr vytvořil dotazník, v němž se ptal Američanů, co ve skutečnosti vědí o svých telefonech. Na úvod z výsledků vyplynulo, že nejvíce oslovených kupuje nový telefon ve chvíli, kdy se rozbije ten starý (31 %), druhou nejpočetnější skupinu pak tvoří lidé, kteří zkrátka touží po rychlejším/výkonnějším zařízení (26 %). Za svého nového miláčka jsou většinou ochotni zaplatit 500 (v přepočtu přibližně 11 340 korun) a více dolarů.
iPhone Xr nepozná více než 50 % majitelů
Někteří uživatelé nicméně nemají jasno v tom, který telefon si vlastně koupili. Vybrat vlastněný smartphone na základě obrázku zvládlo pouze 50 % z nich. Lidé nejčastěji poznávali Samsung Galaxy S9+ (71 %), největší problémy jim naopak činilo odhalit iPhone, a to konkrétně modely 7 a Xr (56 %).
Co můj telefon vlastně umí?
Jak jsou na tom majitelé telefonů se znalostmi funkcí? Více než 60 % dotazovaných nemělo tušení, že jejich mobily (Samsung Galaxy S7, S8 a S9) podporují bezdrátové nabíjení. Majitelé iPhonů Xr, Xs a X na oplátku většinou netuší o NFC funkcionalitě (86 %) a jen více než 50 % vlastníků modelů Xr, Xs Max a X ví, že jejich zařízení může přijít do styku s vodou, aniž by došlo k jeho poškození.
Služný zmatek panuje také v oblasti 5G technologií, které jsou na území Spojených států teprve v začátcích. I přesto se však přibližně třetina oslovených domnívá, že jejích zařízení tyto sítě podporuje, a to bez ohledu na vysoké ceny nebo poměrně úzký výběr. Mnozí z nich navíc uvedli, že pozorují kvalitnější připojení, omezené dostupnosti navzdory.
A jak jste na tom vy? Máte přehled o většině funkcí vašeho smartphonu?