Twitter si neprochází zrovna lehkým obdobím. Po nákupu společnosti Elonem Muskem nastal zmatek, který má zásadně negativní dopad na samotnou existenci populární sociální sítě. Nyní se zdá, že by tam konečně mohl opět zavládnout řád, minimálně co se týče ověřených účtů. Těm jmenovaný slíbil věnovat speciální pozornost, která by snad mohla navrátit důvěru velkých značek, celebrit a v neposlední řadě také inzerentů.
Sorry for the delay, we’re tentatively launching Verified on Friday next week.
Gold check for companies, grey check for government, blue for individuals (celebrity or not) and all verified accounts will be manually authenticated before check activates.
Painful, but necessary.
— Elon Musk (@elonmusk) November 25, 2022
Ve svém tweetu Musk ohlásil spuštění ověřování na příští pátek. Verifikované účty budou nově označeny jedním ze tří symbolů fajfky – zlatá bude vyhrazena pro firmy, šedá pro vládní úřady a původní modrá pro jednotlivce, ať už půjde o celebrity, novináře, nebo jiné významné osobnosti. Miliardář zároveň slíbil, že všechny účty budou zkontrolovány ručně. To označil jako „bolestivé, ale nezbytné“.
Po fiasku s možností zaplacení za značku ověření se Twitter bude chtít co nejrychleji vrátit do zaběhnutých kolejí a uklidnit nejen širokou veřejnost, ale především inzerenty. Ti začali ve velkém pozastavovat své tamní reklamní aktivity, neboť podle nich ztratila síť na důvěryhodnosti. Jestli má Twitter ty největší otřesy již za sebou, nebo má excentrický majitel firem Tesla a SpaceX ještě nějaké trumfy v rukávě, to se teprve ukáže.