Společnost Spotify oznámila, že počet předplatitelů se za 1. dvě čtvrtletí roku 2018 zvýšil o 10 %. Konkrétně jde o 8 milionů nových, platících zákazníků. Celkový počet je nyní 83 milionů.
Celková základna uživatelů Spotify je však mnohem větší. Stále je zde téměř 100 milionů lidí, kteří využívají služeb zdarma a jsou tak nuceni potýkat se s reklamou.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že se Spotify daří skvěle, není tomu tak. Průměrná tržba za uživatele klesla o 12 %. Je to dáno především propagačními akcemi, jež zahrnovali rodinné, či studentské balíčky. Průměrná tržba se tak pohybuje okolo 5,72 dolarů (125 korun) na zákazníka. Společnost navíc tvrdí, že v současné době nevidí žádnou možnost, jak situaci změnit.
Spotify chystá nový typ předplatného. Nabídne bezztrátovou kvalitu hudby
Streamovací hudební služby jsou velmi populární nejen u posluchačů, ale především u interpretů, jimž jde většina tržeb. K tomu si přičtěte skutečnost vysokých provozních nákladů a dostaneme se k tomu, že Spotify je ve značné ztrátě. Konkrétně se jedná o 460 milionů dolarů, což dělá více než 10 miliard korun. Před rokem byla ztráta na úrovni 220 milionů dolarů.
Spotify k tomu uvádí, že jejich záměrem není primárně profit, ale zvýšení počtu předplatitelů, čímž chtějí zamezit nelegálnímu stahování hudby. Věří tomu, že současná strategie povede v budoucnu k vyšší hodnotě podniku. Minimálně dnes to tak ale nevypadá.
Zatímco Spotify potřebuje vytvářet zisk, konkurence v podobě Applu to nemá zapotřebí. Apple je na tom finančně totiž tak dobře, že je poloviční počet předplatitelů nemusí trápit. Apple navíc prodává i své vlastní Homepody. Tím se snaží dostat své zákazníky ještě hlouběji do svého propracovaného ekosystému.
Spotify má výhodu ve větší globální základně předplatitelů. Apple Music zase jednoznačně vede v USA.
Spotify připravuje vlastní hardware: dočkáme se chytrého reproduktoru nebo přehrávače?
A kterou službu využíváte vy?