- Zákazníci na sociálních sítích hojně informují o tom, že vracejí brýle Vision Pro
- Nejčastějším důvodem je ergonomie a diskomfort při používání
- Jiní si stěžují na software, který v současnosti nedosahuje kvalit v poměru k ceně
Lehce nabyl, lehce pozbyl, chtělo by se říct u headsetu Apple Vision Pro. Pokrokové zařízení je k dispozici od pátku 2. února, dva týdny tedy utekly jako voda a už se ozývají první zákazníci, kteří vítězoslavně vrátili headset v hodnotě 100 tisíc korun zpět do obchodu.
Reklamace Apple Vision Pro
Sociální sítě se plní přiznáními prvních zákazníků Apple Vision Pro, kteří se z rozličných důvodů uchylují k reklamaci. Ve většině případů je na vině určitý diskomfort při nošení, respektive fyzické reakce těla na používání headsetu.
Parker Ortolani, hardwarový expert The Verge, se na sociální síti Threads svěřil s tím, že nošení brýlí Vision Pro pro něj bylo jednoduše nesnesitelné. „Přestože je jejich používání celkem zábavné, jak jsem doufal, byly prostě příliš nepohodlné na to, aby se daly nosit i po krátkou dobu, a to jak kvůli hmotnosti, tak kvůli konstrukci řemínků,“ napsal k podané reklamaci Ortolani.
Není přitom jediným zákazníkem, který si stěžuje na bolest hlavy, očí nebo jiný zdravotní problém. Podobnou zkušenost se zarudlýma očima, bolestí hlavy a závratěmi popsal i novinář Matthew Cassinelli nebo vývojář Adam Preiser.
This week I bought an Apple Vision Pro, but sadly have to return it.
It gave me a bad headache and motion sickness, but I don't think it was the Vision Pro's fault.
I was born cross-eyed and had surgery when I was 2 to "cosmetically" correct it. I can only use one eye at a…
— Adam Preiser (@adampreiser) February 8, 2024
Argument je to celkem silný, dle většiny recenzí je headset Vision Pro těžký (váží 600–650 gramů) a uchycení na hlavu pomocí popruhů nesedí každému. Svůj podíl na určitém diskomfortu má ale i fakt, že každý obličej je trochu jiný, zatímco Apple Vision Pro se i přes divadlo s 3D snímáním obličeje snaží být univerzálním pro všechny. To z logické podstaty nejde.
Bolest hlavy, zarudlé oči a nevyhovující software
Najdou se ale i tací, kteří se k reklamaci uchylují kvůli nespokojenosti se softwarem. Alexander Torrenegra, zakladatel společnosti Torre.ai, vrátil Vision Pro kvůli tomu, že nebyl spokojen s množstvím aplikací a funkcí.
Two hours after unboxing my Apple Vision Pro and using it, I decided to box it back up again and return it. It's quite cool, but there's nothing in it for me that I'll use frequently enough to warrant my keeping it.
— Alexander Torrenegra (@torrenegra) February 13, 2024
„Dvě hodiny po rozbalení a používání Apple Vision Pro jsem se rozhodl, že ho opět zabalím a vrátím. Je docela fajn, ale není v něm pro mě nic, co bych používal tak často, aby mě to opravňovalo si ho nechat,“ napsal Torrenegra.
Ergonomie a software, to jsou nejčastější argumenty, proč se zákazníci rozhodují produkt v hodnotě 100 tisíc korun vrátit. Apple v USA respektuje 14denní lhůtu pro vrácení bez udání důvodu. Přesný počet reklamací bohužel není známý.