TOPlist

Reklamace po pár dnech. Proč tolik zákazníků vrací brýle Vision Pro?

Poškozený headset Apple Vision Pro
  • Zákazníci na sociálních sítích hojně informují o tom, že vracejí brýle Vision Pro
  • Nejčastějším důvodem je ergonomie a diskomfort při používání
  • Jiní si stěžují na software, který v současnosti nedosahuje kvalit v poměru k ceně

Lehce nabyl, lehce pozbyl, chtělo by se říct u headsetu Apple Vision Pro. Pokrokové zařízení je k dispozici od pátku 2. února, dva týdny tedy utekly jako voda a už se ozývají první zákazníci, kteří vítězoslavně vrátili headset v hodnotě 100 tisíc korun zpět do obchodu.

Reklamace Apple Vision Pro

Sociální sítě se plní přiznáními prvních zákazníků Apple Vision Pro, kteří se z rozličných důvodů uchylují k reklamaci. Ve většině případů je na vině určitý diskomfort při nošení, respektive fyzické reakce těla na používání headsetu.



Apple Vision Pro naživo



Nepřehlédněte

Překupníci si za Apple Vision Pro účtují i 170 tisíc. Stačí otevřít Bazoš

Parker Ortolani, hardwarový expert The Verge, se na sociální síti Threads svěřil s tím, že nošení brýlí Vision Pro pro něj bylo jednoduše nesnesitelné. „Přestože je jejich používání celkem zábavné, jak jsem doufal, byly prostě příliš nepohodlné na to, aby se daly nosit i po krátkou dobu, a to jak kvůli hmotnosti, tak kvůli konstrukci řemínků,“ napsal k podané reklamaci Ortolani.

Není přitom jediným zákazníkem, který si stěžuje na bolest hlavy, očí nebo jiný zdravotní problém. Podobnou zkušenost se zarudlýma očima, bolestí hlavy a závratěmi popsal i novinář Matthew Cassinelli nebo vývojář Adam Preiser.

Argument je to celkem silný, dle většiny recenzí je headset Vision Pro těžký (váží 600–650 gramů) a uchycení na hlavu pomocí popruhů nesedí každému. Svůj podíl na určitém diskomfortu má ale i fakt, že každý obličej je trochu jiný, zatímco Apple Vision Pro se i přes divadlo s 3D snímáním obličeje snaží být univerzálním pro všechny. To z logické podstaty nejde.

Bolest hlavy, zarudlé oči a nevyhovující software

Najdou se ale i tací, kteří se k reklamaci uchylují kvůli nespokojenosti se softwarem. Alexander Torrenegra, zakladatel společnosti Torre.ai, vrátil Vision Pro kvůli tomu, že nebyl spokojen s množstvím aplikací a funkcí.

„Dvě hodiny po rozbalení a používání Apple Vision Pro jsem se rozhodl, že ho opět zabalím a vrátím. Je docela fajn, ale není v něm pro mě nic, co bych používal tak často, aby mě to opravňovalo si ho nechat,“ napsal Torrenegra.

Ergonomie a software, to jsou nejčastější argumenty, proč se zákazníci rozhodují produkt v hodnotě 100 tisíc korun vrátit. Apple v USA respektuje 14denní lhůtu pro vrácení bez udání důvodu. Přesný počet reklamací bohužel není známý.

Autor článku Jakub Fišer
Jakub Fišer
Novinář, fanoušek moderních technologií, letních měsíců a asijského jídla. Mám rád filmy od Lynche, obrazy od Pollocka, french house a fotbalový klub Arsenal. Ve volném čase hraju na PlayStationu a chodím běhat.

Kapitoly článku