Prodeje nových telefonů od Applu sice v globálním měřítku nejsou zrovna velkým úspěchem, nicméně zajímavá data přinesla společnost Mixpanel. Nejde tedy o oficiální čísla Applu, ale o statistiku vytvořenou na základě analytiky z webových služeb a aplikací. Analytická společnost se zaměřila na porovnání prodejů tří novinek Xr (recenze), Xs a Xs Max (recenze). Kromě toho je dala do srovnání s populárními modely X (recenze), 8 (recenze) a 8 Plus (recenze). Časová osa od září loňského roku do letošního ledna pak ukazuje některé trendy, se kterými se jablečný výrobce potýká.
Xr evidentně táhne, nejlépe je na tom Xs Max
Od zahájení prodeje dvojice Xs a Xs Max strmě rostla, přičemž někdy koncem října se větší model začal tomu menšímu vzdalovat. Prodeje modelu Xs konkrétně začaly klesat od představení „dostupného” modelu Xr, který tak začal kanibalizovat prodeje vybavenějšího bratříčka. V období Vánoc pak Xr převzalo otěže a překonalo v prodejích Xs, přičemž křivka má stále rostoucí tendenci. Nejprodávanějším z nových modelů je nicméně stále ten nejdražší Xs Max.
Zajímavé je také procentuální zastoupení nových iPhonů u uživatelů. Ačkoli je Xs Max nejpopulárnější z novinek, našel si cestu k pouhým 3,65 % uživatelů. Modely Xs a Xr jsou na tom o něco málo hůře, konkrétně na 2,89 procentech, respektive 3,02 procentech v případě Xr. Překvapivá je rovněž informace, že se představení nových modelů nijak výrazně negativně nepodepsalo na prodejích starších modelů. Starší iPhone 8 dokonce neustále roste, což pro novinky není příliš pozitivní zpráva. To, že se loňské vlajkové modely neprodávají podle představ potvrzuje i fakt, že Apple už dvakrát snížil jejich produkci.