Domů » Bleskovky » Huawei aktualizuje starší modely na EMUI 9.0. Máme pro vás přehled zařízení

Huawei aktualizuje starší modely na EMUI 9.0. Máme pro vás přehled zařízení

Čínská značka Huawei aktuálně prochází poměrně turbulentním obdobím, což ale neznamená, že hází se svými smartphony flintu do žita. Softwarovou nadstavbu EMUI neustále čínský gigant vyvíjí, díky čemuž se dočkala už své deváté verze. Vývoj by to byl nicméně zbytečný, kdyby se aktuální verze nadstavby nedostala na co možná nejširší portfolio telefonů výrobce. A právě tady se chystá Huawei vytřít konkurentům zrak.

Huawei Mate 10 Pro z roku 2017 se dočkal aktualizace na EMUI 9.0. A pozadu nezůstaly ani další modely.
Huawei Mate 10 Pro z roku 2017 se dočkal aktualizace na EMUI 9.0. A pozadu nezůstaly ani další modely.

Novou verzi dostane celá plejáda chytrých telefonů, z nichž některé byly uvedeny na trh před dlouhými třemi lety. Pokud tak jde o softwarové aktualizace, nemá se Huawei příliš za co stydět. EMUI 9.0 přináší například podporu gest nebo ovládání jednou rukou. Které modely dostanou aktualizaci?

Dostali jste už nejnovější EMUI 9.0 na svůj telefon Huawei? Dejte nám vědět do komentářů :-)

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

54 komentářů

  1. Carda (neregistrovaný)

    V Huawei asi něco šňupou tuhle aktualizaci mám už od ledna nainstalovanou a to se mi hlásila v prosinci 2018 ale jen jsem váhal jestli ji mám nainstalovat.

    • Láďa (neregistrovaný)

      asi tak.

      Tahle aktulizace totálně zprznila Desktop mode (takže jsem přestal používat a vyřešil to koupí miniPC) a odnaučila always on 24h režim který nyní umí jen 12h režim … takže super …

    • Gogo (neregistrovaný)

      Také si musím rejpnout, jelikož mě fakt občas udivuje sčim kolikrát a s jakými články přijde smartmania jinak aktualizace na tyto telefony jsou již dostupné několik měsíců.
      Tak převelice děkujeme za žhavé informace

      • Michal Javůrek

        Gogo: informaci o dostupnosti aktualizací pro starší modely jsme dostali přímo od českého zastoupení Huawei. Ano, některé modely už byly aktualizovány dříve, některé až nyní – zkrátka poslali kompletní seznam bez upřesnění data :-)

  2. Frantisek (neregistrovaný)

    A huawei p10 lite stali nič

  3. Tom123 (neregistrovaný)

    Hezky se Huawei stará o tablety,hezky…Podpora je spíše méně než nulová.

    • lukass71

      Tak kupovat dnes tablet od jakehokoliv Android vyrobce je dost na povazeni. Zvlast s novym velkym vyberem u iPadu.

      • 😂 Ty zase perlis.

      • lukass71

        Ukaz mi jeden pouzitelny tablet s Androidem, ktery se vyrovna alespon baseline iPadu. (nehlede na aplikace, ktere proste na Android na tablet neexistuji)

      • Neklaď otázky, a které není odpověď 😊

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Aktualni vyber tabletu s Androidem je tristni. Koupil jsem pred koncem prodeje Pixel C a doufam, ze jeste dlouho vydrzi. Zatim chodi i mesicni bezpecnostni updaty. A mezi tim se snad Google rozhodne, jak to mysli s ChromeOS pro tablety.
        Aplikace pro tablety s Androidem pro bezneho konzumenta jsou, chybi specificke aplikace pro kreativce. Paradoxne je Android diky podpore mysi lepe pouzitelny v kombinaci s klavesnici nez iPad.

      • lukass71

        „Paradoxne je Android diky podpore mysi lepe pouzitelny v kombinaci s klavesnici nez iPad.“
        Ja porad nejak nechapu smysl v tomhle. Pokud chci mys a klavesnici, koupim notebook. A pokud porad chci patlat po displeji tak nejaky ten surface book a podobne.

        Ty aplikace sice jsou, ale vetsinou je to scale-up z telefonu. Tj, vsechno je protahle a z hlediska UI proste mimo koncepci tabletu. Tady ma prave iPad proste ty aplikace optimalizavone (to nejen oproti Androidu, ale treba i Windows ‚tabletum‘) a delane primo na nej (teda krom vyjimek jako instagram, takova velka aplikace a tohle neni schopna dat dohromady..).

      • lukass71: Tohle jsem ti psal už dávno. Dokud byl iPad v ruce v nějakém obalu, nebo položený na stole v případě nějakého sezení na židli, tak ok.
        Problém nastává s pouzdrem s klávesnicí. A to tento https://www.youtube.com/watch?v=DeNsqqKadQ4 .
        Takhle to prostě ovládat nechceš a jak říkal Steve už před několika lety, za chvíli ti upadne ruka. Ano, notebook je řešení, ale obecně to pouzdro je ergonomicky absolutně špatně. Jak už jsem napsal, to pouzdro potřebuje touchpad z macu, s gesty a tím kulatým pointerem, který se ukázal v iOS 13.
        Nevím teď o kterém android tabletu se bavíme, ale mám pocit, že zrovna Pixel tablety touchpad třeba měly.

      • lukass71

        qam: Ale vsak tak se iPad vetsinou pouziva. To si myslis, ze vetsina uzivatelu si k tomu automaticky dokoupi tu klavesnici?

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Tablet s klávesnicí nepropaguju, využívám ji k tabletu hodně málo, ale když už ji používám, tak kombinace klávesnice + dotykový displej je peklo.

        Jo, spousta aplikací nemá tabletový layout, např. Hangouts, Messenger,…(pořád vypadají líp než přescalované aplikace z iPhone na iPadu, ale to není omluva minimálně pro Google), ale spousta jich tabletový layout má, např. Chrome, GMail a dalsí systémové aplikace, Office, k mému překvapení ČSOB Smartbanking…

      • lukass71

        zipiik: „tak kombinace klávesnice + dotykový displej je peklo.“ V tom se asi shodneme. Uz jen kvuli tomu sam iPad proste nevlastnim (i kdyz o nem vic a vic diky treba side-car uvazuju) a preferuju laptop.

        “ k mému překvapení ČSOB Smartbanking…“
        Hele fakt musim uznat, ze me Ceske banky celkove z vetsiny celkem prekvapily svymi mobilnimi appkami. Treba Moneta mi i podporuje 3D Touch na homescreen (bohuzel vec, kterou chce Apple u novejsich iPhonu nejspis zariznout) a zobrazuje docela uzitecne informace jako treba cislo uctu, zustatek + zkratky na novou platbu/nejblizsi bankomat a dalsi.. Skoro mi pak prijde zvlastni ze mnohem vetsi HSBC, ktera ma cely svuj security system vlastne zalozeny na te appce (skoro nemozne se vlastne bez ni na svuj ucet dostat), tak je v tomhle dost omezena.

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Vetšina asi ne, ale málo jich asi nebude, když pro ně Apple vyrábí pouzdra s klávesnicí.

        qam: Pixel C měl originální klávesnici bez touchpadu (ale neorigo s touchpadem nebo myší fungují), klávesnice pro Pixel Slate touchpad má, ale to už se bavíme o ChromeOS, ikdyž s podporou dotyku a Andoid aplikací.

      • Tommy (neregistrovaný)

        Já bych to řekl jinak. Samsung Galaxy S4 tab Dex je lepší jak velký iPad

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Od te doby, co jsem si poridil tabet, doma uz pocitac moc nepouzivam. Obcas beru tablet na schuzky, kdyz vim, ze mi bude stacit Office a navic klavesnice Recreated ZX Spectrum vzbudi pozornost a uvolni atmosferu :)

      • lukass71: I jestli takhle to zařízení používá s tou klávesnicí jediný člověk, tak ten produkt používá ergonomicky špatně a jde proti filosofii Applu, kterou nastavil Steve Jobs s Macbooky výše postnutým videem.
        Omlouvat ergonomicky špatný produkt tím, že ho nikdo skoro nepoužívá (já třeba vím, že ji používá každý uživatel iPadu Pro, kterého znám) je hloupost.

      • lukass71

        zipiik: Ja musim rict, ze i na videa a multimedia je mi laptop pohodlnejsi (klavesnice pak slouzi jako takovy „base“ a vlastne nemusim to zarizeni (zvlast treba na posteli) nijak polohovat). Fakt iPad bych porizoval hlavne na to kresleni a dejme tomu na cesty (preci jen divat se na film na 15″ macbook pro v letadle v economy neni uplne ideal).

        qam: Ono zas je dobre zminit, ze to video je z doby kdy tablety defacto vubec neexistovaly. Jako vybirat si takhle tvrzeni 10 let zpatky a aplikovat je na dnesni technologie moc nejde. Treba i tomu stylusu se tenkrat smal, jenze to bylo proto, ze drive to byla nutnost na odporovych displejich. Dnes stylus slouzi doslova jako tuzka.
        Ale on to neni ergonomicky spatny produkt, nezapominej, ze ta klavesnice je prislusenstvi (i kdyz 1st party) a v klidu se obejdes bez ni.

      • Obejdeš se bez ní, proto má iPad dotykový displej a proto funguje jako iPad a tak má fungovat většinu času. Pokud někdo používá iPad převážně v režimu s klávesnicí, měl zvolit macbook. To je obecný fakt, na kterém se snad shodneme.
        Podle mě ale prostě i na to minimum času, kdy se používá ta klávesnice, tak by tam měl být touchpad a uživatel by vůbec neměl zvedat ruku na displej, to je ergonomická sebevražda.
        Video s Jobsem je tu proto, jaký to byl vizionář a jak přemýšlel nad uživatelským zážitkem. Myslím, že trošku retrospektivy na tuhle keynote by Applu prospělo a možná by pochopili, že počátkem řady „iPad Pro“ a hlavně jejího příslušenství vytvořili přesně to, o čem tady Steve mluví. V té době už samozřejmě iPad byl, první generace přišla v lednu 2010.

      • lukass71

        Ono prave je ale pak problem s tim, ze s touchpadem je zase navigace UI delany pro dotyk dost nepohodlny a neergonomicky. Proto se podle me Apple zdrzuje pridat podporu mysi. Proto je to pouzdro s klavesnici skladaci tak, jak je. Proste dejme tomu kontrolujes email pres touch, chces odpovedet, tak si fyzicky klavesnici vyklopis, napises email a zase klavesnici zandas.
        Je mozny, ze tahle mentalita se mozna neprojevila uplne v praxi, uz jen kvuli tomu, ze jsou lide prave zvykli na laptopy, kde klavesnici maji pred sebou porad. Idealni to momentalne asi neni, ale fakt me nenapada jak to uplne predelat tak aby to na 100% fungovalo v jednom ci druhem modu.

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Nejsem tu, abych te presvedcoval ke koupi tabletu. Kdybych mel nejaky kompaktni notebook, tak po tabletu asi netouzim, ale mam vetsi dobre chlazenou workstation od Dellu a tu se mi tahat do postele nebo do kresla nechce.

      • Tak už Mac funguje hodně na gestech, samozřejmě, že tahání myši by se muselo co nejvíc omezovat. Nevím, přemýšlím nad UI iOS a jeho aplikací a zas takový problém by to nebyl… spíš napiš kde by byl? Web přes touchpad v pohodě, listování fotkami v pohodě, scrollování v mailech, odepisování, nějaký office to asi taky zvládne dobře. Spousta lidí už to používá i na jednoduchý střih videa, úpravu fotek…tam by se taky mohl touchpad hodit.

      • lukass71

        qam: Jedna se spis o mensi elementy, ktere delaji celkovy pozitek, pouzivani/navigace v prostredi. Klidne muzu porovnavat, kde podobne elementy z iOS vzal Apple do macOS a jak proste na touchpadu absolutne nedavaji smysl.

        Zacneme homescreen; casto kritizovana jednotna mrizka aplikaci, skvela na touch, ikonky presne spravne velke, slozky, ktere rovnou zobrazuji mensi ikonky, co je uvnitr, kdyz slozku otevreme, zbytek prostredi se ztmavi a vybirame aplikace zvetsene ve slozce. Ted v porovnani v macOS plocha, vicemene jak ji chces, kdyz slozku otevres, defaultne se ti to otevre na seznam veci, na ktery patlat palcem proste intuitivni neni a potrebujes presnost mysi. A pak do macOS (porad nevim proc to tu je) implementovali Launchpad, tj. dost podobne plose v iOS, kde treba prave ty slozky funguji stejne; obrovske ikonky (naprosto k nicemu u presnosti touchpadu) a treba uz jen z presunu z jedno plochy na druhou musis vicemene prejet prsty celou sirku touchpadu.

        Nove taky Apple zacal portovat aplikace z iOS a nahrazoval jimi starsi neaktualizavone macovske. Treba Stocks, Home, News nebo Voicememos. Vsechno tyto opet velke ikonky, hamburger menu a dalsi prvky fungujici skvele v iOS ale spatne tu. Scaling treba je uplne mimo. Pak treba prave ve Stocks mam vybrane spolecnosti a pro upraveni mam tradicni smazani swipnutim a pak klikem (coz treba v macOS intuitivneji by bylo double click-smazat, pripadne klik a backspace), pro presouvani techto spolecnosti opet 3 carky vpravo za ktere chytneme a tahneme nahoru/dolu (extremne intuitivni na prst, ale v macOS?, prijde mi ze tu by bylo lepsi tahnout nahoru kdekoliv). V News ty same problemy. Ono vsechny tyhle aplikace se ti i defaultne otevrou v mensim okne, protoze ve fullscreen je to proste na macu obrovska ztrata mista a informaci vidis stejne. To ani nemluvim o absenci podpory 3D touch, ktera je opet na macu paradni, a vlastne porad jeden z duvodu proc pouzivam Safari.

        Takhle muzu psat dal a dal, z hlediska UI proste to, co funguje na dotyk nikdy nemuze stejne fungovat na presny kurzor a naopak. Pokud je budes kombinovat, ztracis intuitivnost jak na jedne strane, tak na druhe. Opravdu me nenapada vhodne reseni, ktere to nijak nezkomplikuje.

      • lukass71

        https://imgur.com/a/LNg4Gxe
        Tady jeste pridavam rychlou ukazku.

      • zipiik (neregistrovaný)

        lukas: Souhlasim s tvym popisem v rozdilech mezi ovladanim MacOS a iOS (a jsem zvedavy, jak to dopadne s provozem iOS aplikaci na MacOS). To nikdo nerozporuje. Ale jde o to, ze kdyz prilezitostne pripojim k iPadu klavesnici, tak by se hodilo, aby mela touchpad, podobne jako klavesnice Surface. Je prirozenejsi, kdyz uz jsou ruce polozene na klavesnici, pouzit touchpad nez zvedat ruce k dotykovemu dispeji pokazde, kdyz chci kliknout na ovladaci prvek.

      • lukass71

        zipiik: Asi nejspis i hodilo, ale bylo by to na ukor user experience, coz je proste pro Apple neco, na co uplne neda dopustit (nebo aspon se z vetsiny snazi). Spis jsem chtel prave zvyraznik prvky, ktere jsou delane na interakce dotykem vs kurzor.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Kombinaci klavesnice a dotykoveho displeje bez touchpadu/mysi bych zadnou uzasnou UX nenazval. Ale chapu, ze kdosi z Apple kdysi prohlasil, ze hybridy jsou blbost a prekonani tohodle vyroku bude zdlouhavy proces.

      • lukass71

        Jenze klikani kurzorem na prostredi delane pro dotyk je snad jeste horsi user experience. Viz Win8.

      • zipiik (neregistrovaný)

        V kombinaci s gesty, ktere nahradi rolovani, zoom atd. ani moc ne. Nehlede na podporu hotkeys. On k tomu iPadOS bude postupne smerovat, takovy iPad Pro 13″ by s klavesnici s touchpadem mohl mnohym nadherne nahradit Macbook (Air) jako doplnek ke stolnimu iMacu/Macu. Apple tim smerem miri, kdyby pridal v tempu, uzivatele by to uvitali.

      • lukass71

        zipiik: Ja myslel, ze si psal, ze souhlasim s tim popisam rozdilu macOS/iPad OS, co jsem psal a jak UX delane na touch a kurzor jsou proste jine

      • zipiik (neregistrovaný)

        S popisem souhlasim, ale zapomnel jsi na to, ze nejvetsi zmenu v UX zpusobilo to, ze jsi iPad zabalil do pouzdra s klavesnici a postavil ho na stul jako notebook. Na toto pouziti je pouzdro primarne urcene. V teto pozici jsi ale rozbil UX dotykoveho ovladani a hledas kompromis. Muj nazor je, ze je pohodlnejsi doplnit podporu mysi/touchpadu s gesty (ktere jsou dnes prirozene jak u notebooku, tak u dotykovych zarizeni) a Apple se k tomuto stavu pomali blizi – vetsi samostatnosti iPadOS, podporou emulace prstu pomoci mysi (zatim jako pomucka pro zdravotne postizene=v budoucnu, kdo vi), ale treba i podporou USB storage, ktera naznacuje, ze se iPady priblizuji k notebookum s MacOS.

      • lukass71

        zipiik: Na to, co zminujes podle me dosud neni UX prave uplne delane. Natoz na kurzor. Jak rikam, idealni to soucasne neni, ale nejake reseni, ktere by nebylo „jen pridani support mysi“ ale fungovalo dobre v UX celeho iPadOS, me fakt nenapada. Asi jsem v tom sam, ale zastavam nazor, ze je lepsi, kdyz tam ten support mysi radsi zatim neni (dokud na to system neni pripraveny) nez z toho udelat bordel a nekonzistentni UX/UI sebevrazdu typu Windows 10.
        Bude urcite zajimavy videt dalsi vyvoj tohohle celeho ale. Jsem ale rad, ze se na tohle Apple ale aktivne zameruje a u tech iPadu jsou fakt rok co rok videt velke skoky. Neco, co jsme u smartphonu v poslednich letech uz moc nezazili.

  4. Uganda Forever (neregistrovaný)

    Pěkné, Huawei P20 lite, stále nic

  5. SpeedyG (neregistrovaný)

    No, já mám Huawei P20 lite a na něm Emui 9.1.0.132, takže to chce asi čas.

  6. Filis (neregistrovaný)

    Huawei P smart aktualizováno :)

    • Dan (neregistrovaný)

      Máš P smart 2019, nebo 2018? Můj původní P smart zatím nic. Pořád mám EMUI 8.0.0.

  7. Martin (neregistrovaný)

    A Honor 8 zase nic…

  8. SydCZ (neregistrovaný)

    Aktualizováno na Emui 9.1 přes Huawei HiCare.

  9. Jana (neregistrovaný)

    Huawei P 20 lite,Dnes aktualizace na android 9.Zatím se sžívám😱😀

  10. Martin (neregistrovaný)

    Já Mám na Huawei Mate 10 pro android 9.0 od 14.1. :)

  11. Martin (neregistrovaný)

    A Mate 10 pro prý obdrží emui 9.1 v červenci :)

  12. Musíš prostě čekat. (neregistrovaný)

    Huawei P20 lite – stále update nedorazil… Smůla

  13. Jindra Jeřábek (neregistrovaný)

    Mám Honor 9 lité… dostanu taky aktualizaci na Emui 9 a Android 9??

  14. Josef Fojtů (neregistrovaný)

    Dobrý den mám huawei p 20 lite a Emui 8.0.0. Takže rád bych získal aktualizaci na vyšší úroveň, děkuji za odpověď a pomoc,

  15. Martin (neregistrovaný)

    Myslíte že na mate 10 pro bude emui 9.1 poslední velkou aktualizaci? :)

    • Ne. HUAWEI Mate 10 pro dostane samozřejmě Android 10.

      • Martin (neregistrovaný)

        Xzeit i prez kauzu huawei? Huawei má problém takže pokud se to nevyřeší emui 9.1 je pro Mate 10 pro poslední velkou aktualizaci :)

      • Pastor (neregistrovaný)

        Samotný Hujahej to ještě neví, ale fanatická Huaovce xzeit ví naprosto přesně :-D bez svého páníčka Jirky Koláře jsi v pasti :DDD

      • Pastor: a jak víš, že to neví samotný Huawei?

  16. Vladimir (neregistrovaný)

    Hiawei p20 lite zatiaľ nič zaujímavé že mám huawei p Smart 2018 a tá už aktualizáciu dostala

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *