V souvislosti s uživatelským prostředním MIUI od Xiaomi se v posledních měsících intenzivně řešila přítomnost reklam. Úmysl čínského výrobce zpeněžit uživatelské prostředí se mezi uživateli pochopitelně nesetkal s pochopením. Jejich četné stížnosti se podle všeho vyplatily. Společnost totiž přehodnocuje svou strategii. Nutno dodat, že Evropy se tento problém netýkal, zde prostředí MIUI totiž žádné reklamy neobsahovalo. Problém se týká především zemí jako je Indie a Čína.
Xiaomi v současné době testuje funkci, která by uživatelům umožnila na „postižených“ trzích reklamy v systému deaktivovat. Přepínač by jednoduchým kliknutím vypnul všechny reklamy v systémových aplikacích jako kalendář, správce stahování či instalátor systému. Jedná se o vítaný krok, byť zatím není jasné, kdy se funkce dočká svého vydání. Testování navíc probíhá v čínské verzi MIUI, na globální variantu by tak mohlo dojít se zpožděním.
Nepřehlédněte – Xiaomi Mi Band 5 v přípravě
Bez ohledu na reklamy v uživatelském prostředí se společnosti Xiaomi na trhu s chytrými telefony daří. Výrobce například nedávno oslavil důležitý milník v Indii, kde se mu podařilo prodat už 100 milionů smartphonů.