Nový Asus ZenFone 6 láká na špičkovou výbavu a příznivou cenu. Zjistěte o něm více!

Domů » Články » Tajemství odhaleno: jak vzniká duhový efekt na zádech telefonů Huawei?

Tajemství odhaleno: jak vzniká duhový efekt na zádech telefonů Huawei?

Na jaře minulého roku jsme se u smartphonů značky Huawei mohli setkat s odvážnou změnou designu ve formě „duhových“ zad, která při dopadajícím světle vytvářejí zajímavý gradientní efekt. Poté, co společnost v březnu 2018 představila svou sérii P20 v barvě Twilight, odstartovala tím prakticky celosvětový trend, kterého se chytili i další výrobci. Hra barevných tónů, která se mění podle dopadu světla, zůstane v kurzu i během následujícího roku.

Designeři ze společnosti Huawei se při tvorbě designu nových modelů P30 nechali inspirovat přírodou. Barevné provedení Amber Sunrise má připomínat barvu letní oblohy při východu slunce, Aurora tajemnou polární záři a barva Breathing Crystal má být inspirována oblohou.

Nepřehlédněte – Huawei P30 Pro recenze: vysoko nastavená laťka

Efekt, na kterém se podílí až devět vrstev

Základem technologie, umožňující tyto gradientní přechody, je vrstvení. První model z této vlny – barva Twilight v podání řady P20, obsahuje pět nanooptických barevných vrstev s celkovou tloušťkou 350 nm. Proces nanášení jednotlivých potahů (každý v tloušťce asi setiny listu obyčejného papíru) vyžaduje sterilní a zcela bezprašné prostředí, podobné tomu, jaké je například na operačních sálech. Každá jedna prachová částečka by totiž ovlivnila výsledné zbarvení při dopadu světla.

Huawei vrstvy

Pro technologické experty představovala největší výzvu barva Breathing Crystal, která se také stala symbolem série P30. Při výrobě bylo totiž třeba položit až devět vrstev v tloušťce 600 nm, což bylo kritickým momentem pro masovou produkci. Na sklo, které pokrývá celé tělo telefonu, totiž působí vyšší tlak a je náchylnější k rozbití. Když se designéři pokusili o tento odstín v roce 2015, pouze 10 % celkové výroby bylo bez chyby.

Za duhovými zády je několik let vývoje

Až příchod pokročilého mikronového inkoustového tisku umožnil v roce 2019 představit novou barvu veřejnosti a uvést ji do prodeje. Odborníkům z Huawei se to podařilo takřka „za pět minut dvanáct“ – přibližně měsíc před uvedením série P30 v Paříži. Do čtyřletého vývoje barvicí technologie vložil výrobce smartphonů několik desítek milionů eur.

Roman Hálek

Technologie 21. století mě inspirují a neustále popohání vpřed. Rád o nich píši a ještě radši je všechny zkouším. A pokud zrovna nesedím u klávesnice, s nadšením běhám, nebo se proháním na kole, a s nepatrně menším nadšením dálkově studuji vysokou školu.

5 komentářů

  1. lukass71

    Desitky milionu eur a takovy hnus z toho, nojo, kdyz ta firma/jeji designeri zkratka postradaji vkus..

    • Martin (neregistrovaný)

      No určitě 😂 nejlepší je přece od iCrapu design! 😂 A teď vážně.. Je pravda že tohle umi kdejaký číňan ale design je to hezčí než hnus od Applu viz nové iPhony co mají mít zase Mega velký výřez, hnusné tlusté boční rámečky a ke všemu velký hrb na zádech.

      • No za mě teda není. Přijde mi to jak kýč z pouti tady ty gradienty. A to nejsem žádný jabčák.

      • Mně se sice taky nelíbí, včetně celého ekosystému, ovšem hospodářské výsledky firmy hovoří jasně. ;)

  2. Mě to taky extra nebere, ale je to věc estetického názoru každého. Ovšem nerozumím, že taková věc může být extra atraktivní pro zákazníka, když rozumný uživatel stejně musí mobil, skleněný z obou stran, strčit do pouzdra, kde celá komplikovaná taškařice ztratí smysl. Gradientní pavouk asi není tím, čím by se člověk chtěl chlubit. :D

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *




Sahifa tracking pixel