Svět mobilních telefonů zažívá v poslední době velké změny. Přichází noví hráči a staří ztrácejí krok. To samozřejmě ovlivňuje také prodeje, či oblibu různých značek. Analytické společnosti Strategy Analytics a Counterpoint nyní zveřejnily údaje za druhé čtvrtletí roku 2019, které ukazují velmi zajímavý vývoj celosvětově prodaných smartphonů.
Není však žádným překvapením, že celkový stav prodaných telefonů mírně poklesl. Navzdory celkovému poklesu, se však více dařilo společnostem Samsung a dokonce také Huawei, kteří zaznamenali mírný nárůst dodávek a celkového tržního podílu.
Nepřehlédněte – Samsung představil Galaxy Watch Active 2: chytré hodinky pro každého, a navíc s LTE a EKG
Samsung i Huawei nadále na vzestupu
Podle Strategy Analytics celosvětové dodávky smartphonů poklesly o 2,6 %. Společnost Samsung však zaznamenala nárůst o 1,9 procenta. A také Huawei se i přes sankce uvalené USA daří. Pyšní se nárůstem o 1,7 %. Na druhou stranu společnost Apple meziročně ztratil 0,7 procenta, ale až tak ji to trápit nemusí, protože ji v poslední době živí především služby.
Podle těchto statistik snadno zjistíme celkové množství prodaných kusů. společnost Samsung prodal celkově 76,3 milionů smartphonů. 58,7 milionů zařízení odešlo z linek čínského Huawei. Applu se v prodejích dařilo nejméně ze tří gigantů, jelikož dokázal prodat 38 milionů kusů iPhonů.
Jak se daří dalším čínským značkám?
První tři největší výrobce následují značky Xiaomi a Oppo s 9,4 % a 8,7 % podílem na trhu. Obě společnosti přitom zaznamenaly mírný nárůst. Celkový počet prodaných kusů však pro Oppo poklesl. U Xiaomi zůstala čísla stejná.
Výzkum od společnosti Counterpoint poskytuje zhruba stejná data. Nabízí však trochu podrobnější informace o zbývajících značkách umístěných v první desítce. Podíl společnosti Samsung se podle Counterpoint na trhu pohybuje kolem 20 %. Huawei má téměř celých 16 procent. Apple skončil s podílem přesahujícím něco málo přes 10 %. Podle výzkumu společnosti Counterpoint všem třem výrobcům podíl na trhu poklesl. V porovnání se zprávou od společnosti Strategy Analytics poklesly celosvětové dodávky výrobců pouze o 1,2% na rozdíl od 2,6 procenta.
HMD, které vlastní značku Nokia, stále roste
Velmi zajímavé výsledky vykazuje také společnost HMD Global vlastnící práva na značku Nokia Nokia. Ta získala v letošním druhém kvartálu o 20% více dodávek, než loni. HMD Global tak nyní obsadila devátou pozici na celosvětovém žebříčku prodaných smartphonů.
Lenovo a Vivo také zaznamenávají mírný nárůst. Společnost LG si přitom své hodnoty pouze udržuje. Na žebříčku je také umístěna čínská společnost Realme, která v našich končinách není příliš známá. Její nárůst činí 848 procent. Číslo je to skutečně překvapující hodnota, ovšem vzhledem k tomu, že první telefon společnost vydala teprve ve druhém kvartálu loňského roku, je prý takový výsledek očekávaný.