Domů » Bleskovky » Rodina inženýra, který zemřel v Modelu X, žaluje Teslu. Auto údajně nebylo bezpečné

Rodina inženýra, který zemřel v Modelu X, žaluje Teslu. Auto údajně nebylo bezpečné

Jako obvykle jel osmatřicetiletý Walter Huang v březnu minulého roku do sídla společnosti Apple, kde pracoval jako softwarový inženýr. Na své pracoviště však nikdy nedorazil. V automobilu Tesla Model X totiž na dálnici narazil do bezpečnostní bariéry. Svým zraněním bohužel podlehl po převozu do nemocnice. Jeho rodina nyní na výrobce elektromobilů podala žalobu.

tesla autopilot crash nehoda

Havárii patrně způsobila chyba autopilota

Náraz do bezpečností bariéry způsobil vzplanutí baterie vozidla. Záchranářům se sice podařilo řidiče vyprostit a převést do nemocnice, kde však vážným zraněním podlehl. Vyšetřovatelé posléze zjistili, že v době nehody byl Model X v režimu autopilota.

Rodina zesnulého softwarového inženýra nyní u kalifornského soudu podala žalobu, v níž stojí, že vozidlo Tesla Model X obsahovalo výrobní závadu a postrádalo základní bezpečnostní prvky přítomné u ostatních automobilů. Žalobce dále uvádí, že společnost Tesla si byla vědomá (nebo si alespoň měla být vědomá), že Model X může způsobit dopravní nehodu kvůli „vyjíždění ze silničních pruhů a narážení do pevných objektů, a to během běžné a předvídatelné jízdy.“

Tesla testuje auta na živých řidičích, tvrdí právník

Rodinný právník B. Mark Fong pro server Bloomberg uvedl, že k nehodě došlo, protože „Tesla testuje svůj samořídící software na živých řidičích.“ Rodina zesnulého zaměstnance Applu se tímto krokem snaží zabránit dalším podobným tragédiím. Minulý rok se dokonce v médiích objevila zpráva, že si Huang na podivné chování svého vozidla několikrát stěžoval. Konkrétně zmiňoval, že se Model X stáčel směrem k téže dálniční bariéře.

Tesla představila Model Y: menší SUV s mrštností sportovního auta

Americká Národní rada pro bezpečnost dopravy vydala o nehodě předběžnou zprávu, podle níž nehodu způsobila navigační chyba autopilota. Auto mělo dokonce několik vteřin před nárazem zrychlit z 62 na 70 mil za hodinu. Žaloba přichází pro Teslu v poněkud nevhodný čas. Technologický gigant totiž týden před jejím podáním oznámil, že v roce 2020 vyšle do ulic celou flotilu autonomních taxíků.

Marek Bartík

Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

4 komentáře

  1. Amerika aneb země kde člověk může žalovat opravdu každého a za cokoliv…….

    • Ano žaloby od lidí na korporace jsou tam poměrně časté a často dotyční uspějí.
      V paměti se mi vryl případ paní, která žalovala fast food McDonalds, že díky konzumaci jejich výrobků, je obézní.
      Koneckonců proč ne, nelíbí se mi to ale ta paní to vyhrála a firma začala udaje zveřejnovat ve větší míře aby se chránila případným dalším žalobám.

      • Pacik (neregistrovaný)

        Jenže lze dohledat i případy, kdy například dělník spadl ze střechy a žaloval majitele domu – a vyhrál to… Takže né vše je tak růžové a přínosné…

  2. lerion (neregistrovaný)

    Tak v Teslach v soucasnosti neni autonomni rizeni. Ta auta dokazi za urcitych idealnich podminek zvladnout urcite idealni ukony. Proto je to take podmineno tou neustalou pozornosti ridice (cimz cely autopilot ztraci smysl, protoze kdyz ridim jsem daleko vice a lepe soustredeny, nez kdyz jen sedm na prdeli a cekam jestli po me auto nahodou nebude chtit zasahnout do rizeni).
    Tady to Tesla podle me vyhraje, ale vzhledem k tomu, ze pred prekazkou jeste zrychlila, tak minimalne po PR strance to je pro ne velice spatne. A patri jim to. Nez svetove automobilky vypusti nejakou technologii do sveta, jsou to roky testovani. Tesla proste nahazela HW do aut a ted k tomu postupne vydava a patchuje SW. Tohle si muze dovolit Facebook. Ale ne nekdo, kdo dela SW pro velke a tezke objekty pohybujici se mezi lidmi.

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *