Domů » Bleskovky » Tesla představila Model Y: menší SUV s mrštností sportovního auta

Tesla představila Model Y: menší SUV s mrštností sportovního auta

Americká automobilka Tesla představila na včerejší konferenci dlouho očekávaný Model Y, tedy menší SUV, které doplňuje stávající produktové řady S, 3 a X a bude dostupné ve variantě s pohonem zadních kol, nebo 4×4. Novinka se má dostat k zákazníkům na podzim příštího roku a nabídne slušný dojezd i veškeré technologie, cena však prozatím zůstane vyšší.

Tesla Model Y blue

Musk se věnoval představení vozu pouze 5 minut ze své více než půlhodivé prezentace. Elektromobil bude následovat stejné cenové schéma, jako předchozí Model 3 – jako první půjdou příští rok do prodeje lépe vybavené vozy s delším dojezdem a vyšší cenou. Ta bude začínat na 42 700 amerických dolarech, tedy zhruba 970 000 Kč, dojezd je poté 480 km. V nejvyšší výbavě pak vůz podle konfigurátoru vyjde na 75 000 dolarů (1 700 000 Kč).


tesla model y

Nejlevnější varianta přijde za 2 roky

Cenově nejdostupnější varianta, začínající na 39 000 dolarech (880 000 Kč) s dojezdem 370 km by se měla do prodeje dostat v roce 2021. U slibovaného Modelu 3 však Tesle trvalo 3 roky, než se dostala na při představení slibovanou cenu 35 000 dolarů (necelých 800 000 Kč), automobilka však předpokládá, že vzhledem k aktuálnímu trendu SUV se Modelu Y prodá více než Modelů 3 a X dohromady a na nižší cílovou cenu se dostane mnohem dříve.

Tesla Model Y interior

Dojezd u nejvyšší bateriové verze bude dosahovat 480 kilometrů, při koupi Performance paketu se pak majitelé mohou těšit na zrychlení z 0 na 97 km za 3,5 vteřiny. Interiér bude podobně minimalistický jako u Modelu 3, tedy s 15 palcovou dotykovou obrazovkou. Standardně vůz nabídne 5 míst k sezení, bude však možné doobjednat další dvě sedačky, celková kapacita tedy vzroste na 7 pasažérů. Standardem je pak panoramatická skleněná střecha, i přesto však Musk očekává nejvyšší možné hodnocení bezpečnosti vozu. Samozřejmostí je pak možnost přikoupit funkci autopilota.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.
avatar
600
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Viktor
Anonym
Viktor

TEchnicky SLAby ocucany bonbon, jako ostatni modely.

zipiik
Uživatel
zipiik

Tuší autor, že mrštnost není zrychlení? Jak může mít sedmimístné SUV plné baterií o hmotnosti minimálně 2t mrštnost sporťáku? To si „pan Tesla“ předefinoval fyzikální zákony o strevačnosti, dostředivých a odstředivých silách?

lerion
Anonym
lerion

Tesla je proste nejlepsejsi a nejuzasnejsi. Nechapes? Jednou nas Elon Musk vsechny dostane na Mars za Michaelem Jacksonem!

Syfon
Anonym
Syfon

Lerion

Přinese latinku domorodým Marťanům a víru. Začne studovat jejich gramatiku, abychom mohli sepsat společnou sbírku Marťanské poezie a Zemmarťanskou epopej.

Každý bude bydlet ve předem vybraném kráteru přiklopeném dřevěným výkem, aby neunikal vzduch, než vyroste dostatečně zalesněná fauna, což bude do měsíce, dvou.

Proč by měla být nejúžasnější? ?To nikdo netrvdi. Proč ti vadí, že se někdo snaží dostat se na Mars? ?

Tedy
Uživatel
Tedy

Ano mcezo, přispějí ti na misi na Mars a požadavek bude bez návratu, aby si tam zůstal na vždycky

Petr
Anonym
Petr

Možná se zkuste svézt a pochopíte, že celková váha je stejně důležitý údaj jako její rozmístění a protože jsou baterie pod podlahou a těžiště je tak nejníž jak to jen jde, sedí auto nadprůměrně dobře.
Když se podíváte na dobový tisk, stejně se lidé v začátcích posmívali vlakům, autům…

zipiik
Uživatel
zipiik

2t auto se špatně rozloženou hmotností musí být peklo, což o Tesle netvrdím. Já se neposmívám Tesle, ale naprosto nesmyslnému srovnání s mrštností sporťáku…ať už se sporťákem srovnávají Teslu nebo SUV od BMW. 2t SUV nebude mrštnější než Lotus 7 nebo Miata. Hmotnost a fyzika udělají své.