Asi každý z nás má nějakou negativní zkušenost ať už s kurýry soukromých společností, nebo přímo s doručovateli z České pošty. Lídři v oblasti logistiky si už delší dobu lámou hlavu, jak se zbavit lidského faktoru ve svém odvětví. Zatímco Amazon vidí budoucnost doručování zásilek pomocí dronů, jeho konkurent FedEx sází na roboty.
Robot s názvem SameDay Bot chce zefektivnit poslední štaci balíku, než dorazí k samotnému zákazníkovi. SameDay Bot je poháněn bateriemi, dokáže vyvinout rychlost až 16 kilometrů za hodinu a poradí si s chodci, nerovnostmi a drobnými překážkami díky LIDAR senzorům, které můžeme nalézt například na autonomních vozidlech.
S robotem na věčné časy
Pro začátek bude FedEx zkoušet svého autonomního robota pro doručování interní pošty ve svém sídle v americkém městě Memphis. Pokud dostane povolení od tamních úřadů a testování se projeví jako bezproblémové, chystá se FedEx podělit o svého robota s ostatními společnostmi a prodejci, kteří by rádi zařadili robotické doručování do svého portfolia.
https://www.youtube.com/watch?v=N0rt_HB7vd4
FedEx aktuálně vede rozhovory s několika velkými americkými firmami jako jsou Pizza Hut, Wallmart nebo Target a argumentuje tím, že 6% procent zákazníků se nachází 4,8 kilometrů od obchodu, což je perfektní vzdálenost pro robotické doručování. Doufejme, že se tito či podobní roboti brzo podívají také do našich končin.