Domů » Bleskovky » Propusťte kurýry! FedEx chce zásílky doručovat pomocí robotů

Propusťte kurýry! FedEx chce zásílky doručovat pomocí robotů

Asi každý z nás má nějakou negativní zkušenost ať už s kurýry soukromých společností, nebo přímo s doručovateli z České pošty. Lídři v oblasti logistiky si už delší dobu lámou hlavu, jak se zbavit lidského faktoru ve svém odvětví. Zatímco Amazon vidí budoucnost doručování zásilek pomocí dronů, jeho konkurent FedEx sází na roboty.

Robot s názvem SameDay Bot chce zefektivnit poslední štaci balíku, než dorazí k samotnému zákazníkovi. SameDay Bot je poháněn bateriemi, dokáže vyvinout rychlost až 16 kilometrů za hodinu a poradí si s chodci, nerovnostmi a drobnými překážkami díky LIDAR senzorům, které můžeme nalézt například na autonomních vozidlech.


S robotem na věčné časy

Pro začátek bude FedEx zkoušet svého autonomního robota pro doručování interní pošty ve svém sídle v americkém městě Memphis. Pokud dostane povolení od tamních úřadů a testování se projeví jako bezproblémové, chystá se FedEx podělit o svého robota s ostatními společnostmi a prodejci, kteří by rádi zařadili robotické doručování do svého portfolia.

FedEx aktuálně vede rozhovory s několika velkými americkými firmami jako jsou Pizza Hut, Wallmart nebo Target a argumentuje tím, že 6% procent zákazníků se nachází 4,8 kilometrů od obchodu, což je perfektní vzdálenost pro robotické doručování. Doufejme, že se tito či podobní roboti brzo podívají také do našich končin.


Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
lukki
Uživatel
lukki

Jezdím jako kurýr… Kolik já mám negativních zkušeností se zákazníky. Dnes dokonce téměř rvačka, držení pod krkem a výhružně napřaženo k ráně. Hotovo dvacet. Snad to roboti vyřeší.

Tedy
Uživatel
Tedy

Tak věřím že jsi jeden z těch normálních a slušných alespoň tedy za volantem. Kluky od FedeXu temeř nevidím ale PPL sadající nějakou dobu pod DHL,DPD,geuis ti kluci jezdí jak čunata bohužel to vídám víc než často ač z jiného auta … Na geisu jsem na cargu naposledy před devíti lety jezdil také, to se balíková odnož jmenovala ještě GeneralParcel a svým způsobem to i chápu, ale přece to jde nepromítat stres a časový zkluz za volantem….je ale fakt že 30-60 adres denně je os.r. Doufám že EU co nejdřív jak slibuje, zavede TCHG i v firemních autech do 3.5tuny,… Číst vice »

lukki
Uživatel
lukki

není problém rozvést 100adres (záleží samozřejmě na okruhu, jestli je to město nebo venkov), ale problém je, že zákazník bývá k nezastižení. Přesto že mu přijde ráno zpráva, že balík je na cestě a že cca v tolik a tolik bude doručen, tak není schopen dát kurýrovi vědět (alespoň u těch zásilkovek, kde dostane zákazník kontakt na řidiče), že bude na jiné adrese. Během závozu pak nezvedá telefon apod….tím vším kurýr ztratí mnoho času. Nebo standardní odpověď maminek, že nemůžou sejít v paneláku k vchodovým dveřím, protože mají doma malé dítě, které by nejspíš vyskočilo během těch pár jednotek minut… Číst vice »

Tedy
Uživatel
Tedy

To znám hele z geisu , ač jsme zavazeli firmy na paletách třeba K+B tak pracky lednicky také a další spotrebice, nekdy je to potiz a rozumim ti.

Vamez
Anonym
Vamez

Nejsem si jisty, kolik jich dorazi do cile v nekterych mestech/ctvrtich?Meli by je vybavit jeste nejakymi obranymi prostredky…slzak, el.proud, lehky kulomet a podobne?

Tedy
Uživatel
Tedy

Viz třeba okraje usti vid? :P