Reklamy zpravidla nevykreslují realitu pravdivě, nýbrž idylicky. Týká se to i té poslední od Samsungu, která propaguje hlavně fitness funkce chytrých hodinek Galaxy Watch 4, smartphone Galaxy S22 a sluchátka Galaxy Buds 2. Setkala se však s velkou vlnou kritiky.
Podle korejské firmy má v klipu jít o oslavu individualismu a svobody. Zobrazuje mladou ženu, která si 2 hodiny po půlnoci vyrazila zaběhat temnými uličkami velkoměsta. Na své cestě potkává neznámé osoby, podává si s nimi ruku a jinak neverbálně komunikuje. Na závěr se objevuje poselství „Vaše Galaxy, vaše cesta“.
Kritika ze strany hnutí na ochranu žen na sebe nenechala dlouho čekat. Reklamu její stoupenci ztrhali jako nerealistickou a naivní, protože málokterá žena se při noční sólo vycházce cítí v bezpečí. Po celém světě dochází k obtěžování běžkyň a tzv. catcallingu (pokřikování oplzlostí přímo na ulici).
https://www.youtube.com/watch?v=3lJkc6aBUnY
Temným dovětkem je nedávný případ 23leté Aishling Murphy z irského Dublinu, kterou útočník napadl právě při venkovním sportování. V kontextu této a řady dalších podobných událostí působí kampaň Samsungu nazvaná Night Owls (Noční sovy) nešťastně.
Technologický gigant se vyjádřil, že lituje toho, že reklama mohla být vnímána negativně. Na oficiálním youtubovém kanále – kde byla krátce před vydáním tohoto článku znepřístupněna, avšak stále je k nalezení na různých lokálních kanálech Samsungu – za necelý měsíc nasbírala přes 15 milionů zhlédnutí. Druhá strana názorového spektra naráží na kulturní odlišnosti a z nich plynoucí nepochopení. Diskutující pod videem totiž zmiňují, že v Jižní Koreji je noční běhání velmi oblíbené.