Výrobce akčních kamerek GoPro aktuálně zažívá krušné období – jeho produkty se neprodávají tak, jak by chtěl, příjmy klesají a firma je nucená propouštět a rušit neúspěšné projekty, např. dron Karma.
Bohužel si nejlépe nevede ani kamerka Hero5, kterou firma musela nabízet před vánočními svátky se slevou, čímž si opět snížila příjmy a velikost marže. Společnost v lednu snížila odhad příjmů ze čtvrtého čtvrtletí z plánovaných 470 milionů na 340 milionů dolarů, což znamená meziroční propad o 37 procent. Díky snížení výdajů na provozní náklady se alespoň podařilo zmírnit čistou roční ztrátu – v roce 2016 to bylo 419 milionů dolarů, loni „jenom“ 183 milionů dolarů.
Přestože je GoPro nadále velmi silným hráčem na poli outdoorových kamer (v USA drží 80% podíl, v Evropě 44%), neočekává ziskovost dříve než v druhém pololetí letošního roku. V tom prvním má nicméně přijít nový produkt, který má být pro zákazníky velmi vzrušující. I přes tyto pozitivní střípky je však budoucnost GoPro nadále nejistá, za poslední tři měsíce ztratila hodnota jejích akcií třetinu hodnoty a ředitel GoPro Nick Woodman dokonce v lednovém rozhovoru pro server Engadget prozradil, že ač aktivně nevyhledává žádného kupce, je otevřený nabídkám.