TOPlist

GoPro nemělo Vánoce podle představ. Ředitel firmy je otevřený prodeji

Výrobce akčních kamerek GoPro aktuálně zažívá krušné období – jeho produkty se neprodávají tak, jak by chtěl, příjmy klesají a firma je nucená propouštět a rušit neúspěšné projekty, např. dron Karma.







Nepřehlédněte

GoPro propustí až 300 zaměstnanců, na vině je neúspěch dronu Karma

Bohužel si nejlépe nevede ani kamerka Hero5, kterou firma musela nabízet před vánočními svátky se slevou, čímž si opět snížila příjmy a velikost marže. Společnost v lednu snížila odhad příjmů ze čtvrtého čtvrtletí z plánovaných 470 milionů na 340 milionů dolarů, což znamená meziroční propad o 37 procent. Díky snížení výdajů na provozní náklady se alespoň podařilo zmírnit čistou roční ztrátu – v roce 2016 to bylo 419 milionů dolarů, loni „jenom“ 183 milionů dolarů.

Přestože je GoPro nadále velmi silným hráčem na poli outdoorových kamer (v USA drží 80% podíl, v Evropě 44%), neočekává ziskovost dříve než v druhém pololetí letošního roku. V tom prvním má nicméně přijít nový produkt, který má být pro zákazníky velmi vzrušující. I přes tyto pozitivní střípky je však budoucnost GoPro nadále nejistá, za poslední tři měsíce ztratila hodnota jejích akcií třetinu hodnoty a ředitel GoPro Nick Woodman dokonce v lednovém rozhovoru pro server Engadget prozradil, že ač aktivně nevyhledává žádného kupce, je otevřený nabídkám.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku