Domů » Bleskovky » Audi představilo další elektrické SUV. Model Q4 e-tron slibuje dojezd až 520 km

Audi představilo další elektrické SUV. Model Q4 e-tron slibuje dojezd až 520 km

Automobilka Audi v oblasti elektromobility nezahálí a dnes oficiálně představila nové zástupce modelové řady e-tron. Konkrétně se jedná o Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron. Už dle označení lze soudit, že jde o elektrická SUV. Oproti klasickému e-tronu jsou tyto modely finančně dostupnější, i tak ale nabídnou velmi slušný dojezd až 520 km.

Q4 e-tron je prvním modelem Audi odhalujícím přechod k modulární platformě MEB, kterou můžeme znát především z elektromobilů Volkswagen, Škoda nebo Seat. Prodej obou modelů začne už v červnu a cena nejlevnější varianty bude startovat na 1 150 000 Kč. Varianta s 520km dojezdem vyjde na 1 400 000 Kč včetně DPH.

SUV s agresivním výrazem

Pokud jste viděli obrázky konceptu Q4 e-tron, patrně vás překvapí, jak moc se koncept podobá finálnímu vozu. Hlavním znakem je masivní mřížka na přídi a celkově velmi agresivní tvary, které by mohly nováčka odlišit od konkurence v podobě Mercedesu EQB nebo VW ID 4.

audi Q4 etron 7
Na zádi je dominantní pruh světel

Audi Q4 e-tron je oproti originálnímu modelu e-tron pochopitelně o něco subtilnější a řadí se tak spíše do kategorie kompaktních SUV. Na délku má 4588 mm, na šířku 1865 mm a výška vozu je 1632 mm. Díky platformě MEB je ale v interiéru dostatek místa.

audi Q4 etron 55
Sportovní verze vypadá ještě agresivněji

Dojezd až 520 km na jedno nabití

Základní 55kWh varianta má zvládat dojezd 349 km (WLTP). Dražší varianty postavené na 82kWh baterii pak slibují už velmi solidních 520 km na jedno nabití. V nabídce bude také nejvýkonnější varianta s dojezdem 488 km nebo 497 km v případě Sportbacku.

audi Q4 etron sportback3
Audi Q4 Sportback e-tron

 

Nejvyšší varianta nenabízí nejvyšší dojezd. Je tomu tak z důvodu pohonu všech čtyř kol, který obstarávají dva agregáty (jeden pro každou nápravu), a to všechno něco váží. Výkon navíc ale oceníte například při zrychlení z 0 na 100, který nejvýkonnější varianta elektrické Q4 zvládne za 6,2 sekundy (náskok tři sekundy oproti základnímu modelu).

audi Q4 etron 6
Pohled do interiéru ve znamení velkých displejů

Zajímavé technologie čekají také v interiéru. Jednou z nich je head-up displej s rozšířenou realitou, který nabídne větší zobrazovací plochu nebo například zobrazování symbolů přímo na silnici před vámi.

audi Q4 etron head up
    Head-up displej s rozšířenou realitou

Prostorné displeje i zvuk od Sonosu

U všech vozů bude za volantem 10,25″ obrazovka, v nabídce ale najdete také 11,6″ dotykový panel pro střední část přístrojové desky. Zajímavostí bude volitelné audio od kalifornské firmy Sonos. Nová Q4 bude prvním vozem s audio výbavou od této společnosti.

Z další výbavy lze zmínit celou řadu senzorů a kamer, bezdrátové nabíjení pro smartphony nebo bezdrátové propojení s Apple CarPlay či Android Auto. Na volantu pak najdete podsvícené dotykové plochy i plochá tlačítka.

audi Q4 etron 44

Už původní e-tron byl pro Audi velmi dobrým tahem. Na poli elektromobilů se pro koncern jednalo o druhý nejprodávanější vůz hned po značně levnějším VW ID 3. Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou ale pravými aspiranty na masivně prodávaný elektromobil následujících měsíců. Formát kompaktního SUV s velmi slušným dojezdem, navíc s možností sportovnější varianty, bude minimálně v Evropě určitě žádaný.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Diskuze k článku

  1. Design docela ujde i když na můj vkus by se Audi agresivitou mohlo ještě víc odvázat – jako třeba u etrona GT. Cenově ale fajn počin, nekvalitní Tesla se může jít zahrabat pod zem.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).