Není tomu tak dávno, co stojaté vody sociálních sítí rozčeřil Clubhouse. Exkluzivní platforma pouze pro zvané se zaměřuje na živý přenos zvukového obsahu, který má podobu malých konferencí v uzavřených místnostech. Zatímco Clubhouse se snaží co nejrychleji vyvinout aplikaci pro Android a rozšířit okruh svých uživatelů, konkurenti se pokoušejí, seč jim síly stačí, úspěšný model mladé sociální sítě napodobit.
Své si o tom myslí také Daniel Ek, generální ředitel a vlastník hudební streamovací služby Spotify. Když na sebe nepoutá pozornost snahou o koupi fotbalového klubu Arsenal, tak přemýšlí, jakým směrem by se Spotify mělo vydat. Podle Eka je živé vysílání audio obsahu příští Stories. Nutno podotknout, že jisté paralely zde jsou – s konceptem audiovizuálního obsahu, který pomine za 24 hodin, nejprve přišel Snapchat, nicméně v relativně krátké době způsob fungování převzal gigant Facebook a nasadil jej hromadně na své platformy Messenger a Instagram.
O něco podobného se giganti sociálních sítí pokouší i nyní. Spotify pro podpoření své snahy zvolilo cestu akvizice aplikace Locker Room, která funguje na podobném principu jako Clubhouse, jen se zaměřuje primárně na sportovní fanoušky. Je velmi pravděpodobné, že v následujících měsících velké společnosti představí své varianty Clubhousu, což by z průkopníka tohoto formátu učinilo minoritního hráče, podobně jako v případě Snapchatu.
Podle Eka je současný formát živých audio přenosů jen začátek. „Čím více uživatelů se do tohoto formátu zapojí, tím více profesionálních tvůrců obsahu projeví zájem. V případě Spotify to budou umělci, kteří mohou tímto způsobem snáze komunikovat s fanoušky, což s sebou nese také nové příležitosti pro monetizaci,“ řekl Ek. Na Spotify je aktuálně přes 8 milionů tvůrců, kteří by jistě rádi více využili potenciál, který se ukrývá ve 350 milionech uživatelů.