YouTube přichází o inzerenty, na vině je nedávná kontroverze

Videoportál YouTube žije z velké části díky reklamám, což není žádné velké tajemství. Nedávný skandál, který YouTubem otřásl, přinutil některé významné inzerenty ke stažení svých spotů. Mezi velkými hráči, kteří se takto rozhodli, nechybí Disney, Nestlé nebo herní studio Epic, které stojí za populární hrou Fortnite.

Důvodem pro stažení reklam je potenciální možnost zneužití YouTube k sexuálnímu zneužívání dětí pedofily. Ti se totiž začali sdružovat na YouTube u jistého typu videí, ve kterých atraktivní dívky představují plavky, které si zakoupily.

Ačkoli tato videa nejsou primárně pornografická, komentáře pod nimi jsou mnohdy plné různých typů sexuálních narážek a odkazů na části těchto videí, které úmyslně sexualizují mnohdy i nezletilé dívky. Především z těchto důvodů se inzerenti rozhodli, že své reklamy stáhnou. Google nicméně tento úbytek bere vážně. V reakci na ústup inzerentů smazal přes 400 závadných kanálů.

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

4 komentáře

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *