Agentura Reuters upozornila na další z mnoha kroků, kterými v poslední době velké technologické společnosti cílí na Rusko. Nyní se jedná o YouTube. To zablokovalo možnosti reklam a monetizace pro několik ruských kanálů. Konkrétně jde o ty plněné ruskou televizí RT a několik dalších ruských účtů, které YouTube bohužel nekonkretizovalo. Kromě odstřižení od finančních zisků se sníží frekvence zobrazování těchto videí v doporučených videích pro jednotlivé uživatele. Obsah z těchto kanálů zároveň nebude k dispozici na území Ukrajiny, a to na žádost tamní vlády.
K podobným krokům se nedávno odhodlaly také sociální sítě v podobě Facebooku a Twitteru. Ruská reakce na sebe nenechala dlouho čekat a k blokování těchto sociálních sítí dochází i pro ruské uživatele.
Ačkoliv pozastavení příjmů z reklam těmto kanálům může vypadat jako maličkost, Kremlu mezi lety 2017 a 2018 generovaly výdělky ve výši téměř 600 milionů korun. V horizontu posledních dvanácti let se jednalo dokonce o 1,6 miliardy korun.