- Společnost Xiaomi chystá další elektromobil
- Tentokrát půjde o SUV s názvem YU7, na trhu se objeví příští rok
- Kromě oficiálních snímků pro vás máme i několik fotek z běžného provozu
Čínská společnost Xiaomi je sice nejvíce známá pro své chytré telefony, avšak v rámci svého portfolia nabízí poměrně pestrou škálu produktů. Mezi ně patří mimo jiné také elektromobil SU7, který jsme si mohli naživo prohlédnout na letošním veletrhu MWC v katalánské Barceloně.
Ačkoli se mohlo nejednomu zdát, že tímto krokem možná Xiaomi šláplo vedle, realita je z pohledu čínského giganta velmi příznivá – ostatně verze Ultra trhá nejedny rekordy, a pokud jde o výrobu, v továrně v Pekingu vyrobí Xiaomi jeden elektromobil v průměru za 76 sekund. Není proto divu, že na úspěch premiérového modelu chtějí v Číně navázat.
Druhým elektromobilem od Xiaomi bude SUV
Dalším přírůstkem bude model s označením YU7 a na rozdíl od SU7, který je sportovním sedanem, YU7 bude cílit především na příznivce SUV. Pochopitelně i tentokrát se dočkáme plně elektrického pohonu. Pokud vás ovšem zajímá více detailů, musíme vás zklamat – kromě názvu a několika obrázků, které na sociální síti Weibo sdílel generální ředitel Xiaomi Lei Jun, nemáme o YU7 mnoho podrobností. Zatímco SU7 je přímým konkurentem Tesly Modelu 3, YU7 by měl soupeřit na rostoucím trhu elektrických SUV, kterému v současnosti dominuje Model Y.
Jun uvedl, že oficiální uvedení modelu YU7 na trh očekává v červnu nebo červenci příštího roku. „Doufáme, že se nám podaří co nejdříve odstranit maskování testovacího vozu YU7, což nám pomůže provádět komplexnější, podrobnější, dlouhodobější a rozsáhlejší testování, abychom zajistili kvalitu výrobků a vytvořili lepší produkty,“ dodal.
Nepřehlédněte
Navštívili jsme továrnu Xiaomi v Pekingu: každých 76 sekund zde vyrobí jeden elektromobil SU7
Xiaomi se ostatním technologickým společnostem povedlo uvedením svého elektromobilu „vypálit rybník“ – ostatně o elektromobilech se poměrně dlouho mluvilo v souvislosti se Sony či Applem, nicméně ani jeden z nich prozatím nedokázal uvést funkční automobil na silnice, gigant z Cupertina dokonce podle posledních dostupných informací své snahy o výrobu elektromobilu vzdal.