TOPlist

Elektromobil Xiaomi naživo: demonstrace chytrého ekosystému, do dvou let i u nás?

Automobil Xiaomi SU7
  • Xiaomi ukázalo na veletrhu MWC v Barceloně svůj elektromobil
  • Elektrický vůz Xiaomi SU7 zaujme chytrými funkcemi díky propojení s HyperOS
  • Uživatelé budou moci například ovládat infotainment přes smartphone či tablet

Xiaomi v Barceloně vůbec poprvé prezentuje svůj nejnovější přírůstek do ekosystému chytrého světa a operačního systému HyperOS. Přestože chytré auto SU7 bylo na veletrhu k vidění pouze „za plotem“, dozvěděli jsme se několik skutečně zajímavých informací, a to třeba i o potenciálním uvedení na evropské trhy.

Auto s chytrými funkcemi

Samotné specifikace Xiaomi SU7 nyní ponechme stranou, nakonec jsme se jim věnovali již v prosinci v samostatném článku s představením vozu. Jen rychlá rekapitulace: z 0 na 100 km/h zrychlí za 3 sekundy, nabízí solidní dojezd až 800 kilometrů a superrychlé nabíjení.



První elektromobil od Xiaomi – model SU7



Nepřehlédněte

Xiaomi odhalilo vlastní elektromobil. Stovka za 2,8 sekundy, dojezd až 800 km

Speciální značkovou nabíječkou se dostanete za 5 minut na zhruba 200 kilometrů dojezdu, za 15 minut dokonce na 500 kilometrů. Jak tomu ale je i u jiných elektromobilů, záleží vždy na okolních podmínkách.

Hlavním důvodem, proč výrobce svůj první chytrý elektromobil tak propaguje, je však systém HyperOS. Dle Xiaomi je automobil vybaven stejným operačním systémem jako nové smartphony Xiaomi 14, chytré hodinky, fitness náramky anebo i přístroje chytré domácnosti.

Xiaomi auto SU7 na výstavišti MWC 2024

Díky tomu má Xiaomi SU7 celou sadu chytrých funkcí. Interiér disponuje třemi velkými displeji vpředu a dvěma vzadu – to aby celá posádka měla pohodlný přístup k ovládání hudby, klimatizace a podobně. Tato i jiná nastavení automobilu však můžete v klidu obsloužit přes hub chytré domácnosti v telefonu či tabletu s HyperOS.

Xiaomi vůz horem spodem

Interiér vozu nám bohužel k nahlédnutí nebyl, nicméně i z dostatečné vzdálenosti je patrné, že interiér není zamýšlen jako vyloženě prémiový. Sedačky jsou z prodyšné látky, jejich největší nevýhoda tedy spočívá v případném zašpinění. Palubní deska a další detaily jsou z matného plastu. Zkrátka nic extra, co by stálo za řeč.

Zajímavější je exteriér, který již mírně nadhodil kolega v prosincovém článku s představením. K vidění byla tyrkysově modrá varianta, jejíž karoserie je údajně vyrobena z titanové slitiny podobné té, ze které je konstrukce speciální verze Xiaomi 14 Pro.

Samotný vůz pak disponuje dvěma kufry – ten přední má pouze 105 litrů, zatímco ten zadní solidní objem 517 litrů. Z konstrukčního hlediska je extrémně zajímavá i „boule“ nad předním sklem, kde je umístěn LiDAR senzor pro snímání okolí. Kromě toho je Xiaomi SU7 vybaveno kamerovým systémem, který v reálném čase snímá exteriér, ale i interiér.

Xiaomi: počítáme i s Evropou

U podobných produktů bývá obvykle palčivou otázkou dostupnost pro uživatele v Evropě. Nikoho by ale nemělo překvapit, že s tím, jak se na evropský trh pozvolna dostávají čínské automobilky (MG, Dongfeng, JAC), ani Xiaomi nechce zůstat pozadu.

Elektromobil Xiaomi SU7 bude již v dubnu oficiálně uveden na čínský trh, přičemž firma plánuje jeho uvedení v Evropě (v první vlně bude Španělsko, Francie nebo Itálie) do dvou let. Není však jasné, zdali půjde o tento konkrétní model, jeho revitalizovanou verzi, či zcela novou generaci.

Autor článku Jakub Fišer
Jakub Fišer
Novinář, fanoušek moderních technologií, letních měsíců a asijského jídla. Mám rád filmy od Lynche, obrazy od Pollocka, french house a fotbalový klub Arsenal. Ve volném čase hraju na PlayStationu a chodím běhat.

Kapitoly článku