TOPlist

Elektrické Xiaomi SU7 Ultra láme rekordy na Nürburgringu. Má tři motory a výkon přes 1 500 koní

Xiaomi SU7 Ultra
  • Prototyp vozu Xiaomi SU7 Ultra překonal 7 let starý rekord na německém okruhu pro čtyřdveřová vozidla
  • V Číně včera proběhlo oficiální představení jeho produkční verze 
  • Zaujme výkonem přes 1 500 koní i zrychlením z nuly na sto pod dvě sekundy 

Ačkoliv o Xiaomi SU7 Ultra jste si mohli přečíst už o prázdninách, až nyní se konala oficiální představovací akce pro čínský trh. Výrobce stihl svůj sporťák (resp. jeho prototyp) prohnat i po okruhu Nürburgring, kde vůz překonal sedm let starý rekord pro nejrychlejší kolo u čtyřdveřového vozu (čas 6:46:874). S maximálkou 350 km/h a výkonem 1 548 koní novinka budí poměrně velký rozruch. Zaujme také zrychlení z nuly na sto za 1,98 sekundy.

SU7 Ultra je vybaven třemi motory a velmi výkonné jsou v tomto případě i brzdy, které ze stovky na nulu zabrzdí na dráze o délce 30,8 metru. Podle výrobce je vůz vhodný jak do běžného provozu, tak na závodní okruh. Zapracovalo se totiž na aerodynamice a především na přítlaku, což znatelně zlepšuje ovladatelnost. Tomu pomáhá také masivní karbonové křídlo na zádi.

Konkurence pro Teslu i Porsche

Vůz má 5115 mm na délku, 1970 mm na šířku a 1465 mm na výšku. Rozvor kol poté činí přesně tři metry. Taktéž v interiéru je cítit závodní duch vozu. Sportovní sedačky zajistí stabilitu i při manévrování a volant kombinuje karbon a Alcantaru. Horní a spodní strana je rovná a žlutý proužek na dvanácti hodinách zlepší orientaci při vysokých rychlostech. Vše doplňují žluté bezpečnostní pásy a červené tlačítko Boost na volantu.

Novinka má být přímou konkurencí pro Teslu Model S Plaid nebo Porsche Taycan Turbo, čemuž odpovídá i cena 814 900 jüanů, což je v přepočtu téměř 2,7 milionu korun. S dojezdem 630 km sice SU7 Ultra Teslu neporazí, dle prezentace výrobce ale Porsche Taycan Turbo překoná při zrychlení i maximální rychlosti. Výrobce už nadšeně sbírá předobjednávky, takže snad brzy uvidíme, jak si novinka vede v „běžném“ provozu.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku