TOPlist

Volkswagen začal vyrábět ID.4. Oficiálně se představí koncem září

Volkswagen ID.4

Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září.

Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka Volkswagen počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

„Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID.“

Volkswagen ID.4

ID.4 vychází z modulární platformy MEB pro elektromobily. Platforma koncernu Volkswagen je koncipována výhradně pro elektrický pohon. Vzhledem k nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému umožňuje ID.4 dojezd více než 500 km (podle metodiky WLTP). SUV se začne prodávat nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol.

Volkswagen ID.3 a ID.4

Cvikov hraje v systémovém přechodu na elektromobilitu klíčovou roli. Velký výrobní závod se investicí ve výši 1,2 miliardy eur poprvé kompletně transformoval na elektromobilitu. Všechny úpravy budou podle plánu dokončeny v letošním roce. V prvním „výhradně elektrickém“ výrobním roce 2021 vyjede z bran cvikovského závodu cca 300 000 elektromobilů na základě modulární platformy MEB. Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem pro výrobu elektromobilů v Evropě.

Autor článku Patrik Svatoš
Patrik Svatoš
Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

Kapitoly článku