Pět let. Pětičlenný tým. Odpovědi o víkendu i o svátcích. K dnešnímu dni 120 000 odpovědí na zákaznické dotazy. To je ve zkratce péče na sociálních sítích ve Vodafonu. Operátor takto pomáhá svým zákazníkům s jejich dotazy nejen na nepřetržité zákaznické lince, prostřednictvím webových stránek nebo v prodejnách. Posledních pět let funguje ve Vodafonu právě také samostatný tým pečující o zákazníky na sociálních sítích. Tým začal fungovat 1. února 2012. Vodafone toto výročí oslaví v sobotu večer, 4. února 2017, spolu s fanoušky, kteří si mohou zasoutěžit živě právě přes sociální sítě Facebook a Twitter o dva chytré telefony a dva tablety.
„Poskytovat kvalitní zákaznickou péči je pro Vodafone velmi důležité. Zákazníkům jsme chtěli ještě více přiblížit a usnadnit kontakt s námi, proto byly před pěti lety sociální sítě v době svého rozmachu jen dalším logickým krokem na cestě blíže k zákazníkovi. Za poslední dva roky jsme navíc přidali zákazníkům podle jejich přání také možnost kontaktovat nás s dotazy přes soukromé zprávy, což se setkává s velkým ohlasem a sledujeme zvyšující se zájem o komunikaci touto cestou,“ říká Michaela Jánská, vedoucí týmu oddělení péče o zákazníky, a dodává: „Snažíme se zákazníkům odpovídat maximální možnou rychlostí, a tak až na 74 % dotazů odpovídáme do 20 minut.“
Víkendová soutěž o telefony a tablety
Fanoušci Vodafonu budou moci během tohoto sobotního večera vyhrát Vodafone Smart platinum 7 (recenze) a Smart ultra 7 (recenze) nebo dva tablety Vodafone Tab prime 7, stačí se v sobotu po osmé hodině večer připojit z mobilu či počítače a sledovat Facebook a Twitter Vodafonu a hashtag #5letsvami. Všechny soutěže vyhodnotí tým zaměstnanců, který se o zákazníky na sociálních sítích stará, ještě během večera.
Aktivita na sociálních sítích
Vodafone sleduje na různých sociálních sítích zhruba 300 tisíc fanoušků. Nejvíc jich je na Facebooku, na Twitteru má Vodafone jeden z nejsledovanějších českých firemních účtů.
Nejvíce odpovědí míří zákazníkům z Facebooku a Twitteru, ale tým odpovídá také v různých diskusích, pod recenzemi a články apod. Jsou k dispozici každý den včetně víkendů a státních svátků od ranních do večerních hodin. Spolu s nově vytvořeným týmem začal před pěti lety fungovat na Facebooku, Twitteru a Google+ také zabezpečený kontaktní formulář. Tam se zákazníci mohou ptát na konkrétní dotazy týkající se jejich účtů bez nutnosti telefonického nebo osobního kontaktu.
Rekordní počet odpovědí, celkem 3 700, poslali kolegové během listopadu loňského roku při představení vánoční kampaně. V běžném dni musejí zkontrolovat několik stovek zmínek, které se o Vodafonu v on-line světě objeví.