Koho chleba jíš, toho píseň zpívej (toho zařízení používej). Toto rčení by mělo být pravidlem pro marketingová oddělení všech mobilních výrobců, aby se v budoucnu nestávaly takové přešlapy, jako se naposledy stal firmě Huawei. Ta zaslala novoroční přání na Twitter z iPhonu, což nezůstalo bez povšimnutí veřejnosti, a ani vedení firmy.
Viceprezident společnosti a ředitel představenstva Chen Lifang rozeslal 3. ledna interní zprávu, v němž uvádí, že novoroční incident značce způsobil škodu. Viníci tak neujdou potrestání, dvěma zodpovědným zaměstnancům má být snížena měsíční mzda o 5 000 juanů (asi 16 400 korun) a v hierarchii společnosti spadnou na nižší pracovní pozici. Kromě toho bude na 12 měsíců zmrazen plat řediteli digitálního marketingu.
Za vše může velký čínský firewall
Nejvíce paradoxní je ale fakt, jak k situaci s iPhonem došlo. Marketingové oddělení údajně plánovalo odeslat novoroční přání z počítače jako obvykle, jenomže kvůli velkému čínskému firewallu je v těchto situacích zapotřebí využívat připojení přes VPN. To ovšem v danou chvíli nebylo kvůli chybě možné, a tak sáhli po iPhonu s roamingovou SIM kartou, aby se podařilo zprávu do půlnoci odeslat. Pro dobrotu na žebrotu…