TOPlist

Trh s tablety nadále klesá, výjimkou jsou modely s připojitelnou klávesnicí

microsoft surface pro 4

Podle dat analytické společnosti IDC se loni prodalo 1,472 miliardy smartphonů, což je o desetinu procenta méně než v roce 2016 (více informací). Stejná agentura nyní vydala zprávu, týkající se prodejů tabletů.


V roce 2017 se podle IDC prodalo 163,5 milionů tabletů, což je o 6,5 procenta méně než v roce 2016. Nejvíce tabletů prodal Apple, konkrétně 43,8 milionů, díky čemuž mu patří více než čtvrtina globálního podílu. Druhý skončil Samsung s 15,2% podílem následovaný největšími skokany v kategorii, firmami Amazon a Huawei. Amazon byl úspěšný zejména v posledním kvartále loňského roku, kdy dokonce skočil na druhém místě.

Výrobce Odeslaných kusů 2017 Podíl 2017 Odeslaných kusů 2016 Podíl 2016 Meziroční rozdíl
1. Apple 43,8 26,8% 42,6 24,3% 3,0%
2. Samsung 24,9 15,2% 26,6 15,2% -6,4%
3. Amazon 16,7 10,2% 12,1 6,9% 38,0%
4. Huawei 12,5 7,7% 9,8 5,6% 28,0%
5. Lenovo 10,3 6,3% 11 6,3% -6,3%
Ostatní 55,3 33,8% 72,8 41,7% -24,1%
Celkem 163,5 100,00% 174,9 100,0% -6,5%

Přestože tabletů se celkově prodalo v minulém roce méně, dařilo se podkategorii „detachable tablets“, tedy tabletů s připojitelnou klávesnicí, popř. notebooků s oddělitelným displejem. Tato podkategorie ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostla o 10,3 procenta na 6,5 milionů prodaných jednotek, meziroční nárůst za celý rok je 1,6 procent. V kategorii těchto hybridů se daří nejvíce firmám Apple a Microsoft se zařízeními iPad Pro a Surface Pro. IDC vidí další potenciál růstu zejména v zařízeních běžící na platformě Windows on ARM, která se mají na trhu objevit v průběhu letošního roku.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku