Podle dat analytické společnosti IDC se loni prodalo 1,472 miliardy smartphonů, což je o desetinu procenta méně než v roce 2016 (více informací). Stejná agentura nyní vydala zprávu, týkající se prodejů tabletů.
V roce 2017 se podle IDC prodalo 163,5 milionů tabletů, což je o 6,5 procenta méně než v roce 2016. Nejvíce tabletů prodal Apple, konkrétně 43,8 milionů, díky čemuž mu patří více než čtvrtina globálního podílu. Druhý skončil Samsung s 15,2% podílem následovaný největšími skokany v kategorii, firmami Amazon a Huawei. Amazon byl úspěšný zejména v posledním kvartále loňského roku, kdy dokonce skočil na druhém místě.
Výrobce | Odeslaných kusů 2017 | Podíl 2017 | Odeslaných kusů 2016 | Podíl 2016 | Meziroční rozdíl |
1. Apple | 43,8 | 26,8% | 42,6 | 24,3% | 3,0% |
2. Samsung | 24,9 | 15,2% | 26,6 | 15,2% | -6,4% |
3. Amazon | 16,7 | 10,2% | 12,1 | 6,9% | 38,0% |
4. Huawei | 12,5 | 7,7% | 9,8 | 5,6% | 28,0% |
5. Lenovo | 10,3 | 6,3% | 11 | 6,3% | -6,3% |
Ostatní | 55,3 | 33,8% | 72,8 | 41,7% | -24,1% |
Celkem | 163,5 | 100,00% | 174,9 | 100,0% | -6,5% |
Přestože tabletů se celkově prodalo v minulém roce méně, dařilo se podkategorii „detachable tablets“, tedy tabletů s připojitelnou klávesnicí, popř. notebooků s oddělitelným displejem. Tato podkategorie ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostla o 10,3 procenta na 6,5 milionů prodaných jednotek, meziroční nárůst za celý rok je 1,6 procent. V kategorii těchto hybridů se daří nejvíce firmám Apple a Microsoft se zařízeními iPad Pro a Surface Pro. IDC vidí další potenciál růstu zejména v zařízeních běžící na platformě Windows on ARM, která se mají na trhu objevit v průběhu letošního roku.