Domů » Bleskovky » Třetí kvartál ovládl Samsung, Xiaomi druhou příčku neudrželo

Třetí kvartál ovládl Samsung, Xiaomi druhou příčku neudrželo

smartphony

V minulém týdnu zveřejnila většina výrobců smartphonů své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku. Jejich čísla tradičně sesumírovaly analytické firmy a zveřejnily odhady počtu dodaných smartphonů z hlediska jednotlivých výrobců. Podle společností Canalys a IDC se v uplynulém kvartálu na trh dostalo něco okolo 330 milionů telefonů, což znamená meziroční nárůst zhruba o 6 procent.

canalys

Vede Samsung, Apple se vrátil na druhou příčku

Nejvyšší místo na bedně obhájil Samsung, byť oproti stejnému období v loňském roce dodal méně telefonů; IDC hovoří o poklesu 14,2 %, Canalys o 13 %. Celkově Samsung vyexpedoval okolo 69 milionů telefonů a patřilo mu zhruba 21 procent trhu.

Společnost Dodávky Q3 2021
(miliony)
Podíl Q3 2021 Dodávky Q3 2020
(miliony)
Podíl Q3 2020 Meziroční změna
Samsung 69,4 21 % 80,2 23 % -13 %
Apple 49,2 15 % 43,2 12 % +14 %
Xiaomi 44,0 14 % 47,1 14 % -7 %
Oppo 36,7 11 % 31,1 9 % +18 %
Vivo 34,2 11 % 31,8 9 % +8 %
Ostatní 91,9 28 % 114,6 33 % -20 %
Celkem 325,5 100 % 348,0 100 % -6 %

(dodávky smartphonů v Q3 2021, zdroj: Canalys)

Na druhou příčku se vyhoupla společnost Apple, která přeskočila čínské Xiaomi. Firmě z Cupertina pomohlo brzké zahájení prodejů modelové řady iPhone 13, celkově pak Apple dodal na trh okolo 50 milionů smartphonů, zatímco třetí Xiaomi „pouze“ 44 milionů. O čtvrtou a pátou příčku se přetahují společnosti Oppo a Vivo z konglomerátu BBC Electronics, dohromady dodaly okolo 70 milionů smartphonů, přičemž v odhadech IDC mírně převažuje Oppo, zatímco u Canalys vede Vivo.

Společnost Dodávky Q3 2021
(miliony)
Podíl Q3 2021 Dodávky Q3 2020
(miliony)
Podíl Q3 2020 Meziroční změna
1. Samsung 69,0 20,8 % 80,4 22,7 % -14,2 %
2. Apple 50,4 15,2 % 41,7 11,7 % 20,8 %
3. Xiaomi 44,3 13,4 % 46,5 13,1 % -4,6 %
4. Vivo 33,3 10,1 % 31,5 8,9 % 5,8 %
5. Oppo 33,2 10,0 % 30,6 8,6 % 8,6 %
Ostatní 101,1 30,5 % 124,3 35,0 % -18,7 %
Celkem 331,2 100,0 % 354,9 100,0 % -6,7 %

(dodávky smartphonů v Q3 2021, zdroj: IDC)

V Číně vedou domácí značky

Agentura Canalys zveřejnila i statistiku čínského trhu, který se od toho globálního významně liší. Na čínský trh bylo ve třetím kvartálu letošního roku vyexpedováno 78,8 milionu smartphonů, což je o 5 procent méně než ve stejném období v loňském roce. Skladba žebříčku největších pěti výrobců je v porovnání s globálním trhem velmi překvapivá.

Společnost Dodávky Q3 2021
(miliony)
Podíl Q3 2021 Dodávky Q3 2020
(miliony)
Podíl Q3 2020 Meziroční změna
Vivo 18,3 23 % 15,3 18 % 19 %
Oppo 16,5 21 % 13,9 17 % 19 %
Honor 14,2 18 % 11,3 14 % 25 %
Xiaomi 10,9 14 % 10,5 13 % 4 %
Apple 8,3 11 % 5,1 6 % 62 %
Ostatní 10,7 14 % 26,9 32 % -60 %
Celkem 78,8 100 % 83,0 100 % -5 %

(dodávky smartphonů v Q3 2021 v Číně, zdroj: Canalys)

V TOP 5 například vůbec nefiguruje Samsung a ani Apple nemá v Číně na růžích ustláno; patří mu až pátá příčka s 8,3 miliony dodaných iPhonů. Žebříčku vévodí Vivo s 18,3 miliony expedovaných smartphonů, následuje Oppo s 16,5 miliony. Velkým skokanem je značka Honor, které patří podle Canalys třetí příčka.

Honor na čínském trhu částečně nahrazuje firmu Huawei, která ze statistik zcela vypadla. Až čtvrté je v Číně Xiaomi, které na trh dodalo 10,9 milionu telefonů. Canalys nevěští čínskému trhu zářivé zítřky, a to jak kvůli jeho nasycení, tak kvůli stále přetrvávající polovodičové krizi.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

3 komentářů

  1. Samsung FTW! Nejlepší!

    • jj, hlavně v Číně

    • Samsung dle meho neni nejlepsi.
      Mezirocne prodal o dost min.
      Nejlepe si ve Apple. Mezirocne o 20% nahoru.
      O tom si ostatni mohou jen nechat zdat. Apple proste umi.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).