Apple nedávno představil svůj chytrý reproduktor HomePod, který je přímým konkurentem Google Home a Amazonu Echo. A nutno říct, že se Apple asi bude muset hodně snažit, aby v této konkurenci obstál. HomePod je totiž velmi úzce propojen s ekosystémem Applu a možnost komunikace s ostatními přístroji chytré domácnosti je značně omezena, mimo jiné také absencí Bluetooth.
Se svým produktem navíc Apple přišel výrazně později než konkurence, takže se nedá vyhnout spekulacím o tom, do jaké míry se jedná o originální zařízení a jestli se náhodou Apple tak trochu nesnaží využít popularity Amazonu Echo.
Tyto úvahy ale ostře odmítá CEO Tim Cook, který tvrdí, že Apple rozhodně pouze nenásleduje ostatní firmy a na chytrém reproduktoru pracoval již mnoho let interně. To údajně dokazují také firemní materiály, do nichž ale samozřejmě novináře, s nímž vedl rozhovor, nenechal nahlédnout.
Pravdou je, že Apple často nespěchá s tím, aby byl první, kdo představí nějakou novou technologii a radši vše v klidu odladí a na trh uvede až tehdy, když už jsou vody trochu prozkoumány. Jestli to ovšem platí i u trochu rozpačitě přijímaného HomePodu musí asi každý posoudit sám.
Tim Cook v rozhovoru také vyzdvihuje kvalitu zvuku, která je opravdu výrazně lepší než u většiny konkurenčních přístrojů a HomePod je tak o něco lepší pro přehrávání hudby. Otázkou však je, jestli kvalita hudební produkce skutečně je ten hlavní parametr, který zákazníci od chytrého reproduktoru očekávají.