TOPlist

Tesla: první Modely 3 dorazily do Evropy. Neobešlo se to bez komplikací

Tesla Model 3

Od představení „levného,“ elektřinou poháněného automobilu Tesla Model 3 uběhnou v březnu 3 roky. Během prvního týdne po představení automobilka obdržela přes 300 000 rezervací a první vozidla pro americké zákazníky sjela z výrobní linky v červenci roku 2017. Nyní se, po roce a půl, dočkají i zájemci v Evropě.

Tesla Model 3 dorazila do Evropy
Tesla Model 3 dorazila do Evropy

Do belgického přístavu Zeebrugge totiž před pár dny dorazily první nákladní lodě, přičemž dodávky vozidel měly začít hned na druhý den po připlutí lodi. Tesla je známa svými megalomanskými termíny, které se však nedaří příliš dodržovat. Někteří zákazníci tedy odjeli z přístavu zklamáni i přes to, že měli oficiálně potvrzeno převzetí auta v daný den a hodinu.

Vykládka vozidel a jejich následná distribuce nešla podle plánu, a tak docházelo k přesouvání termínů předání aut i ve chvíli, kdy již zákazníci přijeli na smluvené místo. Jedním z nich byl i Michael Strik, který se nezdráhal svůj příběh sdílet na Twitteru. Původně si měl auto převzít 16.2., již 6. února jej však nizozemské zastoupení Tesly požádalo, zda by si mohl 2 objednaná auta převzít.

Nepřehlédnětepřelomový rozhovor Elona Muska: obavy z AI, elektrické letadlo a zálohování mysli

Poté, co dojel do Tilburgu, zjistil, že auta ještě nejsou připravena pro převzetí, a tak mu byla nabídnuta možnost doručení vozů domů. Elon Musk na situaci reagoval omluvou s komentářem, že se objevily blíže nespecifikované nečekané výzvy v přístavu Zeebrugge a přislíbil zahájení dodávek ve velkém měřítku následující den.

Tesla Model 3: další tisíce vozů jsou na cestě

NepřehlédněteElon Musk: pět faktů, o kterých jste ještě neslyšeli

V současné chvíli Musk dohlíží na evropské dodávky vozů, zastavil se v továrně v Tilburgu a ústředí Tesly Amsterdamu, dále pak pokračoval do norského Osla, kde se setkal s některými zákazníky. Evropští zákazníci si prozatím mohou objednat pouze model s vyšší výbavou a pohonem všech 4 kol, levnější varianta vozu by měla být dostupná později.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku