Domů » Bleskovky » Stovka za 2,1 sekundy. Tesla Model S Plaid má rekordní dojezd a rychlost 320 km/h

Stovka za 2,1 sekundy. Tesla Model S Plaid má rekordní dojezd a rychlost 320 km/h

Apple má svoje WWDC, Google má zase konferenci I/O a svůj event má i americká automobilka Tesla. Jedna taková akce s názvem Tesla Battery Day se odehrála včera a přinesla hned několik zajímavých novinek.

Ještě dostupnější auto než Model 3

Tesla Model 3 je aktuálně nejdostupnější model, který si od americké automobilky můžete koupit. I jiné automobilky se snaží tlačit cenu dolů, jak jen to jde. Takový Hyundai Kona Electric, Peugeot e-208 nebo Škoda Enyaq startují okolo jednoho milionu korun. Konkrétně Konu pořídíte za 849 900 Kč, zatímco na Enyaq vám jeden milion korun stačit nebude.

Tesla se včera zmínila o tom, že novým cílem je postavit elektrické auto, které bude stát 25 tisíc dolarů, tedy v přepočtu 562 tisíc korun. Cenu by se mělo podařit snížit především díky pokroku ve vývoji baterií. Ovšem už v roce 2018 Tesla prohlašovala, že postavit elektromobil s touto cenovkou, by mělo být reálné do tří let.

Pokud se to Tesle povede, tak by nový model mohl konkurovat Volkswagenu ID.3, které by v základní variantě mělo na českém trhu startovat pod hranicí 800 tisíc korun. Na to si však budeme muset počkat.

Větší dojezd a vlastní baterie

Nebyla by to konference o elektromobilitě, aby nepřišla řeč na větší dojezd. Můžete si o Tesle myslet, co chcete, ale ve spotřebě elektrické energie patří k tomu nejlepšímu, co si můžete koupit. Tesla chce i nadále dojezd zvyšovat a to díky vlastním bateriím.

Aktuálně Tesla odebírá baterie od společnosti Panasonic a očekává se, že v tom bude pokračovat i nadále. Avšak postupně se Tesla chce odprostit od dodavatelů a baterie si vyvíjet sama. Musk prozradil, že chce postavit novou „továrnu“ pro výrobu baterií v Severní Americe.

Nejrychlejší Model S dorazí do ČR už příští rok

Tesla v minulosti už proháněla Model S Plaid například na Nurburgringu a tak byla otázka času, kdy a jak s tímto modelem americká automobilka naloží. Aktuálně už na webových stránkách Tesly tento model najdete a můžete si ho objednat. Model S Plaid sází na tři motory, zrychlení z klidu na sto proběhne papírově za 2,1 sekundy, maximální rychlost je 320 km/h a odhadovaný dojezd je 840 kilometrů.

Tesla Battery Day

Zatímco za variantu Long Range zaplatíte 2,2 milionů korun, verze Performance vás vyjde na 2,7 milionů. Nejrychlejší verze v nabídce startuje na 3,7 milionech korun. Pro srovnání Porsche Taycan Turbo S má papírový zrychlení za 2,8 sekundy. Termín dodání do České republiky je konec roku 2021.

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

5 komentářů

  1. Vypadá to, že za chvíli nám nic jiného, než Tesla nezbyde. Představa koupě Škodovky (příklad Enyaqu RS) s 225kW a maximální rychlostí 180km/h mi je absolutně proti srsti. To si radši koupím Model 3, když už budu muset do elektriky.

  2. No ten obrazek vubec puvodniho modelu Eska na titulce me dostava :D :D :D

  3. To letadlo na akcionare jmenem Tesla je cim dal vtipnejsi. Udelaji „Battery day“ a vsichni ocekavaji, ze predstavi nejakou super revolucni technologii (ktera by elektromobily konecne ucinila konkurenceschopnymi) baterii a ono zas nic :D

    Je docela zajimave sledovat, ze zatimco Space X sve plany a sliby prevazne plni, Tesla spis vubec. A The Boring Company… No ti skoncili u naprosto smesneho tunelu :D

  4. tak pomalu se to zlepšuje. Teď mám kombika 4×4 V6 cca 240k se spotřebou kolem 7litrů nafty při trochu nadlimitním ježdění. Roční nájezd kolem 30-40tis km. 20-80% krátké městské popojížděčky vůči delším pracovním jízdám. Jo, a je to jediné univerzální auto v rodině. Tak jsem zvědavý, kdy mi něco takového bez kompromisů nahradí nějaký model z řad EV. Letos jsem jel na kole asi 3x kolem dobíjecích stanic u Humpolce. Mám to v půli cesty na chalupu, tak si tam vždycky zastavim odpočinout na kafe a zákusek a pozoruju cvrkot. No, vlastně cvrkot je jen u fosilních paliv, na dobíječkách většinou celou dobu stojí připojené auto a během 15ti minut, co se tam zdržím, se neodpojí. V tom vidím zkrátka stále problém. Jo, někdy se mi 30minut pauza na dobití může hodit a klidně si počkám, nebo když bych to dobíjel doma přes noc (ale ty velké baterky dobít z domácí sítě taky asi potrvá, pokud si nebudu platit nějaké silné jističe), hlavně když by se jednalo o jediné univerzální auto v rodině, které kolikrát skáče z ruku do ruky, může být prázdná baterie komplikace. Štve mě, že místo abych si v budoucnu koupil EV kvůli inovacím a výhodám, tak si ho pořídím spíš kvůli novým a novým komplikacím v legislativě, které mi používání spalovacího motoru znepříjemní za únosnou mez.

  5. v tom bych ani 320 km/h jet nechtěl, bal bych se že něco upadne.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).