Domů » Články » Elektrická Škoda ENYAQ iV odhalena. Milion vám stačit nebude

Elektrická Škoda ENYAQ iV odhalena. Milion vám stačit nebude

Na první elektromobil na platformě MEB od Škody Auto jsem si museli počkat do dnešního dne. Už několik hodin před samotnou premiérou se na internetu ukázala podoba novinky od mladoboleslavské automobilky. Co všechno nový elektromobil nabídne?

Hned na úvod si řekněme, že Enyaq se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde tedy o jediný závod mimo Německo, který bude stavět modely na nové platformě MEB.  

Čtyři motorizace a dojezd přes 500 km

Enyaq si půjde objednat ve čtyřech motorizacích. Základní verze je Enyaq 60 iV, dalším v pořádí je Enayq 80 iV, dále Enyaq 80x iV a vlajkovou lodí v nabídce je Enyaq RS iV. Vybírat lze celkem ze čtyř výkonových stupňů, kde se výkon pohybuje od 132 do 225 kW. Zrychlení z klidu na sto se pohybuje od 6,2 sekund až 8,7 sekund dle vybrané motorizace.

Co se týká dojezdu, tak základní model má nabídnout 390 kilometrů, zatímco Enyaq 80 iV zvládne ještě o 120 kilometrů více. Potěší, že auto zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg (8% stoupání), respektive 1 200 kg v případě 12% stoupání. Naopak Enyaq 80 iV zvládne papírově až 510 kilometrů.

Nová ŠKODA ENYAQ iV

Důležitým parametrem je nabíjení. Enyaq iV zvládne nabíjet výkonem až 125 kW, což v praxi znamená, že Enyaq 80 iV, který disponuje 82kWh baterii, nabijete z 5 procent na 80 procent za 38 minut. Palubní nabíječka má výkon 11 kW. V závislosti na kapacitě baterie vám nabíjení zabere 6 – 8 minut. Nabít si Škodu Enyaq iV přes noc tedy nebude problém. Pokud hádáte, že číslice v názvem mají souvislost s kapacitou baterie, tak hádáte správně. K dispozici bude baterie o kapacitě 62 kWh a 82 kWh.

Novinka v nabídce Škody Auto má už ve standardní výbavě LED přední i zadní světla. Na přání jsou nabízeny i Matrix-LED světlomety. Po vzoru nové generace Škody Octavie i Enyaq dostal do nabídky head-up displej.

Délka nového vozu Enyaq iV činí 4 649 mm, šířka 1 879 mm a výška 1 616 mm. Díky rozvoru s délkou 2 765 mm a rovné podlaze bez středového tunelu nabízí Enyaq iV velkorysý vnitřní prostor, včetně místa před koleny cestujících na zadních sedadlech. Objem zavazadlového prostoru má v základním uspořádání 585 litrů.

Agresivní design zaujal

Maska chladiče je vzpřímenější a posunutá vpřed. Specifický vzhled dotváří inovativní Crystal Face. Od verze Enyaq 80 iV přitom na přání osvětluje 130 LED diod vertikální lamely a horizontální linka masku chladiče. Páté dveře s nápisem Škoda uprostřed doplňují zadní spoiler v černé matné barvě a zadní nárazník s šedým lakovaným difuzorem. Na přání lze objednat panoramatickou posuvnou střechu. Enyaq iV nabízí celkem sedm různých designů kol o průměru 19 palců až 21 palců.

Skoda Enyaq 01
Škoda ENYAQ iV naživo

Již základní verze Škoda Enyaq 60 iV nabízí mimo jiné třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, multifunkční kožený volant, bezklíčové zamykání a startování KESSY, DAB tuner, SmartLink, LED hlavní světlomety a možnost rychlodobíjení až do 50 kW.

ENYAQ iV

Dále také například parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant a také pádla pod volantem, kterými řidič může změnit úroveň rekuperace. Chybět nemá ani několik Simply Clever řešení, které u modelů od této automobilky velmi dobře známe.

Moderní infotainment

Enyaq iV je vybaven nejnovější generací modulární platformy infotainmentu. Jeho součástí je centrální dotyková obrazovka s úhlopříčkou 13″, kterou lze také ovládat gesty nebo pomocí digitální asistentky Laury.

Důležité informace zobrazuje řidiči nový 5,3 palcový virtuální kokpit, který nabízí čtyři režimy zobrazení a také snadné ovládání na multifunkčním volantu. Pomocí aplikace Škoda Connect lze na dálku snadno ovládat nabíjení baterie nebo zapnutí klimatizace před plánovanou cestou.

ENYAQ iV 102
V interiéru najdete dvě bezdrátové nabíječky na telefony. Díky zabudované eSIM bude vůz neustále online.

Enyaq je neustále připojený online, takže využívat můžete mapové podklady online, ale v případě Enyaqu lze ovládat i nabíjení baterie, zapnutí klimatizace a tak podobně. Nechybí adaptivní tempomat s hlídáním jízdního pruhu. Ten mimochodem rozpozná i práci na silnici a hodit se může i asistent jízdy v koloně včetně nouzového zastavení. Všechny tyto systém Enyaq dostane ve verzi 2.0.

 

ENYAQ iV nabijecka

Na závěr ještě doplním, že v nabídce jsou dvě verze pohonu. Pohon zadních kol a pohon všech kol. To je jedna z několika věcí, čím se elektromobil od Škody Auto liší oproti své konkurenci. V prodeji bude i limitovaná edice 1 895 vozů pod názvem Founders Edition, které odkazují na 125letou historii společnosti Škoda Auto.

Cena a dostupnost

Předobjednávat vozy Škoda Enyaq iV bude na českém trhu možné od 3. září. Cena základního modelu bude na českém trhu začínat na 1 059 900 Kč, k dispozici však budou také další varianty. Jaké však Škoda Auto nastaví ceny na ostatní verze momentálně nevíme.

 

Vozy Enyaq iV z edice Founders Edition zdobí plaketa s pořadovým číslem na multifunkčním koženém volantu, kterou vyrábí český sklářský podnik Preciosa. Začátek prodeje vozů Enyaq iV z exkluzivní edice Founders Edition je plánován na jaro 2021.

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

19 komentářů

  1. Zapšklej Dědek

    V mém případě nebudou stačit 4 mio,ponevadž k tomu ještě musím postavit barák.V paneláku se těžko dobíjí a prodlužku ze 7 patra tahat nebudu.

    • LOL, pobavil si :)

    • Taky to není cílené pro české Pepíky z králíkárny. Nejprve si to, jako každé jiné auto, koupí bohatší část pupulace, aby si to pak mohl koupit i plebs jako dvacetiletou ojetinu. Neboj. Dočkáš se.

      • Za 20 let už z toho budou dávno konzervy.

      • Zapšklej Dědek

        Za 20 let pro mě už bude tak leda jezdit rychlá z houkačkou

      • Zapšklej Dědek

        I Panelákový Broiler je schopen vytáhnout z kasičky milion a více za auto .Ale jen benzín nebo naftu i když by chtěl tohle.Nikdo na sidlištích budovat dobíjecí stanice nebude,poněvadž by byla další válka.

  2. Zeby prva skodovka ktora nebude vyzerat z vnutra uplne lacno?

    Len mam obavu, lebo 390 km dojazd papierovo, co znamena 60km/h rychlostou po ceste s nulovym odporom, pri nulovej premavke a len po rovine, bez dalsieho pridavania, s vypnutou klimou a radiom, je v realnej premavke kolko, 200km? 38 min dobijanie sice nie su 2minuty tankovania, ale vydrzat by sa to dalo, ak by clovek pri 600km ceste nemusel dobijat 2 krat.

    Stale nejako nevidim zmysel elektroaut, ked uz 15 rokov riesia ludia problem s baterkami v comkolvek a ich mizernu vydrz a stale sa na nic neprislo.

    Mozno keby sa tolke miliardy co sa dali do elektriky dali radsej do vodika, tak sme mohli jazdit uz teraz na nadrz 1500 kilometrov a tankovat za 4 minuty. Tiez vyroba sa mohla za tolke prachy posunut a robit to ekologickejsie.

  3. Tohle je první škodovka co se mi fakt líbí. Designeři odvedli pěknou práci. Btw na tohle by mohla jít využít dotace ne? minimálně na firmu?

  4. Je to pěkné, ale mě osobně zatím elektromobilita nedává moc smysl.. Kdybych nevěděl co s penězi, tak bych si to na lítačku „kolem komína“ možná i koupil. Ale je to drahé, nevím kdo si to koupí ojeté, když už budou akumulátory na hranici životnosti a je to jedna z nejdražších komponent na autě atd.. Ale chápu, že automobilky skrz konkurenci nesmí zaspat dobu a musí se nějakým způsobem připravovat na budoucnost. Z tohoto hlediska to chápu a tohle vypadá pěkně.. Jak interiér, tak exteriér

  5. Design všeho paradni, ale ten zadek je strašný…jak z jiného auta

    • Taky mi tam moc nesedí. Kdyby se jim s VW podařilo vyhádat karoserii představené Vision iV, byl by to skvost.. Takhle to zase zapadne mezi všechny ostatní, průměrné SUV.

  6. Když už je tam mřížka falešnýho chladiče, proč to nemá i falešný výfuky?

  7. Čekal jsem hodně, ale tohle je hnus.

  8. Zapšklej Dědek

    Škoda dělá pěkná auta ,to je zase na chvíli člověk hrdý ,že je Čech.

  9. Fuj to sem se lek. Design velké zklamání.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).