Společnost Xiaomi má velmi široký záběr svého portfolia, do povědomí lidí se ale dostala především díky smartphonům. Čínský drak se velmi rychle propracoval mezi největší výrobce smartphonů, růst se ale loni zastavil. V posledním kvartále stačily prodeje telefonů Xiaomi v Číně pouze na páté místo, globálně je na tom firma ještě hůře. Lepším prodejům by pochopitelně pomohla expanze na další (zejména mimoasijské) trhy, správný čas pro tento krok ale ještě neuzrál.
Jiskřičkou naděje byla účast Xiaomi na veletrzích MWC 2016 a CES 2017 a vydání několika smartphonů s širší podporou LTE, včetně frekvencí, které využívají naši operátoři. Začátkem tohoto roku se však s Xiaomi rozloučila mezinárodní tvář značky Hugo Barra, na MWC se firma nijak neprezentovala a plány na globální expanzi tak vzaly za své. Nástupce Hugo Barry, Wang Xiang, nyní redaktorům serveru CNET prozradil, že nedávno představená vlajková loď Mi 6 nebude prodávána ani v USA, ani na evropských trzích, přičemž prioritou má být prozatímních 30 zemí, kde aktuálně působí.
Do USA se podle Wanga Xiaomi se svými telefony nevypraví dříve než za dva roky, totéž asi platí i pro evropské trhy. Do té doby bude Xiaomi distribuovat svá zařízení na rozvíjející se trhy, které stěží kvůli výpadkům dodavatelských řetězců dokáže pokrýt. Xiaomi si na vyspělých trzích potřebuje vytvořit výhodnější pozici, aby se v případě nepřijetí několika modelů nemusela stáhnout zpět a pošpinit sedmileté budování značky kvůli špatným přípravám; v USA je např. zapotřebí spolupracovat s operátory, kteří v zámoří prodávají drtivou většinu telefonů.
Dokud se tedy nepodaří navázat dialogy a zajistit včasné dodávky komponent, s telefony Xiaomi se na globálním trhu oficiálně nesetkáme.
Smartphony značky Xiaomi můžete zakoupit v obchodě Beryko.cz.