Recenze sluchátek AKG N700NC: vstupenka do vyšší třídy

Recenze sluchátka AKG N700NC

Bezdrátová sluchátka jsou pro nadcházející roky naprostou nezbytností. Politika společnosti Apple zabila 3,5mm konektor a audio společnosti se musely chtě nechtě přizpůsobit. Ačkoli Samsung mezi odpůrce stařičkého konektoru rozhodně nepatří, jeho dceřiná společnost AKG se bezdrátové komunikace rozhodně neštítí.

AKG N700NC sluchatka 12
Recenze sluchátek AKG N700NC: vstupenka do vyšší třídy?

Na recenzi se k nám dostala ta nejvybavenější sluchátka z celé modelové řady, konkrétně AKG N700NC, která slibují špičkový zvuk, kvalitní zpracování a aktivní potlačení šumu. Obhájí si novinka svou cenu? Uspokojí zvuk spíše běžného uživatele, nebo si na své přijdou i audiofilové? A jak se s nimi cestuje? Nejen na tyto otázky vám odpoví naše recenze.

Design a obsah balení AKG N700NC: takhle by to mělo vypadat

Sluchátka dorazila ve velké krabici, v níž se skrývala nejen samotná sluchátka AKG N700NC, ale také cestovní pouzdro, opletený 3,5mm audio kabel, nabíjecí microUSB kabel a sluchátkovou redukci do letadla. Jak v případě prezentace samotného balení, tak i co do obsahu musím AKG pochválit – takto by to mělo vypadat.

Nyní se ale vrhněme na design a ergonomii samotných sluchátek. Ta jsou vyrobena především z plastu, ale nechybí ani hodnotnější materiály, jakými jsou kůže nebo kov, který tvoří kostru hlavového mostu. Ačkoli nikde nic nevrže a na hlavě sluchátka sedí skvěle, nemohl jsem se ubránit poměrně levnému dojmu. U prémiových sluchátek zkrátka očekávám jistý punc výjimečnosti, který zde chybí.

AKG N700NC sluchatka 2
AKG N700NC: obsah balení potěší nejen cestovatele

Nepomáhá tomu ani trochu fádní design. Na ulici si vás s AKG N700NC zkrátka nikdo nevšimne, což může být v některých případech i dobře, obzvláště pokud cestujete do ne zrovna bezpečných lokalit. S prémiovými sluchátky se nicméně chcete pochlubit světu. To vám ale AKG N700NC zkrátka nenabídnou. Na druhou stranu i přes fádnost působí elegantně a ostudu vám rozhodně dělat nebudou.

O bytelnost konstrukce bych ani přes použitý plast strach neměl. Při méně šetrném zacházení si to plastové tělo sice odskáče, na druhou stranu přesně proto máte po ruce tvrdé cestovní pouzdro, které kvůli jeho rozměrům budete brát především na delší cestování. Na krátkou cestu do města jej s sebou rozhodně tahat nebudete.

Funkce a parametry AKG N700NC: není moc co vytknout

Po funkční stránce jsou sluchátka vybavena poměrně dobře, byť pár “ale” se určitě najde. Sluchátka jsou na své rozměry poměrně skladná, ale váhu 261 gramů jen tak neschováte. Sluchátka jsou typu over the ear, kdy mušle plně chovají ucho do svých útrob. I při neaktivním potlačení hluku těsní dobře, uši se v nich příliš nepotí ani v horkých letních dnech a ani několik hodin poslechu nijak nepoznamenalo můj komfort.

AKG N700NC sluchatka 10
Na tlačítka si zvyknete poměrně rychle

Na obou mušlích najdete několik tlačítek a dírek konektorů. Na levém je to trojice tlačítek pro ovládání přehrávání, kdy prostředním tlačítkem ovládáte zastavení/spuštění hudby, podržení pak slouží pro hlasového asistenta. Dvojice tlačítek, která doplňují menší uprostřed, je primárně určena pro zesilování/zeslabování hlasitosti, při delším podržení skladby přeskakujete.

Ačkoli jsou tlačítka poměrně titěrná, bez problémů si na ně po chvíli zvyknete a nahmatáte je bez větších obtíží. Levou mušli ještě doplňuje 2,5mm jack, do kterého se připojuje dodávaný audio kabel (s klasickým 3,5mm výstupem na druhé straně).

Pro fanoušky technických parametrů si AKG N700NC připravilo následující: impedanci 16 ohmů, frekvenci odpovědi 20 kHz – 20 kHz a citlivost 110dBSPL/1mW @1kHz.

AKG N700NC sluchatka 11
Designem kolemjdoucí rozhodne AKG N700NC neoslní

Pravá mušle je domovem pro zapínací tlačítko, které má podobu jezdce. Kromě polohy vypnuto/zapnuto, jej lze chvíli podržet ve třetí poloze, kdy se aktivuje Bluetooth párování. A k použité verzi Bluetooth mám rovněž jednu výhradu – dočkáte se zde pouze 4.2, nikoli modernějšího 5.0. Jedná se sice o drobnost, u prémiových sluchátek to nicméně zamrzí.

Z kodeků jsou přítomny AAC a SBC, naopak chybí aptX a aptXHD, což je škoda. Dále na pravé mušli nalezneme microUSB konektor pro nabíjení; USB-C by těmhle krasavcům ale slušel mnohem více.

akg n700nc
AKG N700NC jsou dostupná pouze v jedné barevné variantě

Při zapnutém aktivním potlačení hluku se poslech dostává na úplně jinou úroveň. Adaptivní odhlučnění vnějších ruchů, jak AKG tuto funkci přesněji nazývá, bude prospěšné především v hlučnějších místech, jakými jsou nádraží a letiště, či přímo dopravní prostředky. Musím říct, že při delší cestě vlakem mě sluchátka velmi příjemně překvapila, většinu nepříjemných ruchů spolehlivě odstranila.

Potlačení šumu vypnete pouze při připojení přes kabel

Odstranění ruchů nejlépe poznáte na lidském hlase, který prakticky slyšet nejde. Ostatní ruchy jsou potlačeny, nicméně stále víte, že jste ve vlaku, autobuse či že jdete podél tramvajových kolejí. Ani aktivní potlačení hluku zkrátka nedělá zázraky, což je především při procházkách po městě docela dobře.

Funkci pro potlačení šumu lze rovněž vypnout, ale pouze v případě, že máte sluchátka ke zdroji zvuku připojena přes dodávaný kabel a zároveň je máte vypnutá. Při bezdrátovém poslechu to možné není, ale tlačítkem se alespoň můžete přepínat mezi dvěma režimy redukce okolního hluku (absolutní filtrace hluku, nebo propouštění ruchů skrz mikrofony), případně si režim vyberete v mobilní aplikaci.

Pokud sluchátka ke zdroji zvuku připojíte kabelem a zároveň je zapnete, budete samozřejmě moci funkce pro potlačení hluku využívat.

AKG N700NC sluchatka 9 logo
AKG se z modelem N700NC skutečně vytáhlo

Kromě potlačení ruchů nabízí AKG N700NC také funkce Ambient Aware a Talk Thru, které mají z úkol vylepšovat telefonní hovory. O těch si ale něco povíme v další kapitole. Zde ještě zmíním baterii, která má podle výrobce zvládnout napájet sluchátka více než 20 hodin v kuse a dobití na jednu hodinu poslechu má trvat cca 10 minut.

Těmto údajům jsem neměl důvod nevěřit, neboť během zhruba dvoutýdenního testování jsem nabíjel sluchátka pouze jednou, ihned po vybalení z krabice. Přitom pokud to šlo, poslouchal jsem se zapnutým potlačením hluku, průměrně 1,5 hodiny denně. Jednu dovolenou by tak měla přestát i bez kabelu, což rozhodně chválím. Na výdrž Marshall Major II Bluetooth to sice nemá, ale i tak se AKG N700NC nemají za co stydět.

AKG N700NC a kvalita zvuku

Nyní ale k tomu zcela nejdůležitějšímu, což je kvalita samotného zvuku. Můžu s klidným svědomím říci, že AKG N700NC jsou co do kvality zvuku jedněmi z nejlepších sluchátek, jaká jsem kdy na svých uších měl. Ve své cenové kategorii přemožitele patrně jen tak nenajdou a mohou se kvalitou hudebního přednesu srovnávat i se sluchátky o několik tisíc dražšími.

AKG N700NC sluchatka 8
Hudební přednes je jednoduše fantastický

Sluchátka jsem testoval jak v tiché místnosti, tak na cestách v rušných místech. Pro porovnání jsem zkoušel jak zapnuté potlačení šumů, tak vypnuté (pouze, pokud máte sluchátka připojena kabelem). Přes Bluetooth jsem pouštěl hudbu z telefonu, který podporuje ACC a SBC kodeky, a stejný telefon jsem používal také při testování s kabelem. Jakožto zdroj hudby sloužilo především Spotify v nejvyšší kvalitě a pro porovnání také několik skladeb různých žánrů v bezztrátovém formátu FLAC.

A jak sluchátka AKG N700NC obstála? Stručně řečeno, na jedničku. Basovou složku sluchátka podávají přesně tak, jak by ji měla podávat každá sluchátka. Je výrazná, hutná, ale není uměle vytažená do absurdních hodnot, jak to dokáží někteří konkurenti. AKG N700NC zkrátka přebasovanou složkou nemusí zakrývat žádné neduhy a dynamice zvukového projevu to jen prospívá.

AKG N700NC sluchatka 5
Ať posloucháte elektroniku, pop nebo klasiku, N700NC odvedou skvělou práci

Středy jsou velmi příjemné, hlas interpreta je takřka vždy jasný a čistý. Basy jej nepřehluší, výšky jej také nepotlačí – zkrátka si vychutnáte každý tón vycházející z hlasivek zpěváka či zpěvačky, a to i v případě, kdy je vokalistů na scéně více najednou. Bez větších obtíží je zvládnete podle svého sluchu spočítat, což rozhodně není u sluchátek samozřejmostí.

Výšky jsou pak příkladné. Příjemné podání netrhá uši, a pokud si libujete v orchestrálních skladbách a klasické hudbě, budete doslova vrnět blahem. Pakliže se rádi tak jako já zaměřujete u skladeb na jeden konkrétní nástroj, který sledujete po celou skladbu, s těmito sluchátky nebudete mít sebemenší problém izolovat jednotlivé složky hudby.

AKG N700NC sluchatka 7
Hudbu si vychutnáte opravdu naplno

Hudba ze sluchátek AKG N700NC má dobré podání prostoru a troufnu si říci, že u živých nahrávek zvládnete poznat, kdo je od nahrávacích mikrofonů dále a kdo stojí blíže. V případě studiových skladeb pak budete mít doslova pocit, že sedíte ve studiu a posloucháte skupinu, která danou skladbu nahrává přímo před vámi.

AKG N700NC sluchatka 6
Pokud rádi sledujete jeden nástroj během celé skladby, N700NC vám nebudou házet klacky pod nohy

Tři příklady za všechny – skladba Bohemian Rhapsody od skupiny Queen je velmi různorodá a troufnu si říct, že až nyní jsem byl schopen si ji se sluchátky AKG N700NC naplno vychutnat. Především operní části se na jiných sluchátkách často ztrácely a mnohdy z nich byl jen obtížně rozeznatelný pískot. S AKG N700NC jsem nejen slyšel všechno tak, jak autoři zamýšleli, ale dostavila se také husí kůže, což vždy považuji za neklamný znak dobrého hudebního podání.

Zvuk, který sedne každému

Obdobně jsem si užil také poslech soundtracku k filmu Nespoutaný Django, který bývá mnohými oceňován. Jeho žánrová nevyhraněnost a různorodost je výzvou pro nejedny sluchátka. Se sluchátky AKG N700NC jsem si takřka všechny skladby užil tak, jako bych byl přímo v kině. Kupříkladu Too Old to Die Young od Brother Dege si musí vychutnat zkrátka každý.

V neposlední řadě sem si zkrátka musel přehrát v bezztrátové kvalitě skladbu Ve sluji krále hor ze suity Peer Gynt od norského skladatele Edvarda Griega. Ačkoli bylo slyšet, že sluchátka zrovna v tomto případě narážejí na své limity, musím říci, že si s touto skladbou poradila velice obstojně a rozhodně se nemají za co stydět.

AKG N700NC sluchatka 4
Telefonní hovory jsou jednoduše špatné, tady by to chtělo zapracovat

Na co ale musím upozornit, je poslech při vyšších hlasitostech. Tam poznáte limity sluchátek a pro přesnější podání je potřeba o nějaký ten stupínek hlasitost snížit. To na druhou stranu neoceníte v hlučnějších prostředích. Naplno si hudbu z AKG N700NC vychutnáte v klidu v domácím prostředí, nicméně i na cestách to není až tak špatné, jen to zkrátka není ideální prostředí.

Co do poslouchaných hudebních žánrů jsem se při testování nevyhýbal ničemu, takže do mých uší si našly cestu žánry jako jsou rock, metal, pop, jazz, rap nebo klasická hudba. Nevyhýbal jsem se ani moderním žánrům elektronické hudby, jako je například dubstep. Musím říct, že variabilita AKG N700NC přesně podat různé žánry mi až vzala dech.

Na telefonování v rušném prostředí si raději nechte zajít chuť

Pokud jde o telefonní hovory, už to taková sláva není. V klidném prostředí nemáte problém čistě a jasně slyšet protistranu, stejně tak ona slyší dobře vás. Pokud ale vyrazíte někam do víru velkoměsta, telefonování už tak komfortní nebude. Ambient Aware a Talk Thru sice pro vás fungují dobře a hovor je na vaší straně v pořádku, protistrana nicméně slyší opravdu každý šum a ruch, což vám náležitě připomene.

V několika případech jsem musel sáhnout po telefonu do kapsy, neboť se protistrana odmítala bavit o čemkoli jiném, než o mizerné kvalitě hovoru. Pokud tedy denně vyřizujete spoustu telefonních hovorů, sáhněte raději po jiných sluchátkách.

Doprovodná aplikace: chce to více funkcí

Ke sluchátkům je také doprovodná aplikace AKG Headphone, prostřednictvím které si můžete nastavit několik funkcí souvisejících se sluchátky N700NC. A několik je klíčové slovo. Pro jakékoli použití aplikace musí být sluchátka zapnutá a připojená k telefonu, což příliš praktické není. V aplikaci vidíte stav baterie, můžete si nastavit funkci tlačítka na pravé mušli, ekvalizér a automatické vypnutí.

AKG Headphones
Cena: zdarma

Ano, to je skutečně vše. Ekvalizérů si můžete zvolit několik a přepínat mezi nimi ze spodní vysouvací lišty, nastavení automatického vypnutí po 10 minutách nečinnosti je dobrá možnost. Zde bych uvítal nastavení intenzity tlumení okolního šumu, leč bohužel to se zde nekoná. Kromě toho můžete ještě stahovat pro sluchátka aktualizace. Funkcí je málo, ale na druhou stranu je příjemné, že pokud aplikaci využívat nechcete, nemusíte.

AKG N700NC na cestách: spolehlivý parťák

Kratší samostatnou kapitolu jsem se rozhodl věnovat také cestování se sluchátky AKG N700NC, neboť na cesty je doporučují nejen reklamní materiály, ale také jejich funkce a obsah balení. Cestovní pouzdro je pevné a můžete do nich bez obav sluchátka vložit, škoda jen, že zabírá poměrně dost místa. S menším batohem máte zkrátka problém. Obavu mám také o výdrž samotného pouzdra v průběhu času, což ale otestovat nemohu.

AKG N700NC sluchatka 3
Cestovní pouzdro je velké, ale sluchátka ochrání

Sluchátka jsem zkoušel na cestách v autě, autobuse, vlaku a tramvaji. V prvních třech zmíněných je to cestování pohodlné, spolucestující neuslyšíte ani v případě, že si vedle vás vylijí kávu a celý vagón neřeší nic jiného. Stevarda či stevardku také snadno přeslechnete. Zároveň vás AKG N700NC neodtrhnou od reality úplně, stále víte, že jste v nějakém dopravním prostředku a palubní hlášení také zaregistrujete.

S tramvají je to ovšem horší. Ačkoli je tlumení okolního hluku dobré a bez něj by bylo cestování o mnoho méně komfortní, do prostředků městské hromadné dopravy tato sluchátka zkrátka nejsou. Pakliže hledáte kvalitní sluchátka s tlumením okolních ruchů, která vás spolehlivě doprovodí na cestě do práce, hledejte dále.

Recenze sluchátek AKG N700NC: kvalita za rozumnou cenu

Nebudu dlouho chodit okolo horké kaše – sluchátka AKG N700NC mě oslovila tak, jako už dlouho žádná ne. Pokud jde o zvukovou stránku, jedná se o univerzální sluchátka, která se nezaleknou žádného žánru a v souboji si troufnou i na mnohem dražší modely konkurenčních značek, které ve zvukovém podání mnohdy hravě strčí do kapsy. AKG N700NC se u nás prodávají za 8 990 Kč, což rozhodně není málo, ale zároveň je nutné brát v potaz, že se jedná o prémiová sluchátka se špičkovým zvukem.

AKG N700NC sluchatka 1

I tak má AKG, respektive Samsung, co zlepšovat. Starší technologie v podobě microUSB a Bluetooth 4.2 zkrátka přejít mávnutím ruky nejde, stejně i nastavení intenzity tlumení okolních ruchů by bylo fajn. Design sice na propagačních materiálech působí dobře, v praxi se ale se sluchátky moc chlubit nebudete, což je rozhodně škoda.

Podtrženo sečteno: AKG N700NC jsou určena pro všechny, kteří si chtějí za rozumný peníz vychutnat co nejkvalitnější hudbu v klidných podmínkách. Sluchátka ocení také náruživí cestovatelé na delší vzdálenosti, kterým přijde vhod tlumení okolních šumů. Naopak pro cestující po vlastních nohou či městskou hromadnou dopravou a také pro ty, kteří vyřídí více hovorů než telefonní ústředna, by byla tato sluchátka spíše ztrátou peněz.

AKG N700NC

akg n700nc
9.3

Design a zpracování

8.8/10

Kvalita zvuku

9.8/10

Pohodlnost nošení

9.7/10

Výdrž baterie

8.9/10

Klady

• fantastický zvuk
  • pohodlné nošení
  • aktivní tlumení okolních ruchů
  • bohatý obsah balení

Zápory

• starší Bluetooth 4.2 a microUSB
  • absence aptX & aptxHD kodeků
  • telefonování v rušném prostředí
  • doprovodná aplikace
  • vyšší cena
Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.