Jako obvykle jel osmatřicetiletý Walter Huang v březnu minulého roku do sídla společnosti Apple, kde pracoval jako softwarový inženýr. Na své pracoviště však nikdy nedorazil. V automobilu Tesla Model X totiž na dálnici narazil do bezpečnostní bariéry. Svým zraněním bohužel podlehl po převozu do nemocnice. Jeho rodina nyní na výrobce elektromobilů podala žalobu.
Havárii patrně způsobila chyba autopilota
Náraz do bezpečností bariéry způsobil vzplanutí baterie vozidla. Záchranářům se sice podařilo řidiče vyprostit a převést do nemocnice, kde však vážným zraněním podlehl. Vyšetřovatelé posléze zjistili, že v době nehody byl Model X v režimu autopilota.
Rodina zesnulého softwarového inženýra nyní u kalifornského soudu podala žalobu, v níž stojí, že vozidlo Tesla Model X obsahovalo výrobní závadu a postrádalo základní bezpečnostní prvky přítomné u ostatních automobilů. Žalobce dále uvádí, že společnost Tesla si byla vědomá (nebo si alespoň měla být vědomá), že Model X může způsobit dopravní nehodu kvůli „vyjíždění ze silničních pruhů a narážení do pevných objektů, a to během běžné a předvídatelné jízdy.“
Tesla testuje auta na živých řidičích, tvrdí právník
Rodinný právník B. Mark Fong pro server Bloomberg uvedl, že k nehodě došlo, protože „Tesla testuje svůj samořídící software na živých řidičích.“ Rodina zesnulého zaměstnance Applu se tímto krokem snaží zabránit dalším podobným tragédiím. Minulý rok se dokonce v médiích objevila zpráva, že si Huang na podivné chování svého vozidla několikrát stěžoval. Konkrétně zmiňoval, že se Model X stáčel směrem k téže dálniční bariéře.
Americká Národní rada pro bezpečnost dopravy vydala o nehodě předběžnou zprávu, podle níž nehodu způsobila navigační chyba autopilota. Auto mělo dokonce několik vteřin před nárazem zrychlit z 62 na 70 mil za hodinu. Žaloba přichází pro Teslu v poněkud nevhodný čas. Technologický gigant totiž týden před jejím podáním oznámil, že v roce 2020 vyšle do ulic celou flotilu autonomních taxíků.