Společnost Rockstar Games v roce 2020 potichu zrušila chystaný režim do GTA Online s názvem Cops ‘n’ Crooks, který proti sobě stavěl týmy zločinců a policistů. Učinila tak v návaznosti na incident v americkém městě Minneapolis, při kterém tamní policista zabil Afroameričana George Floyda. Z pohledu slavného herního studia šlo o jeden z řady nápravných kroků, které v posledních letech podniklo. Z vydání hry Grand Theft Auto V pro novou generaci konzolí například zmizely transfobní vtipy a společnost rovněž výrazně snížila rozdíl mezi výplatami žen a mužů. Nově nastolená firemní kultura se výrazně propíše také do vývoje GTA 6, tvrdí novinář Jason Schreier ze zpravodajské agentury Bloomberg.
V hlavní roli žena
Odrazem kulturních změn uvnitř studia by mohla být i vůbec první hratelná ženská hrdinka v sérii Grand Theft Auto. Podle zdrojů obeznámených s vývojem si v šestém díle slavné gangsterské ságy zahrajeme za Latinoameričanku, kterou v hlavním obsazení doplní blíže nepředstavená mužská postava. Společně pak mají vytvořit nerozlučnou dvojici inspirovanou bankovními lupiči Bonnie a Clydem.
Tvůrci se podle Schreiera rovněž snaží vyvarovat nevhodným vtipům na úkor znevýhodněných či minoritních skupin obyvatelstva, se kterými se hráči mohli setkat v předchozích dílech série.
Vydání se však zdá být zatím v nedohledu. Zatímco podle analytiků se hra na pultech obchodů objeví někdy v průběhu fiskálního roku 2024, samotní tvůrci zůstávají ohledně tohoto časového rámce spíše skeptičtí. Poznatky o hře s kódovým označením Project Americas uzavírá zmínka o zasazení do fiktivního města inspirovaného Miami a jeho přilehlými oblastmi, což se shoduje s předešlými informačními úniky.
Změna k lepšímu
Pro Grand Theft Auto, které se téměř bez výjimky profilovalo jako nihilistická parodie, která si dělala legraci prakticky ze všeho od pravicových rozhlasových moderátorů po liberální politiky, může jít o poměrně zásadní změnu. Uvnitř studia navíc dlouhodobě panovala kultura sexuální objektivizace, pití alkoholu, návštěv striptýzových barů a zničujících přesčasů známých pod pojmem crunch.
V posledních letech však ve studiu došlo ke změnám v plánování, z pracovníků s částečnými úvazky se stali plnohodnotní zaměstnanci, studio kvůli nevhodnému chování opustilo několik manažerů a za každou odpracovanou hodinu nad rámec běžné pracovní doby mají zaměstnanci okamžitě nárok na volno. Vedení společnosti se tak snaží držet slib, že se GTA 6 – jedna z nejočekávanějších her historie –obejde bez excesivních přesčasů.