V minulém týdnu většina výrobců smartphonů odhalila své finanční výsledky v posledním čtvrtletí, a tak mohly světové analytické agentury vytvořit ucelený žebříček největších výrobců z hlediska počtu dodaných kusů. Pořadí jednotlivých výrobců v TOP 5 se nijak nezměnilo, avšak změnilo se jejich procentuální obsazení trhu. Agentury se také shodují na tom, že počty prodaných smartphonů meziročně klesly, a to o 3 – 6 procent (podle agentury).
Samsung padá, Huawei roste
Podle IDC bylo ve třetím čtvrtletí zasláno do oběhu 355,2 milionů smartphonů, podle Counterpoint to bylo o 31,6 milionů kusů více. Nejvíce opět prodával Samsung, jeho vliv se ale zmenšil o více než 13 procent na současných 72 milionů smartphonů; loni to přitom bylo přes 83 milionů. Naopak o třetinu vyrostla značka Huawei, která dodala 52 milionů telefonů a upevnila si druhé místo za třetím Applem; ten v prodejích stagnoval a dodal 46,9 milionů iPhonů, byť výrazně dražších než v loňském roce.
Dařilo se značce Xiaomi, která dodala zhruba o čtvrtinu až pětinu více telefonů než loni, a svůj roční cíl 100 milionů smartphonů splnila o dva měsíce dříve. Na páté příčce se pak vyhřívá vesměs stagnující Oppo, za ním pak Vivo, Lenovo (včetně Motoroly), LG a HMD Global.
Poslední jmenovaná značka se stala pomyslným skokanem třetího čtvrtletí, neboť prodala o 71 procent více telefonů než ve stejném období v loňském roce. Z nízkých čísel se ale roste snadno, celkem bylo ve třetím kvartále posláno do oběhu 4,8 milionů Nokií, což stačí pouze na 1procentní zastoupení na globálním trhu.