TOPlist

O důvod méně platit za hudbu. Spotify umožní neplatícím přeskočit reklamu

spotify

Společnost Spotify testuje nový způsob cílení reklam na zákazníky. V Austrálii nyní spouští pilotní fázi funkce, při které by neplatící uživatelé měli možnost přeskočit reklamy. Jednalo by se o oba typy reklamy, tedy audio i video formu. Spotify předpokládá, že uživatelé budou přeskakovat pouze reklamy na produkty a služby, o které nejeví zájem a společnost tak bude mít lepší přehled o nákupních preferencích. Zadavatelé inzerce nebudou platit za takto přeskočené reklamy.

Ačkoliv to může znít ušlechtile, společnosti to zřejmě nepomůže. Pokud si totiž chtějí uživatelé dopřát poslech muziky, obvykle přeskočí i reklamy, o jejichž obsah mají zájem. Další věc je, že to pravděpodobně sníží počet platících uživatelů a noví zřejmě nebudou přibývat. Spotify je i bez této funkce v markantní ztrátě a tohle jim jistě nepomůže. Uvidíme, jak nakonec dopadne pilotní fáze v Austrálii a zda bude tato možnost nakonec uvolněna celosvětově, nebo to Spotify utne již v zárodku.

Spotify má 83 milionů platících uživatelů, Apple je na polovině

Autor článku Tomáš Ondříšek
Tomáš Ondříšek
Ekonom a příznivec nových technologií, mobilních telefonů, tabletů a zařízení 2v1. Skalní fanoušek systému Windows a společnosti Microsoft. Nadšený fotograf detailů a nočních snímků. Odpůrce bloatwaru, nefunkčního multitaskingu, nekvalitního zpracování a keynesiánství.

Kapitoly článku