Společnost Spotify testuje nový způsob cílení reklam na zákazníky. V Austrálii nyní spouští pilotní fázi funkce, při které by neplatící uživatelé měli možnost přeskočit reklamy. Jednalo by se o oba typy reklamy, tedy audio i video formu. Spotify předpokládá, že uživatelé budou přeskakovat pouze reklamy na produkty a služby, o které nejeví zájem a společnost tak bude mít lepší přehled o nákupních preferencích. Zadavatelé inzerce nebudou platit za takto přeskočené reklamy.
Ačkoliv to může znít ušlechtile, společnosti to zřejmě nepomůže. Pokud si totiž chtějí uživatelé dopřát poslech muziky, obvykle přeskočí i reklamy, o jejichž obsah mají zájem. Další věc je, že to pravděpodobně sníží počet platících uživatelů a noví zřejmě nebudou přibývat. Spotify je i bez této funkce v markantní ztrátě a tohle jim jistě nepomůže. Uvidíme, jak nakonec dopadne pilotní fáze v Austrálii a zda bude tato možnost nakonec uvolněna celosvětově, nebo to Spotify utne již v zárodku.
Spotify má 83 milionů platících uživatelů, Apple je na polovině