Sledujte nás na YouTube

O důvod méně platit za hudbu. Spotify umožní neplatícím přeskočit reklamu

Společnost Spotify testuje nový způsob cílení reklam na zákazníky. V Austrálii nyní spouští pilotní fázi funkce, při které by neplatící uživatelé měli možnost přeskočit reklamy. Jednalo by se o oba typy reklamy, tedy audio i video formu. Spotify předpokládá, že uživatelé budou přeskakovat pouze reklamy na produkty a služby, o které nejeví zájem a společnost tak bude mít lepší přehled o nákupních preferencích. Zadavatelé inzerce nebudou platit za takto přeskočené reklamy.

spotify

Ačkoliv to může znít ušlechtile, společnosti to zřejmě nepomůže. Pokud si totiž chtějí uživatelé dopřát poslech muziky, obvykle přeskočí i reklamy, o jejichž obsah mají zájem. Další věc je, že to pravděpodobně sníží počet platících uživatelů a noví zřejmě nebudou přibývat. Spotify je i bez této funkce v markantní ztrátě a tohle jim jistě nepomůže. Uvidíme, jak nakonec dopadne pilotní fáze v Austrálii a zda bude tato možnost nakonec uvolněna celosvětově, nebo to Spotify utne již v zárodku.

Tomáš Ondříšek

Ekonom a příznivec nových technologií, mobilních telefonů, tabletů a zařízení 2v1. Skalní fanoušek systému Windows a společnosti Microsoft. Nadšený fotograf detailů a nočních snímků. Odpůrce bloatwaru, nefunkčního multitaskingu, nekvalitního zpracování a keynesiánství.

18 komentářů

  1. František Mlejnek (neregistrovaný)

    Nemám zájem o žádnou reklamu. Reklamy nenávidím a vztekám se u nich vždy, všude, za každých okolností, když je nemohu přeskočit, vypínám zvuk nebo odcházím. Význam PR vůbec nechápu. To existují skutečně lidé, kteří jsou jimi ovlivňováni?

    • shepii (neregistrovaný)

      Také nechápu. Vždy když na mě vybafne reklame na YouTube, tak jen sleduji čas, za jak dlouho budu moct “přeskočit” a obsahu reklamy si stejně nikdy nevšimnu. Takže za moje shlédnutí zaplatil zadavel reklamy autorovi videa úplně zbytečně.

    • . (neregistrovaný)

      Ano, existuje hodně lidí co se reklamou nechají ovlivnit. Možná mezi ně patříš i ty, i když o tom nevíš, protože existuje i velmi dobře schovaná reklama, kterou se necháš ovlivnit a ani o tom nevíš, takže reklama dává smysl.

  2. . (neregistrovaný)

    Spotify je černá díra na peníze, ještě dají uživatelům další důvod neplatit, jak to bude pokračovat, to netuším, ale pokud to zavedou, tak příjdou i o reklamu a peníze, nikoho platit nedonutí. Jediná šance pro Spotify je, že by ho koupila nějaká velká společnost, ale nevím jaká by o něj měla zájem, Google, Apple, Amazon mají vlastní platformy, možná Microsoft, ten vlastní platformu pro stream hudby nemá, ale to je jen možnost, jak dostat Spotify z problémů.

    • Microsoft si nevybral najstastnejsie – okrem toho ze vlastnu sluzbu zrusil (Groove Music) – odkazal zakaznikov na Spotify + Microsoft ma zazracnu funkciu zabit vsetko co sa da – takze je dobre ze ju len odporucal a nie kupil – lebo to uz by tu davno neboli ☺️

    • Tohle se mi taky vubec nelibi. Spotify uzivam rad a velmi casto, tenhle spatny pocit z toho, jestli jeste bude za par let existovat se mi moc nelibi a jeste vic se mi nelibi myslenka, ze by to koupil MS, ktery by to nasledne zabil.

      • . (neregistrovaný)

        Proč by to měl Microsoft zabít? Ano, Nokii zabil, ale třeba Skype, LinkedIn, Github,… tyto služby Microsoft koupil a nezabil, už tam není Steve Ballmer, tak už se nemusíte bát toho, že co Microsoft koupí, to zničí. Kdyby koupil Spotify, bylo by to výhodné pro obě strany.

      • Skype, staci se kouknout na mobilni aplikaci (nevim jestli ten nesmyslnej redesign neni uz i na desktopu, skype uz nepouzivam), LIn a Github nepouzivam. Ale osobne bych se bal jakkoliv by s tim MS nalozil a bohuzel te firme v tomhle fakt neverim.

  3. lololol (neregistrovaný)

    Dobra funkcia pre socky typu uni alebo Carda.

    • Nedocky rády konzumují reklamy celé? Zajímavé ????

    • Carda (neregistrovaný)

      lololol: To by platilo pouze kdybych tu službu používal ale já radši zůstanu u MP3 jak to delám celou dobu protože nechápu smysl platit za něco co mužů mít zdarma a ve stejné kvalitnější podobě.

      • Jean (neregistrovaný)

        Spotify používám placenou verzi proto, abych měl okamžitý přístup k hudbě co mě v danou chvíli zajímá. Je to neuvěřitelná pohoda, když si zapnu Jazz a v mžiku si přepnu na Rock. Představa, že stále někde hledám mp3 je v dnešní době nereálná. O autorském zákoně ani nemluvím. Spotify je OK, ale kde se dají oficiálně sehnat mp3?

      • Jean (neregistrovaný): iTunes, Google Music, Supraphone, stránky kapel, převod z CD (pokud nemají ochranu), v ČR prakticky jakékoli stahovaní.

  4. Jan (neregistrovaný)

    Reklamy mi nevadi. Premium si platim kvoli moznosti pocuvat hudbu offline.

  5. Petr (neregistrovaný)

    Mnohem lépe by udělali, kdyby vše bylo placené ale levnější tarify dostupnější i pro chudé – např. udělat 5 tarifů podle kvality nahrávky plus možného přičlenění videoklipů (160kbps, 256kbps, 256kbps+video, losless, losless + video) a odstupňovat ceny třeba od 49Kč měsíčně za nejnižší až po 249Kč měsíčně za nejvyšší).

    To by mělo minimálně dvě výhody: 1) odpadla by nutnost do aplikace Spotify zařazovat ty omezovadla, takže by bylo jednodušší tu aplikaci udržovat a rozvíjet. 2) hudebníci by neprskali, že je jejich hudba dávaná zdarma.

    • “i pro chude” Spotify uz ted je extremne levne na sluzbu, kterou za tu cenu dostavas. Jinak kdyztak se da dost usetrit treba se spolubydlicima na Spotify Family. Tvym navrhem by kazdy proste sel do toho nejnizsiho, protoze valna vetsina lidi rozdil mezi 160 a 256kbps proste nepozna. Ja myslim, ze tak jak to je dnes, je to idealni a reklamy pro lidi uzivajici free verzi bych rozhodne nechal, stejne jako nemoznost skipnout song etc.

      • Petr (neregistrovaný)

        Tak dobře, nejnižší varianta by měla 128kbps, tam už je ten rozdíl znát dost :-)
        Existují i služby, které se zaměřují na vysokou kvalitu streamování jako Tidal, a předplatitele také mají.

        Levné je Spotify jen pro ty, kteří využívají (nebo spíš zneužívají) různé ty “rodinné” tarify, kdy se dostanou k těm 49Kč měsíčně stejně. U ostatních záleží na způsobu používání. Ale pro ty, kteří poslouchají hudbu jen občas nebo mají stálý repertoár bez experimentování s novými skladbami, částka kolem 155Kč měsíčně zas tak výhodná není.

  6. tora (neregistrovaný)

    Myslim ze nejvetsi problem spotify je absence moznosti nakupu hudby.
    Zni to sice nelogicky, protoze za par kacek je moznost streamovat, jenze dnes mladi vyuzivaji hudbu i jinak. Hodne jich experimentuje se skladanim hudby, samplovanim, mixem atd.
    A na toto proste musi mit tracky fyzicky koupene a stazene. Nestaci jen specialni format pro offline stream.
    Jak apple music tak google play toto maji. JInak by byl spotify jednickou, protoze i co slysim, tak ma nejintuitivnejsi navrhy podle vkusus uzivatele, coz je napriklad u apple music tragedie.
    Jest by bylo dobre vedet, kolik vlastne plati spotify autorum. Vim, ze u apple je toto tragedie. Proto pokud chci podporit producenta, kupuji jedine pred bandcamp. Akorad je apple moloch, takze i kdyz z toho moc púroducenti nemaji, i tak streamuji svoji produkci pres apple music. Ale to je asi na vetsi analyzu. Osobne drzim palce spotify, protoze ostatni konkurence jen okopirovala dobry napad.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *