Největším skokanem uplynulého čtvrtletí se stala značka Xiaomi, která v dodávkách smartphonů na globální trh předběhla Apple a dotírá na zatím stále ještě první Samsung. Na některých trzích (včetně toho našeho) se již Xiaomi stalo jedničkou, což se pochopitelně vedení Samsungu nelíbí a plánuje podrobné přezkoumání fungování mobilní divize.
Mobilní divizi Samsungu čeká rozsáhlý audit
Interní audity v Samsungu nejsou ničím novým, obvykle probíhají po čtyřech až pěti letech s tím, že firma vyhodnocuje stav jednotlivých obchodních jednotek a zavádí opatření ke zvýšení efektivity. Pokud se v mezidobí mezi pravidelnými audity objeví v podnikání některé z jednotek trhliny, může proběhnout mimořádné přezkoumání, a to se právě děje v mobilní divizi.
Audit mobilní divize proběhne ještě v tomto měsíci a jeho cílem bude najít viníka klesajícího globálního podílu a nižších kvartálních tržeb. Hovoří se například o tom, že prodeje smartphonů řady Galaxy S21 nesplňují očekávání, podle analýzy Business Post se údajně prodávají nejhůře v celé historii této vlajkové řady. Odhady hovoří o „pouhých“ 13,5 milionech prodaných kusů za prvních 6 měsíců prodeje, což je o 26 procent méně než v případě loňských Galaxy S20 a o 47 procent méně ve srovnání s řadou Galaxy S10.
- Galaxy S10: 25,5 milionu kusů
- Galaxy S20: 17 milionů kusů
- Galaxy S21: 13,5 milionu kusů
Počty prodaných vlajkových Samsungů klesají už delší dobu, což může způsobovat hned několik faktorů – dravější čínská konkurence, pandemie COVID-19, nedostatek čipů a také prodlužující se cyklus obměny smartphonů. Samsung též ztrácí v počtu prodejů 5G smartphonů, kde mu patří až 4. příčka za značkami Apple, Oppo a Vivo.
Samsung bude chtít nepříznivý stav zvrátit už v příštím týdnu, kdy představí nové ohebné smartphony řad Galaxy Z Fold a Z Flip.