Cena:

Konec šmírování v Gmailu: Google končí se sběrem informací

Google se chystá zastavit jednu ze svých nejkontroverznějších služeb. Skenování e-mailů za účelem lepšího cílení reklamy se zdá být v Gmailu minulostí. Rozhodnutí však nepřišlo z oddělení reklamy, jak by se dalo předpokládat, nýbrž z týmu, který má na starosti cloud.

Skenování e-mailů se týká pouze neplatících uživatelů, nicméně některé firemní zákazníky tato služba mátla a obávali o své soukromí, což podotkla Diane Greene, viceprezidentka cloudových služeb v Googlu. „To, co se chystáme udělat, je jednoznačné,“ dodala Greene. Reklamy však z Gmailu nezmizí. Google bude pro jejich personalizaci jen využívat své ostatní služby, jako vyhledávání nebo YouTube.

Google

Greene se od svého příchodu do firmy úspěšně daří omezovat reklamy ve službách Googlu, což ukazuje na její rostoucí kredit. Od jejího příchodu v roce 2015 se investice Googlu do cloudu zvýšily, aby mohl gigant z Mountain View držet krok s konkurenty, jako jsou Microsoft nebo Amazon.







Nepřehlédněte

Stahujte: Gmail 5.0 v Material designu a s podporou konkurenčních e-mailových schránek

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.