Domů » Bleskovky » Konec šmírování v Gmailu: Google končí se sběrem informací

Konec šmírování v Gmailu: Google končí se sběrem informací

Google se chystá zastavit jednu ze svých nejkontroverznějších služeb. Skenování e-mailů za účelem lepšího cílení reklamy se zdá být v Gmailu minulostí. Rozhodnutí však nepřišlo z oddělení reklamy, jak by se dalo předpokládat, nýbrž z týmu, který má na starosti cloud.

Skenování e-mailů se týká pouze neplatících uživatelů, nicméně některé firemní zákazníky tato služba mátla a obávali o své soukromí, což podotkla Diane Greene, viceprezidentka cloudových služeb v Googlu. „To, co se chystáme udělat, je jednoznačné,“ dodala Greene. Reklamy však z Gmailu nezmizí. Google bude pro jejich personalizaci jen využívat své ostatní služby, jako vyhledávání nebo YouTube.

Google

Greene se od svého příchodu do firmy úspěšně daří omezovat reklamy ve službách Googlu, což ukazuje na její rostoucí kredit. Od jejího příchodu v roce 2015 se investice Googlu do cloudu zvýšily, aby mohl gigant z Mountain View držet krok s konkurenty, jako jsou Microsoft nebo Amazon.

Stahujte: Gmail 5.0 v Material designu a s podporou konkurenčních e-mailových schránek

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

3 komentářů

  1. Šmírovat a informace bude logicky sbírat dál, jen hlupák jim na tohle skočí.

    • Google nikde nerekl, ze data nebude sbirat. Jen ze e nepouzije na cilenou reklamu. A to je docela rozdil.
      BTW, kazdy, kdo ma free gmail jim s tim souhlasil v ramci podminek…

  2. Nadpis clanku je nepravdivy. Google pouze zmeni sber informaci v jedne jedine oblasti, ale obecne se sberem dat nekonci ani nahodou. Dokonce sbirani dat jeste vice posiluje v jinych oblastech, napriklad nedavna iniciativa se sledovani platebnich karet. ([odkaz])

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).