Domů » Bleskovky » Konec šmírování v Gmailu: Google končí se sběrem informací

Konec šmírování v Gmailu: Google končí se sběrem informací

Google se chystá zastavit jednu ze svých nejkontroverznějších služeb. Skenování e-mailů za účelem lepšího cílení reklamy se zdá být v Gmailu minulostí. Rozhodnutí však nepřišlo z oddělení reklamy, jak by se dalo předpokládat, nýbrž z týmu, který má na starosti cloud.


Skenování e-mailů se týká pouze neplatících uživatelů, nicméně některé firemní zákazníky tato služba mátla a obávali o své soukromí, což podotkla Diane Greene, viceprezidentka cloudových služeb v Googlu. „To, co se chystáme udělat, je jednoznačné,“ dodala Greene. Reklamy však z Gmailu nezmizí. Google bude pro jejich personalizaci jen využívat své ostatní služby, jako vyhledávání nebo YouTube.

Google

Stylový fitness náramek Honor Band 5

Greene se od svého příchodu do firmy úspěšně daří omezovat reklamy ve službách Googlu, což ukazuje na její rostoucí kredit. Od jejího příchodu v roce 2015 se investice Googlu do cloudu zvýšily, aby mohl gigant z Mountain View držet krok s konkurenty, jako jsou Microsoft nebo Amazon.

Stahujte: Gmail 5.0 v Material designu a s podporou konkurenčních e-mailových schránek

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

3 komentáře

  1. htcjirka

    Šmírovat a informace bude logicky sbírat dál, jen hlupák jim na tohle skočí.

    • S.h.I.t.

      Google nikde nerekl, ze data nebude sbirat. Jen ze e nepouzije na cilenou reklamu. A to je docela rozdil.
      BTW, kazdy, kdo ma free gmail jim s tim souhlasil v ramci podminek…

  2. Prezdivka (neregistrovaný)

    Nadpis clanku je nepravdivy. Google pouze zmeni sber informaci v jedne jedine oblasti, ale obecne se sberem dat nekonci ani nahodou. Dokonce sbirani dat jeste vice posiluje v jinych oblastech, napriklad nedavna iniciativa se sledovani platebnich karet. ([odkaz])

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *