Sledujte nás na YouTube

Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé, žádné telefony ani funkce nejsou na pořadu dne

Že je systém Windows 10 Mobile mrtev, se ví již delší dobu, jen to ještě nikdo z Microsoftu nedokázal říci „na plnou hubu“. Joe Belfiore, viceprezident Microsoftu a bývalá tvář mobilních Windows, však nyní zveřejnil sérii tweetů, v nichž byl překvapivě otevřený a nevyhýbal se ani otázkám, zda nastal čas mobilní Windows opustit.

Podle jeho slov některé firmy stále uživatele telefony s Windows vybavují, ale koncovým uživatelům spíše doporučuje kvůli hardwarové a softwarové rozmanitosti vyzkoušet i konkurenční platformy, jako to udělal on sám.

Jedním z hlavních důvodů přechodu má být především ekosystém aplikací, který Belfiore považuje za velký problém. Ten však bohužel Microsoft napravit nedokáže, byť se o to v minulosti velmi snažil – platil vývojářům, tvořil za ně aplikace, ale celkové snažení v porovnání se snižující se uživatelskou základnou s sebou nepřineslo ovoce.

Belfiore připustil, že Microsoft bude platformu Windows 10 Mobile nadále podporovat a bude pro ni vydávat bezpečnostní aktualizace a záplaty chyb, žádné nové smartphony, ani nové systémové funkce ale nejsou na pořadu dne.

Belfiore také odpovídal na otázky, týkající se úsilí Microsoftu na konkurenčních mobilních platformách. Na otázku, zda by se mohl v minulém týdnu vydaný Microsoft Launcher pro Android dočkat živých dlaždic, Belfiore odpověděl, že by to bylo velmi těžké udělat, neboť by živé dlaždice musely podporovat samy aplikace.

Uživatelé Androidu by se ale měly již brzy dočkat prohlížeče Microsoft Edge, který je od minulého týdne k dispozici jako testovací verze pro iOS. Redmondští již mají vymyšlený termín a údajně nebudeme muset čekat dlouho.

Jsme upřímně zvědaví, zda Microsoft ještě někdy v budoucnu představí vlastní smartphone (zřejmě s plnou verzí Windows 10 pro čipsety ARM) nebo se již bude pouze věnovat vývoji aplikací na konkurenční mobilní platformy.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

142 komentářů

  1. Jan (neregistrovaný)

    Super!

  2. Ph (neregistrovaný)

    Skoda. Mohli by podla mna prekopat android do dizajnu wm. To ma pri wm drzalo najviac, celkovy dizajn je netradicny a dobre sa pouziva. Uvidime neskor co od ms vyleze.
    Kazdopadne si myslim ze by kludne mohli ist aj s preskinovanym androidom.

    Tak ako povedal, aplikacie jednoducho nemahradia a vzdy budu chybat. Ina moznost nieje. A mozno ako nejaku bokovku pc phone so zaujimavym vyuzitim

  3. jindra (neregistrovaný)

    Tvl tak to je podpásovka :-\ dva roky to ještě vydržím sW10M dokud bude podpora a pak kupuju tlačítkáč. Droida ani iPhone ani náhodou. Seru na smartfouny.

  4. aslynt (neregistrovaný)

    Nadella je typickej ind, všechno od počátku Win10 je to jeho vina, zrušení testovacích týmů, zaříznutí všeho podle něj špatného a nesmyslné propagování cloudu (včetně telemetrie ve Win10), ikdyž je Ballmer zpocený opičák tak MS vedl daleko lépe než tady pán HAU KEN ÁJ HEP JU

  5. M.BoBo (neregistrovaný)

    Konečně jsme se dočkali dne, kdy to řekl někdo z MS oficiálně.

    Nyní už by se toho, že je to pravda, mohli chytnout i zdejší ultra fans MS produktů (i když už je jich o dost méně než loni a ještě méně než předloni).

    • Zatím jinde hledat netřeba, mobilní Windows čeká podpora ještě krásné dva roky oprav chyb a bezpečnostních updatů nejen OS, ale i aplikací.Zatím bych si přechodem na Android i iOS výrazně pohoršil.Jsem opravdu maximálně spokojený jak s celým fungováním OS, UI, tak i aplikacemi, které používám (můj názor i zkušenost).Uvidíme co bude za situaci celkově v OS všeobecně právě za ty dva roky.

      • zlaty bulo sicilsky (neregistrovaný)

        Za dva roky začnou od znova od WP 7.

      • Karel (neregistrovaný)

        Plně souhlasím. Uvidíme co bude za dva roky. To je na poli Smartů hodně hodně dlouhá doba. Já jsem zatím spokojen s tím co mám a pokud bude podpora stále fungovat tak bych neměnil. Ale vzhledem k tomu jak Microsoft mění s měsícem na měsíc svá prohlášení a strategii, bych se vůbec nedivil, kdyby to časem bylo zase jinak. Dva roky dlouhá doba. Zatím jedu ve Windows a jsem spokojen. Prostě se mi to líbí a vyhovuje.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        “Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé”

        Proč sem dáváte takové lživé články ?!!! Vždyť HTCJirka píše :” mobilní Windows čeká podpora ještě krásné dva roky oprav chyb a bezpečnostních updatů nejen OS, ale i aplikací”

        Windows žijí a žít budou dál, alespoň v těch pomatených hlavách W10M letky z čech a slovinska.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Oprava : slovinsko – slovensko

      • aod (neregistrovaný)

        dalsi tupoun

      • Ondra (neregistrovaný)

        Já bych zase jako bývalý uživatel od Lumie 800 přes L630, L635, L930 doporučil všem přejít klidně hned, neboť jak Android, tak iOS jdou neustálne rychle dopředu a už nenajdete oblasti, kde by mělo smysl držet se Windows Phone. Samozřejmě, vždycky existuje nějaká přechodná perioda, než se naučíte používat nový systém tak, jak bylo zamýšleno, a máte tendenci srovnávat, ale měl jsem jak Android na Xperii Z3 Compact, tak iOS na iPhonu 7 a oba jsou VÝRAZNĚ dál než mobilní Windows. Funguje tam ona zpětná vazba uživatelů tak, jak měla fungovat u Windows, tedy chyby jsou opravovány, systém vylepšován a uživatelský zážitek zpříjemňován, vývojaře aplikací i systému nemusí nikdo motivovat, motivuje je trh.
        Spíše bych doporučil čistý Android nebo iOS, kde vám zůstane i ona dávná výhoda WP, tedy rychlé a časté updaty a stabilita. Stabilní je dnes už jakýkoli Android, ale updaty mohou někde trvat o něco déle.

      • Q (neregistrovaný)

        SLOVovca, este ze mas v nicku “ovca”, to vsetko vysvetluje ;)

      • htcjirka: Netřeba hledat jinde, starý Favorit bude jezdit ještě 20 let a koupí třeba aktuálního Golfa bych si pohoršil, protože bych v něm nemohl vozit špinavý pytle brambor. Na Favorita seženu nárazníky ještě dva roky, tak co :) Ale tak proti gustu žádný dišputát že :)

      • Slovovca: “Společnost Microsoft nyní oficiálně uvedla, že nemá v úmyslu pokračovat ve vývoji nových funkcí pro platformu, ale nadále bude podporovat zbývající uživatele s opravami chyb a opravami prostřednictvím feature2.”

        To jsou ty krásné dva roky oprav chyb a bezpečnostních updatů.😘

        “společnost Microsoft pracuje na novém “mobilním” zařízení s kódovým označením Andromeda, která bude v příštím roce spuštěna s verzí systému Windows 10 postavené na platformě Microsoft Windows Core OS.

        Pohodička.

      • Cateye (neregistrovaný)

        HTC Jirka – ty musíš byt ozaj na hlavu… Tvoj Microsoft nic dva roky podporovat nebude ty fantasta. Videl som ako podporoval Symbian kde tiež slubil podporu este dva roky po prechode Nokie na Windows. Mal som N808, za pol roka odstrihli vsetko…Microsoft si robi dobrý deň z každého…

      • Q (neregistrovaný)

        dva roky asi nie, hovorilo sa zaciatok 2019, co je je rok aj kusok …

      • Q: Vždy dva roky, vždy od posledního zásadního update.Ten přijde nyní.

      • Johny (neregistrovaný)

        další reboot OS :D hahahaha, brečim smíchy :D Aby se ty kra*iny vešli vůbec jirkovi do šuplíku :D

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Menty
      +1 a k tomu palec nahoru, velice dobře řečeno …

  6. mta (neregistrovaný)

    tak tady bude mela…

  7. mta (neregistrovaný)

    Pro mne osobně – Galaxy S8 nebo podobný stroj, s výrazně modifikovaným androidem ve stylu WM prostředí, provázaný MS službami.. A byl bych spokojen

    • Daný launcher (je i přímo od MS) +instalace daných aplikací a vida:)

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Masochista – mít Galaxy S8, tam mít dlaždice a Androida (Google) mít provázaný s Microsoftem.
      Přesto to není žádný problém, stáhni si nějaký launcher co vypadá jako dlaždice (je jich desítky) a nainstaluj si aplikace od MS, jsem tam snad všechny.

      • aod (neregistrovaný)

        ano, masochista, pouzivat Android

      • aod (neregistrovaný): A co chceš jiného používat? :-)
        Android je momentálně nejlepší systém pro mobilní telefony…není nic lepšího…od Androidu 5. Momentálně Android 7 je špička a bude to jen a jen lepší.

      • aod (neregistrovaný)

        no to tvrdis ty, ale pro mne je to naprosto nevyhovujici smejd.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Přesně , je krásné být v minoritní skupině. Je to takové komorní a zároveň dobrodružné.

      • Aod. Však dej nějaké rozumné argumenty… To není jenom o tom napsat, že Android je šmejd… Já používal WM před Androidem a přechod na android je jak presednout z nějakého obyčejného vozu do luxusního nadupaného bouraku.

      • Jan (neregistrovaný)

        Rád bych tě Xzeite upozornil, že už je Android 8, ale chápu, na tvůj Samsung to ještě tak půl roku nedojde ;-)

      • aod (neregistrovaný)

        Tady nejde o zadne slozite argumenty, filozofie celeho toho systemu mi proste nevyhovuje a navic je to Google, co vic dodat. A co ma byt, kazdemu vyhovuje neco jineho a neni nic spatneho na minoritnich skupinach, ja treba rad patrim do minoritni skupiny majitelu sportovnich kupe Mercedes, na rozdil od slovovce ve majoritni skodovce :-D Nebo nedej boze Renault? Ten by jej vystihoval asi lepe :-P

      • lukass71 (neregistrovaný)

        srovnavat WM s mercedesem… ty uz mas dost, borce.

      • aod (neregistrovaný)

        pokud tam tohle ctes, tak mimo budes spis ty, borce :-D

      • lukass71 (neregistrovaný)

        Srovnavas tu minoritni skupiny uzivatelu WP a mercedesu (btw i tak nelogicky srovnani, protoze mercedes tu bude jeste dost dlouho narozdil od WP), takze si mimo ty lol

  8. Ja som prešiel na iP 7 Plus, otec na Note 8. Otec maximálne spokojný, ja na iOS 10.3.3 maximálne spokojný, na iOS 11.0.2 spokojný tak na 60%, ale verím, že to ešte vyladia. V každom prípade nie je absolútne nijaký dôvod držať sa zubami-nechtami Win10M.

    • Priatelka presla na iPhone 7 Plus a je relativne spokojna. Ja som presiel na iPhone SE, ale stale to beriem skor ako z nudze cnost. iOS je z pohladu UI/UX hrozny a velmi nelogicky OS (o AOS uz radsej uplne pomlcim). Na druhej strane, vyhovuje mi velkost telefonu (zniesol by som aj mensi), rychlost a stabilita (nemam problem s iOS 11) a vydrz (nabijam kazdy treti den).

      Co ma ale stve je, ze MS aplikacie na iOS nie su o nic lepsie ako na W10M, skor sa najdu kusky (ako Outlook), ktore su horsie.

      Co sa funkcnosti a koncepcie samotneho OS tyka, tak W10M je bezkonkurencne najlepsi, zial dopadlo to ako dopadlo.

  9. Dneska jsem byl svědkem jak se iPhone 7 plus hezky kousnul. Asi nějaký bug v aplikaci fotoaparátu. Změna režimu a zoomovani… Nějaká kombinace toho.

  10. Kladivoun (neregistrovaný)

    No, je načase si něco dobrého nalít a jen klikat na F5. To bude vydatná “duševní strava” sledovat zoufalé plačky HTC-jyrky a jemu podobných :-))))

    • shepii (neregistrovaný)

      Mně z jeho komentářů naopak přijde, že je spokojený a nic mu nechybí, než že by mě plakat a být zoufalý. Asi má každý jiné priority a vyhovuje mu něco jiného. :)

  11. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Zajima to jeste nekoho? Ti chytrejsi z nas to vime pres dva roky.

  12. pejvl (neregistrovaný)

    Tiskovy mluvci MS: MS hodlá i na­dá­le pod­po­ro­vat Win­dows 10 Mo­bi­le, te­le­fo­ny znač­ky Lu­mia a dal­ší mo­bil­ní za­ří­ze­ní od OEM part­ne­rů

    • aod (neregistrovaný)

      na co jim to cpes, pro tyhle tupce IQ tykve je proste Windows mrtvy, tak jim to neberme, at maji aspon trosku radosti ve svych jinak nudnych zivotech . A my jedeme normalne dal, timhle se nic nemeni.

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      A “Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé” , v tom aby se prase vyznalo :D

      • “Of course we’ll continue to support the platform.. bug fixes, security updates, etc. But building new features/hw aren’t the focus.”

      • Filip (neregistrovaný)

        Chlapi, asi nevite jak to v korporatu chodi. Takove diplomaticke ““Of course we’ll continue to support the platform.. bug fixes, security updates, etc” je treba brat s velkou rezervou. Nemuzete cekat ze jasne reknou “oddted na WM10 zapomente, nic od nas nebude, prejdete ke konkurenci”:) To by se jim lide vykaslali i na jine sluzby, A dale ktery dalsi vyvojar ted neco udela pro W10M, kdyz to je takove dvoulete cekaci obdobi pred smrti? Zadna jina firma do toho uz nevrazi ani dolar, i kdyby MS vydaval bezpecnostni aktualizace kazdy den..
        OMG, tady je vice naivek nez na schuzi KSCM:)

      • Filip: S akou rezervou? Veď bezpečnostné aktualizácie chodia podľa plánu tak, ako vždy. A budú do konca podpory. Nikto tu nehovorí o vývojároch.

      • lukass71 (neregistrovaný)

        +1

      • Filipe
        Kolik na stupnici 1 – 10 si to přeješ?
        A čím vyšší číslo, tak tím více si to přeješ.
        Rozumíš položené otázce?
        Děkuji za Tvojí odpověď.

      • To myslíš toho pána co odešel, aby zase přišel?
        Ten je rád, že je rád… :-)

      • Filip (neregistrovaný)

        Chodi predevsim aktualizace na to co je spolecne s velkym W10. A dale, pokud pouzivas jenom predinstalovane aplikace tak te jini vyvojari asi nemusi zajimnat, ale osobne si nedovedu predstavit ze by Apple zacal jenom udrzovat ios, ostatni vyvojari by se rozesli a ja bych mel byt spokojen, ze se nic nedeje :D

      • Filip: Skús si prečítať celé vlákno.

      • Filip (neregistrovaný)

        @Zaklinac: Pokud vim, i ty si presel na iphone, asi to tak ruzove s W10M nebude jak nam chces namluvit, ze by ti mely static bezpecnostni aktualizace a nic vic:D

      • Filipe
        Aktualizace jsou každý měsíc.
        Bezpečnost zajištěna.
        Aplikace které mnozí potřebují aktuální a funkční.
        Jaký by měl být důvod pro spokojeného uživatele k odložení/prodeji telefonu?
        Víš že mnozí ještě používají Symbian?
        Takže od podzimního 2017 – Creators Update, dva roky.
        Co Ty na to?

      • Filip (neregistrovaný)

        @Zaklinac: “Skús si prečítať celé vlákno.”
        Diky, jednou mi stacilo, vic bych nesnesl:)

      • Filip (neregistrovaný)

        “Víš že mnozí ještě používají Symbian?”
        Vime, doted jste se ale srovnani W10M se Symbianem branili:) Vis ze Symbian neni zrovna zivy system, ze jo? :D A pokud u nejakeho systemu vis kdy konci, tak na tom neni o moc lepe:D

      • Filip: Niekde píšem, že je to s W10M ružové?

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Proč se hádáte ?
        Četl někdo nadpis článku ?
        “Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé”

      • SLOVovca: Ide práve o to, že my sme čítali aj článok, nielen nadpis. Presne o to ide, ovečka.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Co ti není jasné ?
        Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé

      • Joe Belfiore: “Of course we’ll continue to support the platform.. bug fixes, security updates, etc. But building new features/hw aren’t the focus.” Čo ti nie je jasné?

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Co ti není jasné ?
        Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé
        A doporučuje přechod na jinou platformu .

        security updates ? :D :D Koho zajímá bezpečnost systému který je mrtvý a nikdo ho neopoužívá ?
        bug fixes ? :D :D To jako že celý systém předělají ? W10M jsou jeden velký BUG

        Co ti není jasné ?
        Joe Belfiore: mobilní Windows jsou mrtvé
        A doporučuje přechod na jinou platformu

      • Zaujíma to tých, ktorí chcú ten OS ďalej používať. Ale som rád, že si to konečne pochopil.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Já to pochopil když jsem to na 3 měsíce zkusil s Lumii 830 (byla to novinka) … Hned mi bylo jasné že tudy cesta nevede.

        Nemám nic proti používání W10M, jen nechápu uživatele co nechápou že W10M byla slepá větev mobilního OS. A čas ukázal, že W10M (WP7) byl jeden velký omyl.

      • No vidíš, a napriek tomu sú ľudia, ktorým vyhovuje.

      • lukass71 (neregistrovaný)

        Kdo krom Jirky a par dalsich podivinu tu? Vzdyt i ty jsi presel na iOS..

      • lukass71: No a? Veď teba to trápiť nemusí.

      • Bezpečnost je základ, a jedna z hlavních priorit pro umožnění vstupu korporátních sítí.
        InTune je cesta:
        https://www.microsoft.com/cs-cz/cloud-platform/microsoft-intune

  13. ea (neregistrovaný)

    Trochu jsem to cekal. Je skoda, ze to neumi spravne nav azat. NEjaky jemnejsi prwchod z OS. Ano, MS sto pro yviji nejaky OS I pro maly zarizeni s moznosti s tim volat, je to I oficialne potvrzeno. Kdo tomu neveri, tak vidsi jen co chce. Ovsem nechci se MS jen zastavat. Za mnohe si muze. Pomaly updaty, bugy a jejich oprava snad trvala I pul roku, a ano i aplikace. Celkove vsak je WM vyjmecnej. Pekny, cisty a ten feel ze mam v kapse kousek z PC, Windows a stejne aplikace.

    • ea (neregistrovaný)

      Proste u Androidu jsem to necitil. Jasne funkcne je na tom lip, stejne tak i iOS, akorat s tim nejak nejsem kompatibilni. Jsou vsak pristroje co se mi libi mnohm vice nez Lumie a je mi fuk ze je tam droid. Doufam, ze dostane do rukou novy OS schopnejsi tym.

  14. Ať se věnují Windowsu pro počítače a servery, divizi Xboxu a službám a je to 🙂

  15. Ondra (neregistrovaný)

    Argument, že někomu nesedí “filozofie systému”, neberu. Měl jsem Android, iOS, WP, Symbian, Badu, dumbphone a žádný neměl filozofii. Byly to prostě mobily s takřka totožnou strukturou a ovládáním, nedělejme z kusu spotřební elektroniky souboj Freuda, Junga a Nietzscheho. V současnosti už opisují všichni od všech a dobrý nápad je nejpozději s dalším updatem i ve druhém systému. Odlišnosti jsou ve stylu, že jeden systém umožňuje odpověď rovnou z notifikace a druhý to umožní v dalším updatu. I widgety na iOS jsou teď vpodstatě na stejném typu obrazovky jako u Androidu. Filozofie je stejná a dál se sjednocuje i v úrovni absolutních prkotin. Stejně tak se sjednocují aplikace napříč platformami. Takže je to jen pohodlnost a strach se 3 dny “učit” nový mobil, pocit výjimečnosti, možná fanouškovství, které přerostlo přes hlavu.

  16. bob (neregistrovaný)

    ale je pochopitelne ze W10M konci. nasledovat budou W10 na vsechny pristroje. bude fajn kdyz desktopove veci pofrci na mobilu, coz u tech droidich hracek nikdy nehrozi. droidi si budou honit pokemony nebo hledat haj*ziky na mape

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Ano, to by bylo opravdu skvělé, ale jak je vidět tak je to zatím z oblasti sci-fi. Nebo to MS pos+ere stejně jako to jejich Continuum.
      Nebo ty taky věříš na bájný Surface Phone ?

      • bob (neregistrovaný)

        je mi to jedno protoze pouzivam tlacitkovej telefon, nicmene neco urcite prijde at se to bude jmenovat jakkoli

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Přijde zima ….

      • A pak jaro.

      • shepii (neregistrovaný)

        Mně osobně je surface phone jedno, ale proč z něj ty děláš takovou vědu? Chápu lidi, kteří na něj věří. Před jedenacti lety taky byli lidé, kteří věřili na iPhone a jak to dopadlo už víme. Apple tenkrát byla společnost, o které tady pár lidí vědělo jako o výrobci nějakých počítačů, které používají jen v USA a nějaké mp3jky, kterou taky nikdo nikdy neviděl naživo, ikdyž byla v každém americkěm filmu. Microsoft je známý a má větší základnu fanoušků, než měl tenkrát Apple. Nevidím důvod, proč by neměli udělat surface phone, kor když vědí, že ho fanoušci po celém světě chtějí. Asi se čeká na dospělá Windows.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Vašu pí*u jsem taky neviděl a věřím, že ju máte (c)Bohuš

  17. hefner14 (neregistrovaný)

    Povalaci ako Belfiore by inde nepresli ani vstupnym pohovorom, nie to aby este zastavali veduce pozicie.

  18. A tohle je pro změnu finální (tragi)komediální epizoda (viz HP před chvílí).
    No, udělá to prostor adekvátnějším tématům zde na serveru.

    • shepii (neregistrovaný)

      Tragikomické je spíš to, že největší zájem o mobilní Windows je ze strany těch, kteří se o něj vlastně vůbec nezajímají, nikdy ho neměli a nesnáší ho, i když ho nikdy neměli v ruce. Ti znají nazpamět všechna čísla, prodeje, výbavy smartphonů, atd., atd. Kvůli vám se vyplatí psát tyhle články. ;)

      • To mi dost připomíná dost borce s hate na Apple, kde i v roce 2017 čteš takové perly jako že si nenahraješ své empétrojky, neumí to OTG, musíš mít iTunes, nepřipojíš vlastní sluchátka, atd. atd.:DDD

      • shepii (neregistrovaný)

        To je taky pravda, ale tady to beru trochu jinak. Úspěšné věci mají vždycky odpůrce a posměváčky, kteří si dělají legraci ze všeho, z čeho si legraci jde dělat. Ale nechápu, proč jsou lidé, kteří řeší mobilní Windows, která už jen dojíždí a tím pádem nemusí nikoho zajímat. A stejně se najde jelito jako je tady ta Ovce, nebo jak se jmenuje, kterému nedá spát žádná zmínka o mobilních Windows nebo surface phonu. ;).

  19. Tak co bude za dva roky nikdo z nás neví, který OS bude dominovat či s čím se MS do té doby prosadí.
    Slibena podpora kterou si tu velký guru tak vychvaluje, je v pořádku,MS plní co slíbil a to je dobře, pokud mu funkčně OS takto stačí a nevadí že budou vycházet jen bezpečnostní záplaty proč ne..
    Tohle je však podpora MS to je půlka druhá půlka je podpora vývojářů a ta je až na pár výjimek téměř nulová a po tomto prohlášení i ti zbývající budou váhat, zda má vůbec smysl zaměstnávat a platí tým mající tento os na starosti.

    • Dost aplikaci je UWP a tudiz i na velke Win, takze jejich podpora updaty bezi a pobezi i nadale, takze ani tady nevidim problem.Krasne dva roky.OS uz opravdu umi vse, takze bezpecnostni updaty opravdu postacuji.O takove podpore si vetsina Android telefonu muze nechat jen zdat.

      • Cateye (neregistrovaný)

        HTC Jirka – ty musíš byt ozaj na hlavu… Tvoj Microsoft nic dva roky podporovat nebude ty fantasta. Videl som ako podporoval Symbian kde tiež slubil podporu este dva roky po prechode Nokie na Windows. Mal som N808, za pol roka odstrihli vsetko…Microsoft si robi dobrý deň z každého…

      • Q (neregistrovaný)

        necele dva roky… A Symbian bola este zalezitost Nokie. Nejake bezpecnostne opravy systemu, opravy MS apiek, ktore aj tak su UWP, takze ich budu robit kvoli PC, to im az tak vela roboty neda, takze verit sa tomu da.

  20. Peete
    9.10.2017
    Ať se věnují Windowsu pro počítače a servery, divizi Xboxu a službám a je to 🙂
    _______________________
    Ano jsem téhož názoru a kdysi jsem to i psal tedy “ševce drž se svého kopyta” mobilní zařízení s výjimkou průmyslové sféry OS pro scannery Symbol/Motorola a další.
    K tomu co jsi vyjmenoval patří i příslušenství pod značkou MS tedy myši,klávesnice a dali, ty jsou výborné a mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti.

  21. Edit

    “mobilní zařízení s výjimkou průmyslové sféry OS pro scannery Symbol/Motorola a další, tohle MS v posledních letech vůbec nejde a nedaří se jim….časy kdy sklízeli úspěchy s PDa/PocketPC jsou ty tam.”

  22. Pokud tinsoucamy stav Jirko vyhovuje prosím, přeji ti to a bez že mě a XXX dalším ani na čisté mobilním androidu vážně nic neschází.
    Kdyby tomu tak bylo půjdu jinam.
    Ano bezpečnostní updaty jsou u androidu problém to nepopírám, nějaké náznaky od Google že tu roztristenost napříč zařízeními bude řešit a minimálně k tem updatum výrobce nějak motivuje když ne přinutí tu byly ale zatím bez výsledku.
    Ono moje verze CustomROM na MotoX2017 má android 7.1.1 a úroveň zabezpečení z března tohoto roku ale nějak to neřeším, s problémy týkající se bezpečnosti jsme u droidů neměl za těch osm let co ho střídavě používám nikdy jediný problém, je to taky ó tom jak se člověk chová,co stahuje a kam chodí, to samé na desktopu.

  23. Htcjirka
    ““společnost Microsoft pracuje na novém “mobilním” zařízení s kódovým označením Andromeda, která bude v příštím roce spuštěna s verzí systému Windows 10 postavené na platformě Microsoft Windows Core OS.”
    pohodička…

    Jo pohodička Jirko,slibně zítřky ty byly v případě W10m také,je že těch restartu a odříznutí věrných uživatelů bylo už hodně a lidé si budou moci dobře rozmyslet jestli dají na ještě šanci a skočí znovu na špek…..navíc akcionáři z obavy ó své peníze můžou investice do tohoto projektu taky zarazit, ale tak daleko ty nevidíš…..

    • Restarty byly ok, vzdy akorat doslouzil dany telefon/model a s koupi noveho prisel novy system, takze to krasne plynule navazovalo..Aplikace chodi na W10M i ty z WP8, takze i zpetna kompaktibilita.
      Jedine cemu jsem se dlouho branil byly desitky pro PC, tam uz je dnes vse take dotazeno, vymazleno a je to radost pouzivat.
      Takze pokud do tech dvou let Microsoft vazne neco vymysli, krasne plynule prejdu ze soucasnych W10M opet bez jakekoliv ztraty, ujmy z restartu.

      • A na to se chlapi napijem… :-)

      • Jinak dnes pravidelné aktualizace a to všech větví..

        TH1 – 10240.17643
        TH2 – 10586.1176
        AU – 14393.1770
        CU – 15063.674

        🤗

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        A na to už piju :D

      • Jj.
        Nastavuji si podle pravidelnosti aktualizací hodinky.
        Už se mi to krásně aktualizuje.
        Zase ještě o něco lepší. :-)

      • Aktualizace jsou i dost objemne na data, napr. AU pro 950XL má 1.34GB, takze zadne mikro zmeny, ale celkem dost zasadni a objemny balik, jaky nepamatuji.

      • Svojí Lumii nyní říkám “blesku”, ale po této dnešní fantastické aktualizaci bych chtěl tento výraz posunout dále.
        Nenapadá Vás přátelé něco?

  24. MS by se hlavně měl vrátit k tomu, co mělo (a POŘÁD má) úspěch a co klidně PŘENECHAL konkurenci a to je desktopově orientovaný mobilní OS (už od počátku bylo jasné, že Google s tímhle prostě vyhrál). Tyhle “phone-like OS” prostě v dnešní době NEMŮŽOU mít úspěch, protože není rok 2000, lidi chtějí víc, než jen nějakou variaci na “3310ku”. To se dostáváme k té NEJVĚTŠÍ chybě, kterou dělají skoro všichni a to je KOPÍROVÁNÍ APPLE. Neříkám, že by všechno co přinesl Apple bylo špatně, jsou i dobré myšlenky (celkově asi 3 :-D ), ale DRTIVÁ VĚTŠINA toho prostě NEMŮŽE fungovat mimo Apple (stačí jen sledovat současnou scénu několik let a v podstatě VŽDYCKY, když někdo chtěl napodobit Apple v čemkoliv tak to byl prostě průser – myšlenky typu “zrušíme na dveřích kliku, protože je zbytečná” prostě u “nejablečných” uživatelů nefunguje…).

    • Toto je riadna stupidita. Ano par geekov chce mat namiesto telefonu vreckovy pocitac (a ty medzi nich ocividne patris), ale drviva vacsina to urcite nechce. Na druhej strane, jednine co je na AOS “desktop like experience” je jeho otvorenost a tym aj problemovost (hlavne co sa bezpecnosti tyka).

      • Když nerozumíš tomu o čem píšu, tak neodpovídej. To pak vypadá jak kdybych třeba já reagoval na nějaký komentář Stephena Hawkinga :-D Mlčení zlato ;-)

  25. Ph (neregistrovaný)

    To ze w10m konci bolo kazdemu jasne pretoze ms nevydaval ziadny novy hw. Uz by sa pomaly mala chystat lumia 970.

    Vela ludi si myslelo, ze nove zariadenie pobezi uz len na novom desktop win. Tazko povedat, mobilne aplikacie tam budu chybat rovnako.

    Ako ja im fandim, treba pokracovat. Ako najrozumnejsie vidim spolupracu so samsungom a galaxy s9 microsoft edition plus mozno casom niekedy ako bokovku zaujimavy pc phone ak by bolo mozne emulovat aplikacie z playstore.

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      W10M nekončí, další dva roky budou bezpečnostní záplaty a opravy bugů, takže já jsem se svojí Lumií naprosto spokojený, volá, posílá sms, fotí. Aplikace na to nejsou , nové se nedělají, vývojáři o windows nemají zájem, ale to mi nevadí, nepotřebuji je.
      Co víc chtít od chytrého telefonu ? Jsem spokojený

      • Q (neregistrovaný)

        vidno, ze si Lumiu nemal a iba kecas, lebo by si inak vedel, ze aplikacie su, samozrejme app gap tu nikto nepopiera, ale rozhodne Lumie SU smartfony. Teba iba stve, ze je niekto s mobilom spokojny a ze ma ine priority ako ty, vsak?

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Umíš číst ? Jsem spokojený

      • Q (neregistrovaný)

        to je fantastické!!!

      • Ty jsi spokojený, já zase po ránu ukojený.
        Nechceš to dát dohromady?

  26. Ph (neregistrovaný)

    Asi si na pamiatku kupim lumiu 950 nejaku zanovnu s kozenym krytom. Ten os a hlavne dizajn som mal velmi rad.

    • Ten OS, jeho koncepcia a UI/UX je (bolo) to najlepsie na trhu. Zial potopil ho hlavne MS svojim nezaujmom (vzdy to posobilo ako by na tom pracovali 2 studaci na polovicny uvazok), rozhodnutiami (poplatky a obmedzenia pre vyvoj pri nastupe platformy), restartami a pomaly kazdorocnymi velkymi zmenami vo vyvojovych nastrojoch. Toto vsetko malo za nasledok nezaujem 3rd party vyvojarov, tym nedostatok aplikacii a tym nezaujem plebsu.

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Máš pravdu je to ten nejlepší OS na trhu, jen ti hlupáci uživatelé to nechápou !!!

      • Ph (neregistrovaný)

        Nienie nemate pravdu. Treti os potopili hlavne zakaznici.
        Jednoducho ak existuje otvoreny os ako android, ze google si nerobil len svoje pixely a nexusy. Tak treti os nema absolutne ziadnu sancu.

        Mozte to obkecavat, ms spravil zle to, tamto. Nemyslim si.
        Wp sa nechytil s Nokia logom a masivnou reklamnou kampanou na zaciatku.
        A potom je to uz len zacarovany kruh z ktoreho sa neda vyst a moze byt os akokolvek kvalitny.
        Malo zakaznikov, malo aplikacii, maly zaujem vyvojarov

      • Ph (neregistrovaný)

        Slovovca. Nechapes jednu vec. O win nebol zaujem kvoli aplikaciam a nie systemu samotnemu. Proste zakliatie tretieho os a mohol by vyzerat ako mix androidu a ios, nieco ako terajsi microsoft launcher.

        Jednoducho ak niesu aplikacie, nezaujem ludi

      • lukass71 (neregistrovaný)

        Prestan omilat tu svou pohadku o tom, jak za to nemuze ten system samotny a jak mu ujel vlak.. Nic takovyho se nestalo, proste MS nabidnul neatraktivni system, ktery pro jistotu jeste 2x potopil a pak se divi, ze nema zakazniky->malo aplikaci..

      • Ph (neregistrovaný)

        Jasne sefe. Never tomu, tak ako nefunguje masovo treti os na pc tak isto sa nepresadi ani na telefonoch.
        Ja neviem co si vlastne myslite ??? Ze ak by ms spravil ine kroky tak by zakaznici ocenili kvalitu a system by sa dostal na 20% trzny podiel?

        Proste ludia by si povedali, wow ten system je fakt dobry. Nevadi ze chyba vela aplikacii a robi ho len Nokia. Kupim si ho len preto lebo je dobry, nebudu mi chybat aplikacie ani siroka moznost vyberu androidov.

        Never tomu. To su len vase obkecavacky ale realita je ina

      • lukass71 (neregistrovaný)

        Ty, kterej tu mele porad o bezproblemovosti MS a o bajnym Surface Phonu, mi tu bude rikat neco o realite? Tak to potom jo

  27. Ph
    10.10.2017
    Asi si na pamiatku kupim lumiu 950 nejaku zanovnu s kozenym krytom. Ten os a hlavne dizajn som mal velmi rad.

    Odpovědět
    _———–;;
    Ani ten OS je dobry nikdy jsme nenapsal až na pár zmínek k prvním verzimnW10m opak, ale prostě karty jsou rozdané a největší podíl má Google s Androidem a Apolenář svým iOS, pro třetího OS není už místo,alespoň v tuto dobu.
    Ms nedokázal své telefony výrazně prosadit, odstřihávají od podpory věrné viz WP8 mi taky nepomohlo,spíš zatloukali hřebíčky do pomyslné rakve,toho jinak skvělého os.
    Vývojáři pochopili že tady jommpsenka nepokvete, vývoj se až na pár výjimek nevyplatí a začali nahromaděné přecházet ke konkurenci.

    • Ph (neregistrovaný)

      Nemyslim si ze zatloukali hrebicky.

      Wp sa nepresadil odzaciatku a nepomohlo ani logo Nokia. Aj ta sla dole.
      Pointa je taka ze sa predavali masovo len lumie 520. A to vsetko s logom Nokia.
      A pomalicky sa blizil cas ked presli na logo microsoft.

      A s takym ekosystemom aplikacii a bez loga nokia. To uz je naozaj absolutne zbytocna snaha predavat komercne telefony

  28. Za překlepy na patvary vinou korektury/našeptávače se omlouvám, kdo chce pochopí a dá si to dohromady,kdo ne bude proudit..,vím kdo bude přes e jak reagovat,stále ti sami a upřímně je mi to zcela jedno,stejně jako kolo u trakaře.

  29. SLOVovca (neregistrovaný)

    “Microsoft oznámil zajímavé novinky Outlook aplikace pro Android” – to mi stačí, MS náhodou dělá dobré aplikace pro mobilní OS, jen ne na ten vlastní :D :D :D

  30. To už pár let, nic nového jeho aplikace pro android a iOS byly řadové lepší než pro vlastní,spousta lidí jim to vyčítá, vlastně vyčítali protože přešli právěě tam.

  31. Htcjirka
    “Restarty byly ok, vzdy akorat doslouzil dany telefon/model a s koupi noveho prisel novy system, takze to krasne plynule navazovalo..Aplikace chodi na W10M i ty z WP8, takze i zpetna kompaktibilita.”

    Zejména při prvních větách jsem se dobře pobavil a opět si mě přesvědčil jak jsi hl..ák….jak tohle si ještě omlouvat a pomalu chválit…..když ti něco zlobí nebo zavjruji taky to přijmes a budeš MS žehnat pomalu…..smůla je Jiříku ze jsi asi jeden ze sta který má tento pozitivní náhled na věc.
    Naprostou většinou uživatelů MS znechutilo a v podstatě donutil odejít.

    • Ph (neregistrovaný)

      Ja som realista a ms ma rozhodne neznechutil.

      Ako som pisal, zakaznici si vybrali ze nechcu os ktory disponuje o 10, 20% mensim poctom aplikacii. Mozno viac, neviem.
      Cize zakaznici sa rozhodli a urcovali osud wp a wm.

      Jednoducho ludia su zblazneni z blbych aplikacii.
      Napr banka sa dala vybavit cez browser. Aplikacia funguje a vyzera uplne rovnako, len je stiahnuta do mobilu, zasiela notifikacie atd.
      Lenze viaceri ti povedia. Aplikacia je aplikacia, tak to ma byt, bez apky mozes akurat tak volat a posielat sms

  32. Ale jo Ph.
    K té bance, ani dá se obsluhovat i přes. Rowser, je že pohodlne je. V případě že banka udělá své stránky také v mobilní verzi tedy https://m.xxxx.cz je že tak to ve většině případech prostě není.
    Krásný příklad je u mnou často navštěvované iDnes.cz rozdíl mezi webovou stránkou a aplikací je mizivý, mají to vymačkané téměř k dokonalosti a nejsou ani zdaleka jediní
    Pokud někomu v současném podobě mobilní win vyhovují proč ne, je to ve srovnání s ostatními tedy základna uživatelům už je. Hrstka a Oravě proto MS veškerý vývoj zastavil a bude vydávat jen drobné updaty zejména zabezpečeni, nevyati se jim to a stávající tým z velké části bude pracovat na nových Windows pro přenosná zařízení, přičemž dva tři lidi čas od času udělají update pro dožívající verzi.

    • ph (neregistrovaný)

      ja len tvrdim to, kazdy sa snazi len prispiet svojim mudrym nazorom z pozicie pozorovatela. Ms spravil zle toto, tamto.

      lenze tak ako google predava len svoje lacne chromebooky dotovane v skolach v usa, takisto predaval aj ms svoje lacne lumie. treti os ktory zaostava aplikacnou zakladnou je skratka OUT, a je absolutne ale absolutne jedno co by ms spravil.
      to je moj nazor

  33. htcjirka
    10.10.2017
    Dost aplikaci je UWP a tudiz i na velke Win, takze jejich podpora updaty bezi a pobezi i nadale, takze ani tady nevidim problem.Krasne dva roky.OS uz opravdu umi vse, takze bezpecnostni updaty opravdu postacuji.O takove podpore si vetsina Android telefonu muze nechat jen zdat.

    Odpovědět
    ————————
    Ano jirko, je to ó tobě známé že si prostě musíš odůvodnit a omecat že jsi vrazil své peníze do mobilu kolik to bylo
    30klacku viď a to celé na2
    Ano ty budeš dostávat bezpečnostní list i updaty, já je na 7.1.1 edoatabam ale taky žijí, spokojeně e žijí normální spokojeně ý život, nikdo se mi nehrabe v mobilu, nechce po mě výpalné po zamknutí za jeho reaktivaci, z účtu mi nemizi peníze atd, prostě nic a takových je more dsich po celém.svetr, pro tebe jsme však hloupá decka protože máme android, raději děcko nez myšleny hlup.k jak ty, leze to to.ma mozek všechno už doporučuji lékaře.
    Rád to pro tebe udělám, zamm jed ono z profesních psychotesty, sám si.mi Ned OÚ dělám diagnózu pamatuješ viď???

  34. Bylo to v jedné diksuzi….tady v době když jsi.me.pomlouval.stridave zde a na mobianiií nechtěj abych ty příspěvky lovil…dál jsi tady přednášky ó psychické..zdraví eegehi,mě a ještě asi dvou dalších
    ….jako automechanik (prý) a samozvaný profi opravář v mobilu, nepoužívají ani antistat naramek, viz jed o video na Youtube docela úsměvné

  35. Doporučuji přečíst tuto diskuzi.
    Postačí i první příspěvky Roman Langer a dalším
    Pohled normálně myslících a objektivních lidí na současnou situaci a tomu co jí předcházelo.
    Ne tedy zaslepené bláboly místních win fandů/dy
    https://mobil.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A171009_114637_mob_tech_oma
    Zaplaťpánbůh že tam jejich velitel nechodí….jed.ank by byl pro smích ale především by po pár postech admin i blokli, nejsou tak shovívaví jakobhde

  36. Už ne neboj 😂

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *