Apple před několika týdny vydal iOS 12.1.1 a několik uživatelů hlásilo problémy s mobilními daty. Minulý týden na to Apple reagoval vydáním aktualizace 12.1.2, která obsahovala opravu pro „problém, který může ovlivnit mobilní konektivitu v Turecku“.
Jak se však nyní ukazuje, tato aktualizace problém nejen nevyřešila, ale dokonce ho zhoršila. A to vcelku dramaticky.
Vánoce bez internetu
Zatímco původní chyba zasahovala pouze uživatele iPhonů Xr, Xs a Xs Max, současné problémy pociťují i majitelé starších iPhonů. Nejedná se už také pouze o Turecko, problémy hlásí lidé z mnoha zemí, včetně třeba Austrálie.
Chyba prý způsobuje, že se telefony zkrátka nemohou připojit k mobilnímu internetu. Nepomáhá resetování nastavení, vyjmutí a opětovné vložení SIM, ani obnovení továrního nastavení. Po dokončení aktualizace tak zasažení uživatelé přijdou o možnost používat mobilní internet, přičemž možnost nápravy podle všeho neexistuje. Jedna uživatelka z Irska dokonce hlásí, že se telefon k operátorovi nedokáže připojit vůbec.
.@AppleSupport I am currently using an iPhone 7 on iOS 12.1.2 and I’m experiencing a problem with connecting to my mobile network and says “no service” at the top left hand corner. Is there a quick fix for this? Many thanks
— ailish (@tpwkwonder) December 19, 2018
Apple se zatím k žádné reakci nemá. Dá se očekávat, že chybu opraví brzy v další aktualizaci. Paradoxní na celé situaci však je fakt, že problém v takovémto měřítku vznikl až po neúspěšné snaze opravit předchozí méně závažné obtíže.