Častým argumentem odpůrců elektromobilů bývá vyšší pořizovací cena. Ať už je důvodem slabá nabídka ojetých vozidel, nákladné baterie, nebo skutečnost, že většina automobilek začala s elektrifikací spíše u svých dražších a prémiovějších modelů, obecně jsou elektrické vozy nepochybně dražší než spalovací modely.
Někteří výrobci už ale cítí potřebu lidového elektromobilu. Volkswagen přišel s modelem ID.Life, který má vyjít na zhruba půl milionu korun. Tato částka se sice stále nevyrovná těm nejlevnějším spalovacím automobilům, ale představuje značný posun od sedmiciferných cenovek.
Taktéž korejský Hyundai na konferenci v Praze oznámil, že pracuje na levném elektromobilu s cenou pod hranicí půl milionu korun. Má se jednat o nástupce malého hatchbacku s označením i10. Zatím to vypadá, že jeho primárním trhem bude Evropa, kde si Hyundai chce i přes silné regulace udržet svůj podíl na trhu.